Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151846 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #280 Gepost op: 14-02-2009, 23:33:10 »
Viv: "Dit is weer zo'n opdracht waarin de mol makkelijk ontzichtbaar kon blijven"

En wat zien we vervolgens bij het invullen? Dennis is onzichtbaar bij de antwoorden. Ik ben ervan overtuigd dat de kandidaten de optie 'als vierde' wel gekregen hebben. Dat zou toch opvallen als er een optie zo overduidelijk ontbreekt? Ik denk dat dit een hint is die ze er later ingemonteerd hebben als reactie op de biecht van Viv.


Da´s een hele sterke hint richting Dennis! Goed gevonden!
Vooral omdat die testvraag juist bij die opdracht hoort, en ik er van overtuigd ben dat dit zeer zeker geen slordig foutje was. En denk inderdaad ook dat de kandidaten deze vraag wel gewoon volledig hebben gekregen.

Shit, dit brengt me echt ineens in enorme twijfel.  :-\\

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #281 Gepost op: 14-02-2009, 23:56:07 »
Ik vind hem echt heel goed gevonden!  ::ok:: Maar ik kan toch niet iemand gaan verdenken op basis van alleen maar een mooie hint. Ik moet iemand wel tenminste 1 verdachte actie hebben zien uithalen. En dat ontbreekt er wat mij betreft volledig aan bij Dennis.  :-\\

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #282 Gepost op: 15-02-2009, 13:35:29 »
Uh, nee hoor. Ze krijgen 20 vragen over de Mol, zowel over de opdrachten als dingen als "Wat at de Mol bij het ontbijt?" enz. Bij een gelijk aantal vragen goed telt de tijd. Dus degene die de test het snelst heeft ingevuld wint. Dat is nog nooit anders geweest.

dank je voor de opheldring, kan ik toch met een gerust hart bij anniek blijven.  ::bravo::
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #283 Gepost op: 15-02-2009, 14:27:00 »
Ik heb nog eens teruggekeken naar de executies en als er iemand afvalt zit Dennis vaak erg smerig te lachen  ::tandpastasmiley::  ::rofl::

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #284 Gepost op: 15-02-2009, 14:40:18 »
Ik moet iemand wel tenminste 1 verdachte actie hebben zien uithalen. En dat ontbreekt er wat mij betreft volledig aan bij Dennis.  :-\\

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Vandaar Rick als mijn back-up mol, misschien wat minder (gevonden) hints, maar wel meer mol-gedrag  :)

Hopelijk is donderdag weer wat meer duidelijk, ik verwacht dat Anniek dan naar huis moet gaan. (En Jon en Viv verdenk ik beiden 0,000000%)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #285 Gepost op: 15-02-2009, 15:16:03 »
Ik begin te denken dat Dennis het spel heel sluw speelt. Als kandidaat dan. Of het is gewoon een rare knakker. (Of beide natuurlijk  ;D)

Aan het begin van afl. 6 hoor je hem tegen Sebastiaan zeggen dat Froukje op Jon zat als Mol, met de toevoeging "die gozer heeft nog niks goed gedaan" o.i.d.. Dennis lijkt dit zeker te weten, Sebastiaan hoort het voor het eerst. Op het einde van afl. 6 zegt Dennis tegen Vivienne dat hij denkt dat Jon de Mol is. Ook zijn de beelden van de test zo gemonteerd dat het moet lijken of Dennis op Jon heeft gestemd (maar die beelden worden sowieso zwaar gemanipuleerd, dus daar moet je geen conclusies uit trekken).

Maar het is natuurlijk volledig onlogisch voor Dennis om op Jon te stemmen als Mol als hij weet dat Froukje er op die manier uit is gegaan. Dus ergens denk ik dat hij af en toe een beetje loopt te jokken. Of te 'kwallen' om met z'n eigen woorden te spreken. :P

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #286 Gepost op: 15-02-2009, 15:19:40 »
Ik begin te denken dat Dennis het spel heel sluw speelt. Als kandidaat dan. Of het is gewoon een rare knakker. (Of beide natuurlijk  ;D)

Aan het begin van afl. 6 hoor je hem tegen Sebastiaan zeggen dat Froukje op Jon zat als Mol, met de toevoeging "die gozer heeft nog niks goed gedaan" o.i.d.. Dennis lijkt dit zeker te weten, Sebastiaan hoort het voor het eerst. Op het einde van afl. 6 zegt Dennis tegen Vivienne dat hij denkt dat Jon de Mol is. Ook zijn de beelden van de test zo gemonteerd dat het moet lijken of Dennis op Jon heeft gestemd (maar die beelden worden sowieso zwaar gemanipuleerd, dus daar moet je geen conclusies uit trekken).

Maar het is natuurlijk volledig onlogisch voor Dennis om op Jon te stemmen als Mol als hij weet dat Froukje er op die manier uit is gegaan. Dus ergens denk ik dat hij af en toe een beetje loopt te jokken. Of te 'kwallen' om met z'n eigen woorden te spreken. :P
Volgens mij zat hij Sebastiaan gewoon voor de gek te houden, ervoor zorgen dat Sebastiaan zou denken dat Jon het niet is, waardoor Dennis een concurrent minder heeft ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #287 Gepost op: 15-02-2009, 15:25:00 »
Ik moet iemand wel tenminste 1 verdachte actie hebben zien uithalen. En dat ontbreekt er wat mij betreft volledig aan bij Dennis.

Ik heb drie verdachte acties voor Dennis kunnen vinden:

  • Topitospel: komt er niet uit met Jon: -500
  • Veiling: koopt pakket 3: -1500
  • Flipperen: zet 200 in en komt terecht in -5: -1000

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #288 Gepost op: 15-02-2009, 15:39:59 »
Ik heb drie verdachte acties voor Dennis kunnen vinden:

  • Topitospel: komt er niet uit met Jon: -500 -1000
  • Veiling: koopt pakket 3: -1500
  • Flipperen: zet 200 in en komt terecht in -5: -1000
Bij het Topito spel verloor je 1000 als je er niet uit kwam.

Ik kan mij niet voorstellen dat Dennis de mol is, ondanks deze acties, omdat er ook momenten zijn dat hij veel geld binnen haalt terwijl hij dat makkelijk niet had hoeven doen. Bijvoorbeeld bij het lasergamen, moet het toch mogelijk zijn je te laten neerschieten (ondanks dekking van Sebas en Anniek).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #289 Gepost op: 15-02-2009, 15:46:34 »
Ik heb drie verdachte acties voor Dennis kunnen vinden:

  • Topitospel: komt er niet uit met Jon: -500
  • Veiling: koopt pakket 3: -1500
  • Flipperen: zet 200 in en komt terecht in -5: -1000

Nog 2: Dennis en Vivienne bereiken het eindpunt in de opdracht met de telefooncellen niet op tijd. Ze lijken ook geen haast te maken. En bij de veiling wil Dennis de hoogste bedragen uitgeven.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #290 Gepost op: 15-02-2009, 16:10:42 »
Ik heb drie verdachte acties voor Dennis kunnen vinden:

  • Topitospel: komt er niet uit met Jon: -500
  • Veiling: koopt pakket 3: -1500
  • Flipperen: zet 200 in en komt terecht in -5: -1000
Ja, je hebt natuurlijk gelijk, maar het is voor mij toch te magertjes of zo....
Bovendien valt zelfs bij deze verdachte acties nog wel hier en daar een kanttekening te plaatsen. Bijvoorbeeld bij die veiling. Ik heb veel verschillende opvattingen zien langskomen over wat bij die opdracht nou mols en niet-mols is, wat op zich wel grappig is. Mijn eigen mening is dat de Mol weet dat ze, als ze pakket 2 voorbij laten gaan, sowieso duur uit zullen zijn. Dennis is de enige die overduidelijk ook al op het laagste bod voor pakket 1 (1250) en het laagste bod voor pakket 2 (1100) in wil gaan. Dat is wat mij betreft totaal onmols! Dat hij uiteindelijk ook instemt met het bod van 1500 voor pakket 3 doet daar niets aan af.
Ik denk dat de strategie van de Mol was om uiteindelijk voor het dure, maar karige pakket 3 te gaan, in de hoop dat de groep ook nog eens geld zou gaan uitgeven aan het terugkopen van de bagage. Het gedrag van Dennis bij die opdracht past daar totaal niet bij.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #291 Gepost op: 15-02-2009, 16:12:09 »
En bij de veiling wil Dennis de hoogste bedragen uitgeven.
Hij wil ook de laagste bedragen uitgeven.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #292 Gepost op: 15-02-2009, 17:22:43 »
Nog 2: Dennis en Vivienne bereiken het eindpunt in de opdracht met de telefooncellen niet op tijd. Ze lijken ook geen haast te maken. En bij de veiling wil Dennis de hoogste bedragen uitgeven.
Inderdaad. Zit trouwens nog een hint naar Dennis die ik nog niet ben tegengekomen. Wanneer Dennis en Viviënne de weg vragen hoor je zo een man of vrouw iets zeggen van 'and then to the right' of iets dergelijks. Als later Dennis en Viviënne weer in beeld komen hoor je Dennis zeggen tegen Viviënne: 'to the left hè?'.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #293 Gepost op: 15-02-2009, 18:08:17 »
Inderdaad. Zit trouwens nog een hint naar Dennis die ik nog niet ben tegengekomen. Wanneer Dennis en Viviënne de weg vragen hoor je zo een man of vrouw iets zeggen van 'and then to the right' of iets dergelijks. Als later Dennis en Viviënne weer in beeld komen hoor je Dennis zeggen tegen Viviënne: 'to the left hè?'.
als je weet waar de beelden zijn gemaakt (en dat weet ik) dan is dat overduidelijk creative montage. Dat "to the left hè" is veel eerder opgenomen op een plek waar ze ook echt links af moesten.

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #294 Gepost op: 15-02-2009, 19:08:04 »
Ik vind Dennis absoluut geen mol, maar er zijn wel erg veel hints tegen hem te ontdekken  ???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #295 Gepost op: 15-02-2009, 22:40:26 »
Zou Dennis soms al vanaf aflevering 1 weten wie de mol is doordat hij per ongeluk de goede naam heeft ingetypt? Ik bedoel : hij zei toen, ik typ een ander z'n naam in zodat ik in ieder geval weet wie het niet is. Maar wat nu als hij toen de naam van de mol heeft ingetypt?! Die indruk maakt hij soms wel : hij hoeft zich niet verdacht te maken, kan de pot spekken waar mogelijk, maar strooit anderen toch zand in de ogen zo af en toe... Het zou wel een stunt zijn   ::oink::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #296 Gepost op: 15-02-2009, 23:20:23 »
Ik zit aflevering 6 nog eens terug te kijken en wat me net opviel is de uitleg van de eerste opdracht: "Iedereen krijgt de kans om drie vragen te stellen aan de kandidaat van wie hij tijdens de vorige test dacht dan het de mol was."

Tijdens dé vorige test heeft Dennis helemaal niks ingevult. Als het om zijn vorige test gaat is dat aan test die nog in Noord Ierland gedaan is. Hij kan in principe al lang van zijn toenmalig mol Rick afgestapt zijn.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #297 Gepost op: 16-02-2009, 00:19:04 »
Zou Dennis soms al vanaf aflevering 1 weten wie de mol is doordat hij per ongeluk de goede naam heeft ingetypt? Ik bedoel : hij zei toen, ik typ een ander z'n naam in zodat ik in ieder geval weet wie het niet is. Maar wat nu als hij toen de naam van de mol heeft ingetypt?! Die indruk maakt hij soms wel : hij hoeft zich niet verdacht te maken, kan de pot spekken waar mogelijk, maar strooit anderen toch zand in de ogen zo af en toe... Het zou wel een stunt zijn   ::oink::

Kdenk dat de oud-mollen achter hem wel een beetje verontwaardigd dan zouden kijken en misschien wel schrikken. Als ik het plaatje er even bij haal: http://i43.tinypic.com/2r61mab.gif

Dit is dus vertraagd, en eigenlijk duurde dit ongeveer 0,3 seconden. De mensen die hij waarschijnlijk niet heeft ingetypt zijn:
- Rick, Paula, Hans (want hij zegt in aflevering 1 dat hij die drie verdenkt, en hij had Rick ingevuld bij zijn test in aflevering 5)
- Jon (want dat is zijn hoofdverdachte nu)
- Viviënne & Sebastiaan (te lang om te typen, en het lijkt alsof hij net begon met typen omdat hij net voorover buigt)
- Vera (haar naam bestaat uit allemaal letters aan de linkerkant van het toetsenbord)
- Froukje (Dennis zegt dat ze in zijn top 3 verdachten staat, maargoed, dat kan ook gelogen zijn)
Dan blijven Anniek en Dennis zelf volgens mij over.

Dan nog iets. In aflevering 1, wanneer Dennis met Jon onderhandelt, komt ditzelfde stukje terug, alleen dan met geluid. Dat was bij het échte gedeelte niet zo. Kheb het vertraagd (het geluid van het getik van het toetsenbord kan je overigens nog steeds duidelijk horen), en dan krijg je dit (je geluid moet dan wel iets harder staan volgens mij, maar niet schrikken van het begin -.-):

http://www.youtube.com/watch?v=6ap1EocN1H0&fmt=18

Oftewel, je ziet en hoort hem eerst met zijn rechterhand een letter intikken, en vervolgens met zijn linkerhand twee letters. En als je naar het toetsenbord dan kijkt, kan je geen enkele naam vormen waarbij de op 2 na laatste letter aan de rechterkant van je toetsenbord zit, en waarbij de laatste twee letters aan de linkerkant van het toetsenbord zit. Dat is dan vrij dubieus -.- Het kan ook zijn dat hij dan met zijn linkerhand maar één letter heeft ingetypt, en dan hou je Hans, Dennis, Vivienne en Froukje over. Misschien dat hij dan toch zijn eigen naam heeft ingetikt, wat dan weer érg verdacht is (Dit stukje komt overigens rond 40:10 in aflevering 1 en is 4x vertraagd)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2009, 00:27:34 door Irving »

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #298 Gepost op: 16-02-2009, 00:31:25 »
Hoezo kun je dat niet typen?
Even zien, laatste twee letters met links:
>Anniek
>Froukje
>Sebastiaan
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #299 Gepost op: 16-02-2009, 00:43:27 »
(...en hij had Rick ingevuld bij zijn test in aflevering 5)
Dennis heeft in aflevering 5 geen test ingevuld.