Goed van je om het te vertellen GR
en hopelijk zet je inderdaad door en heb je de kracht om van je verslaving af te komen en het leven op een andere manier te gaan zien en omarmen
Maar als je meer openheid / persoonlijk wilde dan wil ik je best wat meer over mezelf vertellen hoor.
Ik ben 42 jaar, positief ingesteld, open persoonlijkheid en heel eerlijk en rechtstreeks. Voel me ook vaak voor mijn vrienden de 'psycholoog" of de spiegel aangezien ze, als er wat aan de hand is, altijd vragen wat ik er van denk omdat ze weten dat ik zeg wat ik denk (en ze daarbij een spiegel voor houdt zodat ze naar zichzelf kijken)
Nu moet ik alleen nog leren dat ook iets meer bij mezelf te doen.
Tot 4 jaar terug nog fulltime werkzaam als directie secretaresse / manusje van alles. Alleen was ik de laatste jaren steeds heel moe en dacht dat het kwam door mijn levensstijl (veel houseparties, stappen, 60 uur per week werken en hollen, rennen en draven).
Totdat ik het wat rustiger aan ging doen en na veel ziekenhuisbezoeken en onderzoeken de diagnose ME/cvs kwam. In de volksmond beter bekend als chronisch vermoeidheidssyndroom. M.a.w. ik ben altijd moe en dat varieert van licht tot uitgeput, mijn spieren doen vaak pijn en als ik teveel doe en te vaak over mijn grens ga dan word ik draaierig, misselijk en grieperig en in drukke ruimtes krijg ik teveel prikkels waardoor ik dus weer moe wordt
cirkeltje rond
Ik heb inmiddels wel wat aan therapie gedaan maar aangezien de artsen er nog zelf niet over uit zijn of het nu psychisch is of lichamelijk komt er ook geen oplossing. Wel kan ik zeggen dat het echt niet psychisch is anders was ik allang beter geweest. Als er iemand namelijk positief in het leven staat ben ik het wel.
Enige nadeel is dat het UWV niets ziet, brieven van psychologen enz. aan de kant schuift als zijnde die weten niet waar ze over praten en mij, na 2 jaar ziektewet, weer de arbeidsmarkt opduwen waarbij ik fulltime moet solliciteren en geloof me er is geen een werkgever die mij aanneemt. Dus binnenkort wellicht richting bijstand en maar zien waar het schip strand.
Grotendeels post ik dan ook via mijn telefoon als ik op de bank lig. Alleen als ik dingen uit wil zoeken dan dwing ik mezelf achter de pc te zitten. Daarnaast ben ik bezig om mijn tijd achter de pc uit te bouwen en is WIDM daar een heel goed hulpmiddel bij
Maar ach, zolang ik mijn eigen ritme kan bepalen kan ik er heel goed mee leven. Het is meestal de omgeving die er meer moeite mee heeft dan ikzelf
Dat was weer een heel verhaal
en nu ik toch weer achter mijn pc zit meteen even wat dingen bekijken