Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151845 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #460 Gepost op: 22-02-2009, 18:10:29 »
Dennis valt komende aflevering af.

De ´´het groene lijntje-hint´ is overduidelijk.

Voor de leken:
Bij iedere kandidaat gaat het groene lijntje in 1 keer over de persoon heen.
Behalve bij Vivienne , Anniek en Jon.
Oftewel, de drie finalisten.

Voor wie niet overtuigd is: Kijk het zelf maar na ;)
ik zie het niet hoor...

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #461 Gepost op: 22-02-2009, 18:12:09 »
Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat Dennis stiekem wat geld uit dat zakje heeft gehaald bij de laseropdracht (mocht Froukje hem op dat moment dat hij het zakje open doet niet nog steeds op de nek zit)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #462 Gepost op: 22-02-2009, 18:17:17 »
Ik zie het overigens nog wel gebeuren dat Dennis stiekem wat geld uit dat zakje heeft gehaald bij de laseropdracht (mocht Froukje hem op dat moment dat hij het zakje open doet niet nog steeds op de nek zit)
Zat ik ook aan te denken, maar was het niet één briefje van €2500?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #463 Gepost op: 22-02-2009, 18:21:51 »
Maar hij heeft uiteindelijk gewoon 2500 euro binnengebracht. Of bedoelen jullie dat hij misschien probeerde om er geld uit te halen? Of dat er eerst nog meer in zat? Grote kans dat het een briefje van 2500 euro was, want die bestaan in WIDM, zie bijvoorbeeld de opdracht in het theater, afl. 3.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #464 Gepost op: 22-02-2009, 18:22:55 »
Oh ja, je hebt gelijk. Helaas :( Maar het kan toch zijn dat er bijvoorbeeld 2 briefjes van 2500 in zaten?

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #465 Gepost op: 22-02-2009, 18:29:55 »
Tja... dat blijft gissen.
Het kan zijn dat hij dat zakje aan Sebas wilde geven zodat deze met zakje en al wellicht geraakt zou worden. Misschien kon hij als de Mol niet geraakt worden om zo de vrije hand te hebben het spel te beïnvloeden.
Hij kan het zakje bij de muur dat Sebas zocht weggemaakt of wat meer verstopt hebben.....

Door wel een zakje te vinden zou hij nl. alle verdenkingen van zich afwerpen en door het aan Sebas te geven zo hij de kans  vergroten dat het niet binnengebracht zou worden.

Dit is allemaal mogelijk.

Maar voor hetzelfde geld wilde hij nog een zakje vinden en Sebas al vast naar binnen laten gaan....

Ik ben zo benieuwd naar wie er nu echt gemold heeft daar in dat kasteel.
Jon, Viv, Anniek of Dennis?

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #466 Gepost op: 22-02-2009, 18:41:24 »
Nouja, kheb eens een lijst gemaakt van Dennis, waarvan volgens mij al een paar zijn, maar kprobeer wel mn steentje bij te dragen. Elke actie hebk 1, 2 of plusjes of minnetjes gegeven, afhankelijk van hoe goed of mollig de actie was. Een plus betekent goed, minnetje is slecht:

+ Fabriek: Dennis vindt zijn eigen plek en Froukje’s plek.
- -  Topito’s: Dennis sluit geen overeenkomst Jon
+ Vrijstellingen en geld: Dennis haalt 2 enveloppen op, maar loopt 1 voorbij. De enveloppen blijken ongeveer 300 euro te zijn.
+ Reuzenrad: Dennis stuurt Paula naar Viviënne en Anniek naar Hans, wat goed is. Aan de andere kant, als je in de begin- of middenfase veel mensen goed zet, dan kom je aan het einde van de opdracht in de knoop om de 10 stops vol te maken.
- Veiling: Dennis wilt veel geld bieden voor de duurste pakketten. De Mol weet dat de pakketten alleen maar goedkoper en minder luxe worden, dus voor de Mol is dat een win/win situatie: geld uit de pot én een betere nacht.
- - Flipperen: Dennis spoort Sebastiaan aan om naar links te gooien, wat in -5x200 resulteert, doet dat zelf vervolgens ook, en krijgt weer preciec diezelfde -5x200. Je krijgt de indruk dat het gebaseerd is op geluk maar misschien is dat helemaal niet zo. Het zou kunnen dat de Mol bij deze opdracht terreinkennis heeft, en dat hij/zij dus weet dat de bal altijd in de -5x terecht komt als je de bal hard naar links rolt.
+ + + Dunluce Castle: Dennis haalt als enige geld binnen voor het team, wel 2500 euro, en dat is veel.
- - Supermarkt: Dennis heeft de anderen overtuigd van de verkeerde spelregels waardoor er overbodige producten werden gekocht, en nodige producten niet werden gekocht. Hoewel de luiers 10 euro waren, kwamen die wel uit Düsseldorf, en Duitsland was één van de landen waarvan ze geen product hadden.

Tijdens de Secret Society, bagagebus, telefooncellen, theater, autokerkhof, touwbrug, waterpijp roken, de Spiegel, Ben Hur, ganzenbord, taxi’s ijsblokken en restaurant vond ik zijn acties niet dusdanig goed of slecht om het op te noemen, hoewel er over zijn actie in de bus voor het theater nog wel wat te zeggen valt.

Maargoed, de acties van Dennis zijn ongeveer 6 plusjes om 7 minnetjes. Dat zou goed kunnen, want volgens mij was dat bij elke Mol ongeveer zo. Het kan heel goed dat je het niet eens bent met de hoeveelheid plusjes of minnetjes, maar het gaat erom dat het niet ver van elkaar ligt. Echter, dit waren alleen de acties die we konden zien. De onderstaande acties zijn van toepassing op de Mol, wie de Mol ook is. Kdenk dat er drie van waar zijn:
- Bij de scheepswerf zal er vast wel een envelop weggegooid zijn door de Mol, of een schaar door een biljet zijn geweest
- De lijn bij het autokerkhof zal vast wel verstoord zijn door de Mol
- Het zakje van Sebastiaan kan kwijt zijn geraakt door de Mol (kheb ergens gelezen dat Dennis al langs die plek is geweest, maar dat weet ik niet zeker)
- De spons en de batterijen zullen vast wel gewisseld zijn door de Mol, want anders werd het wel beter in beeld gebracht
- Bij het roken van de waterpijp zal de Mol vast wel een fruitsoort verwisseld hebben
- Bij het ganzenbord zal de Mol ook vast wel iets fout hebben gedaan als het gaat om geld in de pot halen

En mocht Dennis de Mol zijn, dan is zijn actie in de bus voor de theateropdracht helemaal duidelijk. Waarom zou je je tas niet laten zien als je daarmee je onschuld kan bewijzen? Was Dennis niet degene die de kist van Rick wou checken? Dat is iets soortgelijks waar Jon mee kwam alleen dan bij Dennis. Volgens mij zou iedereen hier zijn of haar tas wel hebben laten zien. Het lijkt eigenlijk te simpel, maar dat kan.

Maargoed, de reden waarom ik Dennis een goede Mol zou vinden, is omdat hij dan Viviënne gebruikt om te mollen, zonder dat ze het door heeft. Dat is volgens mij nog geen enkele Mol gelukt en als je dat als Mol lukt dan heb ik je heel hoog zitten en dat maakt die 2500 bij Dunluce Castle voor mij meer dan goed.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #467 Gepost op: 22-02-2009, 19:05:34 »
Ik denk eigenlijk dat Vivienne denkt dat Dennis de Mol is en met dit spel zichzelf verzekerd van een plek in de finale of zoiets...

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #468 Gepost op: 22-02-2009, 19:28:00 »
Het geld dat Sebastiaan achterover had gedrukt was 5850 euro Dat hoor je Viv in die bewuste uitzending zeggen.
Toen hij naar huis ging gaf hij de sok aan Dennis Je ziet Dennis het geld tellen ( dit is alleen te zien in de terugblik   van de aflevering dat Sebas naar huis ging) Op een gegeven moment zie je de kandidaten in de bus zitten en zijn Rick, Viv en Dennis het geld aan het tellen ...  Dennis zegt als ze klaar zijn met tellen : We hebben 5350 euro.......  Heeft hij terwijl iedereen afscheid nam van Sebas de 500 weg genomen??   Rick had de pot en is geen mol, enigste mogelijkheid is dan volgens mij dat Dennis hier aan schuldig is.

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #469 Gepost op: 22-02-2009, 19:34:03 »
Het geld dat Sebastiaan achterover had gedrukt was 5850 euro Dat hoor je Viv in die bewuste uitzending zeggen.
Toen hij naar huis ging gaf hij de sok aan Dennis Je ziet Dennis het geld tellen ( dit is alleen te zien in de terugblik   van de aflevering dat Sebas naar huis ging) Op een gegeven moment zie je de kandidaten in de bus zitten en zijn Rick, Viv en Dennis het geld aan het tellen ...  Dennis zegt als ze klaar zijn met tellen : We hebben 5350 euro.......  Heeft hij terwijl iedereen afscheid nam van Sebas de 500 weg genomen??   Rick had de pot en is geen mol, enigste mogelijkheid is dan volgens mij dat Dennis hier aan schuldig is.

dat zou echt perfect zijn ::rofl:: ik zie dennis al bij de terugblik heel zelfvoldaan vertellen wat hij wel niet gedaan heeft zonder dat iemand het gemerkt heeft ::rofl::

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #470 Gepost op: 22-02-2009, 19:35:38 »
Maar wat schiet je ermee op als je "maar" 500 euro wegneemt? Dat is een beetje weinig om als mol weg te nemen. Weinig eer voor je werk, zal ik maar zeggen.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #471 Gepost op: 22-02-2009, 19:40:22 »
Maar wat schiet je ermee op als je "maar" 500 euro wegneemt? Dat is een beetje weinig om als mol weg te nemen. Weinig eer voor je werk, zal ik maar zeggen.

Ik denk dat meer geld weghalen te veel zou zijn opgevallen, er is nu niet een kandidaat die zegt dat het niet klopt als hij 1000 gepakt had dan zou het bedrag 4850 zijn geweest en zou het wel opgevallen zijn want je weet nog wel dat het iets in de 5000 was wat gejat was. Wat ik ook vreemd vind is dat het helemaal niet te zien is in aflevering 6  en wel in de terugblik van aflevering 7
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 19:42:53 door kwarkje »

Offline Elsbeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #472 Gepost op: 22-02-2009, 19:42:51 »
Maar als hij meer had gepakt (als het gebeurde) hadden ze het waarschijnlijk gezien/gemerkt. En dan zou al snel de verdenking op Dennis vallen (na Rick dan).
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #473 Gepost op: 22-02-2009, 19:45:49 »
Hoezo? Hij had dan toch gewoon Sebastiaan de schuld kunnen geven dat hij niet alles terug had gegeven?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #474 Gepost op: 22-02-2009, 19:48:21 »
Hoezo? Hij had dan toch gewoon Sebastiaan de schuld kunnen geven dat hij niet alles terug had gegeven?
Was niet geloofwaardig geweest in mijn ogen

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #475 Gepost op: 22-02-2009, 20:19:06 »
Ik kan me niet voorstellen dat Dennis de mol is, hij denkt echt als een kandidaat.
Hij wil winnen, heeft hele tactieken etc. Als hij wel de mol is dat speelt hij dit wel heel goed  :P Maar ik vraag me af hoeveel geld hij UIT de pot heeft gehouden?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #476 Gepost op: 22-02-2009, 20:43:56 »
Ik kan me niet voorstellen dat Dennis de mol is, hij denkt echt als een kandidaat.
Hij wil winnen, heeft hele tactieken etc. Als hij wel de mol is dat speelt hij dit wel heel goed  :P Maar ik vraag me af hoeveel geld hij UIT de pot heeft gehouden?


Geld uit de Pot
- 1000 (Topito-onderhandelingen)
- 250 (Wie is de Afvaller)
- 1500 (De Veiling)
- 1000 (De Reuzenflipperkast)

Bij elkaar is dat dus een bedrag van 3750. Dat is het bedrag waar Dennis duidelijk het grootste of een groot aandeel had van het mislukken van de opdracht.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #477 Gepost op: 22-02-2009, 22:16:07 »
Er zijn ook nog opdrachten waarmee hij "mede" verantwoordelijk is..

Dan spoort hij anderen aan om dit en dat te doen zodat verdenkingen op hen vallen.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #478 Gepost op: 22-02-2009, 22:17:47 »
Er zijn ook nog opdrachten waarmee hij "mede" verantwoordelijk is..

Dan spoort hij anderen aan om dit en dat te doen zodat verdenkingen op hen vallen.
noemt u eens op!  :) Niet dat ik je niet geloof, maar volgens mij zijn het er niet veel!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #479 Gepost op: 23-02-2009, 18:06:24 »
Ik kan me niet voorstellen dat Dennis de mol is, hij denkt echt als een kandidaat.
Hij wil winnen, heeft hele tactieken etc. Als hij wel de mol is dat speelt hij dit wel heel goed  :P Maar ik vraag me af hoeveel geld hij UIT de pot heeft gehouden?

De tactiek van Dennis (ik bedoel met name dat pact met Vivienne) is ook heel verklaarbaar als hij de Mol zou zijn en hij weet of het vermoeden heeft dat Vivienne hem verdenkt. Hij zorgt ermee dat hij eventuele verdachte acties die hij uitvoert, in ieder geval richting Vivienne kan verklaren als deel van hun gezamenlijke tactiek.