Oeeeee, Dragonius. Weet ge wel hoe diep ge kunt vallen als ge zo hoog op uwe sokkel staat? En dan op uwe smikkel slaat? Het ging niet over de winnaars, maar over de afvalligen/afgevallenen/die van hun dingen afgevallen zijn zoals uedele. U vergist zich toch niet in uw waarzeggerij? Hanne, Issabel en Cathy ribbedebie? De producenten van bewegende beelden zouden er in zo'n geval wel een stok in de spaak steken of ervoor, om te vermijden dat we met een volledig mannelijk peloton naar de eindmeet trekken. Ziet ge't al gebeuren? De la Tourette op kop (jong en sportief), nek aan nek met Stinus Limburgensis, een betere voetballer weliswaar, maar kan ook op het vélooke zijn streng trekken. Daarachter dan Bruine ursus Bruno, om af te sluiten met Tiboteus, maar die heeft een excuus, want zijn band was wederom plat. Neeje, dakanni. Saharahengelaars zouden wel gek zijn om al het feminien gespuis eruit te laten bonjouren. Slecht voor de kijkcijfers/kijkvijvers en that's toch nog altijd wat (samen met money) makes the world go round. En vraag me nu niet hoe ze dat dan wel zouden moeten gedaan hebben. Of ik zet een boom, wat zeg ik, een BOS op over productionele ingrepen in (onder andere) programma's die Waes versus Wauters heten. Want onthou het nu voor 1s en voor immer: Niets is wat het lijkt. Niets is overigens ook voor altijd, maar dat was weer een ander verhaal. Allez, ga uw huiswerk nu maar opnieuw maken. Hanne gaat eruit als ze geen vrijgesteldheid ontvangt. En de volgende kan terug naar zijn Charlotte, want al bij al was dat het droevigste stukske dat ik tot nu toe in heel dit feuilleton heb mogen moeten aanschouwen: Stinus L. die ontdekt dat zijn koeketien niet antwoordt als hij telefoneert vanuit het verre Argentinië. Na een week is die trien al elders een weide aan het zoeken om zich op te vermeien en ook om zich te laten verwennen door andere Limburgers dan de hare. Zal ik ook een muzikale voorspelling doen? We zitten in Argentinië, en dat is het land van Pausen, voetbal, gaucho's en paarden (lekker!). Maar vooral bovenal toch van de Tango. Vreemd dat we daar nog niets van gezien of gehoord hebben of toch niet bijna. Dat komt dus nog. Remember le très bel Carlos Gardel, el zorzal criollo. Of zoek het op, of vraag het aan de helpdesk. Als ze den dienen er niet bijhalen, kijk ik nooit meer. Het nummerke dat ze zullen draaien (waarschijnlijk tijdens de paardenraces van volgende maandag) zal 'Por una Cabeza' zijn. Wat ongeveer betekent: 'met een hoofdlengte'. Het is een verhaal van een mens die verslaafd is aan paardenkoersen, zoals gij en ik verslaafd zijn aan vrouwen. Ontelbaar zijn de tango's met sportieve thema's: van de dromen van het jonge voetballertje (El sueño del pibe) odes aan voetballers en boksers en vooral aan paardenrennen (el turf). Gardel zelf had paarden waaronder 1 heel beroemd. Toen toch. Het heette 'Zotteke', Lunático. Maar zet Por una Cabeza eens op. Ge gaat zien: ge kent het wel.