Een buitengewoon warm welkom valt mij hier ten deel, waarvoor mijn oprechte dank.
Vooral uw sponsorshirt en de aangeboden keuze uit uw garderobe, Blondine, zie ik, naast de trip naar Argentinië, met vreugde tegemoet.
Behalve de koffie, die van voortreffelijke kwaliteit is, heb ik nu nog een reden om mij hier wat vaker te vervoegen.
Er zijn plaatsen, waar de goegemeente slechts bijeen lijkt te komen om elkander(-s) vliegen af te vangen. Hier beseft men dat men zijn eigen vliegen dient te vangen, en wel met de bekende stroop.
Mijn visie op het te ontdekken onderkruipsel laat zich voorlopig vatten in het ontwaren van een bij uw noorderburen gebruikelijke lekkernij bij het afscheid van het oude jaar: oliebollekes. De combinatie van elementen, samengesteld uit dit verdraaide snoepgoed, waarbij de destillatie ervan zou kunnen leiden tot zijn oorspronkelijke ingrediënten, bezorgt mij tot nu toe luttele hoofdbrekens. Het zou kunnen dat één van de oliebollen over zijn bio loog.
Ook construeer ik al dan niet beknopte, maar wel precies passende, zinnen uit de teksten van godsdienstige geschriften, die verwant zijn aan de oorspronkelijke taal. Deze zetten mij op een ander spoor dan het acterende geheugenmirakel, namelijk op dat van zijn in meerdere opzichten met hem contrasterende vrouwelijke equivalent. Wat geheugen betreft zou zij, gezien haar vakgebied, niet zo duidelijk voor hem mogen onderdoen. En daarmee doel ik uiteraard niet op het, ogenschijnlijk valselijk, grijnzende en uiterst ambitieuze lid van de kattenfamilie.