MIsschien heeft hij een liedje gezongen onderweg en daarmee 'betaald'?
Ik had het idee dat Freek in eerste instantie er echt niet aan dacht om een taxi te nemen en dat hij echt op het idee kwam door Tygo. De opdracht had ook kunnen zijn dat hij alleen mocht lopen. Ik denk dat Freek gered is door een lieve straathond. Als Freek er eerder was dan de groep dan klopt de montage niet. Freek hoort via de porto dat de anderen er al zijn volgens mij. Gaat achterom/langs en op het moment dat Freek naast Art staat wordt Jan-Willem in bedwang gehouden door de hond. Angst verlamt en hij heeft Freek niet gezien. Wel gek dat de andere drie Art niet in het vizier hadden, dat had de kans om Freek te snappen wel groter gemaakt. Ik had het idee dat die er toch wat verder vanaf zaten. En de mol ziet natuurlijk helemaal niets...
Of heeft Art zich nog verplaatst?
Sofie en Susan zaten in elk geval niet aan de kant vanaf waar Freek aan kwam rennen.
Als de straathond er inderdaad voor gezorgd heeft dat de opdracht niet geslaagd is, dan zijn er sowieso wat shots opnieuw opgenomen. In een shot waar je Freek de hoek om ziet rennen naar Art toe, zie je namelijk de positie van JW, maar dan zonder JW.
Ik denk dat de kans vrij groot is dat Freek al binnen was. Ik ben de route van Freek uit aan het zetten en hij is al heel vroeg in de taxi gestapt. Het is vrijwel onmogelijk dat Susan en Sofie lopend in de buurt van de eindlocatie aankomen, voordat Freek en is in de taxi.
Wat betreft de speurders is Susan het verdachts, omdat zij aan het begin van de tocht het dichtst in de buurt is van Freek. Freek zegt haar ook te zien, wat goed kan kloppen. Doordat Susan die kant op gaat, blijven de overige kandidaten wat verder weg van Freek. Als Freek in de taxi stapt, zit hij eigenlijk al een straat achter de straat waar de meeste kandidaten rondlopen. Alleen Tygo die op het kruispunt staat zou nog kans hebben om Freek langs te zien rijden. Alles wijst er wat mij betreft op dat Freek echt heel snel de opdracht heeft gehaald en de andere kandidaten daar weinig aan konden doen.