Nadat iedereen langs De Galarij is gelopen trekt men de Ontvangsthal in, de ruimte is prachtig ingedeeld met genoeg zitruimte voor iedereen. Het begint zoals altijd met simpele gesprekken over waar iedereen woont en wat ze zowal dagelijks doen. De stemming wordt echter snel verstoord als Belg een brief vindt:
"Hallo mijn eervolle gasten. Welkom in Kasteel Heerensteyn,
Dit Kasteel behoorde tot in de verre en onbekende geschiedenis tot het graafschap Heerensteyn. Vele graven en gravinnen hebben deze plek tot hun thuis gehad. Al is het woord thuis misschien iets te huiselijk. Veel van deze huisbazen zijn op een lugubere wijze tot hun einde gekomen. Helaas zullen ook vele van jullie het einde van dit avontuur niet zien, onder jullie bevinden zich namelijk bandieten, die het niet schromen om jullie te vermoorden. Jullie kunnen enkel door zelf ook te moorden deze bandieten vinden. Elke dag stemmen jullie op de persoon die jullie willen vermoorden. Maar omdat ik jullie een kans wil geven, mogen jullie vandaag stemmen op de persoon die jullie het meeste vertrouwen. Elke unieke naam wordt beloond."
Bij de brief zitten 11 stembiljetten.
Jullie hebben tot zaterdag 1 oktober 20:00 om te stemmen. De rollen die een keuze moeten maken heb ook tot die tijd de gelegenheid dit te doen.
(Ik zal morgen waarschijnlijk niet gelijk om 8 uur kunnen posten.)
Deelnemerslijst:
1. MitchK
2. Kaaasje
3. Deerbetah
4. belg
5. PieterBasje!
6. GerritDeBloempot
7. Zitnie
8. Giorgio
9. D*N
10. Frank
11. Shrekygirl