Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje  (gelezen 4539 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #40 Gepost op: 4-05-2021, 11:44:23 »
Sven ook nog wel. Al wil hij liever niet zelf de verstoppers ontdekken, maar hoopt hij dat Philip ze ontdekt.

Zeggen dat Philip ergens niet heen moet lopen in de hoop dat de andere twee dan besluiten te blijven staan ipv zich weer te verstoppen...
Wit is ook een kleur!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #41 Gepost op: 4-05-2021, 11:50:56 »
Als er in verstoppertje al iemand molt is het een zwakke poging van annelotte om dat slot nog eens te checken of Philip die steeds maar weg wil uit de keuken .
Annelotte is behalve met dat slot toch veel onvoorzichtiger in die opdracht.
- Gebaart naar Lennart dat hij moet blijven staan met dat schilderij. Ze gaat eerst haar eigen schilderij halen. Waarom Lennarts schilderij niet meteen mee? Nu moet ze nog een extra keer lopen om dat van Lennart op te hangen.
- Zet de stoel met poppen niet goed neer, waardoor ze weer terug moet.
- Gaat Lennart helpen met de afstandsbediening, terwijl je dat het best in je eentje doet. Met zijn tweeën meer kans om ontdekt te worden.
- Wil nog eens riskeren als het niet meteen lukt.
- Komt met het idee om Sven en Philip naar buiten te lokken. (Bleek niet nodig)
- Komt langs minstens 2 ramen, in de TV-kamer en keuken, zonder te bukken. Lennart bukt om niet van buiten gezien te kunnen worden.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #42 Gepost op: 4-05-2021, 12:25:12 »
Annelotte is behalve met dat slot toch veel onvoorzichtiger in die opdracht.
- Gebaart naar Lennart dat hij moet blijven staan met dat schilderij. Ze gaat eerst haar eigen schilderij halen. Waarom Lennarts schilderij niet meteen mee? Nu moet ze nog een extra keer lopen om dat van Lennart op te hangen.
- Zet de stoel met poppen niet goed neer, waardoor ze weer terug moet.
- Gaat Lennart helpen met de afstandsbediening, terwijl je dat het best in je eentje doet. Met zijn tweeën meer kans om ontdekt te worden.
- Wil nog eens riskeren als het niet meteen lukt.
- Komt met het idee om Sven en Philip naar buiten te lokken. (Bleek niet nodig)
- Komt langs minstens 2 ramen, in de TV-kamer en keuken, zonder te bukken. Lennart bukt om niet van buiten gezien te kunnen worden.

Mooie opsomming.
Ook nog : Haar schuilplaats piepte en kraakte als een malle , ze besloot m toch te nemen .

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #43 Gepost op: 4-05-2021, 14:11:59 »
Sorry maar ik vind dat als een mol zijn eigen acties vervolgens gaat gebruiken om daarna weer geld in de pot te spelen als compensatie, we eigenlijk niet meer objectief kunnen zoeken naar de mol.
- Het is niet het doel van de mol of van de makers dat wij de mol makkelijk kunnen vinden.
- Het kan voor een mol interessant zijn om niet al te verdacht te zijn; de ene opdracht een flink bedrag uit de pot spelen en de andere opdracht juist veel geld binnen halen zou zomaar in die strategie kunnen passen

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #44 Gepost op: 4-05-2021, 14:47:23 »
Een mol die actief meehelpt geld binnen te brengen waar deelnemers dat nalaten is in mijn boek geen goede mol. Dus acties waarmee de mol fouten verbetert ,,of waar de mol nog als held de opdracht redt, zijn in mijn boek slechte molacties
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #45 Gepost op: 4-05-2021, 15:05:45 »
Dit maakt het juist alleen maar doordachter van Lennart en dan zie je hoe goed hij is!

Hij haalt 10.000 euro eruit omdat hij toch niet verdacht wordt en met de gedachte dat Philip het spel misschien moet verlaten, laat hij zijn goodwill even zien , zodat hij na het vertrek van Philip niet meteen verdacht wordt.

Dit is juist geniaal, misschien voor de kijkers minder, maar ik waardeer een mol die onverdacht blijft bij de medekandidaten veel hoger.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 15:13:11 door keesisdemol »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #46 Gepost op: 4-05-2021, 17:53:42 »
Een mol die actief meehelpt geld binnen te brengen waar deelnemers dat nalaten is in mijn boek geen goede mol. Dus acties waarmee de mol fouten verbetert ,,of waar de mol nog als held de opdracht redt, zijn in mijn boek slechte molacties
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als de Mol zoiets nooit zou doen zou het een heel makkelijk afstreepspelletje voor ons worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #47 Gepost op: 4-05-2021, 19:57:50 »
Als 9 kandidaten falen in een opdracht , kan de mol toch onverdacht meefalen. Kijk ik zeg dus totaal niet dat een mol geen geld mag binnenhalen, in tegendeel.

Maar neem bv minotaurus als daar niemand slaagt om tot het einde te komen, dan moet je dat als mol toch ook niet gaan doen. A) je haalt geld binnen wat de anderen niet doen en b) je valt op.



Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #48 Gepost op: 4-05-2021, 20:58:57 »
Dat hangt wel heel erg van de situatie af. De mol moet op dat moment, vaak in een split second, de afweging maken en kan dus ook wel eens een keuze maken die minder goed uitvalt. De mol moet zeker niet de grote geldverdiener zijn, maar af en toe de hele zijn om erna meer ruimte te hebben, is logisch.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #49 Gepost op: 4-05-2021, 21:16:20 »
Misschien een vreemde vraag maar, was ik de enige die aan Spaghetti Blue Sky moest denken bij deze opdracht? :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #50 Gepost op: 4-05-2021, 21:21:22 »
Misschien een vreemde vraag maar, was ik de enige die aan Spaghetti Blue Sky moest denken bij deze opdracht? :P

 ::rofl::

Waarschijnlijk wel

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #51 Gepost op: 4-05-2021, 21:44:08 »
Waarschijnlijk wel

Ja, dat was wellicht ook wel te verwachten ::rits::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #52 Gepost op: 5-05-2021, 00:19:07 »
Annelotte is behalve met dat slot toch veel onvoorzichtiger in die opdracht.
Spoiler: KLIK voor de opsommming van Molest (klik om te tonen/verbergen)

Goeie opsomming Molest. Ze bood zich ook als eerste aan voor de Hans en Grietje-rol.

Ik kreeg wel nog even een visioen toen ik deze opdracht voor het eerst zag dat Philip de mol was toen hij kasten opentrok om spullen voor het eten te zoeken, maar dat was van korte duur omdat ie eruit vloog.

Verder viel mij nog op dat Annelotte de (kandidaats?) voorzichtige Lennart via de tekstberichten aanmoedigde met "Let's go" om de kist uit te gaan toen hij aan Annelotte vroeg "wat zullen we doen?".
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #53 Gepost op: 5-05-2021, 10:34:49 »
Mooi lijstje van Molest en leuk dat Annelotte Grietje wil zijn. Maar dat heeft alleen niks opgeleverd. Een mol wil in een bepaalde
positie komen om te mollen.  In ieder geval moet er een reden achter zitten.

Blijf erbij dat zij heel makkelijk de opdrachten hadden kunnen laten mislukken. Dus Annelotte wilde gewoon Grietje zijn omdat haar dat
 leuk leek. En Lennart kwam o.a. in de positie van Hans door toedoen van Sven (die zelf in de andere positie wilde komen) en
 Annelotte die dat wel een goed idee vond. Zo kennen we Lennart al 7 afleveringen lang, afwachtend.

Was betere TV ook,  want met  Sven en Philip op kousenvoeten door dat huis, had de opdracht wel grappig maar niet zo spannend geweest ;).

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #54 Gepost op: 6-05-2021, 23:41:14 »
Beter dan de meeste horrorfilms! Horrorfilms doen me niet, maar hier zat ik echt op het puntje van mijn stoel tijdens het kijken!  ::tandpastasmiley::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #55 Gepost op: 7-05-2021, 10:45:39 »
Lennart is hier wel heel onvoorzichtig een schilderij aan het ophangen.
Terwijl Philip eraan komt lopen gaat Lennart gewoon door met het ophangen van het schilderij.

We zien Annelotte wegduiken op de kamer van Lennart nadat ze de stoel voor de eerste keer in de gang heeft gezet en Philip eraan komt en ziet dat de oven uit is.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 11:11:39 door foxhunter »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #56 Gepost op: 7-05-2021, 15:15:48 »
Ze bood zich ook als eerste aan voor de Hans en Grietje-rol.

Een gezelschap van 3 mannen en 1 vrouw, rarara wie moet dan het meisje spelen!?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #57 Gepost op: 7-05-2021, 15:22:01 »
Sven? ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #58 Gepost op: 7-05-2021, 19:35:35 »
Ha ha, die is ook erg goed in de bruid spelen!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Verstoppertje
« Reactie #59 Gepost op: 8-05-2021, 22:17:13 »
Als Sven terug komt van het toilet, loopt hij langs de kast van Annelotte. Je ziet hem nog net weglopen (rode pijl). Maar Annelotte doet de kast al open, terwijl Sven de kamer nog niet eens uit is. Het is wel gek dat ze hier niet betrapt is.
Beiden verdacht hier. Annelotte omdat ze de kast te vroeg open doet, en Sven omdat hij misschien wel net doet of hij dat niet hoort (om het spelletje mee te spelen).

EDIT: aan de trui te zien kan dit ook Philip zijn, en dan is het van een ander moment. Dan is Philip in de kamer van Annelotte geweest, omdat hij onraad heeft geroken. Annelotte doet de kast wel erg vroeg open, want die deuren piepten nogal.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 22:34:36 door Molest »