Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151894 keer)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #440 Gepost op: 22-02-2009, 00:36:02 »
Maar dit kan ook net zo goed Jon zijn geweest

of Anniek  ::tandpastasmiley::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #441 Gepost op: 22-02-2009, 00:37:58 »
Die spiegel is geloof ik al vaker genoemd. Het enige is dat alle interviews natuurlijk op 1 plaats en tijd zijn opgenomen, dus is het logisch dat de spiegel in elke molmail aanwezig is. Maar het kan natuurlijk nog steeds een (goede :)) hint zijn.

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #442 Gepost op: 22-02-2009, 00:53:16 »
Hey, ik ben nieuw hier, maar ik heb miss een aanwijzing.
Is het niet erg toevallig dat Dennis dossier bovenaan ligt als Inge het mapje sluit?

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #443 Gepost op: 22-02-2009, 00:56:12 »
@ Jayne

De mol kan wel weten hoe hij de strobalen moet leggen om zijn bal in de -x5 te laten komen toch?

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #444 Gepost op: 22-02-2009, 02:00:34 »
Ik heb tot en met 4 gekeken.
Wat me opvalt zijn de volgende dingen.
- in de loods loopt Dennis veel rond. Hij vindt wel de helm voor Froukje, maar hij lijkt zijn camera niet echt te zoeken. Pas ergens aan het eind gaat hij er staan.
- In het theater doet hij echt nauwelijks mee met het vinden van de woorden. Hij zit apart en roept niks, behalve 2 voorstellen. Hij stelt voor om de namen te proberen en om voorzetsels te proberen. Die namen zet de mensen op het verkeerde spoor.... de voorzetsels leiden wel tot het woordje bij. Maar verder doet hij niet mee.
- in het reuzenrad gaat hij meteen bij de verkeerde zitten en zegt dat hij in ieder geval goed zit. Hij zegt: 11 is goed, zo laten... Op die manier zorgt hij er eigenlijk voor dat het lang duurt dat ze hem er weer uit halen.. Na afloop zegt hij cynisch: goh in 9 keer maar eentje goed er bij?? Zo doet hij voorkomen alsof hij goed gestart is, terwijl hij juist verkeerd gestart is.
- In aflevering 4 zegt Hans bij de test dat hij gaat spreiden op: Anniek, Jon en Vivienne. Deze 3 zitten er alle 3 nog in.... Maar... Hans vliegt eruit!! Dat is raar, want als het een van die 3 is, moet  hij toch een paar vragen goed hebben.. Er zijn nl. anderen die voor iemand gaan die er nu al uit ligt. Dennis zegt bijv. dat hij helemaal op Paula zit.. Toch vliegt Hans eruit en Dennis niet.. of een van de anderen die niet op een van de laatste vier zat... Dan kan het bijna niet anders dan Dennis zijn toch?
- Bij het geld zoeken vindt Dennis zo te zien maar een paar envelopjes......
- BIj de auto's had Dennis de perfecte positie om Paula er steeds uit te drukken.... Hij wijst wel Rick waar de 1000 zit.... Zijn team lag er wel weer redelijk snel uit.....
- Zijn zg. manier om de 3 bestuurder te kiezen, was een domme manier voor zo'n slimme jongen. Hij weet best dat als je 9 mensen 8 stemmen per persoon laat uit brengen dat het een zooitje wordt. Hij doet dus hier ineens alsof hij geen grip heeft op de situatie... Hij heeft iedereen in verwarring gebracht.

Het zijn niet allemaal directe mollenstreken, maar... wel verdacht vind ik. Het is steeds alsof hij bloedserieus en fanatiek is en straalt maar uit dat hij niet de mol is en wil winnen, maar het klopt niet helemaal........

Als hij niet de mol is, dan verdenkt hij Vivienne al een hele tijd volgens mij, want hij doet voortdurend zijn best om steeds bij haar in het team te zitten en uiteindelijk is hij zelfs een pact met haar aangegaan.
Dus..... of hij is de Mol of hij is een meesterlijke winnaar straks.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #445 Gepost op: 22-02-2009, 02:08:00 »
Ik heb tot en met 4 gekeken.
Wat me opvalt zijn de volgende dingen.
- in de loods loopt Dennis veel rond. Hij vindt wel de helm voor Froukje, maar hij lijkt zijn camera niet echt te zoeken. Pas ergens aan het eind gaat hij er staan.
Hij had zijn camera al gevonden en ging toen op zoek naar die van de anderen. En zo vond hij ook de camera van Froukje. Dit vind ik echt zo verschrikkelijk onmols! Die camera was echt nodig voor het slagen van de opdracht! Blijf dan als mol gewoon op je plek staan!
- BIj de auto's had Dennis de perfecte positie om Paula er steeds uit te drukken.... Hij wijst wel Rick waar de 1000 zit.... Zijn team lag er wel weer redelijk snel uit..... Jon had ook zo'n positie. Alleen Anniek en Viviënne hebben dat niet gedaan kunnen hebben. En inderdaad zijn team lag er weer heel snel uit, maar hij heeft uiteindelijk de andere teams wel weer heel goed geholpen!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #446 Gepost op: 22-02-2009, 02:33:01 »
Hij had zijn camera al gevonden en ging toen op zoek naar die van de anderen. En zo vond hij ook de camera van Froukje. Dit vind ik echt zo verschrikkelijk onmols! Die camera was echt nodig voor het slagen van de opdracht! Blijf dan als mol gewoon op je plek staan!
Tja, waneer is iets onmols...

'K heb even wat quotes geplukt van Heinz site over eerste opdrachten. Ik zie in dit geval de opdracht met de groepsfoto in de verfhallen als eerste opdracht en niet de Secret Mole Society, omdat dat niet echt een opdracht is.

  • George: “Mol zijn heeft ook met het vermengen van vertrouwen te maken. Ondanks mijn hoogtevrees ben ik wel afgedaald, waardoor ik meteen heel veel krediet heb gekregen.” (WIDM3)

  • Elise kiest er tijdens de eerste opdracht, de wandeltocht (aflevering 1), voor om het vertrouwen van de groep te winnen door goed mee te werken. (WIDM4)

Dennis heeft dit keer nog een extra reden om het te doen. De pot staat op -€3000 zonder dat hij daar als mol invloed op heeft gehad. Dan heb je als mol geen eer aan je werk. Misschien wou hij eerlijk vanaf €0 beginnen.
Maar het kan ook dat hij dacht dat de opdracht zou mislukken (door andere kandidaten), en daarom de held uit is gaan hangen.

Dunluce Castle is het enige waar ik een beetje mee in mijn maag zit. Hoewel je mogelijk een mol actie ziet mislukken, zou dat nog geen reden hoeven zijn om die 2500 over de eindstreep te brengen. (Behalve als hij niet geraakt kon worden zoals Yvon ooit.)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 02:37:42 door Rat »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #447 Gepost op: 22-02-2009, 05:15:21 »
@ Jayne

De mol kan wel weten hoe hij de strobalen moet leggen om zijn bal in de -x5 te laten komen toch?
Nou, weten...? Hij heeft niet op die baan geoefend, lijkt me. En aangezien het ook nogal lastig was om de balen juist zo te leggen dat ze in de plus 5x gingen, lijkt me het tegenovergestelde net zo moeilijk en onvoorspelbaar.
Tuurlijk, je kunt het proberen, maar als het lukt is het meer geluk dan wijsheid als je maar 1x kunt rollen.

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #448 Gepost op: 22-02-2009, 09:33:53 »
De mol krijgt van te voren toch te horen hoe de opdracht in elkaar zit? Als ik nu iets doms zeg moet je t zeggen ;p

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #449 Gepost op: 22-02-2009, 11:30:18 »
Dat kasteel zit me ook niet lekker......
Ik zie wel dat hij probeert het zakje met geld aan Sebastiaan te geven. Hij houdt het hem nonchalant voor.....alleen Sebas pakt het niet. Waarom zou Dennis het aan Sebastiaan hebben willen geven???

Sebastiaan heeft gezocht naar een zak geld achter een muurtje en niet gevonden. De enige die daar al in de buurt was geweest was...... Dennis!
Heeft Dennis dat geld gepakt en ergens anders neergelegd???

Maar... waarom rent Dennis als een gek om zonder geraakt te worden binnen te komen met zo'n smak geld??? Dat blijft de vraag.

Je moet trouwens niet 3 afleveringen achter elkaar gaan kijken midden in de nacht..... dan ga je er de hele nacht over dromen!
 :(

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #450 Gepost op: 22-02-2009, 11:48:32 »
Wat me nu opvalt nu ik alles achter elkaar zie en alleen op Dennis let is dat hij een aantal keren echt niks doet alleen maar "controlerend" bezig is.
Bij de kistjes...... Hij wil persé de sleutels hebben van de kistjes die al opengemaakt zijn om zoals hij beweert te controleren of Viv en Rick het wel goed doen. Hij besteedt dus het grootste deel van de opdracht aan het openen van kistjes die al open zijn geweest. Zo levert hij niet echt een bijdrage, hij kan wel nagaan hoeveel er al opgehaald is. Pas helemaal aan het eind zie je hem 2 keer iets uit een kistje pakken!

Bij het winkelen op de markt schrijft hij ook de dingen op net als Sebas, maar je ziet hem al heel snel zonder boekje een beetje meelopen terwijl Sebas en Froukje iemand vinden om alles te laten vertalen. Hij kijkt wederom een beetje toe.
Als ze de groep willen opsplitsen is hij tegen, want ze hebben tijd genoeg! Daarna zie je hem een watermeloen kopen in zijn eentje, terwijl de rest alle andere boodschappen koopt samen.... Hij koopt dus maar 1 ding en doet niet mee met de groep.

Bij het waterpijp proeven, gaat hij steeds naar een pijp die een ander net gehad heeft en zegt dan  ja het is banaan... Bij de meloen zegt hij meteen nee en blijft dat volhouden. Daarna zie je hem niet echt veel vinden.....

Het ligt er uiteraard ook aan wat ze in beeld brengen, dus je weet het niet zeker of het zo is.. Maar als je echt enkel en alleen op Dennis let. Op alles wat hij doet en zegt, dan valt op hij goed hij is in fanatiek lijken en druk doen zonder een wezenlijke bijdrage te leveren. En als hij dan duidelijk iets doet/zegt lijkt het erop dat hij de mensen op het verkeerde been zet of aan het twijfelen wil brengen.

Tot nu toe is het kasteel de enige opdracht die hij niet heeft gesaboteerd.

Ik ga weer verder kijken!

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #451 Gepost op: 22-02-2009, 11:59:53 »
Dunluce Castle is het enige waar ik een beetje mee in mijn maag zit. Hoewel je mogelijk een mol actie ziet mislukken, zou dat nog geen reden hoeven zijn om die 2500 over de eindstreep te brengen. (Behalve als hij niet geraakt kon worden zoals Yvon ooit.)

2500 is inderdaad wel erg veel, teveel eigenlijk, maar er kunnen wel genoeg verklaringen voor zijn. Volgens mij was er constant iemand bij Dennis (Sebastiaan of Anniek waren dat) en dat maakt het in zo'n opdracht al een stuk moeilijker om te mollen. Moet je dan midden in je sprint ineens lopen of stil staan terwijl iemand naar je kijkt? -.- Je zag dat Dennis eigenlijk al de verkeerde kant op wou rennen, want hij rende naar links, terwijl de poort waar Dennis heen moest rechts was. Sebastiaan zei nog wel "rechts rechts rechts", maar pas toen Sebastiaan "andere rechts" zei, rende Dennis naar rechts. Niet elke molactie lukt altijd. Bovendien is het in bijna elke serie wel voorgekomen dat de Mol in een keer één groot bedrag heeft binnengehaald, wat voor velen de enige houvast was om die af te strepen als Mol. Maar eerlijk is eerlijk, Dennis leek wel erg zijn best te doen, dus dat is erg onverdacht.

En wel een dubieus moment is inderdaad dat Dennis het zakje aan Sebastiaan wilt geven, of dat lijkt maar zo (tijdens de opdracht zelf is het duidelijker te zien overigens):

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #452 Gepost op: 22-02-2009, 12:14:51 »
En wel een dubieus moment is inderdaad dat Dennis het zakje aan Sebastiaan wilt geven, of dat lijkt maar zo (tijdens de opdracht zelf is het duidelijker te zien overigens):


Ik kreeg de indruk dat Dennis dat zakje aan Sebastiaan wilde geven om daarna een poging te ondernemen het zakje bij de muurtjes te vinden.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #453 Gepost op: 22-02-2009, 12:43:33 »
Dennis is de mol, want bij de opdracht in het theater was uiteindelijk de vraag:''  Het geld is hier maar bij wie?''. Het geld was bij dennis, dus dennis was wie (zegt hij zelf ook nog). Het spel heet wie is de mol OFTEWEL: Dennis is de mol!!!

gefeliciteerd! je bent de 1000ste forummer die dit bedacht heeft  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #454 Gepost op: 22-02-2009, 14:13:49 »
2500 is inderdaad wel erg veel, teveel eigenlijk, maar er kunnen wel genoeg verklaringen voor zijn. Volgens mij was er constant iemand bij Dennis (Sebastiaan of Anniek waren dat) en dat maakt het in zo'n opdracht al een stuk moeilijker om te mollen. Moet je dan midden in je sprint ineens lopen of stil staan terwijl iemand naar je kijkt? -.- Je zag dat Dennis eigenlijk al de verkeerde kant op wou rennen, want hij rende naar links, terwijl de poort waar Dennis heen moest rechts was. Sebastiaan zei nog wel "rechts rechts rechts", maar pas toen Sebastiaan "andere rechts" zei, rende Dennis naar rechts. Niet elke molactie lukt altijd. Bovendien is het in bijna elke serie wel voorgekomen dat de Mol in een keer één groot bedrag heeft binnengehaald, wat voor velen de enige houvast was om die af te strepen als Mol. Maar eerlijk is eerlijk, Dennis leek wel erg zijn best te doen, dus dat is erg onverdacht.

En wel een dubieus moment is inderdaad dat Dennis het zakje aan Sebastiaan wilt geven, of dat lijkt maar zo (tijdens de opdracht zelf is het duidelijker te zien overigens):

Yep, dit is ook ongeveer wat ik in mijn schema, waar ik mee bezig ben, heb gezet. Hij wordt onder toezicht van Viviënne naar het geldzakje geleid.
Als hij van de tarp naar de muur loopt stuikelt hij en kijkt om naar de sluipschutter (wat vertraagd), maar wordt (misschien onbewust) gedekt door Anniek.
Hij probeert best opdringerig het zakje geld aan Sebastiaan te geven, ook nadat het al door Viviënne verboden is door de walkietalkie. Dit zou een mislukt molactie kunnen zijn. Al zullen we nooit weten wat er gebeurt was, als het was gelukt.
Vervolgens rent hij niet samen met Sebastiaan, waardoor hij makkelijker geraakt kan worden.
Maar goed, we kunnen er ook niet omheen dat hij over de finish heen loopt met het geld. Al werd hij toen volgens mij ook in de gaten gehouden door Sebas, Viv en Jon.

(Het zou mij ook niets verbazen als de mol niet geraakt kan worden, zoals Yvon ooit, maar dan heeft Dennis he wel een beetje verpest.)

Ik vindt trouwens zijn uitspraakt in 'De kandidaten over de serie' erg aansluiten bij hoe ik hem zie als mol. Dennis: "Het was heel leuk om mee te doen aan wie is de mol. Ja, leuker dan ik dacht, maar ook tegelijkertijd zwaarder dan ik dacht… In het begin, ja, kreeg ik toch wel moeite met zo ‘n grote groep."
Dennis speelt fanatieke kandidaat, maar mist een stukje leiderschap dat Inge wel had. Dennis kan daarom niet de groep in zijn aanpak meetrekken, en moet het meer van induviduele acties hebben. Bij de veiling zie je hoeveel moeite hij heeft de rest te overtuigen, en houdt zich bij de veiling van de tassen geërgerd op de achtergrond.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #455 Gepost op: 22-02-2009, 14:16:18 »
Wat vreemd is bij de Beethovenopdracht dat Dennis eerst zo heel overdreven zegt dat niemand het moet wagen om in zijn tas te zitten, maar heel laconiek reageert op het feit dat het geld in zijn tas zit. Dan is er dus iemand in zijn tas geweest!!
Hij is ook niet enorm verbaasd als blijkt dat het geld bij hem is, hij loopt vrijwel meteen naar zijn tas, opent deze en pakt onmiddellijk het geld. Hij hoeft niet eens te zoeken.
Het geheel roept toch wel vragen bij mij op:
1. Hoe lang zat dat geld al in zijn tas, dat hij het niet heeft gezien?
2. Wist hij al dat het erin zat in houdt hij zich daarom zo afzijdig bij die opdracht?
3. Als hij het niet wist, waarom lijkt hij nauwelijks verrast? En waarom vindt hij het meteen? Bij het lopen zakt zo'n envelop toch een beetje weg, hij grabbelde niet echt.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #456 Gepost op: 22-02-2009, 15:50:46 »
De mol krijgt van te voren toch te horen hoe de opdracht in elkaar zit? Als ik nu iets doms zeg moet je t zeggen ;p
Nee, je zegt niets doms, maar het lijkt me gewoon een moeilijke opdracht om gecontroleerd te saboteren, ook al weet je dat hij eraan komt. ;) Kijk, ze zullen die Ierse heuvel niet in Nederland precies hebben nagebouwd zodat Dennis kon oefenen. :P Misschien hebben productiemedewerkers dat wel vantevoren te plekke gedaan en wat tips gegeven, dat kan. Maar dan nog... Ik denk dat het voor de Mol net zo moeilijk was om hem zéker in een negatief vak te rollen als het voor de kandidaten was om hem in een positief vak te krijgen. Dat is eigenlijk mijn enige punt. Verder denk ik nog steeds dat Dennis de mol zal blijken te zijn.  8)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #457 Gepost op: 22-02-2009, 16:38:25 »
Dennis valt komende aflevering af.

De ´´het groene lijntje-hint´ is overduidelijk.

Voor de leken:
Bij iedere kandidaat gaat het groene lijntje in 1 keer over de persoon heen.
Behalve bij Vivienne , Anniek en Jon.
Oftewel, de drie finalisten.

Voor wie niet overtuigd is: Kijk het zelf maar na ;)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #458 Gepost op: 22-02-2009, 16:43:17 »
Dennis valt komende aflevering af.

De ´´het groene lijntje-hint´ is overduidelijk.

Voor de leken:
Bij iedere kandidaat gaat het groene lijntje in 1 keer over de persoon heen.
Behalve bij Vivienne , Anniek en Jon.
Oftewel, de drie finalisten.

Voor wie niet overtuigd is: Kijk het zelf maar na ;)
Ik heb mijn pool al vanaf aflevering 3 op die manier ingevuld
maar er is echter een kritiekpuntje
het kan ook zo betekenen dat Dennis de mol is en dat we weer 4 finalisten hebben.
 ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Fija

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #459 Gepost op: 22-02-2009, 17:03:41 »
Ik heb mijn pool al vanaf aflevering 3 op die manier ingevuld
maar er is echter een kritiekpuntje
het kan ook zo betekenen dat Dennis de mol is en dat we weer 4 finalisten hebben.
 ::tandpastasmiley::

Haha! Dat lijkt me wel heel cool ja;-)
Wie is de mol....?      Dennis Storm!!