Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 18094 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #100 Gepost op: 9-02-2017, 15:07:27 »
Net zoals vorig jaar heb ik weer met veel plezier na deze eerste aflevering gekeken.
Het is anders dan WIDM maar de loftuitingen op De mol in vergelijking met WIDM vind ik niet altijd terecht.

Als ik nu alleen al naar deze eerste aflevering in Zuid-Afrika kijk dan had WIDM 13 ook een mooie opening met kandidaten die ergens gedropt werden met vijf enveloppen en de locatie van de kerk moesten zoeken. Voordat de priesterhint werd ontdekt hebben we hier ook aardig op zitten puzzelen.

Het bungeespringen in De Mol lijkt ook deels gekopieerd van seizoen 13 WIDM. In WIDM 13 zat ook een extra laag, werd de groep ook in tweeën gesplitst en moest je gokken of je partner  in de andere groep wel of niet zou springen. De extra laag was dat je je partner dan wel of geen vrijstelling gunde. De vrijstellingen konden vervolgens nog ingeruild worden voor geld. Deze opdracht in WIDM ging veel meer over elkaar vertrouwen en iets gunnen en vond ik er in beeld ook mooier uitzien dan je van een krukje laten vallen.

De mol vind ik harder. Die verfbom vorig jaar vond ik niet zo nodig. Dit jaar was ik niet zo verbaasd dat Hans weer terugkwam ik verwachtte al iets dergelijks. Er zaten vorig jaar inderdaad veel meer gelaagde opdrachten in en ik hoop dat ze dat ook dit jaar doen maar ook in WIDM zit veel moois.
En die aflevering heeft destijds ook veel positieve reacties gekregen, want dat was ook gewoon een hele goeie aflevering. Maar ik snap niet waarom dit maakt dat de lofuitingen van nu niet terecht zijn? Het seizoen van widm wat nu loopt en bijv. het seizoen van vorig jaar kunnen voor mij niet tippen aan wat de mol tot nu toe heeft gedaan ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #101 Gepost op: 9-02-2017, 16:06:00 »
En die aflevering heeft destijds ook veel positieve reacties gekregen, want dat was ook gewoon een hele goeie aflevering. Maar ik snap niet waarom dit maakt dat de lofuitingen van nu niet terecht zijn? Het seizoen van widm wat nu loopt en bijv. het seizoen van vorig jaar kunnen voor mij niet tippen aan wat de mol tot nu toe heeft gedaan ::ohno::.

Lofuitingen zijn iets anders dan indirect de Nederlandse versie kei hard naar beneden halen...

Dus los van het feit dat deze eerste aflevering van de Mol Belgie weer ongelooflijk goed in elkaar zat (van vorig jaar heb ik ZO genoten) vind ik dat sommige mensen hier even iets heel belangrijks vergeten en dat is nogal irritant.

Vergeet aub niet dat Wie is de Mol Nederland al in zijn 17e!!!!! seizoen zit. Belgie zit in zijn 5e seizoen, waarvan de 1e 3 niet eens formidabel waren. Ik kan zo 5/6 seizoenen van Nederland opnoemen die ik ongelooflijk goed in elkaar vind zitten. Bijna elk seizoen wel, ik denk dat ik maar een enkel seizoen heb wat niet goed in elkaar zat.

Je kunt duidelijk zien dat die pauze de Belgen goed heeft gedaan en dat ze vorig jaar met hernieuwde passie, motivatie en originaliteit weer aan de slag zijn gegaan maar ik wil hun wel eens zien na 17 seizoenen. Of de opdrachten dan nog van zo'n niveau zijn als in hun seizoen 4.
Laten we nu niet doen alsof de Belgische Mol veel beter in elkaar zit. Ik kan jullie hier een lijst geven van 50 opdrachten die ZO gelaagd waren uit de Nederlandse seizoenen dat ik er nog vaak naar terugkijk. De Nederlandse crew is sensationeel goed in het maken van Wie is de mol en dat vergelijken is zo onnodig en bijna kinderachtig. Na 17 seizoenen is het lastig om jaar na jaar weer 9 afleveringen te maken met 3 sensationele opdrachten per aflevering. ga er maar aanzitten. Door bepaalde factoren (Bn'ers, publieke omroep) moeten er ook aanpassingen gemaakt worden qua kijkers, qua educatie, etc.
Dit seizoen van Belgie begon weer super mooi maar laten we aub niet zo op de zaken vooruit lopen. Seizoen 5 van hun vergelijken met seizoen 17 hier is not fair.. In Seizoen 5 van Wie is de mol Nederland zaten we ook nog meer bij 'de basis' zoals velen van jullie het hier noemen.

Geniet gewoon van beide seizoenen. Ben blij dat Wie is de Mol zo populair is in NL/BE en hou op met Belgie op een soort van troon te zetten. Mede door het aanhoudende succes van de Nederlanse Wie is de mol hebben de belgen weer groen licht gekregen voor hun nieuwe reeks(en)

::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2017, 16:08:21 door Rämon »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #102 Gepost op: 9-02-2017, 16:12:39 »
Belgie zit in zijn 5e seizoen, waarvan de 1e 3 niet eens formidabel waren.

Los van je punt verder, maar ik wil even zeggen dat ik de eerste drie series ook perfect vind. (Ik heb de eerste twee teruggekeken nadat ik de derde in 2003 rechtstreeks volgde.) Ik kan iedere molloot aanraden om die drie reeksen terug te kijken. Zeker de oermolreeks waarmee al het moois begon. ::trots::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #103 Gepost op: 9-02-2017, 17:39:02 »
serie 1 tm 3 van de vlaamse reeks niet formidabel noemen, dat is gewoon heiligschennis ::oink::

en als je het hebt over dat we in nederland al 17 seizoenen hebben gehad en dus moeilijk 17 keer 9 afleveringen kunnen vullen met superopdrachten dat ben ik met je eens.maar men mag niet vergeten dat t juiste die 1e series vlaanderen zijn die ons deze mogelijkheid hebben gegeven

verder ben ik aanhanger van de zin in der Beschraenkung zeigt sich erst der meister.
aka kwaliteit boven kwantiteit.

in die 17 seizoenen widm zijn er zeker wel een aantal seizoenen geweest die ik met liefde nog af en toe terugkijk.(er zijn er overigens ook gewoon die ik uit mn collectief geheugen heb verbannen, klaarblijkelijk).
maar t positieve gevoel bij widm  haalt t -voor mij - toch niet bij de pekinees van david en domi( in belgie 2), armand met zijn kale kop en 2 gipsarmen (in belgie 1). de verfbom (in serie be 4) en tuurlijk zaten er in 4 seizoenen DE Mol ook minder geslaagde opdrachten

wat ik echt heel bijzonder vind is dat DE Mol er in slaagt dat IK een simpele proef als de valopdracht in mol 5, afl 1 een heel geslaagde proef vind.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #104 Gepost op: 9-02-2017, 18:30:32 »
Ik ontken ook nergens dat Belgie dit format heeft verzonnen.

Kijk, Belgie is ermee begonnen en heeft 3 leuke seizoenen gemaakt. Niet spectaculair, maar leuk.
Dat is niet negatief, dat is gewoon omdat Wie is de mol zich in die jaren erna pas echt heeft ontwikkeld met extreme mindfucks, montage, opdrachten etc. Dat geldt net zo goed voor de Nederlandse beginseries. We houden van ze, omdat het doet terugdenken aan een verliefdheidsgevoel, het begin van iets. Het gevoel van iets heel tofs. De basis. Maar Wie is de mol heeft zich qua opdrachten, mindfucks, plottwists, montagespel echt wel ontwikkeld sinds toen.

Dat is wat ik hier vergelijk. Dus streep even de 1e 3 seizoenen (bij Nederland heeft het 1 seizoen langer geduurd) tegen elkaar af. Belgie is toen gestopt, en ook Nederland was van plan toen te stoppen. Sindsdien zijn er bij ons nog 13 seizoenen (and counting) gemaakt. Het spel is ontwikkeld.
Dus als je gaat vergelijken moet je de Mol 4 afstrepen tegen wat wij toen WIDM5 vonden. We vonden het allemaal hartstikke geweldig dat het spel doorging, het zich ontwikkelde etc. Er werd toen ook vooral naar de basis gekeken, zonder alle poespas. Inmiddels zijn we 14 jaar verder en heeft het spel zich moeten ontwikkelen. Dat is logisch en een must. Natuurlijk is kwaliteit goed, maar het is een persoonlijk gevoel als je een seizoen minder vond. Dat heeft niets te maken met de algemene kwaliteit die de crew jaar na jaar brengt. Pas vorig jaar zat het voor het eerst minder in elkaar door bepaalde dingen. Daarvoor hebben we nooit echt hevige kritiek dingen gehad, je kon altijd een voorkeur hebben voor een seizoen/land/groepsdynamiek maar sinds vorig jaar is de klaagzang begonnen en nu De mol belgie weer op tv is lijkt dat erger te worden. Het lijkt echt vergeleken te worden terwijl dat dus echt niet kan. Het kan wel, maar dan moet je andere regels gebruiken dat de huidige series tegen elkaar afstrepen.

Ik ben het eens met dat de opdrachten tekort schieten in de Nederlandse versie de laatste tijd. Vorig jaar vond ik dat echt, en dit jaar hebben we ook al opdrachten die echt zwaar beter hadden kunnen worden uitgedachte. De gelaagdheid mist. Maar ga er maar aan staan, om 17 jaar 3 opdrachten per aflevering te verzinnen die stuk voor stuk gelaagd zijn, toch te snappen vallen (want 3 miljoen kijkers en niet allemaal slimme molloten) en mooi beeld opleveren..

Nogmaals, geniet gewoon van beide series. Ik spreek jullie als Belgie in hun 17e seizoen zit.  ::tandpastasmiley::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #105 Gepost op: 9-02-2017, 18:35:36 »
zullen we het over aflevering 1 hebben ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 9-02-2017, 18:41:17 »
zullen we het over aflevering 1 hebben ?

Wat een goede aflevering was dat zeg. ::rofl::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #107 Gepost op: 9-02-2017, 20:54:35 »
Wat een goede aflevering was dat zeg. ::rofl::

Veel beter dan afl. 1 van WIDM 17. ::rofl:: >:D ;)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #108 Gepost op: 9-02-2017, 20:56:14 »
:P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #109 Gepost op: 9-02-2017, 21:10:37 »
harry potter in afl 1, verdoeme nu moet ik hem weer gaan herbekijken
 ::)

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #110 Gepost op: 11-02-2017, 13:50:55 »
Ik wilde de aflevering nog eens gaan bekijken, maar ik krijg nu de melding dat de aflevering niet beschikbaar is in het buitenland vanwege de uitzendrechten :(
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #111 Gepost op: 11-02-2017, 13:54:17 »
Ik wilde de aflevering nog eens gaan bekijken, maar ik krijg nu de melding dat de aflevering niet beschikbaar is in het buitenland vanwege de uitzendrechten :(
:(

Ook niet als je inlogt met een VIER-account? Mij lukte het net nog wel namelijk.
...óf niet!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 11-02-2017, 17:45:49 »
Net ff een account aangemaakt, zodat ik dat maandag niet hoef te doen en hier werkt ook alles ::jaja::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #113 Gepost op: 11-02-2017, 18:07:01 »
Ik heb de aflevering ook maar op youtube gezet, voor wie nog steeds moeilijkheden heeft. Zal de aankomende ook uploaden begin volgende week:

https://www.youtube.com/watch?v=vC78PZ0SFv0

Offline Hansiemol

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 12-02-2017, 01:25:06 »

Dankjewel Nat79.
Een paar dagen na de uitzending zag ik de aflevering gewoon op mijn ipad via vier.be maar vandaag (2 dagen later) wilde ik de 1e aflevering aan mijn dochter laten zien, en ineens was ik verplicht in te loggen op vier.be. En dat lukte dus niet.  ::ohno::
Maar gelukkig zag ik je link naar youtube, en toen ging het toch goed.
 ::bravo::  en hopelijk blijf je dit doen. Wij zijn er blij mee!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #115 Gepost op: 12-02-2017, 01:27:45 »

Dankjewel Nat79.
Een paar dagen na de uitzending zag ik de aflevering gewoon op mijn ipad via vier.be maar vandaag (2 dagen later) wilde ik de 1e aflevering aan mijn dochter laten zien, en ineens was ik verplicht in te loggen op vier.be. En dat lukte dus niet.  ::ohno::
Maar gelukkig zag ik je link naar youtube, en toen ging het toch goed.
 ::bravo::  en hopelijk blijf je dit doen. Wij zijn er blij mee!

Doet ik!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #116 Gepost op: 12-02-2017, 16:43:38 »
Heel mooie aflevering!

Vooral die eerste opdracht was natuurlijk magistraal, ook al stond de uitkomst natuurlijk van tevoren wel vast.
Opdracht 2 was goed, met leuke opdrachten.
Opdracht 3 was zeker ook heel goed bedacht, maar op den duur toch richting saai aan het gaan...
Overigens wel 3 lastig te mollen opdrachten, alleen bij die tweede kon je echt wat doen als mol.

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de volgende aflevering!

De Vlaamse productie is niet zo angsthazerig om zoals vroeger gewoon een serieus bedrag tegenover opdrachten te zetten die gehaald worden. Zoals we gewend waren in WIDM 1 t/m 4. WIDM is daar tegenwoordig toch echt minder scheutig in.
Klein verschil: de Nederlandse mol zit bij de publieke omroep en kan dus niet zoveel geld uitdelen. De Belgische mol zit bij de commerciëlen, waardoor een groot geldbedrag veel makkelijker mogelijke is... Zou de mol bij SBS of RTL zitten had je ook een pot kunnen hebben van misschien wel 50.000 Euro...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #117 Gepost op: 12-02-2017, 17:11:09 »
Voor beide kanten valt inderdaad veel te zeggen. Ik denk dat er sowieso wel gedrukt moest worden. Het zou een beetje sneu zijn als alleen de mol zou drukken, hij wordt hiermee gelijk hoofdverdachte binnen de hele Benelux en omstreken.
Niet zozeer om het geld. Maar om er zeker van te zijn dat er één kandidaat achter blijft. Want hoe anders zouden ze de twist op het eind hebben moeten regelen?
Het beste wat de mol hier kan doen lijkt me om te proberen je medekandidaat om te praten om te gaan drukken. Onder het mom van 'de mol doet het sowieso', 'vermindering concurrentie', 'lot in eigen handen houden', etc etc. Vervolgens kan de productie de mol een seintje geven als de minuut bijna om is van: 'je hoeft niet meer te drukken, we hebben al genoeg kandidaten', of gewoon de deur open te doen.
Kortom: er was nog een vervolg op de eerste opdracht, de mogelijke terugkeer van Hans, dus dat moet door de mol veilig gesteld worden. De mol zelf kan nog in beide groepen zitten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #118 Gepost op: 12-02-2017, 19:13:28 »
Wow, wat een fantastische opening.
Diepgang, spanning en wat een enthousiasme spat er van de groep 'onbekenden' af!
Ik ben gelijk fan!
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 13-02-2017, 10:02:18 »
Eindelijk tijd gevonden om hem te bekijken.

Ik heb weer met heel veel plezier en genot gekeken. Heel jammer van de afvaller, vond haar de meest interressante kandidaat en potentiële mol.

Door opdracht 1 en 3 hebben we de kandidaten op een speelse manier meteen al wat beter leren kennen. Bij WIDM hebben we natuurlijk de niet te versmaden introductiefilmpjes die de uitzending altijd lekker onderbreken, maar dit kan er mee door.