Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 2: Nelson Mandela Bedevaart  (gelezen 8458 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 2: Nelson Mandela Bedevaart
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2017, 23:58:18 »
Geketend en meteen naar huis terwijl Hans zijn entree maakt  :-\\ Daarom vind ik Davy, Annelies en Eline nog wel verdacht. Teddy wist ik niet, Google wel. Maarja dat zegt niks want net zo goed van dezelfde generatie als anderen hier. Kwestie van interesse of je die van Teddy wist of niet denk ik.  :-[
Teddyberen hebben nooit mijn interesse gehad, noch Amerikaanse presidenten (in de zin van biografie gelezen oid).Is gewoon een weetje/feitje dat ik ooit heb opgeduikeld ergens.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 8-02-2017, 00:01:23 »
Teddyberen hebben nooit mijn interesse gehad, noch Amerikaanse presidenten (in de zin van biografie gelezen oid).Is gewoon een weetje/feitje dat ik ooit heb opgeduikeld ergens.

Een mogelijke verklaring dat de meesten het hier lijken te weten, is misschien omdat we 'puzzelaars' zijn en het wel eens op een kwis of in een puzzel zijn tegengekomen?

Toch lijkt mij op dat moment waarschijnlijker dat een 24-jarige meer weet over Google dan over Amerikaanse presidenten.

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 8-02-2017, 00:06:15 »
Een mogelijke verklaring dat de meesten het hier lijken te weten, is misschien omdat we 'puzzelaars' zijn en het wel eens op een kwis of in een puzzel zijn tegengekomen?

Toch lijkt mij op dat moment waarschijnlijker dat een 24-jarige meer weet over Google dan over Amerikaanse presidenten.
Mijn punt is dat dat zelfs voor mij zou moeten opgaan. Ik gebruik Google echt vaak elke dag, ook voor mijn werk. En ik wist het echt niet.

Teddyberen boeien me niet, en dit wist ik wel. Meesten hier. Lijkt toch echt wel algemeen bekend. Jij bent ook nog niet zo oud en weet het ook. Of dat door puzzels/(bord)spellen komt weet ik niet. Weet niet eens waar ik het zelf ooit (meerdere keren, anders had ik het niet onthouden) heb opgepikt..  ;D
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 00:20:46 door Whiskers »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 8-02-2017, 00:11:22 »
Jij bent ook nog niet zo oud

Bedankt. ::boogie::

Of dat dorr puzzels/(bord)spellen komt weet ik niet. Weet niet eens waar ik het zelf ooit (meerdere keren, anders had ik het niet onthouden) heb opgepikt..  ;D

Ik weet het ook niet exact, maar ik kan me wel voorstellen dat een of ander spelprogramma me wijzer maakte. ;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #24 Gepost op: 8-02-2017, 08:27:14 »
Ik wist het van de teddybeer uit de Donald Duck. ::trots::

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #25 Gepost op: 8-02-2017, 11:44:36 »
Leuk van die Teddy, maar is haar keuze om de vraag van welk dier's melk "mozarella di buffalo" wordt gemaakt over te slaan niet veel verdachter?

Mocht ze de mol zijn, dan denk ik dat ze gokte dat een jong persoon als Eline die Google vraag wel zou weten en de presidentenvraag niet, wat ook zo bleek te zijn.

Ik denk ook dat de mol zichzelf enorm in de kijker zou spelen door te gaan lopen en dan de tijd niet te halen. Bij Sam lag het er meteen wel heel erg dik bovenop, met z'n claim van appeltje-eitje; zou een mol zich zo duidelijk prijsgeven op de 2e dag?

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 8-02-2017, 13:17:24 »
Ik ben ook iemand van de club die het Teddy-feitje wel kende maar pas 'oh ja' riep toen ik het antwoord hoorde. Ik ben heel veel met computers bezig maar de kleur van de eerste letter van Google? Geen idee. Ik had 'rood' gegokt.

Wat me vooral opvalt is dat Eline Annelies heel erg inpepert dat ze steeds de verkeerde vragen kiest. De Mol kent alle antwoorden dus dat is vrij makkelijk. Ze kan dat als Mol gebruiken tegenover anderen om Annelies verdacht te maken en tegenover Annelies kan ze het gebruiken als middel om haar te overtuigen dat Eline toch een oh zo slimme en fanatieke kandidaat is.

Dat brengt het aantal semi-verdachte acties van Eline voor mij op twee. Reden genoeg om haar voorlopig tot mijn hoofdverdachte te bombarderen. Met Jolien als duidelijke nummer twee. En dan pas eventueel Annelies.

Edit: zeggen dat de Oostkantons in West-Vlaanderen liggen is w.m.b. dan weer een beetje over the top :S
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 13:22:08 door tumtum »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #27 Gepost op: 8-02-2017, 13:54:29 »
Edit: zeggen dat de Oostkantons in West-Vlaanderen liggen is w.m.b. dan weer een beetje over the top :S

En dat voor een politierechercheur  ;D

Eline leek wel eerst te vragen aan Annelies wat de andere vraag was, voordat ze begon te sputteren. Kon zo snel geen voorkennis opmerken daaruit maar wie weet

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 8-02-2017, 14:01:52 »

Een beetje de reden waarom ik door haar al een potloodstreep heb gezet.

De Mol weet welke vragen er zijn en heeft dus genoeg voorbereidingstijd om een plausibel fout antwoord te bedenken. Weinigen zouden lachen indien je 'Luxemburg' zegt omdat het er niet zo ver af is en je kan redeneren dat men in het land Luxemburg ook Duits praat en zo verder.

Dat de Mol 'West-Vlaanderen' zou zeggen, lijkt me zo onwaarschijnlijk. Dat is van het niveau Yvon 'Brad Pitt zit in de mystery box' Jaspers.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2017, 14:21:09 »
Kan het niet zijn dat ze zich vergist met Komen?

Voeren is een Vlaams gedeelte in de provincie Luik.
Komen is een Waals gedeelte in de provincie West-Vlaanderen.

Zo vreselijk gek is die vergissing dan ook weer niet
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 8-02-2017, 14:39:38 »
Kan het niet zijn dat ze zich vergist met Komen?

Voeren is een Vlaams gedeelte in de provincie Luik.
Komen is een Waals gedeelte in de provincie West-Vlaanderen.

Voeren en Komen hebben niets te maken met de Oostkantons. Bovendien zijn het de Oostkantons en noemt ze de meest Westelijke provincie. Het is dus onlogisch om als Mol met dit antwoord af te komen. Dus ik onderschrijf het laatste deel van je reactie:

Zo vreselijk gek is die vergissing dan ook weer niet

Het is niet meer dan een vergissing van een kandidaat.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2017, 15:41:44 »
Dat de Mol 'West-Vlaanderen' zou zeggen, lijkt me zo onwaarschijnlijk. Dat is van het niveau Yvon 'Brad Pitt zit in de mystery box' Jaspers.

Goed punt. Maar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 8-02-2017, 15:52:30 »
Goed punt. Maar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat klopt.

Ik weet niet of het in spoiler moet trouwens (Op een Nederlands forum mag je er van uit gaan dat iedereen weet hoe de seizoenen verlopen zijn).

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 9-02-2017, 13:05:41 »
Dat klopt.

Ik weet niet of het in spoiler moet trouwens (Op een Nederlands forum mag je er van uit gaan dat iedereen weet hoe de seizoenen verlopen zijn).

Haha, ja, het was ook een beetje met een knipoog bedoeld :-)

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2017, 10:13:24 »
Goed punt! Toevallig wist ik trouwens wel dat van de Teddybeer (echt zo'n weetje) en twijfelde ik over de kleur van de G.

Oud en wijs van geest.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 10-02-2017, 10:16:01 »
Voeren en Komen hebben niets te maken met de Oostkantons. Bovendien zijn het de Oostkantons en noemt ze de meest Westelijke provincie. Het is dus onlogisch om als Mol met dit antwoord af te komen. Dus ik onderschrijf het laatste deel van je reactie:

Het is niet meer dan een vergissing van een kandidaat.

Woops. Even voeren en Oost-Kantons vergist. Mijn fout
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2017, 16:17:40 »
Wat zijn de sabotagemogelijkheden?

1. Niet slagen in zijn opdracht -> minder geld in de pot en dus minder lopers om af te lossen (Davy, Annelies, Eline).
2. Bij de lopers de boel vertragen (Bertrand, Sam, Joline).
3. Zorgen dat de bus vertrekt met minder kandidaten en dus niet wachten op de anderen.

En wat de Oost-Kantons aangaat: ik wist dat ze aan de Duitse grens liggen (Eupen ligt daar toch?), maar dat het in Luik lag? Geen idee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #37 Gepost op: 13-02-2017, 13:53:34 »
Kan er iemand samenvatten wie welke proef deed in deze opdracht?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 13-02-2017, 14:23:17 »
Annelies en Elien de quiz
Bouba en Sam evenwicht
Davey en Jessica het kettingraadsel
Jolien en Marzena bagage
klaar voor de strijd

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #39 Gepost op: 13-02-2017, 17:08:34 »
Annelies en Elien de quiz
Bouba en Sam evenwicht
Davey en Jessica het kettingraadsel
Jolien en Marzena bagage
Dank je!

Jolien en Marzena lijken mij in ideale positie om te mollen.
Deze opdracht lijkt mij een zeer gemakkelijke om te doen slagen, en zo uiteindelijk verder invloed uit te oefenen op het lopen.
PLUS, niet onbelangrijk, je kan dingen uit anderen hun bagage halen die nog van belang kunnen zijn.

Verder verdenk ik Davey en Jessica. Beiden zijn ze goede lopers (Jess doet LO en Davey zei toch dat hij goed kon lopen), en één van hen kan, als mol, de andere goeie loper uitschakelen door het raadsel niet op te lossen.

Jess ligt eruit, dus op basis van deze proef heb ik drie verdachten.

Robin zet ik ook nog open. Hij kan bewust het tempo hoog gelegd hebben om Bertrand in een slecht daglicht, en molpositie,  te stellen.
#HetIsTochWaarZeker!?