Auteur Topic: [Kandidaat] Dennis  (gelezen 151820 keer)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #500 Gepost op: 24-02-2009, 21:20:28 »
Vind nu niemand het raar dat Dennis niet verbaasd leek toen hem werd meegedeeld dat er geen mol was en meteen Nee zei zonder te aarzelen op de vraag of hij Mol wilde zijn....

Je doet mee aan de Mol.. al 8 aflevering is er een Mol als het spel start. Dan doe je mee en wordt gezegd: er is nog geen mol. Dan vertrek je geen spier????

De rest liet allemaal een zekere mate van verrassing zien...

Of dit vinden jullie allemaal heel normaal en niks opvallends. Er worden tekenen gezien in de wolken en de straattegels en in rode strepen, maar hier reageert niemand op.....


Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #501 Gepost op: 24-02-2009, 21:42:40 »
Tja, het karakter van Dennis zoals dat naar voren komt uit de aflevering strookt daar op zich wel mee, met dat serieuze zeg maar. Maar inderdaad, hij is echt een soort van niet verbaasd, bijna wat nerveus (als je je in denkt dat hij op dat moment al weet dat hij de mol is). Dus het kan ook de mol zijn die met zijn eerste opdracht bezig is en alles geloofwaardig/perfect wil doen maar vergeet zich verbaasd te gedragen ;)

En als die fluittune echt een hint blijkt te zijn, kicken!!

Ook al is de introhint sterk, ik blijf koppig voor Dennis als mol. Ik vind het al veel te jammer dat Sebas en Rick er uit zijn, als nu Dennis er uit gaat dan breekt mn klomp. Hij is van de 4 ook de beste mol denk ik.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #502 Gepost op: 24-02-2009, 21:45:17 »
Het blijft me dwarszitten; "dit is een zin van de mol."
Het zou zo'n mooie hint zijn!
En dan kan het me nog niet eens schelen dat hij vaak 'toen' zegt, het is sowieso al opvallend dat juist hij deze zin uitspreekt.

Daar komt nog bij dat het dossier van Dennis als laatste dichtgeklapt werd, en wij moeten denken dat Dennis nee heeft gezegd op de vraag of hij de mol wil zijn.

En als toppunt wordt hij zo buiten schot gelaten in de montage, hij wordt zo weinig verdacht gemaakt.

Het zou me niet verbazen als hij het blijkt te zijn.


Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #503 Gepost op: 24-02-2009, 21:55:54 »
Vind nu niemand het raar dat Dennis niet verbaasd leek toen hem werd meegedeeld dat er geen mol was en meteen Nee zei zonder te aarzelen op de vraag of hij Mol wilde zijn....

Je doet mee aan de Mol.. al 8 aflevering is er een Mol als het spel start. Dan doe je mee en wordt gezegd: er is nog geen mol. Dan vertrek je geen spier????

De rest liet allemaal een zekere mate van verrassing zien...

Of dit vinden jullie allemaal heel normaal en niks opvallends. Er worden tekenen gezien in de wolken en de straattegels en in rode strepen, maar hier reageert niemand op.....

Het is vreemd ja, maar om hierop een verdenking te baseren moet je ervanuit gaan dat de Mol niet van tevoren gekozen was. Kvind het ook vreemd dat Pieter Jan erna nog vraagt "Weet je dat zeker?", want nee is nee. Stel, Dennis had erna alsnog "ja" gezegd, dan heeft hij meer informatie. Hij weet dan namelijk dat je 500 euro in de pot brengt als je "nee" zegt.

Maarja, elke aflevering was er wel een geloofwaardig aanknopingspunt waardoor je Dennis lager op je verdachtenlijstje had staan:
- Hij was niet op de persconferenties. Velen hadden hun verdenking totaal gebaseerd op de persconferenties, dus dan ben je bij voorbaat al bijna kansloos.
- Aflevering 1: Dennis zegt "nee" op de vraag of hij de Mol wilt zijn en je zou denken dat de kans groot is dat hij bij dat antwoord blijft.
- Aflevering 2: Dennis doet niets fout (althans, hij lijkt niets fout te doen) bij het reuzenrad en lijkt de sterkste schakel.
- Aflevering 3: De "Dennis = Wie = de Mol" hint lijkt er zo dik bovenop te liggen, dat het eerder iets leek om Dennis juist verdacht te maken.
- Aflevering 4: Paula valt af. De oplettende kijker is het volgende opgevallen als het gaat om stemgedrag van Paula tijdens de test: Beeld 1 - Beeld 2 - Beeld 3 - Beeld 4. Deze beelden suggereren dat Dennis de Mol niet kan zijn, omdat Paula elke test op hem zou hebben gestemd. Eigenlijk weet je dat alles gemonteerd kan zijn, maar je houdt dit toch in gedachten.
- Aflevering 5: Haalt min of meer in zijn eentje 2500 euro op, en 2500 is erg veel.

Voor velen waren dit de redenen waarom we anderen meer in de gaten hielden dan Dennis. Die redenen bleven dus elke aflevering maar opstapelen, maar nu ik het zo terugkijk, vind ik het ineens heel logisch dat Dennis de Mol kan zijn, zeker qua gedrag. Overigens zijn dit nog steeds goede redenen die tegen Dennis pleiten, maar ik geloof gewoon niet zijn 'winnaarsmentaliteit' -.- Bovendien hebk ook geen idee wie het anders zou moeten zijn.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #504 Gepost op: 25-02-2009, 19:57:12 »
Eigenlijk kan geen van de 4 die over zijn, echt de mol zijn......
Maar ja.. er moet toch echt een Mol zijn.... Of is dit de eerste serie zonder Mol?????
 ::rofl:: ::rofl::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #505 Gepost op: 25-02-2009, 20:00:20 »
Eigenlijk kan geen van de 4 die over zijn, echt de mol zijn......
Maar ja.. er moet toch echt een Mol zijn.... Of is dit de eerste serie zonder Mol?????
 ::rofl:: ::rofl::

  ::jaja:: ik denk het laatste......  ::pinokkio::
IK heb in ieder geval voor het eerst werkelijk geen idee wie de mol is, heb mn pool ingevuld met Dennis als mol omdat ik dat het fijnste idee vind, heerlijke sneaky mol, maar dan zal je het zien, hij zal morgen wel naar huis gaan...... ::jaja::   ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline stephany

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #506 Gepost op: 25-02-2009, 20:29:50 »
  ::jaja:: ik denk het laatste......  ::pinokkio::
IK heb in ieder geval voor het eerst werkelijk geen idee wie de mol is, heb mn pool ingevuld met Dennis als mol omdat ik dat het fijnste idee vind, heerlijke sneaky mol, maar dan zal je het zien, hij zal morgen wel naar huis gaan...... ::jaja::   ::rofl::

 ::rofl:: Dat zou zomaar kunnen bij jou. Ik zat ook net te denken: hoe dichter bij het eind en hoe moeilijker het is om een mol in te vullen in de pool. Ik weet het ook niet meer. Dennis lijkt me ook het leukste (maarja, daar gaat het natuurlijk niet om  ::ohno::)

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #507 Gepost op: 26-02-2009, 14:55:30 »
Maar zou die ene testvraag (waarbij je niet op Dennis kon stemmen) dan een foutje van de makers zijn? Ik dacht juist dat daardoor Dennis af te schrijven viel.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #508 Gepost op: 26-02-2009, 15:34:17 »
Maar zou die ene testvraag (waarbij je niet op Dennis kon stemmen) dan een foutje van de makers zijn? Ik dacht juist dat daardoor Dennis af te schrijven viel.

Zou het kunnen zijn dat dit het antwoordenscherm van Dennis was? Ik bedoel daarmee dat op deze vraag iedereen een rijtje antwoorden ziet waar zijn/haar naam in ieder geval niet in staat?
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #509 Gepost op: 26-02-2009, 15:50:51 »
Zou het kunnen zijn dat dit het antwoordenscherm van Dennis was? Ik bedoel daarmee dat op deze vraag iedereen een rijtje antwoorden ziet waar zijn/haar naam in ieder geval niet in staat?

De vraag was tijdens de test van Jon te zien.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #510 Gepost op: 26-02-2009, 16:49:37 »
Maar zou die ene testvraag (waarbij je niet op Dennis kon stemmen) dan een foutje van de makers zijn? Ik dacht juist dat daardoor Dennis af te schrijven viel.
Nee, ik denk niet dat het een foutje is. Ik denk dat het waarschijnlijk wel een hint is, maar je weet gewoon nooit zeker hoe je een hint moet uitleggen. Voor hetzelfde geld zeggen ze achteraf dat je daardoor juist had kunnen weten dat hij de Mol wél is o.i.d.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #511 Gepost op: 26-02-2009, 17:34:05 »
Maar zou die ene testvraag (waarbij je niet op Dennis kon stemmen) dan een foutje van de makers zijn? Ik dacht juist dat daardoor Dennis af te schrijven viel.

Zulke foutjes worden niet gemaakt hoor.
De meest logische verklaring is inderdaad dat we hem af kunnen schrijven, maar zoals Jayne al zei is het nooit zeker hoe je zoiets uit moet leggen.
Wellicht is dit weer onderdeel van een andere of grotere hint.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #512 Gepost op: 26-02-2009, 17:37:18 »
Wellicht is dit weer onderdeel van een andere of grotere hint.

Ja, alleen een hint waarmee we Dennis kunnen wegstrepen is wel raar. Zou er soms ook een wegstreephint zijn voor de andere finalist die de Mol niet is? (Als Dennis finalist is.)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #513 Gepost op: 26-02-2009, 17:39:34 »
Ik heb mijn eigen zeer vergezochte theorie hierover inmiddels in het 'Terugkerende hints'-topic geplaatst. :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #514 Gepost op: 26-02-2009, 17:56:08 »
Dennis-aanhangers:
Er zijn veel hints gevonden richting Dennis.
Bijvoorbeeld de lijntjes-hint, de dossier hint (wordt als laatste getoond voor het logo), 'dit is een zin van de mol', Dennis doet een vraagteken na, etc.

Maar hoe verklaren jullie de testvraag, dat Dennis geen optie is?
Dit is namelijk hetgeen waardoor ik echt aan zijn eventuele mol-schap ga twijfelen.
Het is totaal niet logisch dat hij niet als mol aangeklikt kan worden.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #515 Gepost op: 26-02-2009, 18:05:01 »
Dennis-aanhangers:
Er zijn veel hints gevonden richting Dennis.
Bijvoorbeeld de lijntjes-hint, de dossier hint (wordt als laatste getoond voor het logo), 'dit is een zin van de mol', Dennis doet een vraagteken na, etc.

Maar hoe verklaren jullie de testvraag, dat Dennis geen optie is?
Dit is namelijk hetgeen waardoor ik echt aan zijn eventuele mol-schap ga twijfelen.
Het is totaal niet logisch dat hij niet als mol aangeklikt kan worden.

Ik kan hem misschien alleen via de Terugkerende Hints-theorie verklaren, Lautjuh. Ik ben het wel met je eens dat het geen logische hint richting de Mol lijkt te zijn. Maar goed, in serie 3 was het ontbreken van de letter G dus juist ook een hint richting George als Mol. Op die basis kun je het dus ook al niet uitsluiten, ook al geloof je verder niet in terugkerende hints. Alles wat 'vreemd' is kan een hint richting de Mol zijn, of het nu toegevoegd of juist weggelaten is.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 18:06:49 door Jayne »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #516 Gepost op: 26-02-2009, 18:08:30 »
Oke, maar dat vind ik nog geen goede verklaring, want ik ben ook niet zo'n fan van de terugkeer theorie.  ;)

Maar ik snap de Dennis-fanclub wel, hij is de kandidaat voor wie de meeste logische hints zijn gevonden. En dan ook echt de soort hints die overeenkomen met hints uit het verleden.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #517 Gepost op: 26-02-2009, 18:12:13 »
Volgens mij is er niet echt een sterk geloofwaardig argument daartegen te verzinnen. Het kan zijn dat de vraag gewoon niet goed is ingevoerd, terwijl er wel gewoon "als vierde" tussen had moeten staan, en dat de onbewuste fout daarom expres is uitgezonden, maar het kan net zo goed zijn dat dat niet zo is.

Het lijkt me in ieder geval geen bewuste hint tegen Dennis (dat het een hint is dat hij dus niet de Mol is. Ik kan me niet voorstellen dat de regie om de tafel is gaan vergaderen en dat iemand op het idee kwam om expres Dennis niet tussen de antwoorden te zetten, als hint dat hij niet de Mol is. Dan loop je het risico dat de kandidaten het ook zien en dat is oneerlijk voor Dennis, mocht hij kandidaat zijn. Het is dus vrij raar om een hint te geven naar iemand die niet de Mol is (hoewel het volgens mij wel eens is voorgekomen, maar dat weet ik niet zeker). Nouja, sowieso moet je soms een beetje koppig zijn om vast te houden aan je Mol, want bij iedereen zijn wel meerdere aanknopingspunten waarom hij of zij de Mol niet kan zijn.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #518 Gepost op: 26-02-2009, 18:13:46 »
Ben verder niet per se een Dennis-fan hoor. Maar ik denk op dit moment wel dat hij de Mol gaat blijken te zijn, ja. :P En niet alleen vanwege de hints.

Wat mij verder stoort aan dat ontbrekende antwoord is trouwens dat er alleen naar Dennis zo'n hint lijkt te zijn. Waarom wel een hint dat je Dennis kunt wegstrepen, maar verder geen andere wegstreephints (die we gevonden hebben)?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #519 Gepost op: 26-02-2009, 18:15:25 »
en dat de onbewuste fout daarom expres is uitgezonden

Waarom zouden ze dat doen?

Dan loop je het risico dat de kandidaten het ook zien en dat is oneerlijk voor Dennis, mocht hij kandidaat zijn.

Dat denk ik niet, de kandidaten hebben deze vraag vast niet te zien gekregen. Bij hen stond nummer vier denk ik gewoon tussen de opties.
Dit is denk ik echt een hint voor de kijker.

We zullen het weten... over twee weken.  :-X