Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1  (gelezen 18103 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 1
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2017, 15:48:04 »
Alleen jammer dat de Vlaamse kandidaten niet in voice overs vertellen wat er in beeld gebeurt. Bijvoorbeeld wanneer ze in een prachtig landschap zijn aangeland. Soms denk ik bij de Mol dan: Is dit nou een prachtig landschap of niet?

Bij WidM wordt dat gewoon altijd duidelijk door minimaal 1 kandidaat in een beperkt vocabulaire verteld. Jammer!
Oh nee dat vind ik echt irritant aan de Nederlandse versie. We zien zelf ook wel dat het mooi is en wat er gebeurt ::hypocriet::. Ik ben wel meer fan van de beelden laten spreken ipv nog iemand laten zeggen hoe mooi het wel niet is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2017, 15:56:47 »
Ik mis die voice overs ook absoluut niet. Misschien ook wel omdat er onderhand zóveel lijkt te worden ge-edit en gestuurd in de Nederlandse WIDM, dat ik me soms afvraag of er geen script voor die voice overs ligt.

Vind het ook fijn dat deze kandidaten gewoon openlijk hun verdenkingen bespreken, en er minder krampachtig door de regie mensen uit de wind lijken te worden gehouden.

Echt enorm genoten van deze 1e aflevering, had ik dat al gezegd?  ::jaja::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2017, 16:02:38 »
Ik mis die voice overs ook absoluut niet. Misschien ook wel omdat er onderhand zóveel lijkt te worden ge-edit en gestuurd in de Nederlandse WIDM, dat ik me soms afvraag of er geen script voor die voice overs ligt.

Op de publieke omroep in NL moet amusement tegenwoordig ook nog iets educatiefs hebben. Mogelijk dat dat er iets mee te maken heeft. Ik doe wel eens enquetes over reizen, daar wordt WIDM geschaard onder reisprogramma's, tussen Floortje, Erica en 3opreis....

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2017, 16:05:19 »
Op de publieke omroep in NL moet amusement tegenwoordig ook nog iets educatiefs hebben. Mogelijk dat dat er iets mee te maken heeft. Ik doe wel eens enquetes over reizen, daar wordt WIDM geschaard onder reisprogramma's, tussen Floortje, Erica en 3opreis....

Ah OK, interessant. Kan dus mogelijk iets met subsidies en categorieën te maken hebben. Ik mis ze niet bij de Belg. Spelprogramma's kunnen idd super-reisprogramma's zijn, The Amazing Race is ook geweldig.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2017, 16:16:25 »
Alleen jammer dat de Vlaamse kandidaten niet in voice overs vertellen wat er in beeld gebeurt. Bijvoorbeeld wanneer ze in een prachtig landschap zijn aangeland. Soms denk ik bij de Mol dan: Is dit nou een prachtig landschap of niet?

Bij WidM wordt dat gewoon altijd duidelijk door minimaal 1 kandidaat in een beperkt vocabulaire verteld. Jammer!

Ik geloof niet dat iedereen je ironie begrepen heeft. ::rofl::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2017, 16:22:28 »
::rofl:: oeps, soms zo lastig, ironie online  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2017, 16:29:57 »

Haha, ja je hebt ze ertussen hoor, die dat serieus bedoelen  :D
« Laatst bewerkt op: 7-02-2017, 16:45:05 door Nat79 »

Offline stofferenblik

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2017, 16:30:35 »
Ha nee :) Was ironisch. Kan bijna niet kijken naar de Nederlandse versie vanwege die nietszeggende voice overs.

Zou dat het zijn? Op zich zitten er bij de Mol ook educatieve dingen in toch? Nelson Mandela zat 25 jaar vast, en ze spreken in Vlaanderen bikini uit met de klemtoon verkeerd.
En ik weet niet of het continu benoemen van het prachtige landschap de kijker nou zoveel bijbrengt.

MUZIEK ZWELT AAN

"En dan kwamen we aan op een prachtige soort van... prairie, zoals je wel ziet in films die zich afspelen op de prairie. Je had echt het gevoel dat elk moment een soort prairie cowboy je tegemoet kon rijden. En dan stond Art daar midden op die prachtige prairie. En dan denk je: Nou wat zou er nu weer gaan gebeuren?"

SHOT VAN ART OP DE PRAIRIE DIE DE OPDRACHT UITLEGT

"Dus Art legt de opdracht uit. En dan was het zaak dat iedereen de opdracht deed zoals Art het uitlegde. Maar ik zal het hier nog eens een keer uitleggen... En dat dan dus allemaal in een prachtige setting van een soort prairie, echt dat je dacht dat je in een prachtige prairiefilm zat! Het was nog net niet dat de cowboys je om de oren schoten! Dan denk je bij jezelf: Dit is toch waarom ik meedoe met Wie is de Mol. Zo'n spectaculaire opdracht in een machtig mooie omgeving!"

Offline Bels

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2017, 17:19:09 »

??? Dit vind ik verrassend. Dat achteraf opgenomen acteerwerk voor, tijdens en na de opdrachten vind ik het grootste minpunt aan de NL serie.

Edit: ik lees nu dat het ironisch was, kwam niet zo goed uit de verf. ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2017, 17:21:20 door Bels »

Offline mollemania

• Forumlid
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2017, 17:26:32 »
Als liefhebber van het eerste uur van de serie van Wie is de Mol durf ik te zeggen dat ik deze eerste aflevering van de nieuwe serie van de Belgische Mol een van de beste afleveringen ooit vond.  ::bravo::
Dit is de Mol zoals de Mol bedoelt is. Een mol saboteert. Terwijl de andere kandidaten er alles aan willen doen om de boel te doen slagen. Ze kunnen er tenslotte veel geld mee winnen.
En in dat laatste zit vooral het grote verschil. Daar waar de Nederlandse Mol inmiddels zijn populariteit onder een groot kijkerspubliek heeft bereikt door het inzetten van "bekende" Nederlanders houdt Belgie vast aan het inzetten van onbekende deelnemers. Die onbekende deelnemers gaan veel meer voor de pot (toch een leuk bedrag als je het kunt winnen), terwijl mijn inziens die pot voor de bekende deelnemers slechts bijzaak lijkt te zijn. Als bewijs daarvoor zie ik vooal de veilingen, bondjes, jokers, topito's. De bekende Nederlanders willen alleen hun "bekendheid" vergroten en dat ze daarom maar een beetje aanklooien dat doet er verder niet toe.
Daarom pleit ik om toch weer eens een Nederlandse serie met onbekende landgenoten te maken. Die spelen het spel vaak authentieker.
Begrijp me goed ik vind het nog steeds knap dat Wie is de Mol in Nederland wordt uitgezonden. Maar de Belgische reeks kan me door die onbekende Vlamingen veel meer bekoren.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2017, 17:34:49 »
Als liefhebber van het eerste uur van de serie van Wie is de Mol durf ik te zeggen dat ik deze eerste aflevering van de nieuwe serie van de Belgische Mol een van de beste afleveringen ooit vond.  ::bravo::
Dit is de Mol zoals de Mol bedoelt is. Een mol saboteert. Terwijl de andere kandidaten er alles aan willen doen om de boel te doen slagen. Ze kunnen er tenslotte veel geld mee winnen.
[..]
Daarom pleit ik om toch weer eens een Nederlandse serie met onbekende landgenoten te maken. Die spelen het spel vaak authentieker.
Begrijp me goed ik vind het nog steeds knap dat Wie is de Mol in Nederland wordt uitgezonden. Maar de Belgische reeks kan me door die onbekende Vlamingen veel meer bekoren.

Daar dacht ik ook aan tijdens het kijken. Minder circus eromheen graag met cryptische (of compleet ontmaskerende) afl. titels en verstopte hints, minder editing om van bovenaf kandidaten verdacht te maken of uit beeld te houden, maar gewoon goede gelaagde opdrachten zoals hier en een sympathieke groep onbekenden die fanatiek is vanwege het spel.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 7-02-2017, 17:39:13 »
Het enige jammere is en blijft dat Vlamingen zo ontzettend veel vloeken. ::niet-ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 7-02-2017, 17:45:19 »
Het enige jammere is en blijft dat Vlamingen zo ontzettend veel vloeken. ::niet-ok::

Sorry. Het zit in onze genen. :-[

Offline Mathijs91

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 7-02-2017, 17:48:53 »
Vind dat geen probleem hoor!
Ik dacht in het begin, wow, wat is het weer spannend en goed gemaakt allemaal. Vervolgens dacht ik, hm, ze laten Jess gewoon gaan, kalm beginnetje al met al, goede afle- HOLY FUCK DAAR HEB JE HANS OH MIJN GOD
Kennis is macht.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #74 Gepost op: 7-02-2017, 17:50:10 »

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Woosie down?

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2017, 20:32:19 »
Wow Wow Wow Wow Wow Wow Wow  ::respect::

De mol zoals de mol zou moeten zijn. Vier, bedankt voor deze fantastische aflevering. De beste ooit in mijn optiek. Gelaagde opdrachten, mooie beelden, voor ons als kijker zo boeiend door al de psychologische lagen. Echt tof!!!!!!!!!!!! Ik ga WIDM skippen en dit volgen. Waarom kan NL dit niet meer zo doen? Dit is echt het mindfuck spel waar ik ooit op verliefd ben geworden. Zo blij.  ::bravo::
Zo ongelofelijk mee eens!!! Vorg jaar reeds, maar deze aflevering bevestigt het weer. Wat is dit een onwijs goede serie, veel en veel en veel beter dan WIDM! Ik ben superfan!  ::bravo:: ::joehoe::

Ik blijf overigens wel beide kijken. Maar mijn absolute voorkeur gaat uit naar deze serie. Het bracht en brengt mijn enthousiamse over het concept echt helemaal terug. Wat een verademing!  ::love::

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #76 Gepost op: 7-02-2017, 20:46:17 »
Ik denk echt dat met bekende nederlanders dit niet mogelijk is.
Los van Evt beter montage werk, geluid etc. het is vooral de groepsdynamiek, de emotie onderling. En ik denk dat dat met bners of bv.s gewoon niet past..

Ik kijk gewoon beide series want ik vind widm 17 al veel beter smaken dan 16.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 7-02-2017, 20:47:36 »

MUZIEK ZWELT AAN

"En dan kwamen we aan op een prachtige soort van... prairie, zoals je wel ziet in films die zich afspelen op de prairie. Je had echt het gevoel dat elk moment een soort prairie cowboy je tegemoet kon rijden. En dan stond Art daar midden op die prachtige prairie. En dan denk je: Nou wat zou er nu weer gaan gebeuren?"

"Dus Art legt de opdracht uit. En dan was het zaak dat iedereen de opdracht deed zoals Art het uitlegde. Maar ik zal het hier nog eens een keer uitleggen... En dat dan dus allemaal in een prachtige setting van een soort prairie, echt dat je dacht dat je in een prachtige prairiefilm zat! Het was nog net niet dat de cowboys je om de oren schoten! Dan denk je bij jezelf: Dit is toch waarom ik meedoe met Wie is de Mol. Zo'n spectaculaire opdracht in een machtig mooie omgeving!"

::rofl::

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 7-02-2017, 20:52:48 »
Ik denk echt dat met bekende nederlanders dit niet mogelijk is.
Los van Evt beter montage werk, geluid etc. het is vooral de groepsdynamiek, de emotie onderling. En ik denk dat dat met bners of bv.s gewoon niet past..

Denk ik ook. Ik heb voor mezelf vorig jaar eens nagegaan hoe ik aan 10 BV's zou komen die ik dit spel wel wil zien doen en ik kom op nog geen 5 namen denk ik.

Ik kijk gewoon beide series want ik vind widm 17 al veel beter smaken dan 16.

Ook hier heb je gelijk. Ik zal ze ook altijd beiden blijven kijken, maar het spelplezier is hier wel beduidend groter. En WIDM 16 zal altijd een smet op het blazoen van WIDM blijven. Er liep zoveel mis dat de hele ervaring om zeep hielp.

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #79 Gepost op: 7-02-2017, 20:53:36 »
Ha nee :) Was ironisch. Kan bijna niet kijken naar de Nederlandse versie vanwege die nietszeggende voice overs.

Zou dat het zijn? Op zich zitten er bij de Mol ook educatieve dingen in toch? Nelson Mandela zat 25 jaar vast, en ze spreken in Vlaanderen bikini uit met de klemtoon verkeerd.
En ik weet niet of het continu benoemen van het prachtige landschap de kijker nou zoveel bijbrengt.

MUZIEK ZWELT AAN

Dat droop er wat mij betreft ook echt vanaf hoor  ;)
Al zou ik het eerder sarcastisch noemen...  :P
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 00:10:00 door Whiskers »