Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151869 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #420 Gepost op: 20-02-2009, 23:18:00 »
Het gaat me wat langer duren om er een mooi verhaal van te maken. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat hij de mol is, dus ik ga absoluut de uitdaging aan. (Ik ben wel drie weken achter elkaar mijn mol kwijt geraakt.)
Het zal wel lastig zijn om echt te overtuigen, want Dennis is af en toe ook gewoon een held. Er zijn ook een aantal mogelijke molacties die je ziet mislukken.
Het zal waarschijnlijk wel een vrij subjectief verhaal worden met scenario's die niet in alle gevallen goed te onderbouwen zijn.

Maar als je er heilig van overtuigd bent, dan is het toch juist niet moeilijk om andere mensen te overtuigen? Of is het meer een gevoel? Want daar overtuig je me echt niet mee.

~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #421 Gepost op: 20-02-2009, 23:23:08 »
Maar als je er heilig van overtuigd bent, dan is het toch juist niet moeilijk om andere mensen te overtuigen? Of is het meer een gevoel? Want daar overtuig je me echt niet mee.
Ja, het is grotendeels op basis van gevoel, biechts, uitspraken en gezichtsuitdrukkingen dat ik hem verdenk. Maar ook wel de nodige mollenstreken, en daar zal ik me in mijn overzicht toe beperken. Al het andere geneuzel zal ik weg laten.

Maar vandaag gaat het niet afkomen.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #422 Gepost op: 21-02-2009, 11:14:54 »
Citaat
Het lukt Dennis niet om de leiding te houden bij het formeren van teams voor de autokerkhofopdracht.

Dit is in werkelijkheid een briljante molactie van Dennis.

Bij het formeren van de teams werd gevraagd wie de drie kandidaten waren met overzicht. Dennis besluit dat dat precies het moment is om de groep ervan te overtuigen dat de teams op een logische, beredeneerde wijze tot stand moeten komen. In zijn aanpak van de formatie bewaart hij kortom het OVERZICHT, en ook al loopt hij weg, hij heeft de kandidaten er zo onbewust van overtuigd dat hij degene is met overzicht en krijgt inderdaad ook een walkie-talkie in handen. Die drukt hij vermoedelijk telkens de hele tijd in om de communicatie zo te laten mislukken.

Ik begin er ook van overtuigd te raken dat Dennis de mol is. Interessant is wel dat hij buiten dat hij stiekem heel veel dingen fout doet, hij ook heel veel dingen goed doet.

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #423 Gepost op: 21-02-2009, 11:33:55 »
Heb de opdracht van de waterpijp net weer bekeken. dennis koopt de meloen op de markt, met het waterpijp roken gedraagd Dennis zich erg vaag, je ziet hem niet veel roken en steeds weer zijn tuitje (hoe zeg ik zoiets) op en af de waterpijp halen. Ook zie je hem steeds heel stiekem kijken en opeens zie je zijn hand in beeld waarin hij het tangetje vast heeft waar de kooltjes mee op de schaaltjes gelegd werden. Zou goed kunnen zijn dat er kooltjes verplaatst zijn van aardbei naar meloen bv.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #424 Gepost op: 21-02-2009, 12:08:25 »
Jullie uiteenzettingen hierboven bevestigen alleen maar meer mijn vermoeden;
Dennis is wekenlang over het algemeen gezien als de fanatieke, slimme kandidaat. Ik denk dat hij meer gemold (niet vernield hoor, haha) heeft dan wij denken, gewoon slimme, geniepige actietjes.

Als je het alternatief van de anderen (Jon en Anniek) er tegen af zet, nl met de in mijn ogen te-dik-er-bovenop-molacties, dan kan het toch niet anders, dan dat Dennis de mol is? En Viv heeft vlg mij gewoon veel teveel geld in het laatje gebracht.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #425 Gepost op: 21-02-2009, 13:29:43 »
Ok...paar dingetjes over Dennis.

Theorie die ik hier teruglees over het woord "toen" en de vreemde zin die Dennis gebruikt vind ik ok. Evenzo het bevestigen van Dennis (montage) als PJ bij intro zich afvraagt of D. de Mol is ("klopt precies" 2x).
Verder;
Dennis zou ook een product uit Engeland in het karretje stoppen (Viv. ook).
Drankzoekactie..start 'ie idd zelf op.
Draagt shirt met doodshoofd, foto bij productieshots afl. 7 ook een doodshoofd te zien die ik niet in de aflevering terug heb gezien. Slappe hint, ik weet het.
Hij bewaakt wel keurig het budget maar voorkomt daarmee dat er producten nog bijgevoegd worden uit o.a. Spanje en Portugal.


maltho thi afrio lito

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #426 Gepost op: 21-02-2009, 13:46:08 »

Als je het alternatief van de anderen (Jon en Anniek) er tegen af zet, nl met de in mijn ogen te-dik-er-bovenop-molacties, dan kan het toch niet anders, dan dat Dennis de mol is? En Viv heeft vlg mij gewoon veel teveel geld in het laatje gebracht.
Dit is eigenlijk precies waarom ik denk dat het Dennis is. Echt verdacht is hij niet, maar ik dénk gewoon dat hij het uiteindelijk zal blijken te zijn. Omdat het van de anderen om verschillende redenen onwaarschijnlijk is en ik me bij Dennis een aantal molacties kan voorstellen die niet of nauwelijks in beeld zijn geweest. En ook acties die wij in eerste instantie niet zo verdacht vonden, maar die als molactie zouden kunnen worden uitgelegd.

Het reuzenrad bijvoorbeeld, waarvan wij denken dat hij het goed deed, maar waar heel goed later de verklaring kan worden gegeven dat "Dennis wist dat Hans bij Anniek moest komen, dus de boel saboteerde door zelf bij Hans te gaan zitten".

En de enveloppen in het gebouw, waar hij gewoon enveloppen heeft kunnen laten hangen. Geldt voor iedereen, maar bij Dennis komt daar voor mezelf bij dat ik eigenlijk gelijk al dacht dat de Mol in de eerste groep moest zitten. Dat was namelijk de enige manier om zeker te weten dat je kón saboteren. In de 2e groep zou je eigenlijk als eerste moeten om echt iets te kunnen doen, maar dan was je als Mol toch afhankelijk van de volgorde die de groep zou bepalen. Op zich deed Jon het dan ook nog goed door de rest te overtuigen van zijn nachtblindheid, maar ja, die kwam weer met veel naar buiten.
Dennis is de enige van de eerste groep die nog over is.

Bij de laseropdracht in het kasteel kun je je vanalles voorstellen. Het kan een mislukte molactie zijn en dat het de bedoeling was om afgeschoten te worden. Maar hij kan ook een geldzak weggemaakt hebben ofzo.

Bij de theateropdracht is het duidelijk hoe e.e.a. naar Dennis uitgelegd kan worden, ook al vinden wij het een Peppi & Kokki-hint.

Wil op de verkeerde plek in de loods gaan staan, wandelt rustig terwijl de tijd verloopt bij de telefooncellen, zet hoog in en verliest bij het flipperen, gaat drank zoeken in de supermarkt, doet niks bij het bedienen, gokt niet de juiste afvaller, enz, enz. Veel slappe en mislukte molacties, maar wel zo uit te leggen. En - en dat is het belangrijkste - veel minder benadrukt in de uitzendingen dan van Jon en Anniek.


Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #427 Gepost op: 21-02-2009, 14:31:21 »
Ik vind zijn molacties niet echt slap of mislukt hoor. We hebben gewoon veel niet gezien. En veel ging net wel goed weet je wel, zoals ze net nog een halve minuut hadden om ergens te komen geloof ik (weet alleen even niet meer welke opdracht dat was).
Als we naar Dennis uit serie 8 kijken, dan kon je voor aflevering 10 ook niet echt overal de vinger op leggen. Heel duidelijk saboteren vonden wij hem niet, toch? Maar dat bleek hij toch te hebben gedaan. Ik denk dat het voor deze Dennis een beetje hetzelfde ligt.

-Hoe hij dat blok ijs gewoon tegen de rotswand aan smeet vond ik wel echt briljant. Als dat niet verdacht is dan weet ik het niet meer.
-Hij heeft nu ook de pot he? Wie weet heeft Sebastiaan hem wel geinspireerd om ook wat uit te gaan halen daarmee ;)

Het fijne van Dennis als mol zou ik vinden dat hij een techniek heeft gebruikt die aan de ene kant vrij uniek is en aan de andere kant dicht bij zijn karakter ligt. Vooral als hij niet vooraf gekozen is vind ik dat een hele prestatie. En het feit dat niemand hem verdacht in de vorige uitzending (hij heeft niet achter de ondervraagspiegel gezeten) is ook heel gaaf :D

@Bodde: goed gevonden, nog een aanwijzing dat dat T-shirt belangrijk is. Want die bloem in de mond van de doodskop staat ook op dat T-shirt!!

-Oh ja, wat me ook nog op viel was in het introfilmpje. Het sein wat hij met zijn zaklamp maakt is hetzelfde als het signaal van  'gevaar' bij duikers, zoals iemand eerder op het forum heeft opgemerkt. Ook kun je het zien als 'ja', vind ik (een knikgebaar zeg maar), of 'I' (= ik a la Dennis Weening in de TAXI opdracht) daarmee bevestigend dat hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2009, 14:45:12 door annebeth »

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #428 Gepost op: 21-02-2009, 14:47:41 »
Waarvoor dank Annebeth. Maar lees nu elders dat ook 2 andere kandidaten dat shirt hebben aangehad. O wacht eens, dat was een zwart geval met doodshoofd. Dit shirt hebben zij niet aangehad. Hmmm, zou er dan toch meer inzitten?
Had dat hele bloemetje niet gezien op het shirt, wel vleugeltjes.
Tekst shirt was geloof ik: "Eternity forever": eeuwige roem als Mol?

nb
Jammer dat het geen geel bloemetje was  ;)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2009, 14:49:56 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #429 Gepost op: 21-02-2009, 14:55:09 »
Waarvoor dank Annebeth. Maar lees nu elders dat ook 2 andere kandidaten dat shirt hebben aangehad. O wacht eens, dat was een zwart geval met doodshoofd. Dit shirt hebben zij niet aangehad. Hmmm, zou er dan toch meer inzitten?
Had dat hele bloemetje niet gezien op het shirt, wel vleugeltjes.
Tekst shirt was geloof ik: "Eternity forever": eeuwige roem als Mol?

nb
Jammer dat het geen geel bloemetje was  ;)
als je het over dat shirt hebt dat patrick ook aan had vorig seizoen, daar staat op 'eternal affection'.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #430 Gepost op: 21-02-2009, 14:57:36 »
als je het over dat shirt hebt dat patrick ook aan had vorig seizoen, daar staat op 'eternal affection'.

Oooow jammer... :-[

Dank voor rechtzetten!  ::ok::
maltho thi afrio lito

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #431 Gepost op: 21-02-2009, 14:58:05 »
Dat zwarte geval was de molhint naar Dennis Weening (die pet weet je wel).Ten minste, ik denk dat je dat bedoeld? Dat sterkt alleen maar meer mijn vermoeden haha :D

He, was me net opviel, versprak Dennis zich in de biecht?
-In de opdracht met de boodschappen en de biecht heeft hij het standpunt dat ze zo veel mogelijk producten moesten zoeken. Maar in 1 bepaald stukje van de biecht zegt hij: We hadden 30 minuten de tijd, keer 5. Dat lijkt me genoeg tijd om 12 verschillende producten te vinden. (dit was de wel correcte-opvatting van de opdracht)

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #432 Gepost op: 21-02-2009, 15:04:00 »
Dat zwarte geval was de molhint naar Dennis Weening (die pet weet je wel).Ten minste, ik denk dat je dat bedoeld? Dat sterkt alleen maar meer mijn vermoeden haha :D



Weer een hint naar een vorige reeks  ;)
maltho thi afrio lito

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #433 Gepost op: 21-02-2009, 17:08:33 »
Het reuzenrad bijvoorbeeld, waarvan wij denken dat hij het goed deed, maar waar heel goed later de verklaring kan worden gegeven dat "Dennis wist dat Hans bij Anniek moest komen, dus de boel saboteerde door zelf bij Hans te gaan zitten".
Dennis is tijdens de reuzenrad opdracht de oorsprong van alle verwarring, door te beginnen met opschrijven van foute antwoorden op de flipover. De andere kandidaten werken door vanaf die aantekeningen, waardoor er een grote chaos op de flipover ontstaat.
Dennis schrijft alleen de combinatie goed op die elke kandidaat zou weten op, om niet verdacht te worden (Viv en Paula). Hij zet zichzelf bij Hans, wat uiteindelijk niet de goede combinatie is (al levert het wel een punt op). De andere twee zijn gewoon fout.

Dennis probeert ook de eerste vraag te verdraaien, maar wordt verbeterd door Rick als hij de tweede keer beneden komt.

Dennis wordt dan door Rick opgedragen om Anniek naar beneden te halen en bij Hans in een cabine te stoppen. Als Dennis dit niet gedaan zou hebben, had Rick het heel verdacht gevonden.

Op deze manier kan Dennis makkelijk gemold hebben. Hij lijkt het wel belangrijker te vinden om zijn 'vermomming' te behouden, dan om het maximale uit de pot te houden. Maar hij beinvloed het resultaat van de opdrachten wel negatief.
Elk jaar blijkt weer dat de mol helemaal niet elke mogelijkheid aangrijpt om maximaal te mollen.

...zet hoog in en verliest bij het flipperen...
Bij het flipperen doet Dennis het heel goed. Hij weet waarschijnlijk dat de linkerroute veel kans maakt om in de rode x5 te komen. Door daar hooiblokken te gaan verslepen na de worp van Paula, gooit ook Sebas nog via de route, en vervolgens hijzelf ook. Maar het lijkt niet verdacht.

Ik vindt Dennis nu ook verdacht bij de Ben Hur opdracht. Ik heb allerlei post gelezen over op welke plek de mol het beste kan rijden... ze hebben ons mooi zand in de ogen gestrooid. De mol kent de oplossing van de puzzle natuurlijk allang. Dennis houdt zich vanaf het begin op bij de puzzel. Hij kan gemakkelijk essensiele puzzelstukjes omwisselen voordat hij in de wagen heeft gezeten en is wederom helemaal niet verdacht.

Ik denk dat mijn overzicht morgen ergens af is.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #434 Gepost op: 21-02-2009, 17:25:43 »
@Ishtara:



Onmolse acties
Dennis vindt enveloppen met geld, maar niet de vrijstelling. 

Dennis doet goede dingen bij de opdracht met het reuzenrad. Vief en paula schrijft hij meteen goed op. Hij vertelt meteen, vanuit zichzelf, dat hij zelf twee tattoos heeft (mol zou dat nooit goed vertellen). Legt het goed uit aan Paula. Ook de tweede keer dat hij beneden staat doet hij het goed. Legt het goed uit aan de volgende, geeft de huisnummers goed door.

Dennis doet zijn best om de strobalen op een handige plek te leggen


- Bij de enveloppen loopt Dennis er ook eentje opzichtig vorobij.

- Het reuzenrad is voor Dennis ideaal om te mollen. Doordat hij bij (bijna) iedereen kan gaan zitten, kan hij een andere combi onmogelijk maken. Als hij bij Hans gaat zitten, kan Hans niet meer bij Anniek.

- Het verplaatsen van de strobalen heeft geen enkel effect, helemaal aan het einde buigt de bal stees af naar de -5.... Zou de mol dat weten en daarom de rest proberen overtuigen dat ze hetzelfde parcours moeten blijven volgen?


Ik ben het met je eens dat Dennis teveel kandidaatacties doet voor een mol, maar bij deze 3 punten zie ik wel een potentiiële molactie.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #435 Gepost op: 21-02-2009, 17:30:50 »

Bij het flipperen doet Dennis het heel goed. Hij weet waarschijnlijk dat de linkerroute veel kans maakt om in de rode x5 te komen. Door daar hooiblokken te gaan verslepen na de worp van Paula, gooit ook Sebas nog via de route, en vervolgens hijzelf ook. Maar het lijkt niet verdacht.

Toen ik Rick nog verdacht heb ik gezegd dat het flipperen maar een loterij was en dat vind ik nog steeds. Het enige dat je misschien kunt zeggen is dat de Mol waarschijnlijk hoog zal inzetten. Ja, of heel laag, maar dan heb je wel een hele voorzichtige Mol. Ik acht de kans het grootst dat de Mol hoog inzet. Als je daarmee geld verliest dan is het een geweldige mollenstreek en als je pardoes wint, dan zeg je in de biecht hoeveel je ervan baalt dat je plan mislukt is. Ik vind het in ieder geval niet 'des mols' om een middenbedrag te kiezen.
Als Dennis inderdaad de Mol blijkt te zijn, is het plan in dit geval dus fantastisch gelukt (ook al kon ook hij nooit zeker weten dat zijn bal niet per ongeluk in de x5 zou rollen).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #436 Gepost op: 21-02-2009, 17:39:04 »
Toen ik Rick nog verdacht heb ik gezegd dat het flipperen maar een loterij was en dat vind ik nog steeds. Het enige dat je misschien kunt zeggen is dat de Mol waarschijnlijk hoog zal inzetten. Ja, of heel laag, maar dan heb je wel een hele voorzichtige Mol. Ik acht de kans het grootst dat de Mol hoog inzet. Als je daarmee geld verliest dan is het een geweldige mollenstreek en als je pardoes wint, dan zeg je in de biecht hoeveel je ervan baalt dat je plan mislukt is. Ik vind het in ieder geval niet 'des mols' om een middenbedrag te kiezen.
Als Dennis inderdaad de Mol blijkt te zijn, is het plan in dit geval dus fantastisch gelukt (ook al kon ook hij nooit zeker weten dat zijn bal niet per ongeluk in de x5 zou rollen).
Het zou mij niks verbazen als de programmamakers een aantal proefballen hebben gegooit via verschillende routes en mogelijk zelfs het rode x5 bordje hebben verzet bij een vak waar de bal via één van de routes vaak in terecht komt. Vervolgens is de mol hierover geinformeerd.

Het spel lijkt willekeurig, maar is dat zeker niet.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #437 Gepost op: 21-02-2009, 17:56:42 »
Ik vindt Dennis nu ook verdacht bij de Ben Hur opdracht. Ik heb allerlei post gelezen over op welke plek de mol het beste kan rijden... ze hebben ons mooi zand in de ogen gestrooid. De mol kent de oplossing van de puzzle natuurlijk allang. Dennis houdt zich vanaf het begin op bij de puzzel. Hij kan gemakkelijk essensiele puzzelstukjes omwisselen voordat hij in de wagen heeft gezeten en is wederom helemaal niet verdacht.
Maar dit kan ook net zo goed Jon zijn geweest
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #438 Gepost op: 21-02-2009, 23:53:13 »
Grrrr ik kap er mee  ::zwaai::  Voor mijn gevoel is het Dennis maar als ik hier alles lees kunnen het net zo goed de andere 3 zijn ::schaam::  Wat een moeilijke mol is het dit jaar...
We hebben gewoon geen mol

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #439 Gepost op: 21-02-2009, 23:59:25 »
Oke nog even het Dennis is de mol vuurtje opstoken voor de nacht.....
Al diverse x heb ik het voorbij zien komen en nooit echt aandacht aan besteed en nu vanavond ineens ZAG ik het!
(blind geweest  ::rofl:: )
In IEDERE molmail waar de kandidaten worden geinterviewd over de afl. zit DENNIS als enige altijd voor een spiegel.
Dat kan toch geen toeval zijn, dat moet toch iets betekenen.
Betekend het echt zo simpel als div. mensen al hebben beweerd: Een dubbele Dennis???
Tjongejonge, hij begint steeds verdachter te worden mijns inziens.... ::vergroot::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna