Auteur Topic: [Aflevering 8]  (gelezen 7647 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #120 Gepost op: 11-05-2022, 20:56:17 »
Het was een live uitzending, logisch toch dat deze niet meteen online stond?

Van een live voetbalwedstrijd is de samenvatting ook pas later online, meteen online kan namelijk nooit! Er moet altijd nog wat geknipt worden, onnodige stiltes/reclames eruit, etc.

Niet per se logisch, en de vergelijking met een voetbalwedstrijd gaat ook niet helemaal op - al was het maar omdat er in de voetballeritis veel meer (uitzend)rechten en geld omgaan.

Play4 had in antwoord op bezorgde vragen van 'Ollanders die de bui al zagen hangen wijd en zijd verklaard dat de finale vanaf 20 minuten na aanvang op de gebruikelijke manier te bekijken zou zijn.

Dit leek op de avond zelf gelogenstraft te worden door de mededeling dat men live 'moest' kijken, omdat 'naderhand inspringen' geen optie was. Jammer voor degenen die dit niet op tijd zagen, maar soit.

Op het moment suprême bleken er - zo meldde men via Twitter - technische problemen te zijn, die niet meer te verhelpen zouden zijn zonder nog meer gedoe.

Het alom gehoorde tandengeknars zou hopelijk van korte duur zijn, want na afloop - althans 'na middernacht' - zou de aflevering in zijn geheel alsnog terug te bekijken zijn. Dit bleek een rekbaar begrip, want de stream stond pas de volgende ochtend - nadat de (sociale) media al enorm hadden uitgepakt met terugblikken en oordelen - online.

Woosie down?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #121 Gepost op: 12-05-2022, 13:47:41 »
Volgens mij is er wel genoeg geklaagd over de technische problemen waar Play zondag mee te kampen had. Ze hebben hun best gedaan de liveshow live in NL beschikbaar te maken, en door een technisch probleem is dit niet gelukt. Dikke pech. Niet nodig om daar steeds opnieuw over te blijven zeuren imo
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #122 Gepost op: 12-05-2022, 15:44:32 »
Niet per se logisch, en de vergelijking met een voetbalwedstrijd gaat ook niet helemaal op - al was het maar omdat er in de voetballeritis veel meer (uitzend)rechten en geld omgaan.

Play4 had in antwoord op bezorgde vragen van 'Ollanders die de bui al zagen hangen wijd en zijd verklaard dat de finale vanaf 20 minuten na aanvang op de gebruikelijke manier te bekijken zou zijn.

Dit leek op de avond zelf gelogenstraft te worden door de mededeling dat men live 'moest' kijken, omdat 'naderhand inspringen' geen optie was. Jammer voor degenen die dit niet op tijd zagen, maar soit.

Op het moment suprême bleken er - zo meldde men via Twitter - technische problemen te zijn, die niet meer te verhelpen zouden zijn zonder nog meer gedoe.

Het alom gehoorde tandengeknars zou hopelijk van korte duur zijn, want na afloop - althans 'na middernacht' - zou de aflevering in zijn geheel alsnog terug te bekijken zijn. Dit bleek een rekbaar begrip, want de stream stond pas de volgende ochtend - nadat de (sociale) media al enorm hadden uitgepakt met terugblikken en oordelen - online.
Volgens mij werd het al van 's morgens, misschien zelfs al van een dag op voorhand, aangekondigd dat de finale enkel live te volgen zou zijn via GoPlay en dat deze daarna pas TEN VROEGSTE om middernacht online zou komen...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #123 Gepost op: 12-05-2022, 20:03:19 »
Volgens mij is er wel genoeg geklaagd over de technische problemen waar Play zondag mee te kampen had. Ze hebben hun best gedaan de liveshow live in NL beschikbaar te maken, en door een technisch probleem is dit niet gelukt. Dikke pech. Niet nodig om daar steeds opnieuw over te blijven zeuren imo

Hun best was in dit geval klaarblijkelijk niet goed genoeg. En het zou niet nodig zijn hierop terug te komen als er niet allerlei "argumenten" uit het ongerijmde zouden worden aangedragen om dit te weerspreken.

En @Mollenjager-DT: dat is dus precies wat ik beschreef, al neemt dat de eerdere vrome beloften niet weg. Play4 had ook gewoon van tevoren kunnen - of wellicht moeten - aangeven dat het technisch niet mogelijk was om de finale op de gebruikelijke wijze binnen de gebruikelijke termijn beschikbaar te stellen, in plaats van allerlei toezeggingen te doen waarop men later moest terugkomen. Het zijn die gemengde signalen die onnodig tot teleurstelling hebben geleid.
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #124 Gepost op: 12-05-2022, 23:24:41 »
Volgens mij werd het al van 's morgens, misschien zelfs al van een dag op voorhand, aangekondigd dat de finale enkel live te volgen zou zijn via GoPlay en dat deze daarna pas TEN VROEGSTE om middernacht online zou komen...

Ja, dat heb ik ook meegekregen. Dus ik zat er helemaal klaar voor, op tijd, maar het lukte toch echt niet vanuit NL (tenzij je een VPN hebt). Blijkbaar niet gelukt met de rechten, kan gebeuren, maar dat had ik liever wat eerder geweten.
Maandag had ik zelf geen mogelijkheid om het terug te kijken, dus het was wel wat gedoe om de media (en spoilers) tot dinsdagavond te ontlopen.  ;D
Nogmaals: kan gebeuren - live kan onvoorspelbaar zijn - maar jammer vind ik het wel. Vooral omdat De Mol bij uitstek een programma is waarbij je met iedereen tegelijk de ontknoping zou moeten zien; daar wordt ook echt naartoe gewerkt.
De communicatie had hier wel wat beter gekund, denk ik. Gewoon van tevoren de verwachtingen wat meer managen.


Play4 had ook gewoon van tevoren kunnen - of wellicht moeten - aangeven dat het technisch niet mogelijk was om de finale op de gebruikelijke wijze binnen de gebruikelijke termijn beschikbaar te stellen, in plaats van allerlei toezeggingen te doen waarop men later moest terugkomen. Het zijn die gemengde signalen die onnodig tot teleurstelling hebben geleid.

Eigenlijk dit dus, Michmol zegt het wat kernachtiger dan ik.  ::rofl::

Verder vind ik het een mooi seizoen, ook aflevering 8 trouwens  ::ok:: (een live-uitzending maken lijkt mij een gigantische uitdaging en ik vind dat De Mol er wel in is geslaagd om een prachtige uitzending neer te zetten) en ben ik heel blij met hoe De Mol wordt gemaakt: dat is het probleem niet.  :)
« Laatst bewerkt op: 13-05-2022, 12:56:06 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #125 Gepost op: 25-07-2022, 14:52:59 »
Ik moest dit trouwens ook nog even kwijt, omdat ik er laatst weer aan dacht...

We hebben het hier voornamelijk gehad over de manier waarop de live-finale in beeld is gebracht.
Maar ik bedacht me ineens het hele gedoe met de pasvragen.

Ik zelf vind dat meer passen (sorry) in een Nederlands seizoen. Om dan te zien dat de Vlaamse mol dit doet en niemand een wenbrauw fronst is frappant.

Het punt is dat het de finaletest is, een vergaring van al je kennis over de mol en daarmee de ultieme meetlat. Persoonlijk (want dat is deze kwestie zeker.) vind ik dat je hierbij geen uitweg mag geven. Het haalt het pure en onveranderlijke aspect van de finaletest compleet onderuit.

Dat dit gedaan is, is op zich geen probleem, want je mag experimenteren. Maar 5? in de Nederlandse versie is het dan ook een test met 40 vragen daarop is het "slechts" 1/8(12,5%), bij de Vlaamse versie echter is het een test van 30 vragen en dus 1/6(16,6%). Maar als je dan kijkt naar het ratio van goede antwoorden in zowel de Nederlandse als Vlaamse versie, komt het geregeld voor dat 5 vragen goed hebben volle buit betekend.

De manier waarop ze uiteindelijk hebben besloten dit te spelen is vrij treurig ook. Op zich was het best slim qua opzet, want als mol kun je opvallend of onopvallend mollen op het moment dat je weet dat iemand anders voor pasvragen zou gaan... Maar het publiek laten stemmen zorgt ervoor dat je sowieso al een scheve verhouding krijgt gezien het populisme principe:
Een favoriete kandidaat kiest voor de jokers en krijgt ze dus puur omdat iedereen graag wilt dat die persoon wint desondanks dat ze kunnen zien dat hij niet voor het geld speelt.

Veel stof tot nadenken, maar in ieder geval hopelijk een eens en nooit meer scenario, enkel om de live-finale wat op te leuken.
« Laatst bewerkt op: 25-07-2022, 14:55:46 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #126 Gepost op: 25-07-2022, 20:55:26 »
Mee eens ::jaja:: Pasvragen in een finale kan gewoon niet

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #127 Gepost op: 26-07-2022, 19:59:34 »
Jep... Ik denk dat het nu niet zo'n groot ding was omdat niemand de pasvragen kreeg, maar als de winnaar uiteindelijk bepaald werd door die pasvragen was er denk ik wel een discussie losgebarsten hier op het forum :-X
...óf niet!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #128 Gepost op: 29-07-2022, 20:29:41 »
Volledig mee eens. Ik was toen ook heel blij dat het geen invloed heeft gehad, want dat had ik heel jammer gevonden.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #129 Gepost op: 30-07-2022, 15:23:55 »
Een ding waar ik wel van baal is dat ik er pas achter kom dat dit niet breed gedragen is voordat de Nederlandse crew weer weg is gegaan. Hopelijk gaan ze niet kopiëren. (Iets wat ik gelukkig de Vlaamse mol de laatste tijd meer zie doen.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?