Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151870 keer)

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #400 Gepost op: 20-02-2009, 15:47:26 »
Verder hebben we hier geprobeerd uit te vinden wat Dennis intypte achter de PC in afl. 1. Ik vermoed dat hij gewoon een onzinwoord heeft ingetypt omdat hij de mol was en dat voor aanvang van afl. 1 al was.

Dit heb ik eerder in dit topic ook al aangekaart inderdaad. Als je al weet dat je zelf de Mol bent, kan het natuurlijk geen kwaad om een onzinwoord of andere naam in te tikken.
Maarja, zoals zo velen, ik weet het niet  ???.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #401 Gepost op: 20-02-2009, 15:47:54 »
Dennis is de Mol niet. Naast die 2500 euro die hij bij het kasteel verdient, zie ik zijn goede optreden in de reuzenradopdracht vooral als bewijs hiervan. In de taxi's met Rick doet hij het ook prima, en in het hippodroom zit hij op een slechte positie om te saboteren. Bij de veiling wil hij wel veel geld uitgeven, maar hij mist de eigenschap om de anderen te kunnen overtuigen. Niemand luistert naar hem.

Dennis is de mol wel. Mijn bevestiging kwam gister, toen hij tijdens de test opmerkelijk vaak het woordje 'toen' zei tijdens de test (4 of 5x) en afsloot met de zin 'dit is een zin van de mol'. Inderdaad, Inge gebruikte het in het zevende seizoen en met de vele terugkerende dingen uit eerdere seizoenen is Dennis Storm voor mij de mol, in combinatie met de hint, die ik en velen met mij er te dik op vonden liggen, 'het geld is hier maar bij wie'.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #402 Gepost op: 20-02-2009, 15:59:18 »
in combinatie met de hint, die ik en velen met mij er te dik op vonden liggen, 'het geld is hier maar bij wie'.

 ::jaja::
Maar gelukkig is die ook nog uit te leggen richting Jon.  ::zweet::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #403 Gepost op: 20-02-2009, 16:01:07 »
::jaja::
Maar gelukkig is die ook nog uit te leggen richting Jon.  ::zweet::

Klopt, maar bij Dennis is-ie minder vergezocht, daardoor kunnen mensen gaan denken dat die hint te makkelijk is, waarna-ie het niet blijkt te zijn!

En in de 1e aflevering typte Dennis volgens mij maar wat in, omdat-ie al wist dat-ie de mol was.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline mr_il

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #404 Gepost op: 20-02-2009, 16:01:36 »
nog 1 opvallend ding bij dennis, van de afgelopen aflevering... waarom ging hij als enige niet mee zwemmen...??? kreeg hij nog even een snelle molbriefing?

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #405 Gepost op: 20-02-2009, 16:03:29 »
In het begin viel me nog wat op. Helemaal vooraan, bij de introductie, zegt Pieter-Jan:

'Sebastiaan was mijn Mol. Maar die is afgevallen. Wie is het dan wel? Anniek, die altijd beheerst opereert? Jon, die zo vrolijk is? Vivienne, die zo onschuldig lijkt? Rick misschien? Dennis toch?'
En op dat moment krijgen we een terugblikje te zien, waarop Dennis zegt: 'Klopt precies, klopt precies!'
Waarom nou juist dat fragment? De andere kandidaten kregen in dat kleine stukje helemaal niet zo'n 'lange' terugblik. En waarom 'bevestigt' Dennis met deze montage dat hij de Mol misschien is?  8) 
Ik vroeg me juist af waarom Rick en Dennis geen 'extra' zinnetje krijgen.. Anniek die.. Jon die... Vivienne die... maar dan heel snel Rick misschien? Dennis toch? Hadden ze geen inspiratie meer ofzo?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #406 Gepost op: 20-02-2009, 16:04:50 »
En in de 1e aflevering typte Dennis volgens mij maar wat in, omdat-ie al wist dat-ie de mol was.

Lijkt me nog steeds te gewaagd voor een mol.
Als je zeker weet dat je het niet zal zijn is het wel slim, maar om het meteen zo breed uit te meten?

Offline Elsbeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #407 Gepost op: 20-02-2009, 16:12:04 »
nog 1 opvallend ding bij dennis, van de afgelopen aflevering... waarom ging hij als enige niet mee zwemmen...??? kreeg hij nog even een snelle molbriefing?
Ik denk zelf dat hij dat niet deed omdat hij alleen nog maar lange broeken had omdat ze hun bagage in moesten leveren. En dat zwemt niet zo lekker.
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #408 Gepost op: 20-02-2009, 16:23:06 »
Nee hij is het echt, en hij heeft het écht goed gespeeld, één van de beste van de geschiedenis vind ik. Na deze aflevering is het ineens helemaal logisch als je kijkt naar zijn gedrag e.d. van de afgelopen afleveringen. Daarnaast denk ik een mega-hint hebben gezien. In aflevering x is een hint gecorrespondeerd die gebruikt werd in serie x. Kzal dadelijk de theorie uitgebreid posten, misschien dat die jullie overtuigt.

Ik ben benieuwd!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #409 Gepost op: 20-02-2009, 16:36:42 »
Nee hij is het echt, en hij heeft het écht goed gespeeld, één van de beste van de geschiedenis vind ik. Na deze aflevering is het ineens helemaal logisch als je kijkt naar zijn gedrag e.d. van de afgelopen afleveringen. Daarnaast denk ik een mega-hint hebben gezien. In aflevering x is een hint gecorrespondeerd die gebruikt werd in serie x. Kzal dadelijk de theorie uitgebreid posten, misschien dat die jullie overtuigt.

Ik ben erg benieuwd naar je uitleg Irv, zeker omdat ik denk dat ik weet waar jij heenwil en het idd overduidelijk bewijs zou zijn dat Dennis de mol is.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #410 Gepost op: 20-02-2009, 16:37:50 »
Ik ben erg benieuwd naar je uitleg Irv, zeker omdat ik denk dat ik weet waar jij heenwil en het idd overduidelijk bewijs zou zijn dat Dennis de mol is.

OOOHHHHH, ik wordt steeds nieuwsgieriger......
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #411 Gepost op: 20-02-2009, 16:38:28 »
Ik wacht echt met spanning af op al die lijstjes. Ik zou heel graag willen weten wat Dennis dan allemaal heeft uigespookt, want daar kwam ik eigenlijk niet zo goed achter.

Hints zijn er voor elke kandidaat dus met hints overtuig je me niet. (Behalve als het een Inge-hande-hint is natuurlijk)

Best wel grappig. Viviënne wordt het minst verdacht en er zijn ook minder hints naar haar opgemerkt. Zo zie je maar weer dat als men eenmaal iemand in zijn hoofd heeft, dat men er allemaal hints bij gaan zien.
Ik snap dat ik je met hints niet zal overtuigen, het is altijd moeilijk zeker te weten of iets een hint is. Maar alle hints die op mijn lijstje komen te staan zijn of alleen maar naar Dennis te herleiden, of hebben een sterke uitleg naar Dennis. Er zijn gewoon belachelijk veel potentiele hint naar Dennis, die aansluiten bij het niveau van hints van voorgaande jaren.

De hints zijn trouwens niet de reden dat hij mijn mol is geworden. Dat komt doordat hij de laatste afleveringen constant een glimlach aan het onderdrukken is tijdens de biechts. Als hij zegt dat Sebas (de pot dief) zijn grootste concurent is; als hij het over het pact met Viviënne heeft.

Als je dan terug gaat kijken naar voorgaande afleveringen zie je hem ook vaak verdacht lachen als er bijv. geld uit de pot gaat. De topito opdracht is daarvan het mooiste voorbeeld.
Daarnaast heb ik altijd, het gevoel gehad dat Dennis iets bijzonders ziet als hij bij de Secret Mole Society een naam ingetikt heeft. Door het verhaal over het intikken van een andere naam was het verklaar baar. Maar ik heb nu toch het gevoel dat het een grote leugen is, en dat hij dus de mol is. Een heel goede mol.

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #412 Gepost op: 20-02-2009, 16:43:38 »
Die geniepige lach altijd van hem, maakte mij hem verdenken op het begin. Het laat me nog steeds niet los  :P.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #413 Gepost op: 20-02-2009, 16:50:43 »
Ik denk zelf dat hij dat niet deed omdat hij alleen nog maar lange broeken had omdat ze hun bagage in moesten leveren. En dat zwemt niet zo lekker.

Ik had eigenlijk het vermoeden dat ze hun bagage in Jordanie weer terug hadden gekregen... Weet het niet zeker hoor...

@RICKDEMOL en Irving: Ik denk ook dat Dennis toch de mol is :D :D :D
Dan is er toch nog iets wezenlijks uit de eerdere seizoenen-theorie voortgekomen, als het klopt :)

Het enige is wel dat het er deze aflevering nogal dik bovenop ligt :S Maar ja, dat kan misschien ook door mijn tunnelvisie komen. Anniek en Jon zijn ook openlijk verdacht gemaakt ik deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 16:52:54 door annebeth »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #414 Gepost op: 20-02-2009, 20:37:03 »
Dennis is de Mol niet. Naast die 2500 euro die hij bij het kasteel verdient, zie ik zijn goede optreden in de reuzenradopdracht vooral als bewijs hiervan. In de taxi's met Rick doet hij het ook prima, en in het hippodroom zit hij op een slechte positie om te saboteren. Bij de veiling wil hij wel veel geld uitgeven, maar hij mist de eigenschap om de anderen te kunnen overtuigen. Niemand luistert naar hem.
En dan heb je ook nog de helm uit afl 1. Waarom zou een mol net die cruciale helm vinden, die geld oplevert?

Die hint van 'vorige series' is heel mooi gevonden, maar waarom is Dennis nou de mol als het gaat om molacties? Want daar heb ik nog steeds geen antwoord op  :P [/ongeduldmodus]
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #415 Gepost op: 20-02-2009, 22:03:27 »
Ik kan het niet meer laten, het kan toch nergens op slaan, ik heb dennis nog nooit iets verdachts zien doen, ik ga het eens zelf op een rijtje zetten

Molse acties
Dennis en Jon komen er niet uit met de topito's
Dennis begrijpt de huisnummers niet bij het reuzenrad. Dennis zegt dat hij bij Hans moet, terwijl hij bij iedereen zonder tattoos zou kunnen (maar ja, hans staat klaar, dus dan is er meteen een bakje goed, nog meer uitleg zou tijd kosten).
Dennis en vivienne zijn te laat binnen bij de telefooncelopdracht
Dennis wil absoluut niet dat mensen in zijn tas zitten terwijl daarna het geld in zijn tas wordt gevonden. Was het geld eerder al bij de mol in de tas gestopt? Wanneer anders?
Misschien heeft Dennis gemold met de portofoon bij de auto's
Dennis wil veel geld uitgeven aan tenten. Hij ergert zich dat de groep niet samenwerkt en loopt weg van de groep (hopend dat ze hem komen helpen?).
Dennis zet 200 in en komt daarmee op -1000. HIj volgt dezelfde route als sebas, de -5 in. (maar volgens mij hoopte hij op hun strobalen)
Dennis interpreteert de supermarktopdracht verkeerd (was ook niet helemaal duidelijk)
Dennis is niet zo sterk met het dragen van het ijs
Dennis gooit het blok ijs kapot zonder het vast te houden
Dennis doet weinig bij de serveeropdracht.

Onmolse acties
Dennis bedenkt dat het handig is om een ander in te typen. Hiermee wordt de kans dat hij een kandidaat is en inderdaad nee heeft gezegd, voor mij groter.
Dennis vindt de helm van Froukje
Dennis corrigeert Sebastiaan bij de camera's
Dennis ging als eerste op de bus met de kleding, hij rekent uit dat ieder 14 kledingstukken mag, dat is eerlijk en neemt iedereen over. (daar had hij toch wel iets leuks kunnen mollen, al was het maar zorgen dat hij de opdracht verkeerd doorgeeft?)
Dennis vindt enveloppen met geld, maar niet de vrijstelling.
Het lukt Dennis niet om de leiding te houden bij het formeren van teams voor de autokerkhofopdracht.
Dennis hoort de telefoon in de telefooncel, Vivienne niet, hij roept vivienne (daar moet de mol doen of ie het niet hoort)
Dennis doet goede dingen bij de opdracht met het reuzenrad. Vief en paula schrijft hij meteen goed op. Hij vertelt meteen, vanuit zichzelf, dat hij zelf twee tattoos heeft (mol zou dat nooit goed vertellen). Legt het goed uit aan Paula. Ook de tweede keer dat hij beneden staat doet hij het goed. Legt het goed uit aan de volgende, geeft de huisnummers goed door.
Dennis geeft het goede antwoord door de telefoon bij de telefooncelopracht, hij vraagt de weg.
Dennis leidt de x2 naar de 1000
Dennis doet zijn best om de strobalen op een handige plek te leggen
Dennis doet niet handig zijn best om de groep te overtuigen van geld uitgeven voor tenten, hij loopt weg en frustreert zich in zijn eentje ipv overtuigende argumenten geven.
dennis brengt als enige geld binnen bij de kastelenopdracht.
Dennis wil op de markt niet opsplitsen (een mol kan dan dus echt niet mollen)
Dennis geeft bij het ganzenborden een goed antwoord.
Dennis en Rick doen het erg goed bij de fotoopdracht
Dennis corrigeert Anniek 2x bij het kopen van te dure spullen

Conclusie: veeeeeeeeel te veel onmolse acties en weinig overtuigende molacties, de laatste aflevering wat, maar toen had hij een pact waarin hij anderen op het verkeerde been wil zetten (Dennis, wakker worden, dat doen een hoop anderen al de hele serie, daar hebben ze geen pact voor nodig!)
Nu jullie weer. Een mol moet wel mollen, hoeveel hints er ook naar hem wijzen.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #416 Gepost op: 20-02-2009, 22:16:54 »
Ik zie Dennis er ook nog wel voor aan om zo'n "en toen"  zin voor de gein te gaan gebruiken in een biecht, omdat hij volgens mij fan is van de serie en ze ook allemaal gezien heeft waarschijnlijk. Gewoon om ons kijkers op een dwaalspoor te brengen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #417 Gepost op: 20-02-2009, 22:23:27 »
Nu jullie weer. Een mol moet wel mollen, hoeveel hints er ook naar hem wijzen.
Oh, ik ben het helemaal met je eens hoor. En ik ben het dus niet eens met de mensen die hem een geweldige mol vinden. Ik vind hem eigenlijk vrij zwak. Maar toch denk ik dat hij het is. En niet door de hints, overigens, want volgens mij hebben ze er voor iedereen hints ingestopt deze serie. En de hints naar Dennis zijn ook nog eens überflauw.
Maar toch, ik denk het echt...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #418 Gepost op: 20-02-2009, 22:55:24 »
Nu jullie weer. Een mol moet wel mollen, hoeveel hints er ook naar hem wijzen.
Het gaat me wat langer duren om er een mooi verhaal van te maken. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat hij de mol is, dus ik ga absoluut de uitdaging aan. (Ik ben wel drie weken achter elkaar mijn mol kwijt geraakt.)
Het zal wel lastig zijn om echt te overtuigen, want Dennis is af en toe ook gewoon een held. Er zijn ook een aantal mogelijke molacties die je ziet mislukken.
Het zal waarschijnlijk wel een vrij subjectief verhaal worden met scenario's die niet in alle gevallen goed te onderbouwen zijn.

Een van mijn wat verder gezochte scenario's van een mislukt molacties van Dennnis (die ik waarschijnlijk weg ga laten) zou ik heel grappig vinden, mocht het waar gebeurt zijn.
Namelijk: Na de uitleg van PJ in het waterpijp cafe, zie je Dennis even weg lopen van groep en iets doen dat niet te zien is. Heel misschien heeft hij hier twee bordjes omgewisselt (ook een manier om de opdracht te saboteren). Het lijkt me echt super grappig als blijkt dat de watermeloen toch fout lag aan het eind van de opdracht, maar omdat de bordjes omgedraait waren toch goed leek en geld opleverde. Dennis zien we een aantal keer heel zelfverzekerd zeggen dat het geen watermeloen is (omdat het volgens dit scenario ook niet zo is en dat weet hij als mol). Je ziet Dennis ook onverklaarbaar hard lachen (en die onderdrukken) als PJ zegt dat de meloen goed is.

 :P  ::)

Offline Elsbeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #419 Gepost op: 20-02-2009, 22:57:58 »
Hmmm, dit heeft mij juist overtuigd om toch niet over te stappen naar Dennis (wat ik wel bijna deed).

Ik denk overigens dat Dennis gewoon de mol niet wil zijn, omdat hij dat een mindere uitdaging vind ofzo. Ik weet het niet precies, maar toch ik denk dat ofzo. Gewoon omdat hoe hij is , niet dat ik hem ken maar hoe ik hem op tv heb meegemaakt (try before you die, ranking the stars en nu dus WIDM) zegt mijn gevoel dat zo.


Nou ja, dit was dus mijn warrige (ala Jon) bericht.
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.