Auteur Topic: [Kandidaat] Viviënne  (gelezen 128634 keer)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #220 Gepost op: 27-02-2009, 16:35:58 »
Klopt @lau en elise, maar het ging mij meer om het feit dat niemand je dan verdenkt.  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #221 Gepost op: 27-02-2009, 17:18:35 »
Daarom nog een idee ter spelverbetering: geen opdrachten waarbij geld uit de pot kan worden gehaald. Er kan alleen maar bij, dan heb je ook geen gedoe met veilingen, zodat de mol eerst drie afleveringen fanatiek geld kan binnenbrengen om het vervolgens allemaal weer weg te maken.
Hooguit kan er geld gestolen worden, maar eigenlijk is dat als mol te laag. Als je zo moet mollen, kan je beter net zo goed niks doen.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #222 Gepost op: 27-02-2009, 17:20:16 »
Daarom nog een idee ter spelverbetering: geen opdrachten waarbij geld uit de pot kan worden gehaald. Er kan alleen maar bij, dan heb je ook geen gedoe met veilingen, zodat de mol eerst drie afleveringen fanatiek geld kan binnenbrengen om het vervolgens allemaal weer weg te maken.
Hooguit kan er geld gestolen worden, maar eigenlijk is dat als mol te laag. Als je zo moet mollen, kan je beter net zo goed niks doen.


Mol jij eens even snel op naar het klaagtopic!  :P
« Laatst bewerkt op: 27-02-2009, 17:29:18 door Lautjuh »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #223 Gepost op: 27-02-2009, 17:24:56 »

Hooguit kan er geld gestolen worden, maar eigenlijk is dat als mol te laag. Als je zo moet mollen, kan je beter net zo goed niks doen.

Nou hoe George het deed, met die brede glimlach en glas wijn erbij, was toch wel meesterlijk  :P
No Milk today???

Offline xTwinklestar

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • GOOO VIV! =D
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #224 Gepost op: 27-02-2009, 17:43:48 »
Viviënne zit in de finaleeee!  ;D ;D ;D
Sorry, ben even heel erg blij.
Viviënne = toppertje!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #225 Gepost op: 27-02-2009, 17:55:16 »
Na al het geld wat zij de pot heeft ingebracht heeft ze naar mijn mening het meeste recht om de pot te winnen

Anniek als nepmol lekker zonder geld naar huis
En Jon, mag blij zijn dat hij het er nog redelijk heeft afgebracht als mol

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #226 Gepost op: 27-02-2009, 18:02:33 »
We weten dat mollen opdrachten van te vooren voorbereiden.
Een goed voorbeeld, was het schieten in seizoen 8 van Dennis op de flessen destijds.
Een goed voorbeeld is dit seizoen het autokerkhof, Vivienne mijn mol haalt hier
2400 euro op door dat ze met haar auto tegen een bord met 1000 euro x2 reedt.
Waarom zou een mol dit doen, is nog steeds een vaak gestelde vraag.
Rick en Dennis getuigen dat Vivienne, als een dolle reed over het parkour.
Dit doe je echt niet zo snel, zonder ervaring.
Mijn mening is dan ook dat ze gekart heeft van te voren, of geoefend heeft met
een auto op een ander doolhof. Ook moet ze geweten hebben waar al het geld lag.
Na de eerste molstreek, het niet laten starten van de auto, wat ook veel tijd kost,
rijdt ze toch weg,
en pakt de 1000 euro x2, waarom? Stel je voor je bent Vivienne, via de walkietalkie
zegt Rick tegen jou ga naar links, ga naar rechts. Doe je dat dan? Ja.
Vivienne kan dan niet zomaar even links gaan als Rick zegt rechts.
Het ongeluk is gewoon dat Vivienne, met haar x2 auto van Rick en Dennis er tegen
aan moesten rijden, ze is hierdoor uiteindelijk door niemand meer verdacht, in het spel
en bij alle kijkers ook niet. Een perfecte mol, je haalt 1x veel geld binnen, en niemand
verdenkt je weer, goed werk.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #227 Gepost op: 27-02-2009, 18:08:15 »
en pakt de 1000 euro x2, waarom? Stel je voor je bent Vivienne, via de walkietalkie
zegt Rick tegen jou ga naar links, ga naar rechts. Doe je dat dan? Ja.
Vivienne kan dan niet zomaar even links gaan als Rick zegt rechts.
Toch wel. Het is algemeen bekend dat vooral veel vrouwen moeite hebben links en rechts van elkaar te onderscheiden. Dus zij kon makkelijk, als ze een aanwijzing van Rick verkeerd opvolgde, zeggen dat dat nu eenmaal niet haar sterkste kant is en dat zou iedereen zo geloofd hebben.
The British are not impressed.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #228 Gepost op: 27-02-2009, 18:12:13 »
Of in paniek raken en daardoor afslagen missen.
Of als mol niet in de verdubbelaar auto gaan zitten.

Wat heb je aan een molstreek als 'het niet starten van een auto' als je uiteindelijk toch €2000 binnenhaalt??
No Milk today???

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #229 Gepost op: 27-02-2009, 18:17:10 »
Je had Viviënne al lang als mol kunnen ontmaskeren.
In aflevering 1 is ze degene die lekker in de loods rond loopt en dan zegt dat ze nog helemaal niet op haar monitor heeft gekeken. Ze vindt in die loods geen enkele camera.
Kan een mollenstreek zijn, maar ze gaat wel mooi op haar plaats staan als ze erop wordt gewezen.

Citaat
In aflevering 2 (weer in een loods) haalt ze het meeste geld op. Geld dat in aflevering 10 waardeloos blijkt te zijn omdat er geen passende helftjes bij gevonden worden.
Maar ze haalt dus wel het meeste geld op. Een mol laat toch gewoon het geld verdwijnen, dan passen de stukjes toch ook niet meer.

Citaat
In aflevering 3 krijgt ze haar auto niet gestart.
Maar ze crasht wel op de €1000 met haar verdubbelaar. Dit valt niet te vertalen naar een molactie. Als mol neem je ofwel de 1/2 auto en zorgt zo snel mogelijk dat die €1000 wordt gepakt en anders zorg je dat je de verdubbelaar hebt en zorg je dat die auto even snel uit het spel ligt door je bv. te laten insluiten door de jagers. En je mag absoluut niks of toch zo weinig mogelijk raken.

Citaat
In aflevering 4 is de anders zo terughoudende Viviënne ineens heel snel om de ring met sleutels te pakken. Vervolgens wordt ze heerlijk alleen gelaten en zien we pas in aflevering 10 hoe ze precies heeft lopen mollen.
Maar ze zorgt alweer voor geld in de pot. Anti-Mol gedrag.

Citaat
In diezelfde aflevering 4 gooit ze bij de flipperkast als enige in de richting waar de kans op falen het grootst is.
Dit kan duidelijk een actie van de mol zijn. Maar ze haalt hiermee ocharme maar €300 uit de pot.

Citaat
In aflevering 5 laat ze zo'n beetje iedereen door de schutters het spel uit schieten.
Maar ze leidt wel Dennis naar de €2500, heel waarschijnlijk ook nog eens het grootste bedrag dat er te vinden was. Anniek kan hier wel eens veel subtieler hebben proberen te mollen. Zij is degene die de groep stuurt in de andere richting van de geldzak. Viv daarentegen stuurt Dennis terug.

Citaat
In aflevering 6 weet ze een paar keer het bord maar half op te trekken door het scheef te trekken (en die arme Sebastiaan ondertussen de schuld in de schoenen schuiven).
Akkoord, hier heeft ze ook niet echt haar best gedaan. Maar volgens mij is de ideale postitie van de Mol hier bij het maken van de puzzel. Daar heb je teminste nog controle over het eindresultaat. Viviënne en Sebastiaan konden niet helpen bij het maken van de puzzel.

Citaat
In aflevering 7 gooit ze al lachend een product uit Engeland in de kar.
Hier hebben de twee andere finalisten veel meer uitgespookt. Anniek legt eerst een product van €10 in de kar. Daarna vervangt ze het door iets van 6€ nog altijd een hoog bedrag. Aan de andere kant zit Jon te prullen met de batterijen.


Citaat
En tenslotte in aflevering 8 nog even vlak voor het einde van de opdracht de camera uitzetten.
Maar dat lukte niet, de camera ging terug aan, dus is het niet haar schuld dat de opdracht mislukte.


Conclusie: Hoe je het ook draait of keert, ik zie in Viviënne nog altijd geen Mol.


Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #230 Gepost op: 27-02-2009, 18:53:50 »
Toch wel. Het is algemeen bekend dat vooral veel vrouwen moeite hebben links en rechts van elkaar te onderscheiden. Dus zij kon makkelijk, als ze een aanwijzing van Rick verkeerd opvolgde, zeggen dat dat nu eenmaal niet haar sterkste kant is en dat zou iedereen zo geloofd hebben.
Hier wil ik als vrouw toch even op reageren, want ik en vele vele vrouwen weten dondersgoed wat links en rechts is.
Bewezen is dat mannen de meeste ongelukken veroorzaken omdat ze macho willen zijn en doen.
Vrouwen zijn het veiligste binnen het verkeer en dat bleek maar weer eens door Vivienne hoe goed ze kon rijden.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #231 Gepost op: 27-02-2009, 18:59:30 »
Of in paniek raken en daardoor afslagen missen.
Of als mol niet in de verdubbelaar auto gaan zitten.

Wat heb je aan een molstreek als 'het niet starten van een auto' als je uiteindelijk toch €2000 binnenhaalt??

Zoals ik al zei, Rick en Dennis zeggen, ze vloog echt over het veld heen, in die korte tijd. Zie haar rijstijl, dat doe je niet zo maar 1,2,3 en dan ook nog even een fout maken.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #232 Gepost op: 27-02-2009, 19:03:45 »
Sommige mensen zijn natuurtalenten. Ze is daarom nog niet de Mol. Even erop wijzen dat als de Mol pas is aangewezen bij de SMS dat de Mol zich helemaal niet heeft kunnen voorbereiden op die proef. Ze is gewoon een krak in autorijden.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #233 Gepost op: 27-02-2009, 19:12:09 »
Sommige mensen zijn natuurtalenten. Ze is daarom nog niet de Mol. Even erop wijzen dat als de Mol pas is aangewezen bij de SMS dat de Mol zich helemaal niet heeft kunnen voorbereiden op die proef. Ze is gewoon een krak in autorijden.

Daar kan je over twisten, maar 99% denkt dat de mol van te vooren al is gekozen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #234 Gepost op: 27-02-2009, 19:19:04 »
Ook ik denk dat de mol al gekozen was maar toch twijfel ik eraan want ze doen er alles aan om ons te laten geloven dat het de taak was van de ex-mollen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #235 Gepost op: 27-02-2009, 19:29:34 »
Hier wil ik als vrouw toch even op reageren, want ik en vele vele vrouwen weten dondersgoed wat links en rechts is.
Bewezen is dat mannen de meeste ongelukken veroorzaken omdat ze macho willen zijn en doen.
Vrouwen zijn het veiligste binnen het verkeer en dat bleek maar weer eens door Vivienne hoe goed ze kon rijden.
Ik zeg toch ook niet dat alle vrouwen er problemen mee hebben? Ik zeg: veel vrouwen. Heeft gewoon met ruimtelijk inzicht te maken, en dat is de zelfde reden van dat vrouwen vaak problemen hebben met wiskunde.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #236 Gepost op: 27-02-2009, 22:17:59 »
Hier wil ik als vrouw toch even op reageren, want ik en vele vele vrouwen weten dondersgoed wat links en rechts is.
Bewezen is dat mannen de meeste ongelukken veroorzaken omdat ze macho willen zijn en doen.
Vrouwen zijn het veiligste binnen het verkeer en dat bleek maar weer eens door Vivienne hoe goed ze kon rijden.

Dat is wel zo, maar als je de mol bent kun je toch wel even stoppen met bewijzen dat je dat heus allemaal wel weet en je foutjes aan de hitte van het spel wijten...

Met die ballonnen ook, als ik mol was, was ik ze gewoon eerst gaan stukprikken in de "verwachting" dat die aanwijzing in een ballon zit maar nee ze gaat eerst heel voorzichtig naar een envelop zoeken?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #237 Gepost op: 27-02-2009, 22:33:43 »
Ja, vief had dat makkelijk kunnen opvoeren als verklaring waarom ze links zou gaan als Rick rechts riep. Ze heeft dit niet gedaan, dus is gewoon niet de mol.
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #238 Gepost op: 27-02-2009, 23:25:40 »
Ik denk nu ook dat Viv het absoluut niet is. Een mol laat niet zoveel kansen liggen om te saboteren!Ik ga voor de 2e keer voor Anniek, beter laat dan nooit denk ik maar.
Ik denk dat Viv het tegen Jon in de finale af gaat leggen omdat Jon Anniek al zolang verdenkt en goed in de gaten houdt dat zelfs als Viv ook voor Anniek gaat Jon de test beter zal maken. ::)


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Viviënne
« Reactie #239 Gepost op: 27-02-2009, 23:30:53 »
Hoe Viviënne ook reageert opdat zij 300 euro vind in haar kluis:



Het is "slechts" 300 euro en dan die blijheid wanneer ze geld aantreft in haar kluis.   :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan