Auteur Topic: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp  (gelezen 6476 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #20 Gepost op: 13-04-2020, 03:06:33 »
Wij weten nu waarnaar we kijken en de deelnemers staan redelijk ver weg. Ik weet wel dat ik meteen vond dat niet alle oude Grieken even oud leken ( in de zin van nog fit). Maar dat Salim daar bij zou zitten, nee.


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #21 Gepost op: 13-04-2020, 08:45:45 »
Opvallend hier (en ik ga ervan uit dat molse zaken/ momenten telkens meer in beeld komen):
- Alina die per se wilt hardlopen met verstuikte enkel
- jolien die oppert dat het Salim is (heb ik haar al een paar x horen doen, bijv in aflevering 1), ze opent het spel
- Bart die struikelt, zag er raar uit

Bart nog steeds mijn mol. Ik vind Jolien Mols gedrag vertonen maar minder Molse acties. Haar reacties en uitspraken zijn alleen zeer Mols, en komen erg geacteerd over.
Meer L

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #22 Gepost op: 13-04-2020, 09:06:52 »
Anibal Smelt was natuurlijk een zeer snelle loper...

Ik vraag me wel af wat ze hadden gedaan als een van de andere kandidaten was afgevallen de vorige aflevering. Zeker als dat Christian of Dorien was geweest
Wit is ook een kleur!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #23 Gepost op: 13-04-2020, 10:17:51 »
Bij terugkijken is het echt belachelijk dat je niet ziet dat Salim daar vanaf het begin al staat.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Tuurlijk zie je dat niet, heb je die afstand gezien? En daar houd je toch geen rekening mee?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #24 Gepost op: 13-04-2020, 11:09:07 »
Ik vraag mij ook af wat er gebeurd was moest Salim niet de vorige afvaller zijn. Misschien had die dan een ander voorstel van de mol gekregen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #25 Gepost op: 13-04-2020, 11:10:53 »
Tuurlijk zie je dat niet, heb je die afstand gezien? En daar houd je toch geen rekening mee?

Hij bedoelt dat wij het niet meteen gezien hadden ;)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #26 Gepost op: 13-04-2020, 11:24:03 »
Ik vraag mij ook af wat er gebeurd was moest Salim niet de vorige afvaller zijn. Misschien had die dan een ander voorstel van de mol gekregen.

voor een van de andere twee opdrachten? Of misschien mocht de afvaller kiezen welk van deze vijf onderdelen hij/zij wilde doen?
Wit is ook een kleur!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #27 Gepost op: 13-04-2020, 11:54:41 »
Ik vraag mij ook af wat er gebeurd was moest Salim niet de vorige afvaller zijn. Misschien had die dan een ander voorstel van de mol gekregen.
Dat voorstel hadden zo ook niet kunnen geven. Ze weten wat de volgende opdrachten zijn en of de afvaller hierbij past. Ook hadden ze de afvaller naar mijn idee niet terug laten komen als de rode pijl was afgeschoten, of als degene met het eerste rode scherm uiteindelijk ook de afvaller was. Dan was deze kandidaat namelijk niet benadeeld. Nu kan de mol ervoor hebben gezorgd dat de rode pijl niet werd afgeschoten, wat Salim de das om deed. En vandaar dat hij zich kon revancheren.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #28 Gepost op: 13-04-2020, 12:01:09 »
Dat voorstel hadden zo ook niet kunnen geven. Ze weten wat de volgende opdrachten zijn en of de afvaller hierbij past. Ook hadden ze de afvaller naar mijn idee niet terug laten komen als de rode pijl was afgeschoten, of als degene met het eerste rode scherm uiteindelijk ook de afvaller was. Dan was deze kandidaat namelijk niet benadeeld. Nu kan de mol ervoor hebben gezorgd dat de rode pijl niet werd afgeschoten, wat Salim de das om deed. En vandaar dat hij zich kon revancheren.

Maar dat zou dan betekenen dat de mol graag de groene pijlen zou zien van de snelste kandidaten. Dan is het raar dat de pijl van Dorien de lucht in gaat, maar misschien is de mol daar een beetje buitenspel gezet.
Zou de mol echt verwachten dat Jolien of Alina sneller is dan Bart? of had Bart het rode scherm of is hij zelf de mol?
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #29 Gepost op: 13-04-2020, 13:03:29 »
voor een van de andere twee opdrachten? Of misschien mocht de afvaller kiezen welk van deze vijf onderdelen hij/zij wilde doen?
Dan hadden ze helemaal een oude olympische Griek geregeld voor dat onderdeel en mocht ie niet lopen? Nee denk het niet ::ohno:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #30 Gepost op: 13-04-2020, 13:12:16 »
Maar dat zou dan betekenen dat de mol graag de groene pijlen zou zien van de snelste kandidaten. Dan is het raar dat de pijl van Dorien de lucht in gaat, maar misschien is de mol daar een beetje buitenspel gezet.
Zou de mol echt verwachten dat Jolien of Alina sneller is dan Bart? of had Bart het rode scherm of is hij zelf de mol?
Deze conclusie kun je natuurlijk niet trekken want de mol kan niet voorspellen dat er een andere kandidaat de test hierna als slechtste maakt en dat dit Salim zal zijn.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #31 Gepost op: 13-04-2020, 13:13:26 »
Dan hadden ze helemaal een oude olympische Griek geregeld voor dat onderdeel en mocht ie niet lopen? Nee denk het niet ::ohno:: ;D

aan de andere kant... het zijn wel allemaal atletieknummers.
Iemand die atletiek doet/deed zal zeker ook getraind zijn in lopen, dus wellicht had dan de verspringer/discuswerper/speerwerper de 100 meter gedaan.

Alleen bij de worstelaar zie ik dat niet zo voor me, dus daar zit wel een probleempje
Wit is ook een kleur!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #32 Gepost op: 13-04-2020, 13:34:57 »
Wat mij opviel:
De Mol: "ik zorg, Salim, dat jij de beste uitgangspositie krijgt om te winnen". Directe invloed van de Mol: De Mol zorgt dat hij de directe tegenstander van Salim is, en hem laat winnen. Bart dus. De rest is indirecte invloed van de mol: De Mol zorgt dat de voorsprong van de tegenstander van Salim minimaal is, maar minimaal zou dan 0 mtr. moeten zijn. Jolien niet mols om de joker bij haar te krijgen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #33 Gepost op: 13-04-2020, 13:43:07 »
Wat mij opviel:
De Mol: "ik zorg, Salim, dat jij de beste uitgangspositie krijgt om te winnen". Directe invloed van de Mol: De Mol zorgt dat hij de directe tegenstander van Salim is, en hem laat winnen. Bart dus. De rest is indirecte invloed van de mol: De Mol zorgt dat de voorsprong van de tegenstander van Salim minimaal is, maar minimaal zou dan 0 mtr. moeten zijn. Jolien niet mols om de joker bij haar te krijgen.

Ja, dit is van tevoren tegen Salim gezegd. Het kan best dat de mol uiteindelijk niet heeft kunnen bereiken wat hij wilde. Zoals Alina die niet mocht rennen, Jolien die niet kon mollen omdat de afstand te kort was...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2020, 14:17:54 »
De mol hoefde gewoon niet te mollen, dat is al gebeurd door Salim te laten lopen waartegen de anderen sowieso kansloos zijn.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #35 Gepost op: 13-04-2020, 14:25:04 »
..of mocht mol beslissen wat het cash onderdeel was?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2020, 14:51:06 »
..of mocht mol beslissen wat het cash onderdeel was?
Zou kunnen, maar bij de andere onderdelen is het moeilijk om Salim niet meteen te herkennen.
Ik heb ook nog even proberen te achterhalen wat de volgorde van de originele pentathlon was. Ik vond nergens expliciet een volgorde. Bij de opsomming van de onderdelen staan ze in verschillende volgordes. Hardlopen was nergens het laatste onderdeel in de lijstjes die ik heb gezien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2020, 14:53:06 »
Bart legde de joker bij Jolien en verspringen. Dat kost de mol 5 meter achterstand. Waar is dan het voordeel voor Salim? En Bart kon sneller hardlopen dan Alina. Weer wordt Salim hierdoor benadeeld. Dat Bart expres in het grind zou gaan liggen was in het voordeel van Salim. Dat vind ik dan weer niet waarschijnlijk. Dat levert lelijke schrammen op aan handen, knieeen en het grind moet eruit geplukt worden.

Alina zou gaan hardlopen. En zelfs met "verstuikte" enkel. Dat is in het voordeel van Salim.
Alleen kwam Bart daar weer tussen. Dat is het spel.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 15:02:19 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2020, 17:52:59 »
Ik vraag mij ook af wat er gebeurd was moest Salim niet de vorige afvaller zijn. Misschien had die dan een ander voorstel van de mol gekregen.

Tja, eigenlijk konden alleen Bart en Salim na het nodige schminkwerk voor oude Griek doorgaan. Alle anderen zouden om diverse redenen erg uit de toon vallen. De vraag is dus was voor goedmakertje men dan achter de hand had gehad voor Christian, Dorien, Aline of Jolien, mochten die in de voorgaande aflevering het rode scherm hebben gehad in plaats van Salim.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 1 - Vijfkamp
« Reactie #39 Gepost op: 17-04-2020, 20:51:17 »
Tja, eigenlijk konden alleen Bart en Salim na het nodige schminkwerk voor oude Griek doorgaan. Alle anderen zouden om diverse redenen erg uit de toon vallen. De vraag is dus was voor goedmakertje men dan achter de hand had gehad voor Christian, Dorien, Aline of Jolien, mochten die in de voorgaande aflevering het rode scherm hebben gehad in plaats van Salim.
Hoe hadden ze het ooit bij Christiaan gedaan? Duidelijke hint dat hij de mol is?  ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::