Auteur Topic: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol  (gelezen 14846 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #20 Gepost op: 12-04-2020, 23:22:07 »
Ik vond hem inderdaad wel een beetje een rood koppie hebben. Maar misschien heeft hij wel te lang in de zon gezeten hè?  ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #21 Gepost op: 12-04-2020, 23:23:21 »
De hele serie is Gilles behoorlijk rood, maar ik zie ook alleen maar zon. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2020, 23:24:41 »
Eigenlijk net zo veel zeggend vind ik het lachje dat Jolien probeert in te slikken. Als ze De Mol is moeten ze puur voor de camera een toneelstukje spelen. Iets voor het gifjestopic ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 23:30:17 door Pac »
...óf niet!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #23 Gepost op: 12-04-2020, 23:28:38 »
Mijn favoriete opdracht tot nu toe  ::bravo::

En ik snap niet dat Jolien niet gestopt was na de pasvragen en de brief. Verdacht  ::vergroot::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [aflevering 6] Opdracht 3: diner met de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 13-04-2020, 00:48:13 »
Gave opdracht, lachen en spanning in een. Gilles zag er inderdaad een beetje verhit uit op het einde  ::rofl:: Tsja, of iets te lang in de zon gezeten... Of iets teveel ouzo gedronken die dag.. wie zal het zeggen.

Ik verdenk Jolien al langere tijd maar zou het zelf leuker vinden als de mol hier deze opdracht als aanleiding heeft gebruikt om écht zijn overredingskracht te tonen en het spel zelf met een kandidaat aan te gaan. Dan is het méér echt verdiend als er door tactische manipulatie het geld wordt weggespeeld, dan wanneer de mol zelf aan de tafel zit en via voorkennis het geld wegspeelt en de kans op voordeel bij de kandidaten weghoudt. Ik verdenk Jolien maar hoop nav (enkel) deze opdracht eigenlijk dat Alina of Bart de mol is.. Jolien wel een uitstekende actrice, als ze het is.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 00:49:46 door Nat007 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 13-04-2020, 01:35:29 »
Ik moest bij deze opdracht met het diner ook heel erg denken aan de finaleopdracht uit de Nederlandse serie (zelfde principe). Alleen totaal andere setting natuurlijk.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 13-04-2020, 01:42:30 »
Echt zo vreemd welke cloches jolien openmaakt. De mol zegt 4 en 5 verdubbelaar en bankroet.  Dan open je die dus. Dan had je verdubbelaar en boekjes gehad. Spel gespeeld .

Nu gaat ze eerst kandidaat uithangen en gaat dan als ze al persoonlijk gewin heeft, toch nog verder.  Erg raar.

Nog keer voor het toneelspel  vuile mol er tegenaan, hier gaan mijn molpunten naar jolien.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 13-04-2020, 01:42:50 »
Wat ik opvallend vond was dat de mol sprak over ‘de bankroet’, maar in de ondertiteling zien we ‘het bankroet’. Zou Gilles deze fout maken?

Daarna zegt Jolien ook de bankroet.

Gilles zegt in de voice-over wel ‘de bankroet-stolp’. We horen hem jammer genoeg niet de of het bankroet zeggen.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 01:45:59 door Convans »

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 13-04-2020, 01:45:30 »
De grote vraag bij deze opdracht: wil de Mol de laatste kamer juist wel of juist niet halen?

Indien wel: dan hadden de kandidaten een stuk minder kans en was het diner met de Mol gescript. Wel leuke tv, maar niet zo leuk voor het spel.

Indien niet: dan heb je echt een kandidaat tegenover de Mol zitten wat natuurlijk later bij de reünie mooie beelden oplevert en moet echt de Mol echt zijn best doen wat Nat007 ook zegt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 13-04-2020, 01:45:50 »
Wat in opvallend vond was dat de mol sprak over ‘de bankroet’, maar in de ondertiteling zien we ‘het bankroet’. Zou Gilles deze fout maken?

Daarna zegt Jolien ook de bankroet.

Gilles zegt in de voice-over wel ‘de bankroet-stolp’. We horen hem jammer genoeg niet de of het bankroet zeggen.

Toen ik die quiz bekeek uit aflevering 1 viel me al op dat Gilles niet altijd hetzelfde zegt als de tekst die we in beeld krijgen. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 13-04-2020, 02:14:35 »
En waarom zegt iedereen eigenlijk dat de mol daar echt zat onder die kap? Die hoeft zich toch helemaal niet om te kleden, anders weet iedereen dat het niet Christian is? De mol zit gewoon voor een schermpje te typen?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 13-04-2020, 02:21:31 »
En waarom zegt iedereen eigenlijk dat de mol daar echt zat onder die kap? Die hoeft zich toch helemaal niet om te kleden, anders weet iedereen dat het niet Christian is? De mol zit gewoon voor een schermpje te typen?

Moet het nog eens terugkijken, maar zei Gilles niet iets in de trant van dat als de mol zelf in de eindkamer eindigt, hij (Gilles) zelf de mol zal spelen? Is al vanaf de eerste aflevering een ding in dit seizoen, dat GIlles aangeeft dat de mol daar wel degelijk zit. En mocht het Christian zijn, dan zetten ze hem toch op een hoge kruk? Weet niet eens of je dan het verschil zou zien..

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #32 Gepost op: 13-04-2020, 02:26:11 »
Ik vond in deze opdracht de mol echt heeel erg praten (qua timing en woordkeuze) als Gilles.


Ja dat viel mij ook op. Jolien is dus de mol, maar dat dacht ik toch al  ;) ;)
Graven, graven, graven...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 13-04-2020, 02:26:51 »
Gilles zegt inderdaad iets in de trend die nat007 aangeeft.
Als de mol in de laatste kamer komt dan speelt De mol tegen Gilles.
Oftewel neemt Gilles de rol over van de mol.

Dit houdt volgens mij dus inderdaad in dat de mol wel in kamer 5 aanwezig zou zijn bij een tegenstander die niet de mol is. En inderdaad christian in zon grote pij zou wel te verbloemen zijn.  ( misschien is juist heel die pij er om het silhouet van de mol te verbloemen omdat het dit jaar zo opvallend is).


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2020, 02:30:29 »
Dat de mol in die kamer aanwezig is, geloof ik wel. Maar dan dacht ik dat hij ergens achteraan zat met een laptop

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #35 Gepost op: 13-04-2020, 03:47:33 »
Ik vond in deze opdracht de mol echt heeel erg praten (qua timing en woordkeuze) als Gilles.

Ja .. ook dat de mol zegt: ‘omdat je mn vriend bent’

Is echt de woordkeuze van Gilles

‘Beste vrienden’  ;D

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2020, 11:07:08 »
Ik vond de woede van Jolien toen ze werd voorgelogen door de mol, ook erg gespeeld. Maar goed, ik zit in de tunnel.
Graven, graven, graven...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2020, 12:06:09 »
Er ging € 100 euro af bij het fruit kijken voor iedere keer dat je extra keek.

1e is Jolien had 3 keer extra gekeken, € 700,
2e is Christian 4 keer extra gekeken, € 600,
3e is Alina 2 keer extra gekeken, € 800, 
4e is Bart 1 keer extra gekeken, maar fout
5e is Dorien 0 keer extra gekeken, € 1000.

Bart die maar 1 keer extra kijkt en een foute tekening laat zien is natuurlijk ook heel verdacht om als Diner Mol te fungeren. Te meer omdat hij zich verschuild achter "ja dat is niet mijn ding" . (verwijzend naar de voorstelvideo's waarin Bart aangaf geen "kast in elkaar te kunnen steken".)

Cactusspringen:
1e is Jolien met € 750 is samen € 1450
2e is Christian met € 500 is samen € 1100
3e is Alina met € 500 is samen € 1300
Dorien valt af.

Griek slaatje: 40 hapjes a 25 euro per pak is € 1000 te verdienen.
Ze beslissen eerst 10 hapjes te nemen, € 250 en dan de rest schudden.
1e is Alina die als eerste met haar rug langs de verwarming schuurt
2e is Jolien
Christiaan wordt genekt door een eenzame olijf, die er niet af wilde.
Alina € 1550, Jolien € 1700

Kamer 4. Er moet een sleutel uit een blok ijs (met naar later bleek daarin water) worden gehaald.
Ieder € 1000 om hulpmiddelen te kopen.
Jolien € 50 strooizout en € 500 voor hamer
Alina € 250 voor anti-vries en na Jolien ook de hamer € 500.
Jolien wint met € 450 op de teller, in totaal dus € 2150 te verdienen in kamer 5, Diner met de Mol
Alina "Ik had direct die hamer moeten pakken. Kak."

Kamer 5. Diner met de Mol.
Iedere stolp kost € 500, dus Jolien kan maximaal 4 stolpen openen.
Hier stop ik want hier heeft toch iedereen zijn eigen tunnel.

« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 12:55:27 door foxhunter »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2020, 12:38:11 »
Ik denk dat de mol hier zo ver mogelijk probeert te geraken om zo veel mogelijk het spelverloop te kunnen beïnvloeden (het gedrag van de mol kan beïnvloeden hoe veel geld de andere kandidaten verspelen of laten liggen tenslotte en mogelijk kan de mol dan de grootverdieners uitschakelen), maar dat de mol het spel niet zelf wint (dan had deze opdracht net zo goed helemaal niet gespeeld kunnen worden tenslotte, de mol weet onder welke stolp bankroet ligt dus dan zijn alle inspanningen van de kandidaten voor niets geweest).
Alina, die samen met Jolien overblijft, past wederom perfect in het molplaatje bij een opdracht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2020, 12:50:25 »
Wat ik ook verdacht vond aan Alina was haar gedrag tijdens de voorlaatse opdracht (de Griekse apero). Toen ze al klaar was vraagt Christian om hem te helpen, maar ze weigert. Ze weet namelijk ook als ze met Christian overblijft dat ze ofwel zelf naar de laatste kamer moet, wat ze liever niet doet of dat Christian de laatste kamer binnengaat.

Ze weet dat Christian voor de verdubbelaar gaat gaan (zie eerdere onderhandelingen) en ze weet ook dat ze met Jolien meer kans heeft dat Jolien voor de persoonlijke voordelen zou gaan. Als mol is het dus logisch dat je Christian niet helpt, als kandidaat lijkt me Jolien een grotere concurrent in die proeven dan Christian. Dat bleek al uit de eerdere opdrachten. Waarom zou je dan niet Christian helpen? Zo heb je toch veel meer kans om in de laatste kamer te komen? Molpuntjes voor Alina!

« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 12:52:52 door Convans »