Auteur Topic: [Kandidaat] Viviënne  (gelezen 128658 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #180 Gepost op: 20-02-2009, 22:00:41 »
Ik vroeg me dit ff af: wat gebeurt er eigenlijk als allebei de kandidaten het fout hebben in de finale??
(gaat dan het geld naar de mol ofzow??) ???

Er is er altijd wel eentje minder fout dan de ander. Als je uitgaat van 3 in de finale, zitten er dus geen 2 kandidaten op eenzelfde verkeerde andere kandidaat. Hooguit zitten ze fout op elkaar. Maar dan heeft 1 van die 2 toch meer overeenkomsten met de echte mol, bijv. het geslacht en de opdrachten die ze hebben uitgevoerd. En bij gelijke stand zal ook hier de tijd gelden neem ik aan.

Offline Else

  • Forumlid
  • Nothing more deceptive than an obvious fact.
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #181 Gepost op: 20-02-2009, 22:04:57 »
OK.., thnx ::ok::
Is dat ook weer opgehelderd 8)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #182 Gepost op: 21-02-2009, 11:07:02 »
Analyse aflevering 7:
Waarom is Vivienne de mol:

- Ze heeft op een slimme manier de afspraken tussen Dennis en haar omzeilt, het was in eerste instantie de bedoeling dat Rick haar zou gaan verdenken als mol, en de vragen zou invullen met uitgangspunt dat Vivienne de mol was. Hiervoor moest ze van Dennis de opdrachten slecht maken, omzich zelf dan verdacht te maken. Ze wist dat dit natuurlijk niet kon, omdat ze de mol is, en heeft met haar voorkennis de opdrachten uitstekend gemaakt. (Ober-opdracht) Anders was Rick er achter gekomen dat Vivienne de mol was.
Het tweede scenario was dat Rick, Dennis zou moeten gaan verdenken. Dit deed Rick dan ook, omdat dat Dennis ook nog al eens wat probeerde te saboteren deze aflevering
(Supermarkt-opdracht) en is afgevallen door dat hij te veel vragen op Dennis heeft ingevuld. Zo is de afspraak tot een goed eind gekomen. Vivienne is niet meer verdacht, en Dennis heeft zijn zin gekregen.

- Bij het invullen van de test gebruikt Vivienne haar terugkomende hint, het romeinse getal V en I. Met haar handen voor haar mond, bij het invullen van de vragen, beeld ze de getallen V en I uit of te wel VI van Vivienne. Dit zal niet de eerste x zijn dat ze dit doet, denk maar eens aan de dobbelsteen en de taxi-opdracht.

- Bij de kloof-opdracht maakt ze toch weer één van de wel-befaamde mol uitspraken.
Vivienne zegt: Dit is de mooiste opdracht tot nu toe, de kloof was zo prachtig, zo mooi. Ik liep er echt zoooo door heen.
Mollen voelen zich opperbest zo onder de grond in de schaduw. Vivienne ontmaskerd zich.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2009, 11:10:06 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #183 Gepost op: 21-02-2009, 13:52:44 »
En Jelsir...:

Tevens zou ze een product uit Engeland in het karretje doen, als Anniek dan net er aan komt zegt V. dat dat dom van haar zou zijn en giebelt wat. Betrapt?
Verder heeft ze wel heel erg veel schik als blijkt dat Duitsland en Belgie verkeerd om zijn geplaatst.
En w.b. het veel geld binnen brengen:
De Mol weet dat bij de laatste opdrachten er waarschijnlijk heel veel geld uit de pot gehaald kan worden. Knap om in 1 zet 3/4 pot leeg te halen toch?! En iedereen zal denken dat het echt per ongeluk gebeurde. Of dat het komt door de roversbende (zie andere speculaties in dit forum).

 Ik weet het niet meer. De ultieme hint is nog niet gesignaleerd vrees ik...
maltho thi afrio lito

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #184 Gepost op: 22-02-2009, 18:09:50 »
Ik vind dat er nog voor geen speler naast Vivienne er goede hints zijn gevonden. Heb alleen nog maar hints naar Vivienne gezien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #185 Gepost op: 22-02-2009, 18:15:21 »
Ik vind dat er nog voor geen speler naast Vivienne er goede hints zijn gevonden. Heb alleen nog maar hints naar Vivienne gezien.
Met hints is de kans klein dat je de juiste mol vindt.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #186 Gepost op: 22-02-2009, 18:15:50 »
lees je de andere topics wel?? of zie je die niet in je tunnel??

moet je eens kijken bij Dennis en dat pagina 6 ofzo.  me zijn shirt.  deudlich ::jaja:: :P

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #187 Gepost op: 22-02-2009, 19:05:56 »
Geef eens een linkje, ik zie niks ::trots::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #188 Gepost op: 22-02-2009, 21:21:51 »
Ik vind dat er nog voor geen speler naast Vivienne er goede hints zijn gevonden. Heb alleen nog maar hints naar Vivienne gezien.

Ik wou dit ook zeggen, maar dan het tegenovergestelde  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #189 Gepost op: 22-02-2009, 23:22:01 »
Ik zie voor iedere speler die nu over is wel meerdere aanwijzingen...Maar Viv heeft volgens mij wel degelijk gemold in de supermarkt. Ze had voordeel van het pact met Dennis want die deed het halve werk door verwarring te zaaien over welke producten je nu wel en niet mocht pakken..Dennis zegt zelf hierover: Ik keek even naar Viv  even een blik van herkenning dat ik even wilde kijken hoe de anderen hier op zouden reageren. Daarom denk ik ook dat Dennis dit niet deed omdat hij zelf de mol is. Maar heb je Vivïenne stom zien giechelen toen ze die vlaggen verwisseld hadden? En ook even proberen een Engels produkt in de kar te gooien..Ó ja dat is stom...' Weer die ontwapenende glimlach erbij. Met een zelfde glimlach liet ze Froukje en Rick afschieten bij het kasteelspel, rolde ze de bal bij het flipperen toch door het midden( als een van de laatsten gooit ze dus dan weet je wel hoe je beter niet kunt gooien maar ze slaat de goede raad van o.a. Rick in de wind)... Zou ze het niet toch kunnen zijn?  Anniek is ook een glimlachend typje met molse uitstraling maar toch is ze het volgens mij niet..Ik vermoed dat Jon of Anniek af zal vallen (Two Unlimited-No limits). Spannend blijft het volgens mij tot de laatste aflevering!! ;D

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #190 Gepost op: 22-02-2009, 23:27:25 »
Dennis stond anders ook behoorlijk de boel in de war te schoppen door te zeggen dat je meerdere producten van een land mocht kopen, zodat ze geen geld meer over hadden om echt voor elk land een product te halen.

Offline Raulu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Boeiendste spel ooit bedacht!
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #191 Gepost op: 23-02-2009, 14:12:50 »
Anniek zegt tege viv in ut begin van aflevering 6: we moeten zorgen dat sebas al zijn vragen op jouw inzet (want ze wouden er een man uit). Toen zei Viv: ik denk dat we meer kans hebben als hij al zijn vragen op jouw invult.  ??? ??? ???

Ben ik nou gek of bedoelt ze hiermee dat ze de mol is  :P
(kan niet want jon is het natuurlijk)

Deze zin is bij mij ook blijven hangen. Als Vivienne de mol is, dan verspreekt ze zich hier gigantisch!
De dames wilden, dat Sebastiaan eruit zou gaan. Anniek zegt, dat Sebastiaan al zijn antwoorden op Viv moet richten, om zodoende uit het spel te gaan.
Maar dat gaat natuurlijk niet als Viv de mol is! Dan zou Sebastiaan blijven!
Vivienne verspreekt zich volgens mij hier door te zeggen, dat Sebastiaan al zijn antwoorden juist op Anniek moet richten.
Het spel gaat in je bloed zitten...

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #192 Gepost op: 23-02-2009, 14:19:11 »
Deze zin is bij mij ook blijven hangen. Als Vivienne de mol is, dan verspreekt ze zich hier gigantisch!
De dames wilden, dat Sebastiaan eruit zou gaan. Anniek zegt, dat Sebastiaan al zijn antwoorden op Viv moet richten, om zodoende uit het spel te gaan.
Maar dat gaat natuurlijk niet als Viv de mol is! Dan zou Sebastiaan blijven!
Vivienne verspreekt zich volgens mij hier door te zeggen, dat Sebastiaan al zijn antwoorden juist op Anniek moet richten.
Ik denk dat ze daarmee eerder bedoelde dat het minder geloofwaardig is dat Vivienne de mol is, ze doet namelijk juist heel erg haar best en haalt veel geld binnen ::tandpastasmiley::
Anniek was veel geloofwaardiger als mol voor de anderen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #193 Gepost op: 23-02-2009, 14:58:16 »
Ik vind dat er nog voor geen speler naast Vivienne er goede hints zijn gevonden. Heb alleen nog maar hints naar Vivienne gezien.

hahah.. leuk hè zo'n tunnel.. ::tandpastasmiley:: ;D
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #194 Gepost op: 23-02-2009, 15:12:07 »
Ik denk dat ze daarmee eerder bedoelde dat het minder geloofwaardig is dat Vivienne de mol is, ze doet namelijk juist heel erg haar best en haalt veel geld binnen ::tandpastasmiley::
Anniek was veel geloofwaardiger als mol voor de anderen
ja preceis,
en met het pact met dennis zei hij het zelfde. omdat hij de mol is en als mensen op dennis stemmen dan gaan ze er natuurlijk niet uit...

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #195 Gepost op: 23-02-2009, 19:48:22 »
Ik vind dat er nog voor geen speler naast Vivienne er goede hints zijn gevonden. Heb alleen nog maar hints naar Vivienne gezien.

Kijk eens bij t stuk van Dennis dan? 25 pag.? ;p

Offline xTwinklestar

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • GOOO VIV! =D
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #196 Gepost op: 23-02-2009, 20:58:59 »
ja preceis,
en met het pact met dennis zei hij het zelfde. omdat hij de mol is en als mensen op dennis stemmen dan gaan ze er natuurlijk niet uit...
Helemaal mee eens.  ::jaja::
Viviënne = toppertje!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2009, 13:43:37 »
wat met opviel:
ik ging ff hier bij kandidaten kijken en op wie ze dan gestemd hadden. Bij iedereen was het wel 3,4 of 5 keer bekend, bij vief maar 1 keer. dat is toch vreemd...

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #198 Gepost op: 24-02-2009, 13:58:56 »
hmm dat is idd gek...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #199 Gepost op: 24-02-2009, 20:20:50 »
Vind het een beetje gek dat Viviënne over Jon zegt dat hij met het ijsblok langs de wand zou hebben geschuurd  en dat Rik juist meldt dat hij erop gelet heeft en dat Jon niets heeft gedaan.. Liegt Viv hier om Jon zwart te maken of hebben ze het allebei zo anders waargenomen?

Wat me verder opviel dat Viv bij de laatste opdracht echt heel goed wist wie alle personen waren, Ja jij moet bij Isabel (die stond een stuk verder in de rij) etc. Ik blijf hier toch twijfelen of ze wel of geen voorkennis had. Want zij was echt de enige die het opmerkelijk goed (perfect) wist.

In de supermarkt noemt Viv geen enkel land op als ze in het begin alle EU-landen moeten noemen. Terwijl Dennis met het ezelsbruggetje flopdings komt en de anderen wel proberen landen op te noemen. Maar ze weet ze wel want ze weet ook heel goed dat Engeland geen EU-land is..Ze gaat meteen voor het winkelkarretje (misschien handig als je wilt mollen).Ze doet niks als Anniek de dure luiers in het karretje gooit in tegenstelling tot Dennis die ze even later ontdekt en eruit haalt. Ze staat op een gegeven moment heel lang bij een schap (met augurken of zo) maar lijkt daar weinig meer aan de opdracht bij te dragen. 

Ik trek geen conclusies maar opvallend is het wel ::bravo::