Waarom tonen ze op tv dat Robin volledig op Bertrand zit? Nooit eerder lieten ze een kandidaat zo openlijk iemand verdenken. Hij zegt letterlijk: "Onze vermoedens zijn weer bevestigd in de voorbije proeven. Bertrand is mijn hoofdverdachte en ik ben blijf daarbij."
M.a.w.: de zogezegde kandidaat Robin zat allicht ook na aflevering 2 al op Bertrand.
Ik vind dit toch heel raar, dat ze dit tonen. Meestal gaat het niet verder dan "Ja, persoon X deed iets raars" of "Daar klopte iets niet". Zodat je als kijker niet helemaal zeker bent of hij of zij die persoon wel écht als hoofdverdachte heeft.
Wat nu als Bertrand zou afvallen in pakweg aflevering 6? Dan weten we toch al zeker dat Robin de mol is? Want de kans lijkt me bijna onbestaande dat hij (als hij een kandidaat is) nog van mol verandert zolang hij groene schermen krijgt.
Mijn idee: Bertrand zit in de finale, en de makers proberen hem nu al via Mol Robin verdacht te maken. De derde finalist? Hans natuurlijk. De natte droom van de makers om hem in de finale te krijgen, want dan wordt hij superverdacht, als de man die eigenlijk al eruit lag nog voor het spel was begonnen. Robin helpt Hans alvast een handje. Hij zegt dat hij wacht op een teken van de mol. Om dan een beetje later "Mol" op te schrijven in plaats van "Pinguïn" en dat letterlijk voor zijn borst te houden.
Hoera, de drie finalisten zijn dus al bekend, inclusief de mol