Auteur Topic: Wat als in De Mol meer gebruik wordt gemaakt van jokers, zwarte vrijstellingen..  (gelezen 1616 keer)

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Allereerst wat een te gekke serie is het dit seizoen weer van De Mol  ::oink::! Ik moet aflevering 6 nog terug kijken van gister maar tot aflevering 5 was de kwaliteit erg hoog. Erg mooi om te zien dat de Belgen bij het originele format blijven. Als ik soms wat afleveringen terug zie van eerdere seizoenen en me dan voorstel dat er veel vaker jokers (pasvragen) en vrijstellingen te winnen zouden zijn hoe kandidaten zich dan gedragen... Laat staan als er een zwarte vrijstelling te verdienen valt of vrijstellingen in jokers... Er zal denkelijk dan wellicht aardig wat "gejat" worden. Ik ben benieuwd of de Belgen die op hun eigen variant en op hun eigen manier zoiets kunnen doorvoeren. 😎  Weer een stapje hoger in de plots en twists...

Wat denken jullie?! ::pinokkio:: ::art::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik denk het wel, want je ziet in dit seizoen dat de kandidaten goed samenwerken en met jokers en vrijstellingen krijg je meer onderlinge concurrentie.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 15:56:03 door Run »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Ben het hier niet eens met de stelling want er kan als je kijkt naar de afleveringen van dit seizoen al een voordeel gewonnen worden elke aflevering.

Aflevering 1: Vrijstelling
Aflevering 2: Naam van de mol (Pandora)
Aflevering 3: Reacties op deelname (Raftrace)
Aflevering 4: 10 pasvragen (parachute)
Aflevering 5: Voordeel laatste vijf vragen (vuurwerk)
Aflevering 6: 2 pasvragen, inkijk in boekjes afvallers, molverdachte laatste afvaller (laatste opdracht)

Ze hebben zeker niet meer nodig.

Persoonlijk ben ook geen fan van de zwarte vrijstelling, dus die mogen ze sowieso eruit laten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik denk het wel wat je ziet in dit seizoen dat de kandidaten goed samenwerken en met jokers en vrijstellingen krijg je meer onderlinge concurrentie.
Klopt, maar men gaat bij de Belgische Mol wel om zo lang mogelijk in het spel blijven en gaan voor het geld... Je brengt er wel nog meer lagen in het spel  8)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Ik ben niet zo'n voorstander van allerlei troeven in het spel te brengen.
Ik heb het al wel eens eerder gezegd, maar troeven zijn voor mij vooral bedoeld om kandidaten tegen elkaar te laten spelen. Maar niet om geld uit de pot te halen. Af en toe een psychologisch spel is natuurlijk ook leuk.

Een voorbeeld van goed gebruik van troeven vind ik een opdracht uit het 7e Nederlandse seizoen (sorry, ik kan even niet op een goede Vlaamse komen). Hier moest 1 kandidaat de mede-kandidaten fotograferen, zonder dat deze dat door hadden. Deze kandidaat kon hiermee een vrijstelling verdienen.
Zonder persoonlijk voordeel kan je natuurlijk nooit de groep tegen zichzelf laten spelen.


Allemaal extra's erdoor heen gooien lijdt alleen maar af van het spel.
 En ik weet niet of er vanuit de groep veel meer belangstelling voor is. Iemand heeft trouwens ook al eens een vrijstelling laten liggen, waardoor er 10.000 verdiend werd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Ik ben niet zo'n voorstander van allerlei troeven in het spel te brengen.
Ik heb het al wel eens eerder gezegd, maar troeven zijn voor mij vooral bedoeld om kandidaten tegen elkaar te laten spelen. Maar niet om geld uit de pot te halen. Af en toe een psychologisch spel is natuurlijk ook leuk.

Een voorbeeld van goed gebruik van troeven vind ik een opdracht uit het 7e Nederlandse seizoen (sorry, ik kan even niet op een goede Vlaamse komen). Hier moest 1 kandidaat de mede-kandidaten fotograferen, zonder dat deze dat door hadden. Deze kandidaat kon hiermee een vrijstelling verdienen.
Zonder persoonlijk voordeel kan je natuurlijk nooit de groep tegen zichzelf laten spelen.


Allemaal extra's erdoor heen gooien lijdt alleen maar af van het spel.
 En ik weet niet of er vanuit de groep veel meer belangstelling voor is. Iemand heeft trouwens ook al eens een vrijstelling laten liggen, waardoor er 10.000 verdiend werd.

- S6: Joke die haar vrijstelling moet verdedigen in de jacht op Joke
- S4: De kettingproef waar iedereen een vrijstelling kan pakken, maar dan de rest achterlaat en geen 5.000 euro

2 manieren hoe je een vrijstelling mooi in het spel stopt in de Belgische mol  ::ok::

Oja on topic: Please geen zwarte vrijstelling of meer gegoochel met jokers. Ik heb er echt geen nood aan.

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ben het hier niet eens met de stelling want er kan als je kijkt naar de afleveringen van dit seizoen al een voordeel gewonnen worden elke aflevering.

Aflevering 1: Vrijstelling
Aflevering 2: Naam van de mol (Pandora)
Aflevering 3: Reacties op deelname (Raftrace)
Aflevering 4: 10 pasvragen (parachute)
Aflevering 5: Voordeel laatste vijf vragen (vuurwerk)
Aflevering 6: 2 pasvragen, inkijk in boekjes afvallers, molverdachte laatste afvaller (laatste opdracht)

Ze hebben zeker niet meer nodig.

Persoonlijk ben ook geen fan van de zwarte vrijstelling, dus die mogen ze sowieso eruit laten.
Natuurlijk niet nog meer erbij, maar wellicht in het nieuwe seizoen als twist in een van de opdrachten... ::vergroot::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Klopt, maar men gaat bij de Belgische Mol wel om zo lang mogelijk in het spel blijven en gaan voor het geld... Je brengt er wel nog meer lagen in het spel  8)
Jawel, dat is ook zo goed aan de Belgische mol, dat ze nog echt voor het geld gaan! Echter ik merk dat de kandidaten ondertussen goed weten hoe het spel werkt, na 20 jaar, en het voor de mol steeds moeilijker wordt om kandidaten te misleiden. Met jokers e.d. wordt de mol geholpen met het uitspelen van de kandidaten tegen elkaar.

anoniem 30784

  • Gast
Ik hoop echt dat De Mol wat jokers/(zwarte) vrijstellingen betreft niet te veel op WIDM gaat lijken.
Naar mijn mening verprutst de manier waarop troeven in WIDM te winnen zijn de serie. Er zijn veel opdrachten in WIDM die te veel of volledig om troeven/persoonlijke voordelen draaien tegenwoordig en waarbij aan geld verdienen niet tot nauwelijks wordt gedacht. Denk aan de wijsheid en geluk opdracht, aan de draaitafelopdracht en aan de waaieropdracht van WIDM 2020... en in mindere mate aan de bakjesopdracht. Geld verdienen speelde of geen of nauwelijks een rol bij die opdrachten. Voor de kandidaten zijn deze opdrachten weliswaar mogelijk leuk en voordelig, maar zowel de kandidaten als de kijkers schieten door deze opdrachten meestal niets op met hun zoektocht naar de mol. Erg leuk vind ik het niet als er te veel van dit soort opdrachten in een seizoen zitten. Ik vind het juist fijn dat de kandidaten van de mol over het algemeen niet zo geïnteresseerd lijken te zijn in persoonlijke voordelen als de kandidaten van WIDM.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik hoop echt dat De Mol wat jokers/(zwarte) vrijstellingen betreft niet te veel op WIDM gaat lijken.
Naar mijn mening verprutst de manier waarop troeven in WIDM te winnen zijn de serie. Er zijn veel opdrachten in WIDM die te veel of volledig om troeven/persoonlijke voordelen draaien tegenwoordig en waarbij aan geld verdienen niet tot nauwelijks wordt gedacht.
Dat komt gewoon doordat het in Nederland BN'ers zijn.

Dat komt gewoon doordat het in Nederland BN'ers zijn.

Nja er is al 10k geboden voor een vrijstelling dit seizoen... noem dat een soort veiling alleen al een achterstand in dit geval.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
..
Wat denken jullie?!..

Met alle respect maar voor mij klinkt je suggestie als:

Een amateur wielerclub rijdt nog met zijwieltjes en terugtrapremmen en vraagt de topploegen of het niet een tof idee zou zijn als zij dat de komende Tour de France ook eens probeerden? Om het leuker te maken. ::rofl::

Als ik een suggestie mag doen neemt WIDM liever een voorbeeld aan DeMol. Laat die in ieder geval maar lekker zoals het is. ::ok::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Er zitten door de jaren heen al aardig wat vrijstellingen, jokers, persoonlijk voordeel zaken in de mol. Dus ik weet niet goed wat we willen met deze post.

Ik vind het invoeren van persoonlijk gewin meestal afbreuk doen aan het format. Want je maakt de simpele doelstellimg een kandidaat gaat voor het geld en een mol tracht dat te saboteren een stuk minder transparant.

Verder wordt er gesuggereerd dat de mol deelnemers steeds voor het geld gaan en minder nepmollen. Hmm die tijd is echt wel voorbij.  ( pas nog in cafe de mol axel en zeker kaat over het spel spelen ) En Ik ben het eens dat een niet bner of bver eerder voor geld zou spelen dan een bner of bver.

Dus ik hoop dat het aantal troeven niet gaat stijgen in komende jaren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Dat kandidaten voor jokers en vrijstellingen kiezen i.p.v. geld weten we wel. Dus wat mij betreft zo min mogelijk van dat spul. Wat mij betreft moet je een hele goede reden hebben om jokers of vrijstellingen in te zetten. Voor zo'n opdracht als het skydiven heb je pasvragen nodig omdat kandidaten anders niet om persoonlijk voordeel kunnen spelen.