Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151812 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #220 Gepost op: 3-02-2009, 15:13:28 »
Het enige dat ik dus steeds hoop is dat de kandidaten die "nee" hebben geantwoord op die vraag (in mijn ogen Dennis en Anniek) er zo lang mogelijk inblijven. Op die manier is het makkelijker om de mol te ontmaskeren.

Ik hoop dat juist niet, omdat dat een krom bij-effect van die opdracht is. Ik zou het verschrikkelijk jammer vinden als de twee nee-zeggers en 1 ja-zegger over blijft in de finale, dan zou je dus puur de mol kunnen ontmaskeren door die eerste opdracht goed te checken. Zonde toch? Ook oneerlijk voor de mol wat mij betreft

Offline jobius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #221 Gepost op: 3-02-2009, 17:27:00 »
Dennis FTW  ::ok::
k weet niet waarom maar ik heb zo'n voorgevoel dat die gaat winnen :D
I lost my number.... Can i have yours :P

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #222 Gepost op: 3-02-2009, 19:33:21 »
Ik hoop dat juist niet, omdat dat een krom bij-effect van die opdracht is. Ik zou het verschrikkelijk jammer vinden als de twee nee-zeggers en 1 ja-zegger over blijft in de finale, dan zou je dus puur de mol kunnen ontmaskeren door die eerste opdracht goed te checken. Zonde toch? Ook oneerlijk voor de mol wat mij betreft
Maar er is maar één nee zegger waarvan we het zeker weten (gezien hebben), alleen Dennis, dus er kunnen er geen twee in de finale komen.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #223 Gepost op: 3-02-2009, 19:43:08 »
Maar er is maar één nee zegger waarvan we het zeker weten (gezien hebben), alleen Dennis, dus er kunnen er geen twee in de finale komen.

Dat is wel een groot misverstand hier, Dennis zegt eerst nee, en dan zegt PJ of hij het zeker weet en dan zegt Dennis: niet zker ofzo
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #224 Gepost op: 3-02-2009, 19:52:37 »
Dat is wel een groot misverstand hier, Dennis zegt eerst nee, en dan zegt PJ of hij het zeker weet en dan zegt Dennis: niet zker ofzo
Wat ik probeerde te zeggen is dat er in elk geval geen 2 zijn.

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #225 Gepost op: 3-02-2009, 20:48:58 »
Er zijn er wel twee want dat zegt PJ in de eerste aflevering. Je kon dit ook opmaken aan de pot (bewijs dat PJ de waarheid sprak)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #226 Gepost op: 3-02-2009, 20:57:15 »
Er zijn er wel twee want dat zegt PJ in de eerste aflevering. Je kon dit ook opmaken aan de pot (bewijs dat PJ de waarheid sprak)
Laat ik het nog een keertje proberen...

Er kunnen niet 2 kandidaten in de finale zitten waarvan wij als kijker zeker weten dat ze aangegeven hebben niet de mol te willen zijn bij de eerste opdracht van aflevering 1.

Waarmee ik niet ontken dat er 2 kandidaten hebben aangegeven dat ze de mol niet willen zijn. En ook niet wil zeggen dat Dennis niet de mol kan zijn.

 :)

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #227 Gepost op: 3-02-2009, 21:22:38 »
Dat is ook precies de reden dat ik denk dat er dus kandidaten geswitched zijn van mening. Dus de twee nee's komen waarschijnlijk van kandidaten die eerst ja hebben gezegd en andersom. Anders zouden ze de kijkers ook wel de gehele ondervragingsscenes hebben laten zien.

En of course snap ik wat je bedoelt het zou alleen nogal makkelijk puzzelen zijn als we het zeker wisten haha

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #228 Gepost op: 4-02-2009, 13:40:22 »
Ik zat meer andersom te denken: we weten van een aantal zeker dat ze ja zeggen (want die zijn naar de SMS gegaan, ten minste, ik denk dat het zo ging dat je alleen ondervraagt werd als je ja zei). Plus, we weten dat 2 mensen nee hebben gezegd. Als er van de ondervragingmensen maar 1 iemand in de finale zit, en van de andere twee hebben we geen ja gehoord in de eerste aflevering, dan is het makkelijk (lees: niet leuk :()

Het enige zou inderdaad nog kunnen zijn dat als mensen ja hebben gezegd en daarna nee, ik denk alleen niet dat dat het geval is, maar de kans is er natuurlijk.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #229 Gepost op: 4-02-2009, 15:37:43 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kreeg opeeens een inval

In Aflevering drie moet er een zin geraden worden om het geld te vinden

De Oplossing luidde: Het geld is hier, maar bij Wie?

De Wie over wie het ging bleek Dennis te zijn

Nu heet het programma Wie is de Mol, vrijvertaald is dit dus: Dennis is de Mol

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #230 Gepost op: 4-02-2009, 16:26:48 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kreeg opeeens een inval

In Aflevering drie moet er een zin geraden worden om het geld te vinden

De Oplossing luidde: Het geld is hier, maar bij Wie?

De Wie over wie het ging bleek Dennis te zijn

Nu heet het programma Wie is de Mol, vrijvertaald is dit dus: Dennis is de Mol
Je méént het  ::rofl::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #231 Gepost op: 4-02-2009, 16:33:50 »
Dat is volgens mij vandaag nog niet gezegd nee -.-

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #232 Gepost op: 4-02-2009, 16:34:17 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kreeg opeeens een inval

In Aflevering drie moet er een zin geraden worden om het geld te vinden

De Oplossing luidde: Het geld is hier, maar bij Wie?

De Wie over wie het ging bleek Dennis te zijn

Nu heet het programma Wie is de Mol, vrijvertaald is dit dus: Dennis is de Mol

Ah, tuurlijk!  ::jaja::
Nja, hij is al een paar keer gezegd  ;)

edit: damn, Irving was eerder,

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #233 Gepost op: 4-02-2009, 21:02:29 »
Da's inderdaad al meermaals gezegd ja maar goed, het zou wel een goede zijn want het moet natuurlijk niet zo makkelijk zijn als de makers ons willen laten denken. Dus ik vind het niet erg dat je zoiets typt hoor.... :-*

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #234 Gepost op: 4-02-2009, 22:19:44 »
Ik zat meer andersom te denken: we weten van een aantal zeker dat ze ja zeggen (want die zijn naar de SMS gegaan, ten minste, ik denk dat het zo ging dat je alleen ondervraagt werd als je ja zei). Plus, we weten dat 2 mensen nee hebben gezegd. Als er van de ondervragingmensen maar 1 iemand in de finale zit, en van de andere twee hebben we geen ja gehoord in de eerste aflevering, dan is het makkelijk (lees: niet leuk :()

Het enige zou inderdaad nog kunnen zijn dat als mensen ja hebben gezegd en daarna nee, ik denk alleen niet dat dat het geval is, maar de kans is er natuurlijk.
Ok, stel dat Dennis, Anniek en Jon in de finale zitten. Ik zou er dan niet blind op durven vertrouwen dat Jon dan sowieso de mol is. Voor mij wordt het er dan niet makkelijker op of minder leuk om. Of bergijp ik je nou verkeerd?

(Ik ga er op dit moment zelf voor het gemak trouwens vanuit dat Dennis niet de mol kan zijn, maar dat is vooral om het voor mijelf overzichtelijk te houden. Mochten mijn hoofdverdachten afvallen dan komt hij net zo makkelijk weer in de mix.)

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #235 Gepost op: 8-02-2009, 03:06:00 »
Dennis heeft wel een punt met zijn poging om meteen bij de verkiezing van de mol al een gok te doen. Maar dat niet alleen.

Bij het binnendruppelen van de kandidaten ondervroeg hij iedereen, en het was duidelijk dat er heel wat afgelogen werd. Als Dennis dat allemaal goed in de oren heeft geknoopt, kan hij raden wie de ander was die "nee"heeft gezegd (anniek, denk ik).

Omdat Dennis de enig andere is die Nee heeft gezegd, is hij dus ook de enige die precies weet wat er in dat geval gezegd werd "dat levert 500 euro op". Ik weet niet of de andere kandidaten daar op dat moment van op de hoogte waren, en daarop hebben gelet.

In ieder gevan kan Dennis bij het invullen van de test telkens deze twee personen buiten beschouwing laten. Komt een van hen in de finale, is het inderdaad "Zo, al op de eerste dag gewonnen"

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #236 Gepost op: 9-02-2009, 09:21:02 »
Ik bedenk me ineens iets. Als we PJ mogen geloven was er nog geen mol toen de serie net begon. De kandidaten moeten hun naam invullen om zo te weten te komen of zij de mol zijn. Dennis denkt slim te zijn en vult naar eigen zeggen een andere naam in. Dat kan je toch eigenlijk alleen maar doen als je zelf de mol bent (en al weet dat je een groen scherm krijgt)? Of als je zeker weet dat jij het NIET bent, maar dat weten we niet omdat niet duidelijk werd of Dennis het wel of niet wou zijn. Het is moeilijk uit te leggen. Achja...  ::trots::.

Als het waar is dat er nog geen mol bekend is op het moment dat de kandidaten bij elkaar komen, kan ik me niet voorstellen dat ieder wat later aan de pc moet zitten om te kijken wie de mol is geworden. Wat als degene die mol wordt zich niet in kan houden en toch een reactie geeft, dit weten de programmamakers van tevoren niet en voor ons kijkers kunnen ze die reactie er wel uit knippen maar voor de kandidaten niet dus lijkt me dat erg riskant. Hiermee wil ik zeggen als de mol nog niet bekend was in het echte begin dat ze aan komen,  op het moment dat ze moesten checken wie het geworden was wist volgens mij degene die mol zou worden dat al wel.

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #237 Gepost op: 9-02-2009, 11:52:36 »
Als het waar is dat er nog geen mol bekend is op het moment dat de kandidaten bij elkaar komen, kan ik me niet voorstellen dat ieder wat later aan de pc moet zitten om te kijken wie de mol is geworden. Wat als degene die mol wordt zich niet in kan houden en toch een reactie geeft, dit weten de programmamakers van tevoren niet en voor ons kijkers kunnen ze die reactie er wel uit knippen maar voor de kandidaten niet dus lijkt me dat erg riskant. Hiermee wil ik zeggen als de mol nog niet bekend was in het echte begin dat ze aan komen,  op het moment dat ze moesten checken wie het geworden was wist volgens mij degene die mol zou worden dat al wel.
dat zou goed kunnen. Tenslotte krijgt de mol van alles voorkennis.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #238 Gepost op: 9-02-2009, 12:27:43 »
Buiten de "hint" van "Maar bij wie?" zie ik niets dat ik naar Dennis vind leiden als mol.
Zelfs Dennis zelf niet. Ook gevoelsdingetje natuurlijk.

Maar ik vind het wel een héle leuke kandidaat!
Laten we jabberen.

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #239 Gepost op: 9-02-2009, 14:34:06 »
Buiten de "hint" van "Maar bij wie?" zie ik niets dat ik naar Dennis vind leiden als mol.
Zelfs Dennis zelf niet. Ook gevoelsdingetje natuurlijk.

Maar ik vind het wel een héle leuke kandidaat!
nou, een kleine hint: in de eerste aflevering staat PJ voor een kast met een stier erop. Het kan zijn dat ze later iets passends er tussen monteren om de aanwijzing compleet te maken. In Dennis geval het introductiefilmpje met stierrijden.