Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 19384 keer)

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #60 Gepost op: 9-04-2021, 19:21:09 »
En ik heb de indruk dat hij soms onnodig verdacht wordt neergezet in de montage.
Dit ben ik helemaal met je eens, met name in aflevering 1 vond ik dat het geval. Maar door zijn acties is Sven toch iemand om in de gaten te blijven houden.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #61 Gepost op: 11-04-2021, 16:17:56 »
Er zit wel een patroon bij Sven dat hij er niet zo veel van bakt bij de opdrachten en ook snel opgeeft. Alleen bij de wijn heeft hij geld opgeleverd (en die had hij ook realistisch niet kunnen laten liggen), dus vanuit een FTM principe zou hij een hoofdverdachte moeten zijn.

Maar het zou geen leuke mol tactiek zijn en ik denk ook niet dat de makers hier op zouden inzetten. Daarnaast is het ook niet zo effectief want hij lijkt behoorlijk vaak door de groep verdacht te worden.

Ik weet alleen niet of ik zulke argumenten sterk genoeg vind om hem uit te sluiten.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #62 Gepost op: 11-04-2021, 23:13:39 »
Als hij de mol is dan zou moppersmurf (ik haat honden, knuffelen, wandelen, ademhalen) wel eens zijn gekozen personage kunnen zijn. Ik weet t nog net niet. Dat met die stoel viel op, maar ik gok dat Phillip er ook lang in blijft dus misschien is dit als verdenking vooral uitgezonden om de finale spannend te maken...?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #63 Gepost op: 11-04-2021, 23:30:07 »
Ik vind hem inderdaad niet de typische Mol, in de zin dat normaal gesproken a-typisch zijn. Ik zou als ik de makers was toch voor een uitbundigere/positievere Mol kiezen. Maar goed, op basis van zijn acties was 'ie tot nu toe het verdachtste van allemaal.
Alleen deed hij het bij het voetballen niet best aardig? Geen idee, ik weet niks van voetbal. Sorry Sven ;)
...óf niet!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #64 Gepost op: 11-04-2021, 23:42:20 »
Deed het bij het voetbal wel aardig maar gaf ook minstens 2 dodelijke voorzetten aan het Duitse team waar 2 goals uit voortkwamen. Vond Sven weer heel erg verdacht deze aflevering, maar in zijn eigen understated manier. Philip lijkt vol op Sven te zitten krijg ik het idee. (Darrdoor kan Philip natuurlijk ook gewoon zelf de mol zijn, aangezien hij maar in het spel blijft).

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #65 Gepost op: 13-04-2021, 17:28:44 »
Sven is iemand die je qua karakter misschien snel afschrijft als mol. Begon al met dat lachen bij de koekoeksklokken en de wat norse reacties als anderen iets fout doen.
Ik had hem  ook bijna afgeschreven. Maar bij die bomtafelopdracht dacht ik ineens hij zou het wel eens kunnen zijn. Buiten het feit dat hij bij veel opdrachten weinig heeft ingebracht (o.a karaoke) zou dat beetje stugge karakter misschien juist zijn dekmantel zijn. Plus  het je zgn irriteren aan anderen.

Hij ging meteen op een bomstoel zitten. Hij weet natuurlijk dat Annelotte op de tweede bomstoel zit.  Hij heeft geen enkele keer op Annelotte gestemd of haar verdacht gemaakt. Eerder onverdacht door te zeggen dat zij niet rood werd toen Philip dat zei.  Hij heeft het zelf heel goed gespeeld want hij krijgt slechts één stem van Jasmien. Hij stelt meteen pasvragen voor  waar Annelotte natuurlijk graag  in mee gaat. Volgens mij is het hier van belang dat Annelotte eerst opstaat. Want als Sven had opgestaan liep hij het risico dat Annelotte niet 5000 overhad voor één pasvraag en alsnog voor de 5000 euro had gekozen. Hij had ook niet kunnen zeggen ik geef de vijf pasvragen wel aan jou en ik neem er eentje. Dat was dan niet geloofwaardig geweest. Als Sven de mol is heeft hij hier Annelotte expres eerst laten opstaan. Dat was cruciaal.  Hij heeft vervolgens wel een verklaring waarom hij met één pasvraag toch voordeel heeft. Maar dat is vrij zwak. Vijf pasvragen weggeven en  één pasvraag krijgen voor 5000 euro, nee dat klopt niet. Met vijf pasvragen geef je een medespeler dan een hele grote voorsprong.

Annelotte is de mol dan niet omdat zij (met toestemming van Sven)naar de bom toeliep en zo het risico liep dat Sven had gezegd ik  kies voor de 5000  euro.  ik gun jou echt geen vijf pasvragen. Sven heeft het denk ik uitgekookt gespeeld.  Het had ook anders kunnen lopen. Annelotte speelde het ook heel goed. Dus daar heeft Sven dan ook profijt van gehad.

 Ik denk dat ik van mol ga veranderen . Ik had Jasmien en Annelotte op het oog.   Deze opdracht sluit de beide dames meteen uit.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2021, 17:39:40 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #66 Gepost op: 13-04-2021, 18:03:17 »
Hij ging meteen op een bomstoel zitten. Hij weet natuurlijk dat Annelotte op de tweede bomstoel zit.  Hij heeft geen enkele keer op Annelotte gestemd of haar verdacht gemaakt. Eerder onverdacht door te zeggen dat zij niet rood werd toen Philip dat zei.

Zo erg was het toch niet voor de Mol als de andere bomstoel werd weggestemd? Dan was de kans al groter geworden dat er sowieso geen geld verdiend werd, want dat kon alleen als er minstens een persoon de hele tijd op de bomstoel bleef zitten.

Hij stelt meteen pasvragen voor  waar Annelotte natuurlijk graag  in mee gaat. Volgens mij is het hier van belang dat Annelotte eerst opstaat. Want als Sven had opgestaan liep hij het risico dat Annelotte niet 5000 overhad voor één pasvraag en alsnog voor de 5000 euro had gekozen.

Als Sven eerst was opgestaan had Annelotte daarna niet ook op kunnen staan om voor het geld te kiezen want dan zou de bom ontploffen. Er lag trouwens ook geen geld onder die ene stolp, maar instructies om de bom te ontmantelen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #67 Gepost op: 13-04-2021, 21:21:01 »


Als Sven eerst was opgestaan had Annelotte daarna niet ook op kunnen staan om voor het geld te kiezen want dan zou de bom ontploffen. Er lag trouwens ook geen geld onder die ene stolp, maar instructies om de bom te ontmantelen.

Dan had Sven de vijf pasvragen gehad en moest Annelotte de keus maken of ze dat oké vond. Ze hoefde dan niet op te staan.Ik vind het sowieso heel onlogisch om genoegen te nemen met 1 joker en vijf pasvragen aan een medespeler te gunnen voor dat bedrag. .

Maar blijkbaar heb ik gemist dat het hier niet om geld ging Heinz? Ik ga de opdracht nog eens bekijken dan. Ik dacht echt dat het om 5000 euro ging als de bom ontplofte. De bom is ontploft dus missie geslaagd voor de mol. Ik dacht eindelijk dat ik eruit was....Dan is voor mij Annelotte ook nog  verdacht. Maar Sven koos zo duidelijk positie. Misschien blijkt later dat de mol helemaal niet op een bomstoel zat🤪. In ieder geval ging Sven niet op Annelotte en Annelotte niet op Sven. Als zij de mol waren hadden ze dus niet de tactiek om de andere bomstoel uit te schakelen.

Ik heb nog tot zondag om alles op een rijtje te zetten ::)  Krijgen we Annelotte niet teveel op een presenteerblaadje?


Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #68 Gepost op: 13-04-2021, 21:54:53 »
De casting van Sven als Mol zou een soort uitvergrote versie zijn van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die als 'de moppermol' of 'de boze mol' bekendstond (al weet ik niet helemaal meer waarom). Het zou enerzijds een gedurfde, en anderzijds ook wel weer logische keuze zijn na
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
, kortom de meest stereotiepe sympathiekelingen. Puur op basis van zijn weerbarstigheid zou ik hem dus zeker niet afschrijven.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #69 Gepost op: 13-04-2021, 22:01:30 »
Dan had Sven de vijf pasvragen gehad en moest Annelotte de keus maken of ze dat oké vond. Ze hoefde dan niet op te staan.Ik vind het sowieso heel onlogisch om genoegen te nemen met 1 joker en vijf pasvragen aan een medespeler te gunnen voor dat bedrag. .

Als Sven was opgestaan en de vijf pasvragen gepakt had, had Annelotte ervoor kunnen kiezen om Sven die te gunnen en zelf één pasvraag te nemen, precies zoals nu andersom gebeurde. Of Annelotte had ervoor kunnen kiezen dat niemand iets kreeg door op te staan zonder pasvraag in haar handen. In beide gevallen was de bom ontploft en er geen geld verdiend. Alleen Sven had dan voor een stap richting het geld kunnen zorgen door de instructies voor het ontmantelen van de bom te pakken en die op te volgen. Annelotte had dit altijd nog kunnen saboteren door op te staan maar dat zou wel heel raar en verdacht zijn geweest, want het enige wat dan nog op het spel stond was het geld.

Zoals het nu ging had Annelotte ervoor kunnen kiezen om die stap richting het geld te maken door de instructies voor het ontmantelen van de bom te pakken. Dan zou Sven niets meer tegen het verdienen van die 5000 euro kunnen doen zonder zich ontzettend verdacht te maken.

Verder snap ik wel dat Sven koos voor één pasvraag en Annelotte vijf (dus eigenlijk een vrijstelling) in plaats van geen en iedereen gelijke kansen. Zo had hij toch nog voorsprong op iedereen behalve Annelotte en het enige wat je moet doen in de test is niet de slechtste te zijn.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #70 Gepost op: 13-04-2021, 22:58:42 »
Ik vond Sven in de Making Of wel veel gezelliger overkomen dan in t hele programma (en beginnen over knuffelen vlak voor een knuffelopdracht en Pfaff een dag voor een voetbalopdracht was ook iets om in de gaten te houden) dus ik schrijf m nog niet af

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #71 Gepost op: 13-04-2021, 23:40:21 »
@Heinz

Ja, dat ik begreep wel dat Annelotte dan de keus had die Sven nu kreeg..Maar ik dacht dat de keus was tussen de pasvragen accepteren in de 5-1 verhouding of alsnog voor geld kiezen. Dat is dus niet zo.

Denk dat maar weinig kandidaten niet voor de pasvragen zouden zijn gegaan. Dus de stap van Annelotte zou nooit naar het geld zijn gegaan. Maar Annelotte was niet dwingend in haar keuze om op te staan. Ze vroeg het eerst nog aan Sven en geeft hem de mogelijkheid om te zeggen, laat mij het maar doen. Dat had dus ook kunnen gebeuren. Dat vind ik iets minder mols van Annelotte. Al had het dan voor haar niet uitgemaakt als Sven de vijf pasvragen zou winnen. Als zij de mol is.

Ik vind Sven ook vrij tam reageren dat de verhouding 5-1 is. En AL zegt achteraf dat ze zo makkelijk aan vijf pasvragen is gekomen. Dat vind ik ook niet mols.

Ik kan het ook begrijpen dat Sven voor die ene pasvraag kiest als Sven denkt dat Annelotte de mol is. Het weggeven van vijf pasvragen staat anders gelijk aan een concurrent een heel eind op weg helpen naar de finale. Dat vind ik geen slimme keuze voor een kandidaat. En 1 joker is maar één vraag, dan moet Sven wel onzeker zijn. Zo komt hij niet over. Ok, het is een voorsprong, maar geen grote. ::vergroot::

Ik zou ervoor kiezen om die vijf pasvragen ongedaan te maken.


Er ging even iets mis, waardoor ik je citaten er niet bij kon zetten Heinz.. :-\\


« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 00:39:15 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #72 Gepost op: 14-04-2021, 08:27:18 »
Ik bedoelde met mijn reactie niet dat ik Annelotte per se mols vind, alleen maar dat Sven volgens mij niet zo mols is als jij dacht. :)

Wat betreft een kandidaat met vijf pasvragen een eind op weg helpen: dat valt wel mee, het is "slechts" een vrijstelling voor deze ronde want de pasvragen konden niet opgespaard/achtergehouden worden zoals je in WIDM jokers wel kunt spreiden over verschillende testen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #73 Gepost op: 14-04-2021, 09:43:05 »
Ik bedoelde met mijn reactie niet dat ik Annelotte per se mols vind, alleen maar dat Sven volgens mij niet zo mols is als jij dacht. :)

Wat betreft een kandidaat met vijf pasvragen een eind op weg helpen: dat valt wel mee, het is "slechts" een vrijstelling voor deze ronde want de pasvragen konden niet opgespaard/achtergehouden worden zoals je in WIDM jokers wel kunt spreiden over verschillende testen.

Na een nachtje slapen, denk ik er weer anders over. Daarvoor heb ik even respons nodig gehad van o.a.  jou😀.  En ook van Pac over dat voetbal. Als Sven de mol was, had hij er nooit drie ingeschoten.  Weliswaar ook drie ballen weggeven, maar dat is niet mols te noemen., maar ik heb wat belangrijke info gemist en dacht dus even dat ik het licht had gezien🤪

Ik heb Sven nooit verdacht om meerdere redenen en dat gooide ik in één keer overboord. Ten eerste zijn karakter/ houding, maar bijvoorbeeld ook hoe hij zijn medekandidaten observeert. Ik krijg ook vaak de indruk dat hij een opdracht goed wil doen. Al lukt dat niet altijd. En in  opdracht 1 zat hij bij het bordjes schieten met de al afgevallen Katrien en Kevin.  Geen ideale positie. En hij leek oprecht gespannen bij de test.

Bedankt dus, ik ga weer terug naar mijn eerste gevoel..... ::vergroot::

( wat een mooi spel is het toch ;D )

« Laatst bewerkt op: 14-04-2021, 12:46:50 door Lonneke*L »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #74 Gepost op: 14-04-2021, 22:21:44 »
@Heinz

Ja, dat ik begreep wel dat Annelotte dan de keus had die Sven nu kreeg..Maar ik dacht dat de keus was tussen de pasvragen accepteren in de 5-1 verhouding of alsnog voor geld kiezen. Dat is dus niet zo.


O, zo heb ik het ook opgevat. Ik dacht dat het ook zo gezegd werd door Gilles? In ieder geval dat Sven ook onderhandelingsruimte had en een andere afweging kon maken. Maar misschien heb ik niet goed opgelet.  ;D

Maar goed, ik vind het raar dat je als kandidaat akkoord gaat met 1 pasvraag terwijl Annelotte ervandoor gaat met 5. Ik ben Sven natuurlijk niet, maar dan zou ik toch dat geld heroverwegen. 1 pasvraag is natuurlijk ook een voordeel, maar staat niet in verhouding met het mega-voordeel van Annelotte.

Sowieso vond ik Sven verdacht deze aflevering. Oké: hij heeft met Philip het geld weten te verdubbelen bij 4.2, maar als de opdracht niet vroegtijdig was afgebroken, vraag ik me af of Sven daar de hele nacht zou zitten. Het was vooral door Philip denk ik, dat hij in dat tentje is gaan zitten.  ;D

Ik heb Sven de eerste afleveringen weggestreept, maar nu denk ik dat hij zomaar de mol zou kunnen zijn.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #75 Gepost op: 14-04-2021, 23:48:59 »
Op het moment dat Annelotte die ene pasvraag aan Sven geeft zegt GDC luid en duidelijk: Ze konden natuurlijk ook nog altijd voor het geld gaan.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #76 Gepost op: 15-04-2021, 00:06:43 »
Op het moment dat Annelotte die ene pasvraag aan Sven geeft zegt GDC luid en duidelijk: Ze konden natuurlijk ook nog altijd voor het geld gaan.
Vindt het een hele lastige. Sven komt als mol hier wel onopvallend uit, maar hij had ook nog wat kandidaatser (als mol) kunnen spelen om nog voor de 5 pasvragen te gaan, of zelfs voor het geld omdat die bom ontmantelen toch niet zou lukken. Maar dan creëer je wel weer heisa.
 Maar als kandidaat niet voor de 5 pasvragen proberen te gaan is ook wel weer raar.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #77 Gepost op: 15-04-2021, 01:03:03 »
Op het moment dat Annelotte die ene pasvraag aan Sven geeft zegt GDC luid en duidelijk: Ze konden natuurlijk ook nog altijd voor het geld gaan.

O ja, dat was het.  ::ok::
Als mol zou ik, geloof ik , niet voor de 5 pasvragen gaan, omdat het te opvallend is. Mooiste scenario is dat je de mede-kandidaat aanzet om dat te doen. Als Sven de mol is, is dit een perfecte actie. Als Annelotte de mol is trouwens ook, maar dat zou wel erg brutaal zijn (dat kan ook nog hoor).

Blijft in ieder geval opvallend dat Sven weinig moeite lijkt te doen voor het geld én de 5 pasvragen. Of hij dacht niet zo goed na (de rest vd opdracht overigens wel) of toch iets mollerigs.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #78 Gepost op: 15-04-2021, 09:18:43 »
Of Sven verdenkt Annelotte? En denkt zij heeft niets aan de 5 pasvragen, en ik heb dan een voorsprong van 1 pasvraag ten opzichte van de rest?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #79 Gepost op: 15-04-2021, 10:03:13 »
Of Sven verdenkt Annelotte? En denkt zij heeft niets aan de 5 pasvragen, en ik heb dan een voorsprong van 1 pasvraag ten opzichte van de rest?

Dat had ik al vermeld, zou best kunnen ja.