Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151901 keer)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #380 Gepost op: 20-02-2009, 00:30:04 »
Jullie hebben gelijk als het idd zou gaan om slappe-hap, Peppi-Bassie-Kokkie-of-welke-ouwe-BNer-dan-ook-hints.

Maar:
1. zijn we al niet vaker teleurgesteld in het niveau van de (achteraf vertoonde) hints en
2. dit seizoen is wat mij betreft meer een kwestie van tegen elkaar wegstrepen (immers iedereen vertoont mols gedrag), psychologische analyse/ intuïtie en gevoel, want de feiten wijzen niet echt naar 1 persoon, doch naar alle deelnemers (en zelfs nu nog naar Sebastiaan, kun je nagaan  ::rofl:: )
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #381 Gepost op: 20-02-2009, 00:38:52 »
Jullie hebben gelijk als het idd zou gaan om slappe-hap, Peppi-Bassie-Kokkie-of-welke-ouwe-BNer-dan-ook-hints.

Maar:
1. zijn we al niet vaker teleurgesteld in het niveau van de (achteraf vertoonde) hints en
2. dit seizoen is wat mij betreft meer een kwestie van tegen elkaar wegstrepen (immers iedereen vertoont mols gedrag), psychologische analyse/ intuïtie en gevoel, want de feiten wijzen niet echt naar 1 persoon, doch naar alle deelnemers (en zelfs nu nog naar Sebastiaan, kun je nagaan  ::rofl:: )
Ik heb liever dat ze er helemaal geen hints instoppen dan al die slappe en nephints. Als je geen goeie meer kunt verzinnen, dan maar niet. Maar goed, ik heb ook liever een mol die echt molt en kandidaten die proberen opdrachten te winnen en dat lijkt er ook niet echt meer in te zitten...

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #382 Gepost op: 20-02-2009, 01:36:48 »
Wij zien alleen de slappe nep hints. Hints die we niet gevonden hebben komen misschien nog en dat zijn dan juist de goede hints. Deze serie heb ik helemaal geen tunnel visie gehad en omdat ik met Dennis als mol begonnen was heb ik die maar aangehouden. Maar nu begin ik dan toch eindelijk tunnelvisie te krijgen. De fantieke speler ... de mol...   

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #383 Gepost op: 20-02-2009, 07:23:17 »
Voor WIDM begon, had ik Vivienne als mol, maar al vanaf aflevering 2 zit ik in de pool op Dennis. Ik had eigenlijk voor de aflevering van gisteren willen wisselen naar Rick, maar ik dacht: Alles of niets! En ben toch op Dennis gebleven en heb Rick als afvaller ingevuld. Gelukkig maar ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #384 Gepost op: 20-02-2009, 10:00:28 »
Dennis is de Mol niet. Naast die 2500 euro die hij bij het kasteel verdient, zie ik zijn goede optreden in de reuzenradopdracht vooral als bewijs hiervan. In de taxi's met Rick doet hij het ook prima, en in het hippodroom zit hij op een slechte positie om te saboteren. Bij de veiling wil hij wel veel geld uitgeven, maar hij mist de eigenschap om de anderen te kunnen overtuigen. Niemand luistert naar hem.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #385 Gepost op: 20-02-2009, 10:49:27 »
Dennis is de Mol niet. Naast die 2500 euro die hij bij het kasteel verdient, zie ik zijn goede optreden in de reuzenradopdracht vooral als bewijs hiervan. In de taxi's met Rick doet hij het ook prima, en in het hippodroom zit hij op een slechte positie om te saboteren. Bij de veiling wil hij wel veel geld uitgeven, maar hij mist de eigenschap om de anderen te kunnen overtuigen. Niemand luistert naar hem.
Ik ben het met je eens, maar het probleem is dat je van iedereen behalve Anniek zo'n lijstje kunt maken. Ja, ook van Jon, echt waar.

Dennis doet het ook nog eens geweldig in het autokerkhof. Hij leidt Vivienne en Hans in feite naar de 1000 euro, terwijl dat niet eens zijn team is. Maar ja, hij had dat weer niet kunnen doen als Jon hem niet had gewezen waar die auto stond en Jon Anniek er niet van had weerhouden om het bedrag direkt te halveren.

Als je puur naar molse en onmolse acties kijkt, dan moet Anniek de Mol zijn. Ik geloof (en hoop) dat eigenlijk niet. Of zou de grote verrassing dit seizoen zijn dat PJH de allerlaatste aflevering ook weer begint met de gevleugelde woorden "Er is nog geen mol..."? :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #386 Gepost op: 20-02-2009, 10:51:53 »
Ik ben het met je eens, maar het probleem is dat je van iedereen behalve Anniek zo'n lijstje kunt maken. Ja, ook van Jon, echt waar.

Jon heeft nooit direct veel geld in de pot gebracht zoals Dennis en Viv.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #387 Gepost op: 20-02-2009, 11:24:32 »
Als Dennis de Mol is, dan is hij toch wel echt de beste mol ooit, denk ik. Hij is harstikke fanatiek, speelt geweldig mee in opdrachten, en doet dat misschien soms zo, dat andere niet meer echt hun best hoeven te doen, en ze zo verdachter lijken dan Dennis.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #388 Gepost op: 20-02-2009, 11:29:33 »
Denk als Dennis de mol blijkt te zijn.. Dat ie dan dezelfde manier van spelen had als Inge Ipenburg. Splitsen in 2 personen. De hard werkende Kandidaat en de mol die ervoor zorgt dat ze fouten maken.. Niet echt een originele tactiek..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #389 Gepost op: 20-02-2009, 11:33:58 »
Nee, maar Nico, George en Milouska hadden dat ook. Dom, onhandig en naief, alle 3, zodat het niet opviel als ze iets fout deden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #390 Gepost op: 20-02-2009, 11:44:00 »
Ik heb toevallig net seizoen 3 weer bekeken en George speelde zeker niet de domme kandidaat, hoor!

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #391 Gepost op: 20-02-2009, 12:07:44 »
Ik vraag me nog wat af, weet niet of het al geplaatst is..

Maar in de supermarkt loopt Dennis naar drank te zoeken, maar volgens mij zegt hij eerst zelf: "OK, ik ga op zoek naar drank!" .. en dan loopt ie verder en dat realiseert hij zich dat er geen drank is in Jordanië... maar dan zegt hij: "Waarom laten zeme in godsnaam naar drank zoeken?" maar hij kwam toch zelf met die opmerking???

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #392 Gepost op: 20-02-2009, 12:13:57 »
Dennis is de Mol niet. Naast die 2500 euro die hij bij het kasteel verdient, zie ik zijn goede optreden in de reuzenradopdracht vooral als bewijs hiervan.
Ik denk dat zijn optreden bij het reuzenrad uitgelegd zal worden als mollenstreek, al vind ik het zelf ook een redelijk zwakke. Hij had namelijk nog béter Vivienne eruit kunnen halen en bij Rick kunnen instappen, ipv Paula eruit halen en bij Hans gaan zitten. Door bij Hans te gaan zitten zouden ze namelijk nog een keer uit elkaar gehaald moeten worden om 4 goede combinaties te maken en bij Rick was dat niet het geval. Ja, zwak, dat zeg ik al, maar het zou me niet verbazen.
En bij het kasteel kan hij idd een zakje kwijt gemaakt hebben, aangezien Sebastiaan die niet kon vinden. En hij begon al te rennen terwijl Sebastiaan hem eigenlijk zou dekken. Ook zwak, maar ja...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #393 Gepost op: 20-02-2009, 12:26:27 »
En vergeet bij het reuzenrad ook niet dat de enige manier om als Mol zeker te weten dat je überhaupt de kans krijgt om te saboteren is om in de beginpositie onderaan te starten. Anders kun je namelijk nooit zeker weten dat je er een keer uit wordt gehaald.

Offline xLindaaa

  • Forumlid
  • 32e in de WIDM pool 2011 geworden
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #394 Gepost op: 20-02-2009, 13:11:18 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #395 Gepost op: 20-02-2009, 13:16:18 »
Ik vraag me nog wat af, weet niet of het al geplaatst is..

Maar in de supermarkt loopt Dennis naar drank te zoeken, maar volgens mij zegt hij eerst zelf: "OK, ik ga op zoek naar drank!" .. en dan loopt ie verder en dat realiseert hij zich dat er geen drank is in Jordanië... maar dan zegt hij: "Waarom laten zeme in godsnaam naar drank zoeken?" maar hij kwam toch zelf met die opmerking???
Klopt. Ik was gisteravond met een lijstje bezig, en dit punt staat daar ook op. Hij stelt het idd zelf voor.

Ik ga vanavond bezig met de onderbouwing waarom ik denk dat Dennis de mol is. Ik ben ook begonnen met een lijstje met mogelijke hints naar Dennis en dat zijn er echt heel veel. Het zou goed kunnen dat er wel een paar echte tussen zitten.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #396 Gepost op: 20-02-2009, 13:19:47 »
Ik wacht echt met spanning af op al die lijstjes. Ik zou heel graag willen weten wat Dennis dan allemaal heeft uigespookt, want daar kwam ik eigenlijk niet zo goed achter.

Hints zijn er voor elke kandidaat dus met hints overtuig je me niet. (Behalve als het een Inge-hande-hint is natuurlijk)

Best wel grappig. Viviënne wordt het minst verdacht en er zijn ook minder hints naar haar opgemerkt. Zo zie je maar weer dat als men eenmaal iemand in zijn hoofd heeft, dat men er allemaal hints bij gaan zien.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #397 Gepost op: 20-02-2009, 14:01:29 »
Ik begin nu toch echt te denken dat Dennis de mol is. Hij speelt het spel dan wel fantastisch.

Hij is de meest fanatieke kandidaat maar saboteert op cruciale momenten de opdracht.

Bij de reuzenradopdracht heeft hij denk ik ook gesaboteerd. Ten eerste wist hij natuurlijk de antwoorden op de vragen en daarom is hij bij Hans ingestapt, wat fout bleek te zijn. Verder heeft hij geen poging gedaan een tabel te maken met gegevens van de kandidaten en legde hij de opdracht aan Paula wellicht ook niet optimaal uit.

Wat het kasteel betreft: ik kan alleen maar veronderstellen dat Dennis daar dacht dat hij zeker geraakt zou worden en dat hij toen toch de eindstreep gehaald heeft.

Verder enkele hints naar Dennis: het dichtslaan van het Moldossier met informatie van Dennis in afl. 1 en de vingers van Milouska die een M maken als Dennis achter de pc gaat zitten.

Met zijn pact met Vivienne probeert hij te zorgen dat Vivienne voor hem gaat mollen, alleen lijkt dat nog niet heel erg te werken.

Verder hebben we hier geprobeerd uit te vinden wat Dennis intypte achter de PC in afl. 1. Ik vermoed dat hij gewoon een onzinwoord heeft ingetypt omdat hij de mol was en dat voor aanvang van afl. 1 al was.


Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #398 Gepost op: 20-02-2009, 15:29:34 »
(ben pas net begonnen met kijken dus ik weet niet of Dennis er nog in zit, maar:)
-Die blik van Dennis wanneer hij zegt: "Ik beschouwde Sebastiaan wel als 1 van mijn grootste concurenten". Vond ik wel erg lijken op een mol die de grootste wannabe-mol (Sebastiaan was echt te gek :D) van de groep als zijn concurrent bestempelde :)

Edit: ben inmiddels iets verder in de aflevering...
-Dennis wordt vaak in beeld gebracht. Is dat in deze fase van de show wel of geen teken van mol-zijn?
-Een andere opmerking van Dennis vond ik ook wel verdacht: "Vivienne keek mij aan en ik gaf haar een knipoog, zo van, verneuk het maar, het maakt mij niet uit dat het geld uit de pot gaat... (lange pauze)...".
Dit vind ik overigens ook heel onkarakteristiek voor de kandidaat-Dennis, de fanatiekeling die voor het geld gaat normaal gesproken.
-Een mol die een pakt sluit is natuurlijk wel te gek. Ook handig is het feit dat iedereen weet van het pakt, zoals blijkt uit de restaurant opdracht: Dennis kan zeggen: Ik zou het niet doen!... en: of niets doen en 1850 euro erbij. Want Vivienne zorgt er uiteindelijk, niet heel verrassend, voor dat ze het risico toch wagen.
-Van de drie obers zijn Jon en Vivienne perfect bezig, wat betreft de groepjes. Dennis heeft totaal niet bijgedragen daaraan (oke toegegeven, dat kan ook zijn om het pact te sterken in de hoop dat het toch nog niet goed ging ofzo)

-Zou de wie=Dennis hint toch kloppen? Hebben ze die er in gestopt in de hoop dat wij zoiets zouden hebben van: te makkelijk?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 16:36:32 door annebeth »

Offline Molenaar

  • Forumlid
  • Kaf van het koren
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #399 Gepost op: 20-02-2009, 15:39:31 »
In het begin viel me nog wat op. Helemaal vooraan, bij de introductie, zegt Pieter-Jan:

'Sebastiaan was mijn Mol. Maar die is afgevallen. Wie is het dan wel? Anniek, die altijd beheerst opereert? Jon, die zo vrolijk is? Vivienne, die zo onschuldig lijkt? Rick misschien? Dennis toch?'
En op dat moment krijgen we een terugblikje te zien, waarop Dennis zegt: 'Klopt precies, klopt precies!'
Waarom nou juist dat fragment? De andere kandidaten kregen in dat kleine stukje helemaal niet zo'n 'lange' terugblik. En waarom 'bevestigt' Dennis met deze montage dat hij de Mol misschien is?  8)