Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jolien  (gelezen 9207 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jolien
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2017, 20:35:09 »
Natuurlijk doen ze expres monteren om iedereen een beetje verdacht te maken. Dat hoort erbij. Maar omdat iedereen ineens op dezelfde zit....

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2017, 20:42:50 »
Ik vind dat inderdaad precies wel meevallen van vorig seizoen. Had niet echt t idee dat ze Gilles minder verdacht in beeld brachten dan bv hanne..

Tuurlijk Monteren ze er stukjes dat de mol slentert in plaats van rent uit, maar Anders is t gewoon te makkelijk

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2017, 20:46:02 »
Ik vond het ook meevallen vorig seizoen. Ik heb het dan ook niet over het vorig seizoen gehad.

Ik vind het gewoon opvallend dat zoveel mensen op Jolien zitten (zie de poll, overduidelijke meerderheid) en vraag me af waardoor dat komt. En een of andere onbewuste montage leek me daar het antwoord op.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2017, 20:55:47 »
Ik vond het ook meevallen vorig seizoen. Ik heb het dan ook niet over het vorig seizoen gehad.

Ik vind het gewoon opvallend dat zoveel mensen op Jolien zitten (zie de poll, overduidelijke meerderheid) en vraag me af waardoor dat komt. En een of andere onbewuste montage leek me daar het antwoord op.

Misschien heeft de milt het gedaan? ;) Het feit dat ze op relatief korte afstand al klaagt en soms zelfs stil staat en niet meer wandelt zelfs?

Op dit moment niet mijn hoofdverdachte in ieder geval. De Mol drukt niet in de auto en de Mol slaagt niet in zijn/haar opdracht of loopt als eerste. Dus ik zit momenteel meer naar andere kandidaten te kijken, maar na 1 aflevering is er überhaupt nog niet veel zinnigs te zeggen uiteraard.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2017, 20:57:52 »
Misschien worden we gewoon echt te goed op dit forum. (En op wieisdemol.be waar Jolien ook hoogste staat in de poll.) Maar geen paniek, ik verwacht dat na aflevering 2 als we veel meer speurmateriaal erbij hebben gekregen andere kandidaten ook wel zullen stijgen.

En ik vind Jolien een beetje op Catherine Tate lijken, maar dat helemaal terzijde.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2017, 21:02:31 »
En ik vind Jolien een beetje op Catherine Tate lijken, maar dat helemaal terzijde.

Het zijn beide vrouwen inderdaad.

Voor de rest vind ik ze niet zo gelijken eigenlijk.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2017, 21:16:57 »
jolien is gewoon opvallend mols
ze drukt ( is voor de meesten toch iets mols, aangezien je als mol niet drukkend de kans loopt op 5000 in de pot)
verder zorgt ze ervoor dat eline naar beneden stort ( samen met eline overigens) om zo indruk te maken op de groep die nog moet vallen.
jolien loopt van de lopers t minst sterk en ze is anatomisch niet goed bezig.

ik denk dat met name de Milt is opgevallen, maar zelf vind ik t feit dat juiste t eerste duo in de valproef de verkeerde naar beneden laat vallen. beinvloeding van de groep was t doel

Offline Rick.

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2017, 11:42:51 »
Het kan natuurlijk zijn dat ze misschien iets te voortvarend van start is gegaan. Als ze de mol is, is het voor haar ook voor het eerst natuurlijk. Het valt niet mee om te mollen in een groep waar iedereen voor het geld lijkt te gaan, en als mol wordt toch van je verwacht dat je de opdrachten probeert te saboteren.

Het kan ook allemaal op toeval berusten. Misschien is het gewoon gegaan zoals het is gegaan en is het gewoon toevallig dat dat een mol allemaal heel goed uit zou komen. Zou ook niet voor het eerste zijn dat ik op die manier in een verkeerde tunnel terecht kom ;D

Ik denk net als Heinz dat het verdachtenlijstje nog wel wat zal veranderen. De eerste aflevering geeft volgens mij nog weinig redenen om iemand anders te verdenken, maar misschien heeft de echte mol zich gewoon nog even koest gehouden.

We zullen zien ::vergroot::

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2017, 12:25:58 »
Las ik niet ergens dat zelfs de mensen die 't monteren niet weten wie de Mol is? Maakt montagemisleiding onmogelijk ::joehoe::

Geweldig trouwens dat De Mol weer heel anders gemaakt wordt dan WIDM. Ik heb totaal geen idee welke 'regeltjes' waarop ik mijn Mol uitkies nog opgaan in deze serie ::bravo:: (Bv geld ophalen in aflevering 1: not done? Of net zo goed een rookgordijn in De Mol? Hoeveel voorkennis heeft de Mol? Etc.)
...óf niet!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2017, 19:08:06 »
ook hier is de Mol volledig gebriefd over kandidaten, volgorde opdrachten etc en zijn er van tevoren draaiboeken in welke proef op welke manier gesaboteerd kan worden, tuurlijk is t aan de Mol zelf om hier op moment X in te sturen , bij niet verwacht gedrag etc..

ik geloof in de Mol sterker in follow the money dan bij widm omdat t geld onbekende mensen net meer motivatie geeft als bij Bn ers

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2017, 15:55:14 »
Zeker een van mijn hoofdverdachten na aflevering 1.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 13-02-2017, 10:25:41 »
Werkt De Mol ook zo? Ik had toch de indruk dat Gilles vorig jaar niet meer dan de anderen (on)verdacht gemaakt werd.

Wie herinnert zich van vorig jaar niet een van de eerste shots waarin het beeld met de tekst "De Mol" een fractie van een seconde oversprong in een beeld van Cathy hangend aan de brug. Veel mensen dachten toen aan een montagetruc, om ons onbewust de mol en het beeld van Cathy met elkaar te laten associëren.

Las ik niet ergens dat zelfs de mensen die 't monteren niet weten wie de Mol is? Maakt montagemisleiding onmogelijk ::joehoe::

Dit is best belangrijk, waar heb je dat gelezen? Zou ook betekenen dat de mol nooit met opzet níet tussen de openlijke verdenkingen aan het eind van afl. 1 gezeten heeft.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 13-02-2017, 11:39:54 »
Wie herinnert zich van vorig jaar niet een van de eerste shots waarin het beeld met de tekst "De Mol" een fractie van een seconde oversprong in een beeld van Cathy hangend aan de brug. Veel mensen dachten toen aan een montagetruc, om ons onbewust de mol en het beeld van Cathy met elkaar te laten associëren.

Ik herinner mij dat nog, maar dan heb je het over hints. Dat is sowieso een grijze zone zonder standaardregels.

Ik heb het meer over: Iedereen loopt boven naar een kapelletje. We zien hoe Gilles dat kapelletje binnen komt, we zien hoe hij de 14 staties van het kruis ordent en we kunnen dus weten dat hij toevallig 2 afbeeldingen gewisseld had. Je krijgt alle relevante informatie om te zeggen 'dit kan een molactie zijn'.

In WIDM gebeurt het vaker dat je bepaalde relevante stukken opdracht mist.

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2017, 12:44:38 »
Uit het media-topic:
Artikel Focus Knack

(...)
Joren CREYLMAN (eindredactie): Het eerste wat je moet doen als je een geheim wilt bewaren is ervoor zorgen dat zo weinig mogelijk mensen op de hoogte zijn. Bij het begin van de opnames waren er precies zeven die wisten wie De Mol was. Na de finale - die we met een zo beperkt mogelijke ploeg hebben gedraaid - zijn dat er eenentwintig. Verder kent niemand zijn naam. Niet onze lieven of familie, niet de bazen van Woestijnvis, niet de persdienst van Vier. Zelfs de monteurs, die op dit moment nog aan het werk zijn, hebben geen idee wie het is.
...óf niet!

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2017, 14:29:08 »
Ik herinner mij dat nog, maar dan heb je het over hints. Dat is sowieso een grijze zone zonder standaardregels.

Ik heb het meer over: Iedereen loopt boven naar een kapelletje. We zien hoe Gilles dat kapelletje binnen komt, we zien hoe hij de 14 staties van het kruis ordent en we kunnen dus weten dat hij toevallig 2 afbeeldingen gewisseld had. Je krijgt alle relevante informatie om te zeggen 'dit kan een molactie zijn'.

In WIDM gebeurt het vaker dat je bepaalde relevante stukken opdracht mist.

Nou het was eigenlijk niet echt een hint. Ik weet niet meer hoe het heet maar er schijnt een naam voor te zijn. De methode gaat er van uit dat zo'n uiterst kort shot onbewust in ons brein opgeslagen wordt en met de voorgaande tekst (de mol) gelinkt. Onbewust wordt je zo in de Cathy-tunnel geduwd.

Maar daar had je het dus ook niet over, ja ben ik met je eens. Alle spelregels worden duidelijk uitgelegd en de acties voor zover mogelijk goed in beeld gebracht.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2017, 14:59:24 »
Ik weet niet meer hoe het heet maar er schijnt een naam voor te zijn. De methode gaat er van uit dat zo'n uiterst kort shot onbewust in ons brein opgeslagen wordt en met de voorgaande tekst (de mol) gelinkt. Onbewust wordt je zo in de Cathy-tunnel geduwd.

Subliminale boodschap?

Offline BobW

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 14-02-2017, 00:40:02 »
Jolien eruit helaas  ::zwaai::

Ik vond het wel jammer, want zoals Hans al zei was zij de enige die een beetje sympathie had met Hans.

Offline Amateur

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 14-02-2017, 00:56:06 »
Misschien worden we gewoon echt te goed op dit forum. (En op wieisdemol.be waar Jolien ook hoogste staat in de poll.) Maar geen paniek, ik verwacht dat na aflevering 2 als we veel meer speurmateriaal erbij hebben gekregen andere kandidaten ook wel zullen stijgen.

Hihi :)

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #38 Gepost op: 14-02-2017, 00:57:50 »
Jolien eruit helaas  ::zwaai::

Ik vond het wel jammer, want zoals Hans al zei was zij de enige die een beetje sympathie had met Hans.

Haar welkomstwoord voor Hans - en nog wel tegen de klippen op - getuigde van uitstekende manieren. In het algemeen viel ze me niet zo op bij de opdrachten. Maar misschien was ik afgeleid door Eline.
Woosie down?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 14-02-2017, 00:57:55 »
Spijtig dat Jolien er zo snel uitligt  :-\\ Echt het spring-in-het-veld type van de groep.  ::bravo:: Wel heerlijk openhartig toen Bouba naast haar kwam staan en dat ze direct opbiechtte op hem gestemd te hebben  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan