Ik vond dit echt een geweldige opdracht. De verbazing en verwarring van de kandidaten dat ze opeens aan het Expeditie Robinsonnen waren, briljant! Het is echt tot in de details doorgevoerd, van de bootreis, het krabbetje tot de stemronde aan toe. Echt geweldig! Van tevoren was ik best sceptisch over het ER-idee, maar ik vond het erg goed uit de verf komen. Ook leuk dat het survivalelement uit de eerste paar series weer een beetje terugkomt.
En dan het vijf op een rij. Uit alles bleek dat deze opdracht gemaakt is voor vijf deelnemers: de grootte van het speelveld, het aantal bakjes, maar zeker uit de stemronde. Met drie stemmers krijg je altijd een meerderheid, met twee niet (en dat eilandraad principe met slechts twee stemmen was ook best duf geweest). Ik kan me dus niet echt aan het idee onttrekken dat er sowieso vijf mensen door moesten naar deze aflevering en dat de makers deze keuze het liefste bij de mol neer wilden leggen (een kandidaat als Tygo zou zomaar eens voor het geld kunnen kiezen, wat natuurlijk een groot risico is).
En wat mij verder nog opviel (dit heb ik ook al in het Susan-topic geplaatst) is dat Susan met de groene stenen speelde. En waar was het Mollogo het beste leesbaar? Ja, op de groene stenen! Het duurde vrij lang voordat ik ontdekte dat ook op de andere stenen het mollogo stond, want alleen op de groene was het logo heel gemakkelijk leesbaar.