Chat met Gilles 2026
|
|
Op 19 mei mochten we Gilles de Coster wederom verwelkomen in onze chat. Nu dat het prachtige molseizoen van 2026 in Portugal was afgerond, zaten de fans nog met veel vragen. Met verve en humor heeft hij ze voorzien van antwoorden.
|
|
Rood: Gilles
Groen: host (Molcrazy) |
|
<@Molcrazy> Welkom Gilles!
<+Gilles> Hi iedereen! <@Molcrazy> Leuk dat je weer tijd maakt voor ons! <@Molcrazy> Hopelijk ben je al wat bekomen van afgelopen zondag? <+Gilles> Met veel plezier. Een mooie traditie om de zomer te starten he! <+Gilles> Wel, ik heb niet veel stem meer op dit moment. Maar dat neem ik er heel graag bij. <@Molcrazy> Het was dus een fantastisch feest ![]() <+Gilles> Ik heb het sobertjes gehouden want gisteren was een werkdag - we werkten onder andere aflevering 9 af. Ik schrijf het gewoon toe aan de vermoeidheid. <@Molcrazy> Aflevering 9, spannend! Zover is het echter nog niet, hier komen de vragen Gilles! <+Gilles> Fire away! <@Molcrazy> PuzzelKrak mag als eerste! <+PuzzelKrak> Dag Gilles! Ontzettend bedankt voor weer een heerlijk seizoen! <+PuzzelKrak> Het valt me op dat in zowat elk seizoen het lijkt alsof het bijna alleen maar prachtig weer is. Maar dat kan toch niet echt zo zijn?? Zijn er wel eens opdrachten geweest die werden afgelast in verband met slecht weer? Of worden die opdrachten misschien verplaatst? <+Gilles> Echt afgelast denk ik nog niet. En we hebben al vaker slecht weer gehad, denk maar aan de start van Duitsland. En nu, de dag van de laatste opdracht was het weer nu ook niet denderend. Maar als het echt te slecht is, dan proberen we daar altijd een mouw aan te passen of uit te wijken naar een plan B. Het is in elk geval zo dat het een grote rol <+Gilles> speelt in onze landselectie. Je weet nu eenmaal dat je in Portugal in het najaar veel mooi weer zal hebben. Blij om! <+PuzzelKrak> Dat het nog nooit gebeurd is verbaasd mij eigenlijk toch wel haha. Maar beter zo! <+Gilles> Kleine wijzigingen gebeuren wel, Puzzelkrak. In Zuid-Afrika gingen de kandidaten een ballonvaart doen, maar het weer liet het niet toe (te heet!). Dan werd dat een helikoptervlucht. Die dingen gebeuren dus wel. <+PuzzelKrak> Ahh ja, begrijpelijk <@Molcrazy> We gaan door met vveerraak! <+vveerraak> Ha Gilles! Ik vroeg me af hoe je jouw opdrachtjes op het strand vond. Probeerden je collega's je daarmee te grazen te nemen, of wat het juist je droom om ook eens kandidaat te zijn? <+Gilles> Beide stellingen zijn waar. 😂 Ik vond het een reuzeleuk idee om eens al tegenstander van de kandidaten te fungeren, en was dus fan van het principe. Maar het werkt natuurlijk alleen als je er ook écht niets van weet. Dat heeft me overigens een hoop stress opgeleverd, controlefreak die ik ben. En ik vermoedde al wel half dat er iets zou <+Gilles> tussenzitten dat op hun (en jullie) lachspieren zou werken. Maar het was enorm leuk en het resultaat was ook tof in de aflevering! <+vveerraak> ja, leuk gedanst ![]() <+Gilles> Ze hebben met mijn vrouw overlegd om er zeker van te zijn dat er niets inzat wat ik écht niet zou doen. Want het eerste idee van de jetski was op een paard in galop. Maar ik heb een hei-li-ge angst voor die beesten. Dus dat zou weinig bruikbaars opgeleverd hebben... <+Gilles> Overigens... <+vveerraak> oef, daar ben je goed van weggekomen <+Gilles> Hadden jullie door dat mijn HOUTERIGE dansstijl een verborgen tip was naar het beroep van de mol? <@Molcrazy> haha ![]() <+Gilles> Anders zou ik natuurlijk vééééél beter dansen, dat spreekt. <+Gilles> (dat is een mopje he) <+vveerraak> tuurlijk <@Molcrazy> die tip had ik nog niet door <@Molcrazy> tijd nu voor een vraag van fervente mollenjager <@Molcrazy> Van waar blijft die inspiratie komen qua opdrachten? Hoe komen jullie op deze opdrachten? <+Gilles> Die vraag is een mooi compliment, en ik moet je daar echt doorverwijzen naar onze kleine maar fijne redactie. Zij zijn het die alles bedenken, en zij verdienen dus alle credits. We baseren sowieso veel op het land waar we zitten, dus dat zorgt voor inspiratie, maar verder is het een kwestie van te blijven nadenken, te blijven brainstormen en <+Gilles> uittesten. En flexibel te zijn voor tegenslag en lastminute aanpassingen... <+Gilles> Daar ligt het echt, denk ik: er keihard aan werken en alles voortdurend evalueren. Ze zijn daar meesters in! <@Molcrazy> de opdrachten zitten heel mooi en creatief in elkaar <@Molcrazy> absoluut <@Molcrazy> de volgende vraag is van Pac! <+Pac> Hee Gilles! Wat een schitterende ontknoping weer van een fantastisch seizoen afgelopen zondag <+Pac> Mijn vraag: Een pasvraag maakt een fout dat een fout beantwoorde vraag toch goed wordt berekend. Maar kan je score met een pasvraag ook boven de 20 uitkomen? Met andere woorden, heb je wel iets aan 30 pasvragen? <+Gilles> Dank je Pac! Een vraag voor gevorderden, love it. Nee daar heb je helemaal niets aan 😃 een pasvraag wordt automatisch verrekend op de eerstvolgende eliminatietest en kan niet worden overgedragen naar een volgende aflevering. Dus je landt maximaal op 20/20, wat natuurlijk wel neerkomt op een vrijstelling. <+Pac> Dank voor het oplossen van dit eeuwige mysterie! <@Molcrazy> daarbij aansluitend: waarom geven jullie de kandidaten niet de mogelijkheid een pasvraag bij te houden voor een volgende test? <+Gilles> Dat weten de kandidaten ook wel. Wout wist het nog niet toen hij 30 pasvragen bood: hij was op dat moment ook nog niet geselecteerd als mol. Zijn bod was een manier om te zeggen hoe graag hij Antje erbij wilde... <+Gilles> Dat zou kunnen Molcrazy, maar dan in het kader van een opdracht. Heel soms doen we dat, maar vaak is dat nog niet gebeurd. <+Gilles> Pasvragen en vrijstellingen zijn voor ons ondeelbare cadeau's, de discussie errond is interessanter dan wat ermee gedaan kan worden. Maar wie weet, ooit? <@Molcrazy> bedankt <@Molcrazy> we gaan door met een vraag van Nieky! <+Nieky> Hoi Gilles! Ik vond de plottwist van familieleden die geen familieleden bleken te zijn een van de beste ooit! Hebben jullie in een eerder seizoen ook al met dit idee gespeeld? En zo ja, waarom hebben jullie juist nu gekozen om dit idee door te zetten? <+Gilles> Toen het idee op tafel lag heeft iedereen naar elkaar gekeken en gezegd: "en waarom hebben we dit eigenlijk nog nooit gedaan?" Neen dus, het idee lag nooit eerder op tafel. Maar zodra het er lag was het meteen duidelijk dat het voor ons één van de hoogtepunten van de reeks moest worden. Maar we hebben wel enorm onderschat hoeveel extra werk het <+Gilles> met zich meebracht, en hoeveel kleine details moesten worden bewaakt eens de bezoekers in Portugal waren. Maar het resultaat was zalig: een mini-mol in De Mol, als het ware. We hebben met de redactie een pint opengetrokken de avond, op de goede afloop. En op de onuitwisbaar goede inspecteur Yannis 😂 <+Nieky> Ik kan me goed voorstellen dat het veel moeite heeft gekost. Maar het was heerlijk om mee te speuren (ik dacht dat Yannis zelf de boel voor de gek zat te houden haha) <+Gilles> Ja, als je Isabel en Anaïs ervan verdenkt geen familie van elkaar te zijn ben je wel gek bezig, inderdaad 😃 <+Nieky> Typisch moeder dochter gekibbel bij het verhoor. Dank voor je antwoord! <@Molcrazy> de volgende vraag is van Eva: Hoe hebben jouw collega's jouw beoogde deelname aan de eennalaatste opdracht van dit seizoen verborgen gehouden? <+Gilles> Ik had geen toegang tot het scenario, zo eenvoudig (en gemeen!) was het. Er stond een apart scenario "AFL8-voorGilles" op onze schijf, waar de Azulejo-opdracht en de finale zelf in stonden. <+Gilles> En door me er veelvuldig zenuwachtig voor te maken. <+Gilles> Ik denk dat ze zelfs een aparte Whatsappgroep hadden om erover te praten onderling. <+Gilles> Maar nogmaals: het kon alleen maar zo, en ik vind het fantastisch dat ze eens met mijn voeten hebben kunnen rammelen. Zitten we weer goed voor de komende 20 jaar! <@Molcrazy> spannend ![]() <@Molcrazy> we horen het graag dat jullie nog 20 jaar willen doorgaan ![]() <@Molcrazy> de volgende vraag is een vraag van Tunneltelevisie: Wat vond je zelf de mooiste mollenactie? <+Gilles> Ik zie graag sabotages die over verschillende dagen heen gaan. Wout wilde er alles aan doen om de meest vertrouwde kandidaat te zijn op het rallycircuit, om zo de grootste som geld te verkwanselen. Daar is hij vanaf de eerste minuut van de reis mee bezig geweest. Hij legt het zondag helemaal uit de doeken in de laatste aflevering. Als zo'n plan <+Gilles> lukt, is dat altijd fantastisch, omdat het cooler is dan één sabotage. En het resultaat is natuurlijk ook zalig voor de mol. In dezelfde categorie denk ik aan Lennart die zich de hele reis gedroeg als de lieve brave jongen om dan in één smak 10k uit de pot te doen verdwijnen. <+Gilles> En vergis je niet: dat vergt heel veel hoor, van een mol. Want tegelijk lopen er nog opdrachten en sabotages, natuurlijk. Dus: meesterwerkje! <@Molcrazy> zeker <@Molcrazy> we gaan door met Bolplaices! <+Bolplaices> Hi Gilles! Tijdens de opdracht waar de kandidaten moesten racen tegen de tram in Lissabon, stonden er best wat De Mol-gethematiseerde bordjes in het openbaar. Zijn jullie niet bang dat er soms een Vlaming of Nederlander die toevallig op vakantie is in die stad zo’n bordje ziet? Ik heb van vorig jaar gehoord dat jullie vaak plekken uitzoeken die <+Bolplaices> niet grote toeristentrekkers zijn, zoals dat Batman-gebouw in Thailand. Maar Lissabon lijkt me toch een risicovolle (nochtans superleuke opdracht!!) <+Gilles> Zeer risicovol, en er liepen inderdaad erg veel Vlamingen rond. Die me trouwens ook hebben zien zitten op die gele tram. Dan stapt uit een van de volgwagens iemand van ons om met die mensen te praten en te vragen het geheim te bewaren (dat we in Portugal waren in dit geval - ik zat gelukkig nog alléén op de tram, dus kandidaten werden er niet <+Gilles> gespoild). Maar dat hoort er bij als je in een stad wil spelen, en dat risico zullen we altijd nemen, want Lissabon konden we echt niet links laten liggen. <+Gilles> Die bordjes, da's eenvoudig. Die worden pas geplaatst seconden voor de kandidaten er toekomen, en weer weggenomen zodra ze weg zijn, in een zorgvuldig uitgekiend en vooraf afgesproken ballet. <@Molcrazy> wat een pak voorbereidingen! <+Gilles> We houden van stadsspelen, dus dat hoort er nou eenmaal bij! <@Molcrazy> de volgende vraag is van Reaver: In het verleden zijn er kandidaten geweest die in remissie zijn van kanker, zo ook dit jaar. Wat op zich het programma ook mooi en best toegankelijk maakt voor mensen die een emotionele periode achter de rug hebben gehad. In hoeverre wordt er bij de selecties rekening gehouden met eventuele beperkingen? Aangezien <@Molcrazy> meerdere opdrachten toch een zekere conditie vereisen. <+Bolplaices> Heerlijk om te horen dat jullie dit soort dingen tot in de seconde nauwkeurig plannen! Dat geeft het programma echt dat extra genot, wetend dat er ook zoveel energie en plezier is ingestoken ![]() <+Gilles> We proberen daar in de selectie zelf eigenlijk géén rekening mee te houden. Als in: als we overtuigd zijn van jou als kandidaat, gaan we er alles aan doen om je mee te krijgen, wat ook je verhaal of achtergrond is. En mocht het conditioneel moeilijk lopen, dan proberen we toch ook altijd een minder "fysieke" positie te voorzien in een spel. We <+Gilles> zouden dan, indien nodig, bij de verdeling even stilleggen om te zeggen dat zo iemand best aan de pastel-opdracht deelneemt. Dus zo proberen we er overal een mouw aan te passen. <+Gilles> Maar let op: Karla loopt ons er allemaal met gemak af, hoor. 😃 <+Gilles> Zoals heel veel in dit programma: nadenken, aanpassen, flexibel zijn. En alles met het oog op de best mogelijke cast, want dat is onze prioriteit nummer één. <@Molcrazy> daar slagen jullie altijd heel goed in <@Molcrazy> nu een vraag van Lo: wie heeft bepaald waar Wout de serie startte? Aan handen gebonden was niet een handige plek, je loopt risico niet door te gaan. Heeft Wout dat zelf bedacht om niet al te zeer op te vallen tegenover de 'makkelijke plek' waar bijv. Maxim zichzelf meteen vrij kon praten <+Gilles> Ik weet het niet precies meer, maar ik denk inderdaad dat het zijn keuze was. Wij waren er sowieso zeker van dat hij zich aan beide kanten wel zou losspelen, sympathiek als hij is. <@Molcrazy> ![]() <+Gilles> Dit gezegd zijnde: hij en wij waren er totaal niet zeker van dat hij mee naar het vasteland zou varen. Want de molboekjes die Yana en Yannis kozen, dat was louter toeval. Dus het kon perfect zijn dat de mol de rest van aflevering 1 had gemist. <@Molcrazy> ![]() <@Molcrazy> dat zou wat geweest zijn <+Gilles> Maar evengoed een interessant scenario, natuurlijk. <@Molcrazy> dat zeker. Nog een vraag, nu van Jesper! <@Jesper> Dag Gilles, superleuk dat je hier weer bent om onze vragen te beantwoorden =D <@Jesper> Sarah was sinds de terugkeer van het programma in 2016 de oudste Mol met slechts 36 jaar, terwijl in de eerste drie seizoenen juist vaak een wat oudere Mol gekozen werd. Kun je iets zeggen over de eventuele rol die leeftijd speelt bij de selectie van zowel kandidaten als mol? <+Gilles> Geen enkele rol. We gaan op zoek naar de best mogelijke mol, en dat is de voorbije jaren gewoon vaak iemand geweest die jonger was dan 40, of zelfs 30. Maar daar zit van onze kant uit helemaal geen bias in. Mocht blijken dat we overtuigd zijn van een zestiger als mol, dan wordt die het. Zo simpel is het. De voorbije jaren was het niet zo. Wat het <+Gilles> de komende jaren zal zijn, weet ik ook niet. 😇 <+Gilles> Je zit enkel met het mathematische feit dat het overgrote deel van de kandidaten die zich inschrijven in de jongere leeftijdscategorie zitten, en dat maakt die kans dus wat groter. Maar verder is er helemaal niets dat een oudere mol in de weg zou zitten. <@Jesper> Helemaal duidelijk, dankjewel! <@Molcrazy> een vraag van Joligmolletje: heeft de crew nog gebaald toen bleek dat het Nederlandse jubileumseizoen kort daarvoor ook Portugal bleek te hebben aangedaan? Je wil als crew natuurlijk zo origineel mogelijk zijn. <+Gilles> Niet echt. Er is denk ik niet zoveel overlap tussen beide landen. Dus als het toeval maakt dat je allebei in hetzelfde land gaat opnemen, ach ja. De reeksen verschillen sowieso altijd grondig qua stijl en invulling, dus op zich was de kans klein dat we exact hetzelfde zouden doen. <@Molcrazy> dat is ook weer zo <@Molcrazy> de volgende die een vraag mag stellen is Starlight! <+Starlight> Hi Gilles! Mijn man (forummer hulpdakdekker) wil graag weten hoe je het programma in de loop van 10 jaar hebt zien veranderen? <+Gilles> Niet zo gek veel, denk ik? De presentator is wat grijzer en krakkemikkiger geworden, maar gelukkig blijft het programma zelf jeugdig sprankelen! Ik vermoed dat we technisch mooiere dingen kunnen maken, en dat de montage wat sneller is dan tien jaar geleden. Maar verder proberen we heel hard trouw te blijven aan de heldere principes van het format, <+Gilles> en naast de spanning, het mysterie en de opdrachten, extreem veel aandacht en zorg te besteden aan de kandidaten, hun vriendschap, grappige momenten, enzovoort. Dat was tien jaar geleden ook al zo, en ik hoop dat het nooit anders zal zijn! <+Starlight> Dat hoop ik ook, want aan een goed format hoef je weinig te veranderen! <@Molcrazy> idd! <@Molcrazy> dan een vraag van Pjotr: Gilles, als jij nog een land zou mogen kiezen waar De Mol zich zou afspelen, zonder rekening te houden met of dat praktisch of financieel mogelijk zou zijn, welk land zou dat dan zijn? <+Gilles> O, Japan, meteen! <+Gilles> Ik ben zo benieuwd naar dat land. Er is zoveel te ontdekken, er is zo'n grote cultuurshock, er zijn zoveel zaken die ons kunnen inspireren. <+Gilles> Maar het zal bij hopen blijven, vrees ik. De krimpende budgetten in televisieland gaan ons dat niet meer toestaan 😃 <@Molcrazy> helaas :/ <@Molcrazy> een vraag van Vonne1968: Wout had in aflevering 1 dus in de auto terecht kunnen komen. Op zich mooi dat dit kon gebeuren. Aan de andere kant zou er dan maar 1 kandidaat in de auto terecht zijn gekomen, die was bij voorbaat kansloos geweest dan ook als deze misschien de test wel het beste gemaakt had van iedereen. Is dit een bewuste keuze en waarom <@Molcrazy> hebben jullie hiervoor gekozen? <+Gilles> Dat klopt maar het was helaas onvermijdelijk. In de auto verlies je het sowieso van de mol, en dat voelt misschien oneerlijk. Maar eigenlijk is de auto een herkansing voor uitgeschakelde kandidaten. Het is niet zo dat je iemand huiswaarts stuurt die niéts heeft mogen doen. Dat hangt natuurlijk ook af van hoe goed de kandidaten het spelen, maar dat <+Gilles> is natuurlijk de aard van dit spel. <@Molcrazy> en een vervolgvraag van Pac: hadden jullie een plan B voor deze kandidaat? <+Gilles> Neen, voor wie in de auto het duel verloor was het afgelopen (zoals met Vincent). Op zich is dat allemaal niet zo anders dan een "eerste afvaller" zoals Maïté dat was. Maar zuur is het natuurlijk wel voor zo iemand, dat begrijp ik ook wel. <@Molcrazy> terug een vraag van Jesper dan! <@Jesper> Beschouwen jullie seizoen 15, net als seizoen 10 destijds, als een jubileumseizoen waarin de geschiedenis van het programma weer extra gevierd mag worden? <+Gilles> Nee, dat lijkt me niet. Je moet spaarzaam zijn met jubileums. Wat niet wil zeggen dat er we er niet nu al onbetamelijk veel zin in hebben! <@Jesper> Spannend! <@Molcrazy> de volgende vraag is van vveerraak <+vveerraak> ah, hoe is het nu met Vincent? <+Gilles> Zeer goed, vanwaar die vraag? 😃 Vincent kon zelf smakelijk lachen om zijn rol van pechvogel en nam het supersportief op. Voor alle kandidaten maakt hij integraal deel uit van de groep. En zowel hij als wij hebben toch genoten van zijn kortstondige passage! <+vveerraak> Gelukkig! Ik was band dat hij er een flinke kater aan had overgehouden <+vveerraak> *bang <@Molcrazy> opnieuw een vraag van Pac <+Pac> Daar ben ik weer! <+Pac> Hoe halen jullie de inspiratie uit opdrachten die met de lokale cultuur verweven zijn? Gaan daar veel researchreizen aan vooraf? Of halen jullie Portugal op de een of andere manier naar België? <+Gilles> Je kan al een hele hoop research doen van hieruit, natuurlijk. Maar we gaan toch een keer of drie, vier op voorhand naar onze bestemming. Daar zie je al eens de plekken waar je zou willen draaien, je toetst de ideeën af aan de realiteit, je ontmoet mensen en doet nieuwe inspiratie op, en dan keer je huiswaarts en gaan we vaak terug naar de <+Gilles> tekentafel. En zo, over de loop van enkele maanden, krijgt zo'n reeks steeds meer vorm. <+Gilles> Laat ons zeggen dat op de redactie een bord hangt met tientallen post-its, met daarop losse ideeën, uitgewerkte opdrachten, grappige accentjes, noem maar op. En als die van het ene bord (de ideeën) verhuizen naar het andere (de grid van het seizoen) worden we altijd heel blij! <+Pac> Het moet een geweldig proces zijn om te gaan van idee naar uitvoering, met al die schitterende opdrachten! <@Molcrazy> die ruimte is hopelijk goed afgesloten Gilles! <+Gilles> Gewoon wat plakband (uit 2015) op de deur. Moet volstaan, toch? <@Molcrazy> haha ![]() <@Molcrazy> de volgende is Brtdm! <@Brtdm> Dag Gilles. Allereerst weer de complimenten voor het fantastische seizoen! <+Gilles> Dank je! <@Brtdm> Hoe actief volg je zelf de fora/facebookgroepen etc? En hoe is het om te zien dat de mol opeens mega verdacht wordt? <+Gilles> Ik volg het iétsje minder actief op dan voorheen, maar enkel omdat het zoveel is geworden. Je kan het amper bijhouden allemaal. En de mol verdacht zien worden is helemaal niet erg. Dit jaar liep Wout soms voorop in de polls, zeker bij de molloten, en dat vonden we helemaal prima. De mol mag verdacht zijn, moet gevonden kunnen worden, he. De enige <+Gilles> taak die de mol heeft is (1) de groepspot zo laag mogelijk houden en (2) zo lang mogelijk onder de radar blijven bij de medekandidaten. In beide rollen is Wout met glans geslaagd, kan ik je wel zeggen. Dat het publiek hem verdacht vond, is helemaal goed. <@Molcrazy> Gilles, mogen we nog twee vragen stellen? <+Gilles> Zeker <@Molcrazy> Dank! <@Molcrazy> een vraag van Nieky <@Molcrazy> of correctie, gesteld door Nieky <+Nieky> Niet alleen namens mij geloof ik. Maar veel mensen zijn benieuwd naar wat er gebeurt als er kandidaten niet doen wat je hoopt? Bijvoorbeeld als niemand naar de WC zou gaan of als Julie en Wout de tafel niet binnen een minuut aanraken? Was er voor deze opdrachten een plan B? <+Gilles> We maken de opdrachten zo dat het al heel gek moet lopen mocht gebeuren wat je beschrijft. Dan zou het een slecht gemaakte opdracht zijn. Zet 7 mensen op een terrasje met een drankje, en vroeg of laat gaat iemand naar het toilet, hoor. Dus dat zou wel goedkomen. Voor Wout zelf was het het plan dat ie niet als eerste zou gaan, want dan maakt de <+Gilles> groep natuurlijk geen enkele kans. Maar we wisten dat er iémand zou opstaan. En bij de tafel: als ze écht niet tot actie overgaan, kan je nog altijd wijzen van achter de camera, zodat ze het op tijd doorhebben. Maar dat hoefde in dit geval duidelijk niet. <@Molcrazy> tijd voor de laatste vraag Gilles! En die komt van ENIGMA! <+ENIGMA> Heeeey Macare- ik bedoel Gilles! Complimenten voor weer een prachtig seizoen. Ik kom nog even terug op de opdrachten. Het valt me namelijk ieder seizoen weer op dat vrijwel iedere opdracht een komische twist heeft. Is dat in het maakproces ook min of meer een vereiste voor opdrachten, of hebben jullie gewoon zo’n leuke spelredactie dat dit geen <+ENIGMA> bewuste keuze is? ![]() <+Gilles> Het is alleszins niet onze eerste prioriteit 😃 en het zit zéker niet in alle opdrachten. Maar we letten er wel op dat er voldoende momenten zijn die humor kunnen opleveren. Omdat dat fijner is, en omdat het wat door de spanning snijdt. Voor ons heeft het programma heel veel lagen: avontuur, spanning, psychologie, reis, human interest, en dus <+Gilles> ook humor. Het zorgt voor een leukere kijkervaring. En ja: op onze redactie zitten best bveel clowns, maar dit volledig terzijde. 😂 <@Molcrazy> ![]() <@Molcrazy> en daarmee zijn we weer aan het einde gekomen van een zeer aangename chat! <@Molcrazy> ik dank Gilles die weer tijd vrijgemaakt heeft voor ons! <@Molcrazy> en natuurlijk het team van RN zonder wie dit niet mogelijk was geweest! <+Gilles> Met veel plezier, beste vrienden. Jullie bedankt voor het volgen en voor alle theorieën. Het is en blijft een zaligheid dat zoveel mensen zo graag naar dit programma kijken. Weet dat de molcommunity ons heel erg na aan het hart ligt! <@Brtdm> Ontzettend bedankt! Ik heb mega veel zin in de 100e aflevering! <@Jesper> Enorm bedankt weer Gilles, fijne avond en hopelijk tot volgend jaar! <+Gilles> Ik geef jullie allemaal een dikke kus en tot volgend jaar! <sellie61> Dankjewel Gilles <Pac> Wat een boeiende chat weer! Dank vragenstellers en dankjewel Gilles voor je tijd ![]() <Joost> Merci Gilles. Complimenten aan de rest van het team en doe zo voort! <vveerraak> merci Gilles! <Mietch> Dankjewel voor alweer een geweldig seizoen! <Starlight> Bedankt voor je tijd weer Gilles! <@Brtdm> groetjes aan de clowns op de redactie! <@Jesper> Tot volgend jaar allemaal! <RN88-66> Thx voor dit seizoen en tot volgend jaar! Doe ze maar de groeten op de redactie! <Pac> En op naar je 100e aflevering! Proficiat /<PuzzelKrak> Bedankt en ik wens jou en je familie veel gezondheid toe <3 tot volgend jaar! |



