Ik genoot ook extra van de strakke manier waarop de beelden van de kandidaten even bevroren werden bij de introductie, alsof ze figuren uit Trainspotting of een Guy Ritchie film waren Coole touch
Die manier van kandidaten introduceren zat ook lange tijd in WIDM. Is wel zo'n mooie touch ja. En oké, dat BMW de serie sponsort moge duidelijk zijn
Maar de manier van filmen door die BMW's zo mooi van boven met een drone te filmen bevalt wel goed. Is toch mooier dan standaard op het vliegveld beginnen of in het vliegtuig.
Merk dat veel mensen kritisch zijn op WIDM, maar denk ook gewoon dat het een 'smaak-kwestie' is, ze maken de serie natuurlijk voor het gemiddelde Nederlandse publiek.In Nederland moet het vaak wat 'grootser' en minder subtiel voor mijn gevoel.
Het is niet alleen een kwestie van smaak maar ook dat je weet hoe WIDM ooit was als je de eerste seizoenen hebt gevolgd. Als je dan ziet hoe ze het bij De Mol hebben opgepakt na een lange pauze is dat gewoon stiekem hoe ik WIDM had willen zien ontwikkelen. Wat Sigrid zei in haar dagboek had ik ook: ook ik baalde ervan dat ze vanaf 2005 kozen om enkel nog met BN'ers verder te gaan. Sigrid werd er uiteindelijk zelf eentje zodat ze mee kon doen
En het is niet zo zeer 'vroeger was alles beter' kritiek. Maar wel dat je nu goed vergelijkingsmateriaal hebt met De Mol IV/V versus WIDM 15 t/m 17 zeg maar.
Ze kozen bij WIDM voor een andere aanpak uit het oogpunt van levensvatbaarheid. Tenminste dat was hoofdzakelijk de reden, na WIDM 4 met tegenvallende kijkcijfers zou het doorgaan met onbekende mensen het einde hebben betekend. Welnu De Mol IV/V tonen wel wat anders aan. En ergens vind ik het niet erg dat WIDM/De Mol nu zoveel verschillen. Voor ieder wat wils, ik ben blij dat er nu een alternatief is en het origineel een fijne comeback maakt.