Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 3186 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 18-04-2022, 01:07:49 »
Echt een heerlijke aflevering weer. Er gebeurde van alles, maar weer prachtig in beeld gebracht. En als fan van achtbanen en glijbanen zag ik mezelf al meerdere keren naar beneden gaan. ;D

Hopelijk volgende week wel weer een executie met een twist, die mis ik wel een beetje dit seizoen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 18-04-2022, 01:09:06 »
En dan lasergamen in een paintball parcours. Met mooie twist: de te vertrouwen kandidaat die voor eigen gewin mag spelen. Ik had als Manu iedereen neer gemaaid. Er gaan altijd kandidaten zijn die de pasvragen niet kunnen negeren. En die ene of twee bonafide geldkoffers zou ik als collateral damage beschouwen. Zie het als 3k uit de pot voor X pasvragen.


Precies. Bovendien maak je jezelf nog enigermate verdacht als je iedereen af knalt. Dat is iets wat de Mol zou doen. Nu heeft Emanuelle heel groot 'KANDIDAAT' op haar voorhoofd gezet en dat maakt het voor de overige kandidaten makkelijker. Die hoefden nog maar uit vier te kiezen en na het vertrek van Bert nog maar uit drie. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 18-04-2022, 16:13:32 »

Precies. Bovendien maak je jezelf nog enigermate verdacht als je iedereen af knalt. Dat is iets wat de Mol zou doen. Nu heeft Emanuelle heel groot 'KANDIDAAT' op haar voorhoofd gezet en dat maakt het voor de overige kandidaten makkelijker. Die hoefden nog maar uit vier te kiezen en na het vertrek van Bert nog maar uit drie.
Zeker omdat ze voor de opdracht al het meest verdacht werd. Ik vond het deze opdracht ook wel interessant dat de meest verdachte personen het minst geld uit de pot konden spelen/ het goedkoopst voor pasvragen konden gaan. Bij Anke ging het om plus of min 2.000 bij Sven maar om plus of min 500.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 18-04-2022, 19:56:30 »
Wat een fantastische aflevering weer, elke seconde genoten! Eigenlijk is vorige week de twee mollen-theorie al waarheid geworden, maar deze aflevering helemaal doordat er ook werkelijk eventjes twee mollen tegelijk bezig waren, prachtig! Die tweede opdracht ook weer zo geniaal bedacht. Knap eigenlijk als je de opdracht zo kan bedenken dat het juist de mol is die voor het geld zou kiezen.

Zeker omdat ze voor de opdracht al het meest verdacht werd.

Bedoel je vertrouwd in plaats van verdacht? Emanuelle werd het meest vertrouwd vóór deze opdracht.

Hopelijk volgende week wel weer een executie met een twist, die mis ik wel een beetje dit seizoen.

Er zijn meer executies met twists geweest dan executies zonder twists. Aflevering 1: geen twist behalve dat er 11 kandidaten waren i.p.v. 10. Aflevering 2: in duo's de test invullen. Aflevering 3: de tijd van de test ging al eerder in. Aflevering 4: überhaupt geen executie.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2022, 22:18:26 »
Er zijn meer executies met twists geweest dan executies zonder twists. Aflevering 1: geen twist behalve dat er 11 kandidaten waren i.p.v. 10. Aflevering 2: in duo's de test invullen. Aflevering 3: de tijd van de test ging al eerder in. Aflevering 4: überhaupt geen executie.

Inderdaad. En daarbij, na vorige week kan ik even geen twist meer aan  :P
Hele leuke aflevering weer, mooi dat de bezoekers zo'n belangrijke rol hadden in het slagen van de opdracht.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 19-04-2022, 23:14:06 »
Ik vond gek genoeg de aflevering wat minder dan de vorige 4. Met 6 helemaal nieuwe mensen erbij die ik dan weer helemaal moet leren (namen, gezichten, stemmen, en wie bij wie hoort) en dan zit daar ook nog een mol bij. Het is tof bedacht, maar er gebeurt heel veel tijdens het kijken wat ik dus niet meteen kan plaatsen, omdat het gaat om mensen waarvan ik niet zo snel "as it happens" kan bedenken wie bij wie hoort. De verwarring/chaos is compleet zeg maar, en ik associeer de Vlaamse mol niet met chaos - eerder, integendeel, met secuur uitgezette vallen.

Molpuntentechnisch wordt dat ook echt wel een rotklus...

De Aqualand opdracht had misschien beter gewerkt als er nog 8 of meer kandidaten in het spel waren.

Maar los daarvan vond ik het wel weer een vette aflevering. Die Aqualand-opdracht, daar had ik wel bij willen zijn, dat lijkt me echt supergaaf.

Ik merk dat ik de neiging heb de mensen die geld pakten bij het kaartenhuis af te schrijven, maar dat moet ik volgens mij niet doen! Verder, Manu haar inschattingen aan het einde van het parcours ::oink:: (Waarom werd zij het meest vertrouwd, nadat ze de opdracht ervoor 500 euro onschadelijk maakte?)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2022, 23:43:28 »
(Waarom werd zij het meest vertrouwd, nadat ze de opdracht ervoor 500 euro onschadelijk maakte?)
Met meest vertrouwd wordt bij dit soort opdrachten altijd bedoeld kandidaten van wie je verwacht dat ze niet de mol zijn. En ik kan me heel goed voorstellen dat ze die overduidelijke molactie van Emanuelle als een nepmolactie zien. Haar handelsmerk uit deel 1 zeg maar. Moest ze de mol zijn dan heeft men haar misschien op het hart gedrukt om hetzelfde gedrag te vertonen als toen ze nog kandidaat was. Zou trouwens wel mooi uitkomen als mol, want dan kan ze naar hartenlust nepmollen. Toch geloof ik niet dat ze echt de mol is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 20-04-2022, 09:36:57 »
Nog maar even de partners/broer op een rijtje:
Clemens / Manu
Davy / Uma
Kristof / Sven
Marie-Sophie / Yens
Anouk / Bert
Nils / Anke

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 20-04-2022, 10:44:34 »
Ik vond gek genoeg de aflevering wat minder dan de vorige 4. Met 6 helemaal nieuwe mensen erbij die ik dan weer helemaal moet leren (namen, gezichten, stemmen, en wie bij wie hoort) en dan zit daar ook nog een mol bij. Het is tof bedacht, maar er gebeurt heel veel tijdens het kijken wat ik dus niet meteen kan plaatsen, omdat het gaat om mensen waarvan ik niet zo snel "as it happens" kan bedenken wie bij wie hoort. De verwarring/chaos is compleet zeg maar, en ik associeer de Vlaamse mol niet met chaos - eerder, integendeel, met secuur uitgezette vallen.
Eigenlijk klopt het wel wat je zegt. Tot nu toe werden de opdrachten met bezoekers eigenlijk altijd in duo's gespeeld. Denk aan de hunger games-opdracht in Zuid-Afrika of de geblindeerde auto's in Griekenland. Daardoor kun je ze makkelijker aan elkaar koppelen dan als er ineens een heel nieuwe groep een eigen groepsopdracht krijgt.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 20-04-2022, 18:30:05 »
De eigen rol van de bezoeker is inderdaad misschien een beetje teveel en ik moet nog zien of er bij de reünie inderdaad sprake gaat zijn van een molactie bij de bezoekers .  Op zich wel leuke idee, maar of het iets is wat een blijvend evenement moet worden, daar twijfel ik hard aan .


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 20-04-2022, 19:24:29 »
De eigen rol van de bezoeker is inderdaad misschien een beetje teveel en ik moet nog zien of er bij de reünie inderdaad sprake gaat zijn van een molactie bij de bezoekers . 
Natuurlijk heeft de mol zijn partner opgedragen om een paar kokers te verwisselen. Die mochten een tijdje ongestoord en apart rondlopen! Hoe moeilijk kan het zijn. Daarom vind ik deze proef eigenlijk niet kunnen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 20-04-2022, 20:17:14 »
Ik snap het wel, zo kan de nieuwe Mol rustig beginnen en toch een molactie presenteren in de laatste aflevering. Net zoals dat Philippe het vrij gemakkelijk had in de eerste opdracht. Het enige wat hij moest doen was wat roosjes van de taart snoepen en heel de opdracht was mislukt.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 20-04-2022, 22:23:42 »
De mol moest natuurlijk wel zo lang mogelijk rekken op de glijbaan, zodat zijn of haar partner zo lang mogelijk kon saboteren. Wij hebben niet alles gezien op TV, maar voor de kandidaten ter plekke was de opdracht niet zonder betekenis. Geen “makkie”  of een opdracht om er in te komen voor de nieuwe mol.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 21-04-2022, 11:48:11 »
Dat in afl.5 de partners zouden komen, was al langer bekend, dus de opdracht ook. Dat Philippe in afl.4 wegviel was neem ik aan onverwacht. Het komt dan natuurlijk super goed uit dat de eerste afl. met de nieuwe mol voor ons meteen zo gecompliceerd was, aangedikt en nog chaotischer genaakt door de montage; dat is toch weer een enorm knap staaltje van de productie.

Ik durf ook wel te zeggen dat er kandidaten waren die met hun partner hebben besproken ook te nepmollen, en ik weet zeker dat een aantal partners van kandidaten hebben gedacht, dat gaan we heel erg fanatiek doen, de verleiding was te groot, teveel onbewaakte momenten alleen, met kokers. Ik kreeg bijvoorbeeld de indruk dat onder andere de partner van Emanuelle daar heel veel zin in had.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 21-04-2022, 17:48:36 »
Natuurlijk heeft de mol zijn partner opgedragen om een paar kokers te verwisselen. Die mochten een tijdje ongestoord en apart rondlopen! Hoe moeilijk kan het zijn. Daarom vind ik deze proef eigenlijk niet kunnen.

Dit is weer zo’n punt waar ik wel vaker tegen aan loop . De mol komt vrij vaak met groepjes of soms solo dingen aan en dan kan je als mol ( of in dit geval mol bezoeker ) vrijelijk dingen doen , zonder dat andere kandidaten daar zicht op hebben of iets tegen kunnen doen, ik vind dat altijd wat minder geslaagde opdrachten .  Kijk bv vorig jaar naar de abseil van het hotel , de mol zorgt er door de actie voor dat er iemand zeker een  voordeel krijgt en creëert dus een ( mogelijk ) ongelijke strijd tussen de kandidaten .  Was leuke tv , maar dit is voor mij niet de taak van een mol.

Maar is er bij deze opdracht gezegd  dat ze individueel moesten rondlopen ? Want anders had je als groep kunnen beslissen we geven de mol bezoeker geen kans en doen alles samen. Resultaat saaiere tv, minder plekken in het park die je kan bezoeken in dezelfde tijd, maar wel neem je hierdoor de twijfel weg van verdwenen of verkeerde kokers .

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 21-04-2022, 20:31:00 »
Maar is er bij deze opdracht gezegd  dat ze individueel moesten rondlopen ? Want anders had je als groep kunnen beslissen we geven de mol bezoeker geen kans en doen alles samen. Resultaat saaiere tv, minder plekken in het park die je kan bezoeken in dezelfde tijd, maar wel neem je hierdoor de twijfel weg van verdwenen of verkeerde kokers .
Interessant. Ze worden bij de plattegrond van het park losgelaten. Marie-Sophie zegt: hoe pakken we dit aan. Is dat een voorzet om ieder een kant op te gaan? De eerste die voorstelt om ieder een andere route te nemen is volgens mij Davy, de partner van Uma. Die zegt: Ga jij zo doen, ik zal dan dit doen.
Nou ligt het natuurlijk niet voor de hand om als één grote groep kokers te gaan verzamelen. Maar ze zijn met een even aantal dus dan zou je prima met 3 duo's kunnen zoeken zodat er controle is. Zeker omdat 3 mannen met hun neus op het bord staan en de routes verdelen, zou het voor de hand liggen dat deze 3 ieder een partner kiezen om mee rond te trekken. De partner van de mol zal dit in ieder geval niet voorstellen...

Online mocemole

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 21-04-2022, 23:25:55 »
Jaja, allemaal waar, maar ze wisten op dat moment toch helemaal niet dat het bezoek van de mol mee ging saboteren. Het indelen van het park is dus logisch. De vraag is, wie kiest het deel waar de 1000euro kokers zitten of dicht bij de 500euro kokers van de deelproeven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 22-04-2022, 13:06:34 »
Mee eens dat de bezoekers niet wisten dat er een mol bezoeker was. Maar dan nog kun je opteren om zaken samen te doen. Kijk er zit hier een persoon tussen die een iets afwijkend belang heeft en dat kun je dus elimineren of juist proberen op te sporen , door te kijken naar gedragingen, non verbale communicatie etc.  Is lastiger omdat je deze bezoekers niet kent , maar het is bv enorm opvallend dat je de bezoeker van Anke en die van Uma  eigenlijk nagenoeg nergens bij kokers in beeld krijgt .   

De broer van Sven wordt al vroeg teruggehaald door Oa Manu en gaat pas vrij laat zich bemoeien met het coördineren van de timing op de glijbaan ( montage daargelaten ) . Was op dat moment het gefoefel met de gevonden kokers al gebeurd ? 


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 22-04-2022, 13:56:53 »
Maar dan nog kun je opteren om zaken samen te doen.
Wat ik een paar posts geleden al zei en ik bedenk me nu dat Marie-Sophie (partner van Yens) eigenlijk een beetje verraadt dat Yens niet de mol is, zonder dat ze dit zelf kan weten. Immers, als ze hierop in waren gegaan dan had één van de bezoekers kunnen voorstellen om met zijn tweeën te gaan, of splitsen in twee groepen van drie. Al was het maar voor de gezelligheid. Want alleen in zo'n park rondhuppelen daar is toch ook niet zoveel aan.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2022, 13:58:43 door MartinJ »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 22-04-2022, 22:26:35 »
Wat ik een paar posts geleden al zei en ik bedenk me nu dat Marie-Sophie (partner van Yens) eigenlijk een beetje verraadt dat Yens niet de mol is, zonder dat ze dit zelf kan weten. Immers, als ze hierop in waren gegaan dan had één van de bezoekers kunnen voorstellen om met zijn tweeën te gaan, of splitsen in twee groepen van drie. Al was het maar voor de gezelligheid. Want alleen in zo'n park rondhuppelen daar is toch ook niet zoveel aan.
Nu ja, voor het de gezelligheid vind ik niet echt een goede reden. Ze moeten wel best zoveel mogelijk kokers zien te verzamelen/vinden om zoveel mogelijk €1000-kokers te bemachtigen. Dan is het gewoon veel logischer en beter om allemaal op te splitsen dan om 'voor de gezelligheid' in groepjes te zoeken.