Poll

Wie is de Mol niet?

Anniek
Jon
Ze kunnen het allebei zijn

Auteur Topic: Wie is de Mol (absoluut) niet?  (gelezen 43765 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2009, 14:48:43 »
Vera. :P

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2009, 16:32:45 »
Wat jammer nou dat die er niet tussen staat  ;D
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2009, 17:27:24 »

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2009, 18:18:11 »
Jon is de mol niet. Absoluut zeker van, en is hij het wel dan eet ik samen met Joris Edo's pet op.  ;)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2009, 19:19:42 »
Vera. :P

Zul je net zien dat juist dit jaar een kandidaat terugkomt en de mol blijkt te zijn..

Nee, ik sluit Vera nog niet uit..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2009, 09:43:00 »
Voor mij: Dennis en Hans.
Laten we jabberen.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2009, 11:43:47 »
Ik streep Rick en Paula spontaan en resoluut weg. Dit naar aanleiding van de nachtelijke geldzoek-opdracht. Zij waren de twee laatsten die geld moesten zoeken; totaal onstrategisch en passief; het geld is door de voorgangers al opgehaald, er valt absoluut niets meer te saboteren, terwijl juist DIE geldzoek-opdracht zich bij uitstek leende voor gezellige mollenstreken.

Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2009, 13:49:36 »
Hoi!

Het is heel fijn dat er overal zo uitgebreid wordt gediscussieerd over de mol, maar soms is het ook wel lekker om een kort door de bocht-topic te hebben. Zie hier: het-kort-door-de-bocht-wie-is-de-mol-niet-en-waarom topic! Ik zie regelmatig acties of hoor opmerkingen die ik zo ontzettend onmols vind, dat ik daardoor een kandidaat van mijn mol-lijst afstreep:

Volgens mij zijn deze mensen niet de mol, om de erachter opgeschreven reden:

Sebastiaan: Afl 2, in het gebouw: Zoekt als enige fanatiek naar geld, wat niet nodig is: hij is ten slotte alleen
Rick: Afl 1, fabriek: Gaat bij het juiste scherm staan terwijl er op dat moment verwarring is over die plek. Uitgelezen sabotagemoment niet benut, integendeel. Zegt: "Dit is de goede, 100%"
Hans: Wanneer hij liegt is dit overduidelijk, hij wordt nerveus en krijgt zenuwtrekjes in het gezicht. Zijn reacties op bijvoorbeeld het horen van opdrachten/executies tonen oprechte verbazing/meeleven etc.
Froukje: Puzzelt in het reuzenrad heel goed mee, lost de lengtevraag op en trekt de juiste conclusies.

Anniek staat wel op mijn nominatielijst om doorgestreept te worden als mol (rood scherm, opmerkingen als "Dennis kan dus met alles" in het reuzenrad, pure reacties), maar is een dusdanig goede actrice dat ik het nog niet aan durf ;)

Ik ben erg benieuwd naar jullie kort-door-de-bocht-redenaties!

Offline Kaafoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2009, 13:51:25 »
zo'n topic bestaat al
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2009, 13:52:11 »
Idd k wouut net zeggen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2009, 14:03:38 »
Oké. Ik zal maar gaan zoeken dan...

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2009, 23:52:30 »
Ik denk dat Jon het absoluut niet is. ::ohno::

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2009, 23:06:25 »
Dennis, want hij zei nee
Anniek, want ze had een rood scherm

Als deze bovenstaande dingen gemanipuleerd zijn, gaan ze wel heel ver om de kijker om de tuin te leiden, en dan heeft het geen enkele zin om als kijker te speuren naar aanwijzingen.

Offline syl2911

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2009, 23:16:16 »
Ja, ze had een rood scherm, maar ook een vrijstelling................
Dat rode scherm kan een instinker zijn.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #34 Gepost op: 20-01-2009, 00:02:11 »
Nee, ik denk echt dat dat onzin is. Op die manier is de weg vrij voor manipulatie. Dan kan je altijd de mol wel een vrijstelling geven + rood scherm, maar precies wat Avonne zegt, dan heeft het als kijker geen zin meer om nog serieus te zoeken naar hints.
The British are not impressed.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #35 Gepost op: 20-01-2009, 00:13:46 »
En toch, gericht aan alle non-believers, zou ik haar niet zomaar afschrijven. De mol is zit erg intelligent in mekaar, het zou toch een meesterlijke zet zijn (vind ik dan toch) van de makers om net de Mol een rood scherm te geven. Het programma vraagt van de kijker toch enige interactiviteit en als je een beetje verder denkt dan je neus lang is, zou Anniek puur objectief net wél de Mol kunnen zijn. Als puntje bij paaltje komt zit Anniek nog in het spel, en kan ze dus zeker wél de Mol zijn.

Al diegenen die haar afschrijven, wat doen jullie als opeens wel ver zin het spel komt, wie weet tot de finale? Gaan jullie dan nog beweren dat ze het niet kan zijn? Geef het idee nog een paar afleveringen de tijd om eraan te wennen. Tegen dan zijn jullie het misschien met me eens. Ze zou wel eens de Mol kunnen zijn. Een door velen onverwachte Mol weliswaar.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #36 Gepost op: 20-01-2009, 00:18:21 »
Oh ja, ik zie haar wel winnen, volgens mij snapt ze het spel heel goed. Dit was een uiterst slimme tactische zet, ze kan één verdachte zo al zo goed als uitsluiten.
The British are not impressed.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #37 Gepost op: 20-01-2009, 00:23:01 »
Inderdaad, het mes snijdt aan beide kanten, er zal dus altijd twijfel blijven als Anniek blijft tot de finale. Iedereen zal dus een kamp moeten kiezen. Kan de Mol een rood scherm krijgen of niet? Ik hoor alvast bij het eerste.

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #38 Gepost op: 21-01-2009, 00:22:58 »
Het gaat er niet om of ik een believer ben of niet. Het gaat erom dat het voor mij de grens is van genoeglijk avondje TV-kijken.

Voor mij is de lol er af als redactie zover gaat om de kijkers ronduit valse informatie te geven, en spelregels aan de laars lappen.
Je kunt als programmamaker ook té ver gaan in manipulatie.

Kijk, ik vermoed dus dat dat hier aan de hand is. Dennis en Anniek zijn enorme Mol-verdachten. En dat is toch raar? Dat spoort toch niet met de regels en de info die ons is gegeven?

Nouja, hier trek ik de lijn dus. Ik kan een programma, waarbij ik zelf denk "oh, de feiten zijn zus, dus de waarheid zal wel het tegenovergestelde zijn" niet meer serieus nemen.
Nouja, ze gaan hun gang maar, er zal vast wel een publiek zijn dat er genoegen in schept "altijd verrast te worden" of zo. Voor mij is het gevoel van onbetrouwbaarheid gewoon te irritant om te kunnen blijven kijken.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Wie is de Mol (absoluut) niet?
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2009, 11:48:33 »
Ik denk dat Dennis, Jon, Paula en Froukje de mol niet zijn! Die zijn m.i. teveel met het spel bezig, vooral Dennis.
I got that tunnel vision going through my  head