Spanning ten top in aflevering 2, van het begin tot het einde.
En opeens kreeg de plezantste groep van het land een hart van steen. Zie maar eens hoe snel die groepssfeer kan omslaan. Had toch echt gedacht dat sommigen zich nog gingen bedenken, maarja dat was dan iets te goedgelovig van mij. Vond het toch net een tikkeltje te hard, op deze manier eruit voor iemand als Ruth. Zoiets verdiende ze niet. Ze had die lelijke verfbom precies niet zo straf verwacht. Maar ze gaat er wel om herinnerd worden, dat is zeker. Het was misschien beter andersom geweest, Marc in de rode taxi en Ruth met een normale taxi naar huis. Ofwel iedereen een verfbom, ofwel niemand.
Een deel van die groep is echt wel bikkelhard, maar daar zijn ze waarschijnlijk op geselecteerd. Al zou ik ze allemaal wel eens aan de andere kant willen zien zitten, smekend om een ronde verder te mogen. En dan keihard zo'n verfbom in hun gezicht. Ach, ze krijgen hun vet nog wel.
Hoe erg ze het ook vonden van Ruth, ze was wel rap vergeten door dat plezierig vertier op de bananenboten. Ze weten wel perfect wat voor opdracht ze erin moeten steken na zo'n zuur misselijkmakend groepsmoment.
Kandidaat-Mollen in het vizier: Bruno kwam toch weer wat verdachter over. Issabel kwam ook beter uit de verf. Je zou het Gilles kunnen aanschrijven dat die laatste opdracht mislukte maar daar is vast nog iets anders misgegaan. Hij deed wel goed zijn best, blijkt over een zeer goed geheugen te beschikken. Alleen dan net niet goed genoeg.
Grappig hoe hij bij die padre wat af stond te vloeken. En van Hanne weet ik even niet wat ik van haar moet vinden. Ze komt oprechter over dan vorige week.
Cathy en Thibaud lijken meer voor de winst te gaan en zij gedragen zich er ook naar. Nepmollen?
Manuella, daar heb ik niet veel van gezien of gehoord. Was die er wel bij?
Zo onopvallend vandaag! Ze was alleen opvallend in het zwijgen in alle talen, vooral bij het Ruth-moment. Had ik niet van haar verwacht.
En Stijn lijkt wel een anti-Mol deze aflevering. Toen hij die laatste penalty erin ging stampen had ik nog enige hoop dat hij naast of over ging sjotten maar helaas ging die zuiver binnen.
Spannende eliminatie ook. Niet te geloven hoe mijn hartslag de hoogte in schiet elke keer als die oude muziek begint. Het zat eraan te komen voor Marc, wie schrijft die blijft. Er zou een soort van schrijfverbod moeten zijn af en toe, voor kandidaten als Marc. Maar heb wel veel respect voor de manier hoe hij het wou spelen, op het gevoel. Manuella had het ook over wat meer willen genieten tussen het spel door. Dat verliezen de schrijvers een beetje uit het oog zo te horen.
Er blijken toch al kliekjes te zijn gevormd, de die-hards ... de gamers, de players zoals ze werden genoemd door Marc en daarnaast de normalere spelers à la Marc en Manuella die meer op gevoel spelen. Ik merk toch wel dat ik nu al in aflevering 2 al een aantal favorieten heb die ik niet naar huis wil zien gaan. Ook al door de manier hoe ze dat met Ruth hebben aangepakt, maar daar kan natuurlijk net zo goed de Mol tussenzitten.
Het worden moeilijke weken, nagelbijtend elke executie in want het zal moeilijk worden om die favorieten allemaal in de finale te krijgen. Kijk ook wel uit naar een paar rode schermen. Fingers crossed.