Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers  (gelezen 7038 keer)

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #20 Gepost op: 12-04-2021, 15:10:29 »
Verdenkt Sven Philip dus heel hard?

Dat zou goed kunnen ja. Sven uit tijdens het bomspel ook geen verdenkingen, behalve één keer op Philip en dat vrij vastberaden. Misschien om hem als verdachte daar buitenspel te zetten.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #21 Gepost op: 12-04-2021, 15:54:45 »
Ik denk dat binnen de groep ook het idee leefde van Philip als mogelijke nepmol. Tijdens het bomdiner vermoedt hij terecht dat Philip weer aan het zeveren is, maar lijkt hij ook oprecht Annelotte te verdenken.

Ik denk dat Sven bij de camera dus het zekere voor het onzekere neemt: onbetrouwbare (nep)mol Philip of onbetrouwbaar lampje, het kan allemaal.

Vind het eerder een stevige aanwijzing voor Svens kandidaat-zijn dan dat ik er conclusies over Philip aan zou vastknopen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2021, 18:33:57 »
Maar wat was bij deze opdracht voor de hikers en bikers nou de motivatie om als eerste aan te komen? Ja, dan had je kans op extra geld. Leuk voor de pot natuurlijk, maar als jouw team die kans niet zou pakken doordat je niet het snelste was, was toch automatisch het andere team het snelste en hadden die toch de kans op het extra geld voor de pot? Ik begrijp werkelijk niet waarom ze zo hard gingen fietsen...

Kijk, als er nou pasvragen waren geweest voor de snelsten, ja dan snap ik dat je alles geeft. Nu heeft Sven zichzelf afgebeuld en de 'bonus' was een slechte nacht. Overigens pleit dit weer voor Lennart als Mol. Die had dan vast geen zin om op 70 meter hoogte in een tentje te moeten bungelen en liep aan het begin van de opdracht expres de verkeerde kant op om tijd te verknoeien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #23 Gepost op: 12-04-2021, 18:42:00 »
Het extra geld kon verdiend worden "op een vrij unieke manier". En daar was niks aan gelogen. >:D ::rofl::

De Mol wil denk ik alleen graag in die positie komen om óf de held uit te hangen terwijl hij weet dat er niks te verdubbelen valt óf om een poging te doen het niet de hele nacht te halen als er wel wat te verdubbelen valt. Er was iets te verdubbelen en de Mol is er niet in geslaagd dit te voorkomen. Philip vind ik hier het meest onverdacht want die leek geen moment mee te willen gaan in Sven die er weinig zin in had.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 18:45:25 door Heinz »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #24 Gepost op: 12-04-2021, 21:30:47 »
Maar wat was bij deze opdracht voor de hikers en bikers nou de motivatie om als eerste aan te komen? Ja, dan had je kans op extra geld. Leuk voor de pot natuurlijk, maar als jouw team die kans niet zou pakken doordat je niet het snelste was, was toch automatisch het andere team het snelste en hadden die toch de kans op het extra geld voor de pot? Ik begrijp werkelijk niet waarom ze zo hard gingen fietsen...

Kijk, als er nou pasvragen waren geweest voor de snelsten, ja dan snap ik dat je alles geeft. Nu heeft Sven zichzelf afgebeuld en de 'bonus' was een slechte nacht. Overigens pleit dit weer voor Lennart als Mol. Die had dan vast geen zin om op 70 meter hoogte in een tentje te moeten bungelen en liep aan het begin van de opdracht expres de verkeerde kant op om tijd te verknoeien.

Al die half-gemotiveerde BN'ers met hun verborgen agenda's hebben ons kennelijk zodanig afgestompt dat we ons helemaal geen fanatieke kandidaten meer kunnen indenken.  ::rofl::
Woosie down?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #25 Gepost op: 12-04-2021, 21:52:41 »
Philip en in mindere mate Sven zijn hier onmols, de brachten de hints goed aan en gingen op de rotswand slapen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #26 Gepost op: 12-04-2021, 22:26:37 »
Al die half-gemotiveerde BN'ers met hun verborgen agenda's hebben ons kennelijk zodanig afgestompt dat we ons helemaal geen fanatieke kandidaten meer kunnen indenken.  ::rofl::

Ha ha! Mooie reactie.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #27 Gepost op: 12-04-2021, 22:29:27 »
Inhoudelijk stelde het weinig voor, tijd verspillen aan het opzoeken van onbeduidende scenes in series die ook al onbeduidend zijn en soms ook nog gruwelijk, waarom dat nodig is?

Verder heel goede aflevering behalve dit onderdeel.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 22:32:26 door Run »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #28 Gepost op: 12-04-2021, 22:30:59 »
Philip die in beeld gaat staan achter het plaatje van Duitsland waardoor hij op de TV niet in beeld is komt op mij wel over als een gevalletje voorkennis. Philip stijgt dus op mijn verdachtenlijst.

Annelotte die steeds dingen ziet op het beeldscherm terwijl Katrien echt totaal niet op de Herfstbeelden aan het letten was is erg onverdacht.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #29 Gepost op: 12-04-2021, 22:34:46 »

Annelotte die steeds dingen ziet op het beeldscherm terwijl Katrien echt totaal niet op de Herfstbeelden aan het letten was is erg onverdacht.
Als een kandidaat zelf passief is bij een andere kandidaat wijst dit vaak op uittesten van de ene kandidaat op de andere.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #30 Gepost op: 12-04-2021, 22:40:05 »
Als een kandidaat zelf passief is bij een andere kandidaat wijst dit vaak op uittesten van de ene kandidaat op de andere.

Ja dat kan, maar ik vind 2000 euro toch wel veel geld weer. Een lichte streep door Annelotte dus.
Ze corrigeerde vorige aflevering ook al het aantal teefjes bij die hondenopdracht terwijl anderen fout zaten.
Zeer onwaarschijnlijk als mol, maar het zou kunnen dat ze tot twee keer toe vertrouwen wil winnen door geld in de pot te brengen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #31 Gepost op: 12-04-2021, 23:12:09 »
Philip die in beeld gaat staan achter het plaatje van Duitsland waardoor hij op de TV niet in beeld is komt op mij wel over als een gevalletje voorkennis. Philip stijgt dus op mijn verdachtenlijst..

Het was Sven die hem precies op die plek dirigeerde. Dat vond ik juist verdacht.

Ik vond het vrij duidelijk dat Sven (weer) snel was met kiezen, de Mol heeft bij de bikers de meeste voorkennis. Ik vond Sven zo ongelooflijk zijn best doen als eerste te boven te komen, om vervolgens zo enorm negatief te kunnen doen over de overnachting, dat hij Philip bijna had overtuigd.... Helaas deed het onweer het. Het lijkt tegengesteld aan wat een mol op papier 'zou moeten doen' maar op die plek (en in mindere mate ook de plek van Samina) was de meeste controle.

Wel geweldig dat de onbekende Vlamingen deze uitdagingen gewoon aan willen gaan, super  ::tandpastasmiley::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #32 Gepost op: 12-04-2021, 23:37:36 »
Samina loog trouwens tegen Jasmien bij het abseilen. Met 40 seconden zwart en 15 seconden lampke zat ge volledig daar, en wijst naar heel ver weg.
Maar ze had Jasmien laten vertrekken op het moment dat het lampje aan ging, dus toen die 15 seconden uitzending begon. Ze had Jasmien toch een aanlooptijd moeten geven van 0-10 seconden, voordat het rode lampje ging branden. Gemaskeerd door de opmerking van Samina dat Jasmien supertraag ging. Jasmien heeft geen invloed op haar snelheid. Hier molt Samina.

Bij Lennart starten ze ongeveer 20 seconden nadat het rode lampje uitging. als het zwarte gedeelte inderdaad 40 seconden duurt, dan is er nog 20 seconden over voordat de rode lamp aan gaat, en die tellen ze af, maar dan is Lennart al uit beeld. Lennart is groter en zwaarder en zal sneller gaan. Hier molt de zwaartekracht. Maar Samina staat wel op de plek waar je invloed hebt, de andere twee niet. Omdat de een net te traag is en de ander net te snel vermoed ik hier ook enige kennis bij Samina.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 23:40:35 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #33 Gepost op: 12-04-2021, 23:41:04 »
Samina vond het vage beeld van de veel te kleine houtblokken van Lennart onder in beeld van de andere cam ook prima. Ook verdacht.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2021, 01:53:48 »
Ja dat kan, maar ik vind 2000 euro toch wel veel geld weer. Een lichte streep door Annelotte dus.
Ze corrigeerde vorige aflevering ook al het aantal teefjes bij die hondenopdracht terwijl anderen fout zaten.

Nee, het was Annelotte die het aantal teefjes op 7 bracht, tijdens het hoofdrekenen zei ze: misschien toch 6 maar daarmee stoorde ze het hoofdrekenen en ze zei niet dat ze zich vergist had bij de laatste hond.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #35 Gepost op: 13-04-2021, 09:29:10 »
Het extra geld kon verdiend worden "op een vrij unieke manier". En daar was niks aan gelogen. >:D ::rofl::

De Mol wil denk ik alleen graag in die positie komen om óf de held uit te hangen terwijl hij weet dat er niks te verdubbelen valt óf om een poging te doen het niet de hele nacht te halen als er wel wat te verdubbelen valt. Er was iets te verdubbelen en de Mol is er niet in geslaagd dit te voorkomen. Philip vind ik hier het meest onverdacht want die leek geen moment mee te willen gaan in Sven die er weinig zin in had.
Zo redeneer ik ook.
Alleen zou dit betekenen dat er onderweg briefing nodig zou zijn om de mol duidelijk te maken wat er op het spel staat. Zeker bij de zipline moet dat goed mogelijk geweest zijn. En wie beslist daar uiteindelijk om nog een keer extra te proberen? Dat vind ik verdacht.
En Philip inderdaad heel onverdacht, niet enkel door die overnachting. Hij had die trapeze ook veel eerder kunnen loslaten bijvoorbeeld.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #36 Gepost op: 13-04-2021, 17:21:30 »
Maakt het feit dat de bikers eerst aankomen de keuze op Philip of Sven als mol groter dan die van de hikers. Als we ervan uitgaan dat de mol controle wil,op evt verdubbelen van geld.

In mijn ogen niet. Een mol weet wat de consequenties zijn van als eerste boven komen, maar een kandidaat hoort alleen maar extra geld op unieke manier te verdienen en de gamemodus is on.

Dus kan het goed zijn dat de mol bij de hikers zit en zich verkeken heeft op de bikers.
Verder blijft het zo dat als de watchers nul euro binnen halen , deze opdracht voor niks was, dus ook daar heeft een mol een mogelijkheid.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #37 Gepost op: 13-04-2021, 20:53:40 »
Wat dat laatste betreft, als de watchers 0 scoren is er voor de anderen niets te verdienen en dan valt de unieke ervaring die het geld verdubbelt wel een beetje in het water. De makers zullen zoiets toch regelen met het doel dat er ook gebruik van wordt gemaakt. Het kan zelfs zo zijn dat als de ene groep weigert de andere groep nog het aanbod had gekregen. Hoe dan ook, het kan betekenen dat als Annelotte de mol is, zij wel de opdracht had gekregen nog wat geld te verdienen zodat er in ieder geval een aanbod is.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #38 Gepost op: 13-04-2021, 23:05:09 »
Wat dat laatste betreft, als de watchers 0 scoren is er voor de anderen niets te verdienen en dan valt de unieke ervaring die het geld verdubbelt wel een beetje in het water. De makers zullen zoiets toch regelen met het doel dat er ook gebruik van wordt gemaakt. Het kan zelfs zo zijn dat als de ene groep weigert de andere groep nog het aanbod had gekregen. Hoe dan ook, het kan betekenen dat als Annelotte de mol is, zij wel de opdracht had gekregen nog wat geld te verdienen zodat er in ieder geval een aanbod is.

Ja of dat de 2 in t tentje het goed konden maken door toch nog iets te verdienen?

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Bingewatchers
« Reactie #39 Gepost op: 13-04-2021, 23:08:51 »
Wat dat laatste betreft, als de watchers 0 scoren is er voor de anderen niets te verdienen en dan valt de unieke ervaring die het geld verdubbelt wel een beetje in het water. De makers zullen zoiets toch regelen met het doel dat er ook gebruik van wordt gemaakt. Het kan zelfs zo zijn dat als de ene groep weigert de andere groep nog het aanbod had gekregen. Hoe dan ook, het kan betekenen dat als Annelotte de mol is, zij wel de opdracht had gekregen nog wat geld te verdienen zodat er in ieder geval een aanbod is.
Degene die in het tentje moesten slapen, wisten niet hoeveel geld er verdiend was en of er zelfs iets verdiend was. Als er niets verdiend was met deze opdracht zouden ze nog steeds het voorstel hebben gekregen, maar dan zonder dat ze zelf weten dat er niets te verdubbelen valt.