Auteur Topic: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is  (gelezen 37001 keer)

Offline Hooch

  • Forumlid
Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Gepost op: 13-02-2009, 10:21:58 »
Net zoals men 2 jaar geleden Inge kon ontmaskeren nog voor de finale (gebarentaal op groepsfoto) zullen er ook dit jaar weer hints inzitten waarmee de kijker kon weten wie De Mol is.

Mij is iets opgevallen, ik weet niet of jullie het ook al gezien hebben.  Ofwel verbeeld ik me het  ;)

Telkens er een test is, laat men een aantal vragen zien, en wat de kandidaten antwoorden.  Dat wordt zodanig geknipt dat je niet kan weten wie wat invult.
Maar wat mij opviel: Bij sommige antwoorden klikt men op het grijze vierkantje, bij andere antwoorden klikt men op de tekst.
Gisteren zag ik bijvoorbeeld overduidelijk dat men kikte op de letter 'L'.  Moesten we alle testen nog eens kunnen bekijken en de aangeklikte letters verzamelen, zouden we zo niet aan een aanwijzing kunnen komen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2009, 10:34:36 »
Moesten we alle testen nog eens kunnen bekijken en de aangeklikte letters verzamelen, zouden we zo niet aan een aanwijzing kunnen komen?

Goed plan! ::ok::

Het is mij eigenlijk maar één keer opgevallen dat er op de tekst werd geklikt. Dat had ik in eerdere series namelijk nooit gezien.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2009, 10:36:39 »
Maar dat er op de tekst wordt geklikt.. Gebeurt door meerdere kandidaten.
Dus je kan er niet iemand uithalen die dat alleen maar doen..  :-\\
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2009, 10:39:14 »
Maar dat er op de tekst wordt geklikt.. Gebeurt door meerdere kandidaten.
Dus je kan er niet iemand uithalen die dat alleen maar doen..  :-\\

Nee, maar als je de letters achterelkaar zet staat er misschien wel iets wat de hint vormt.

Ik kijk nu de test van afl. 6 na en meteen is er al een probleem; Dennis klikt op 'Anniek' tussen de n en i in.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #4 Gepost op: 13-02-2009, 10:40:15 »
Misschien wordt het een zin?  ..... is de moL

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #5 Gepost op: 13-02-2009, 10:44:45 »
Nee, maar als je de letters achterelkaar zet staat er misschien wel iets wat de hint vormt.

Ik kijk nu de test van afl. 6 na en meteen is er al een probleem; Dennis klikt op 'Anniek' tussen de n en i in.

Betekent: Anniek is ni de mol  ::ohno::

 ;D
Laten we jabberen.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2009, 11:00:11 »
Hoofdletterclicks:

N Paula (afl. 1, 44:26)
N Jon (afl. 3, 46:15)
N Viviënne (afl. 4, 44:45)
N Rick (afl. 5, 44:46)
J Anniek (Afl. 1, 46:06)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2009, 11:02:38 »
Hoofdletterclicks:

N Paula (afl. 1, 44:26)
N Jon (afl. 3, 46:15)
N Viviënne (afl. 4, 44:45)
N Rick (afl. 5, 44:46)
J Anniek (Afl. 1, 46:06)

Wie is de mol? -> Anniek.. J'a'
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #8 Gepost op: 13-02-2009, 11:08:02 »
6

dennis tussen n en i
jon pal op de l

5

rick pal op N
jon pal op de p

4

sebas pal op eurotekentje
viv boven de N
froukje raakt nog net de J aan, of net niet?

3

paula pal op de o
jon pal op de N

2

rick boven de k
paula nog net op t

1

paula pal op de N
Hans naast de F
Froukje tussen de n
Jon op / tussen de u
Anniek net naast de J

---

Klopt dus met wat Erik TKS vond wat betreft hoofdletters. Buiten die mogelijke hint (alleen Anniek 'J') kan ik er nog niets uithalen. edit: oh nee, niet helemaal; in afl. 4 klikt Froukje ook op de 'J'.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2009, 11:14:33 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #9 Gepost op: 13-02-2009, 11:12:05 »
Ik denk dat jullie hints achter hints zoeken die geen hints zijn :P

Hoe vaak hebben we nu niet meegemaakt dat in afl. 10 er maar een handjevol hints worden verteld terwijl wij hier op 't forum voor elke hint die dan uitgelegd wordt er 5 tegen over kunnen stellen die we menen gevonden te hebben.

Dat is ook meteen het flauwe, want ze stoppen er toch maar een stuk of drie hints in, dat verspreid over 9 afleveringen en je zoekt naar een speld in een hooiberg.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2009, 11:14:39 »
en een van die spelden is dan dat mollogo bij jon.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #11 Gepost op: 13-02-2009, 11:15:11 »
Ik denk dat jullie hints achter hints zoeken die geen hints zijn :P

Dat weet je achteraf pas natuurlijk.

Offline amandjo

  • Forumlid
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #12 Gepost op: 13-02-2009, 11:18:58 »
In aflevering 1 hoorde we PJ tegen alle kandidaten zeggen 'Er is nog geen mol, wil jij dat zijn?' Misschien zei hij in feite: 'Er is nog één mol, wil jij dat zijn?' Sebastiaan is dat geworden, hij heeft ook het geld gestolen. Hij was de hulpmol. Dennis was al de mol en hoefde geen ja te zeggen om de extra mol te zijn.
Bij de opdracht op het toneel met het licht was de zin 'Het geld is hier maar bij wie?' Het geld was bij dennis. Wie=Dennis. Wie is de mol? -> Dennis
Wat mij opviel in aflevering 6 is dat toen Dennis zijn naam intikte voor de test je alleen 'De' zag. De mol?



« Laatst bewerkt op: 13-02-2009, 11:23:57 door amandjo »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #13 Gepost op: 13-02-2009, 11:24:04 »
In aflevering 1 hoorde we PJ tegen alle kandidaten zeggen 'We hebben nog geen mol, wil jij dat zijn?' Misschien zei hij in feite: 'We hebben nog één mol, wil jij dat zijn?'

Dat is heel moeilijk om te horen, omdat 'nog' eindigt met een G en daardoor niet kan horen of hij alleen 'een' zegt..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #14 Gepost op: 13-02-2009, 11:25:33 »
Dat weet je achteraf pas natuurlijk.

Klopt, maar omwille van de vorige series ga ik niet mee in jullie fanatieke speurwerk in de hoop die ene hint te vinden. Als je 't leuk vind om te doen, moet je het vooral niet laten. Maar gezien de vorige series lijkt het mij nu wel duidelijk dat je de juiste hints helemaal niet zo ver gezocht hoeft te vinden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #15 Gepost op: 13-02-2009, 11:29:57 »
Maar gezien de vorige series lijkt het mij nu wel duidelijk dat je de juiste hints helemaal niet zo ver gezocht hoeft te vinden.

Dat denk ik ook. Denk dat sommige hints 'iets' te ver gezocht zijn.. Maar het is wel leuk om te lezen  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Hooch

  • Forumlid
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #16 Gepost op: 13-02-2009, 11:35:10 »
Klopt, maar omwille van de vorige series ga ik niet mee in jullie fanatieke speurwerk in de hoop die ene hint te vinden. Als je 't leuk vind om te doen, moet je het vooral niet laten. Maar gezien de vorige series lijkt het mij nu wel duidelijk dat je de juiste hints helemaal niet zo ver gezocht hoeft te vinden.

Groot gelijk, maar bij Inge lukte het toen toch? :-)

Ik vond het gewoon opvallen, en dan is het leuk dat even na te trekken ;)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #17 Gepost op: 13-02-2009, 11:51:33 »
Groot gelijk, maar bij Inge lukte het toen toch? :-)

Ik vond de gebarentaal hint helemaal niet vergezocht hoor.  :o
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #18 Gepost op: 13-02-2009, 18:00:17 »
Al die theorettes zijn juist heerlijk. De zonsverduistering, de Roos.  Dus ook dit jaar vooral blijven speuren en zoeken. Hoe geweldig is het als je wel een hint vindt die klopt?! Juist, super.
Ik vind het zalig om te lezen! Speur vooral door, ga ik nu nog een x kijken om te zien wat we uit die polaroidfoto's kunnen halen.
Succes allen!
maltho thi afrio lito

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2009, 09:42:01 »
Als er een hint is, dan is het het vraagteken in het kasteel wel. Sebastiaan zette Moloushka op haar plaats maar er gebeurde niets; het moet dus een andere hint zijn. Ze doen het niet voor niets.