Ik ben wel benieuwd wat mensen hier denken over de 'Clock Tower' move.
Naar mijn idee (en dat van het locatie forum) is het teamoverleg aan de overkant van Daphne/Aaf. Ze zijn dus aan dezelfde kant gebleven als dat ze bij elkaar stonden. Ze hebben alleen een move gemaakt richting de kustlijn, zodat ze snel over konden steken.
Dat is zo, maar in eerste instantie wilden ze 1 team aan elke kant van het water hebben.
In dat geval was er zeker een kans geweest dat een van de teams wel op tijd binnen was gekomen, gezien hoe weinig tijd het scheelde.
Hoe je de Clock Tower op wilt vatten is idd in the eye of the beholder.
Het is wel erg toevallig dat Freek die eruit pikt als zijnde 'iets wat opvalt' en toevallig ook een goed punt is om over te steken. Kan toeval zijn geweest. Kan ook Molse voorkennis zijn geweest om een logisch punt te hebben om mensen toch te overreden om aan die kant van het water te blijven. (Dat is wat ik gedaan zou hebben als ik me voorbereid had op deze opdracht, logische begintpunten bedenken die je zonder teveel verdenking kunt opperen, en die hopelijk toch genoeg traineren om de boel te laten vertragen).
Hoofddoel van de Mol lijkt me overigens hierbij om het eigen team niet op tijd te laten komen. Al het andere is een 'bonus' vanwege minder geld en minder verdenking op je.
Het is een kwestie van interpretatie, maar van alle mogelijke molsacties die de overgebleven kandidaten kunnen hebben gedaan wel degelijk de meest effectieve imho.