Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151769 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #520 Gepost op: 26-02-2009, 18:18:19 »

Het lijkt me in ieder geval geen bewuste hint tegen Dennis (dat het een hint is dat hij dus niet de Mol is. Ik kan me niet voorstellen dat de regie om de tafel is gaan vergaderen en dat iemand op het idee kwam om expres Dennis niet tussen de antwoorden te zetten, als hint dat hij niet de Mol is. Dan loop je het risico dat de kandidaten het ook zien en dat is oneerlijk voor Dennis, mocht hij kandidaat zijn.
Maareh... ik denk niet dat wat we gezien hebben echt zo in de test stond, hoor. Ik denk dat hoogstwaarschijnlijk de vraag die we zagen (over Ben Hur) en de antwoordopties die in het shot daarna getoond werden (met ontbrekende Dennis-optie) niet bij elkaar hoorden. M.a.w., ik denk niet dat de kandidaten dit zo gezien hebben. Pure kijkershint, lijkt me.

-edit-
GMTA, Lautjuh!  ;D

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #521 Gepost op: 26-02-2009, 18:26:27 »
Waarom zouden ze dat doen?

Misschien om de kijker op het verkeerde spoor te brengen. Kheb het idee dat er genoeg kleine hints zijn waarvan de regie wel van bewust is dat het een foute hint is. Kzeg niet dat ik daar heilig in geloof hoor, maar het zou me niet verrassen. Kdenk eerder dat het 'gewoon' een fout is.

Maar oke, sommigen/velen denken dat het een kijkershint is, en anderen (waaronder ik dus) niet. Mijn reden is dus omdat het vreemd is om een hint te geven waarom iemand niet de Mol is, want waarom zou je dat als regie willen doen -.-, Kvind jullie argument minstens zo sterk hoor, maargoed, we komen er vast over 2 weken achter (hopelijk niet vandaag -.-)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #522 Gepost op: 26-02-2009, 18:29:39 »
Voor de goede orde... ik denk dus inderdaad dat het een kijkershint is, maar ik denk dus niet dat de hint inhoudt dat je Dennis kunt wegstrepen. ;)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #523 Gepost op: 26-02-2009, 18:30:30 »
http://www.youtube.com/user/Arcenicum

Allerlei hints naar Dennis, een aantal zijn best goed gevonden! ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #524 Gepost op: 26-02-2009, 18:39:06 »
http://www.youtube.com/user/Arcenicum

Allerlei hints naar Dennis, een aantal zijn best goed gevonden! ::vergroot::

Idd, begin nu meer te twijfelen aan dennis..  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #525 Gepost op: 26-02-2009, 18:44:17 »
Misschien om de kijker op het verkeerde spoor te brengen. Kheb het idee dat er genoeg kleine hints zijn waarvan de regie wel van bewust is dat het een foute hint is. Kzeg niet dat ik daar heilig in geloof hoor, maar het zou me niet verrassen. Kdenk eerder dat het 'gewoon' een fout is.

Maar oke, sommigen/velen denken dat het een kijkershint is, en anderen (waaronder ik dus) niet. Mijn reden is dus omdat het vreemd is om een hint te geven waarom iemand niet de Mol is, want waarom zou je dat als regie willen doen -.-, Kvind jullie argument minstens zo sterk hoor, maargoed, we komen er vast over 2 weken achter (hopelijk niet vandaag -.-)

Ik denk eigenlijk niet dat de regie zich erg bezig houdt met zogenaamde 'foute' hints.
Namelijk, 95 % van de dingen die wij als hint betitelen, is geen hint.
Maar omdat wij de afleveringen nog ondersteboven in de badkuip kijken op zoek naar hints, komen er natuurlijk heel veel dingen uit die geen hint zijn, maar wel zo lijken.
Oftewel; wij zoeken het zo ver dat we veel te veel dingen vinden.

Maar als zo'n fout bij de test een gewone fout is, dan zouden ze dat imho nooit zo er in monteren.
Die testvragen komen ook niet direct van de test af hè, dat wordt er later ingemonteerd om ons op een bepaalde denkwijze te brengen.
Dus moet er een hint in zitten. Maar welke, daar ben ik nog niet uit. Voorlopig zie ik het maar als een kans om Dennis af te schrijven als mol.
En ja, misschien is het ook wel om ons op het verkeerde spoor te zetten. Maar dan blijft het raar als Dennis de mol blijkt te zijn, want de testvragen impliceren dat die op dat moment zo gemaakt worden door de kandidaat.
Dus als dit zo'n hint is, spreekt de montage zichzelf tegen.


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #526 Gepost op: 26-02-2009, 18:45:45 »
Die hints op youtube zijn inderdaad erg goed. Na het wegvallen van Rick zat ik al op Dennis als mol en dit versterkt mijn gevoel alleen maar.
You'll never walk alone

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #527 Gepost op: 26-02-2009, 18:47:45 »
http://www.youtube.com/user/Arcenicum

Allerlei hints naar Dennis, een aantal zijn best goed gevonden! ::vergroot::

Er zitten een aantal hints tussen die ook op het forum besproken zijn en die zijn inderdaad goed. Hij is mijn Mol en hij mag er dan ook absoluut niet uit vanavond. Ik vind de hints ook goed gevonden en zou het erg jammer vinden als hij eruit vliegt (of de mol niet is) en dat ze dus allemaal gewoon "toeval" waren. Daar zijn ze te mooi voor! (niet alleen die uit de filmpjes maar ook veel hints die hier zijn besproken)

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #528 Gepost op: 26-02-2009, 19:09:06 »
Dennis-aanhangers:
Er zijn veel hints gevonden richting Dennis.
Bijvoorbeeld de lijntjes-hint, de dossier hint (wordt als laatste getoond voor het logo), 'dit is een zin van de mol', Dennis doet een vraagteken na, etc.

Maar hoe verklaren jullie de testvraag, dat Dennis geen optie is?
Dit is namelijk hetgeen waardoor ik echt aan zijn eventuele mol-schap ga twijfelen.
Het is totaal niet logisch dat hij niet als mol aangeklikt kan worden.



Ik probeer een gooi te doen. In het programma kwamen we regelmatig een missende 6 tegen. In aflevering 6 zien we een vraagteken waar Milouska haar foto had moeten staan. Die missen we dus net zoals we Dennis missen met de testvraag.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #529 Gepost op: 26-02-2009, 19:11:49 »
Nouja, Milouska had daar niet moeten staan, die is voor de nieuwe mol.
Alleen Yvon en Milous hadden logischerwijs omgedraaid moeten worden.
Nee, ben nog steeds niet overtuigd, haha.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #530 Gepost op: 26-02-2009, 19:14:34 »
Toch ontbreekt Miloushka logischerwijs in die kamer. Of de nieuwe mol daar nu bij hoort of niet. Weer iets dat ontbreekt. Vind het toch wel een soort terugkerend thema worden in deze serie hoor.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #531 Gepost op: 26-02-2009, 19:16:46 »
Ja, maar dan moet je het toch meer zoeken in die volgorde, en niet zozeer in het vraagteken.
Brengt me trouwens nog op een vraag voor het vragenvuur.  :P

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #532 Gepost op: 26-02-2009, 19:20:45 »
In aflevering 6 staat het bord met het vraagtegen tegen de achtergrond van een raam in het oude kasteel.
Kun je hier misschien met enige fantasie van maken een nis.
Of tewel het vraagteken staat gelijk aan de nis.
Het vraagtegen is de mol van 2009.
Dus de nis is de mol van 2009.
Dennis de mol van 2009?

Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #533 Gepost op: 26-02-2009, 19:22:47 »
Nouja, Milouska had daar niet moeten staan, die is voor de nieuwe mol.
Alleen Yvon en Milous hadden logischerwijs omgedraaid moeten worden.
Nee, ben nog steeds niet overtuigd, haha.

Haha ik geef het op  ::rofl::   voor hetzelfde geld verwijst de missende 6 naar een 6e vrouwlijke mol.
Vanaf aflevering 1 zegt mijn gevoel Dennis en omdat ik verder geen andere mol kon vinden ben ik daar maar bij gebleven.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #534 Gepost op: 26-02-2009, 19:30:47 »
Ik zeg eerlijk... ik zou nog overtuigder geweest zijn van Dennis als Mol als die ontzéttend vette, opvallende 'Wie = De Mol'-hint er niet ingezeten had. Want die kan eigenlijk écht niet. Maar ja...

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #535 Gepost op: 26-02-2009, 19:33:11 »
Toch ontbreekt Miloushka logischerwijs in die kamer. Of de nieuwe mol daar nu bij hoort of niet. Weer iets dat ontbreekt. Vind het toch wel een soort terugkerend thema worden in deze serie hoor.
 Dennis ontbrak bij de perspresentatie   ( Anniek volgens mij ook)  Zit daar de hint misschien in ?

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #536 Gepost op: 26-02-2009, 19:33:36 »
er zijn gewoon een aantal dingen waarbij Dennis veel te duidelijk de mol is (Bijv. Het geld is hier maar bij wie)

Daarnaast is er in de  eerste aflevering veel te duidelijk aangegeven dat hij het niet is en haalt hij te veel geld binnen.

Ik heb 'm in ieder geval afgeschreven als mol.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #537 Gepost op: 26-02-2009, 19:33:58 »
Ik zeg eerlijk... ik zou nog overtuigder geweest zijn van Dennis als Mol als die ontzéttend vette, opvallende 'Wie = De Mol'-hint er niet ingezeten had. Want die kan eigenlijk écht niet. Maar ja...

Ja, maar gelukkig kan hij middels de kleurenhint verder uitgelegd worden richting Jon.  ::jaja::

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #538 Gepost op: 26-02-2009, 19:37:32 »
Ja, maar gelukkig kan hij middels de kleurenhint verder uitgelegd worden richting Jon.  ::jaja::
Daar heb je dan in ieder geval heel erg gelijk in, als het een hint is voor Jon dan is het een hele mooie hint. Als wie de mol blijkt te zijn dan zakt ook mijn broek ff af. Maar trek hem dan snel weer op om mn vreugde te gaan vieren  ::jaja::

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #539 Gepost op: 26-02-2009, 20:02:15 »
Ik denk eigenlijk niet dat de regie zich erg bezig houdt met zogenaamde 'foute' hints.
Namelijk, 95 % van de dingen die wij als hint betitelen, is geen hint.
Maar omdat wij de afleveringen nog ondersteboven in de badkuip kijken op zoek naar hints, komen er natuurlijk heel veel dingen uit die geen hint zijn, maar wel zo lijken.
Oftewel; wij zoeken het zo ver dat we veel te veel dingen vinden.

Nouja misschien was 'foute' hints een verkeerde woordkeuze van me. Wat ik bedoel is bijvoorbeeld dat de regie heus wel weet dat er een keigroot "de Mol"-logo achter Jon staat tijdens de spiegelopdracht en opgevat kan worden als een hint. De regie weet heus wel dat "Dennis = Wie = De Mol" opgevat kan worden als een hint. Minstens één van deze twee hints kan al niet waar zijn, dus kdenk dat de regie er wel van bewust is dat ze dingen erin hebben gezet, die opgevat als een hint kunnen worden, maar geen hint zijn. Kweetniet of ik een goed voorbeeld heb gegeven, maar khoop dat je snapt wat ik bedoel.

Ik zeg eerlijk... ik zou nog overtuigder geweest zijn van Dennis als Mol als die ontzéttend vette, opvallende 'Wie = De Mol'-hint er niet ingezeten had. Want die kan eigenlijk écht niet. Maar ja...

Ja inderdaad zeg -.- Deze lag er zo dik boven op dat het een reden was waarom ik Dennis aan het begin/midden van de serie een stuk minder verdacht, wat best raar is, nu ik het zo terugdenk -.-

Het valt me overigens op dat er een stuk of 8 redelijk geloofwaardige hints naar Dennis wijzen, maar slechts 2 ofzo naar Viviënne, Jon en Anniek. Mocht 1 van die drie de Mol zijn, zijn we wel erg slecht dit jaar als het gaat om ontdekken van hints -.-