Auteur Topic: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is  (gelezen 37017 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #20 Gepost op: 25-02-2009, 09:44:45 »
Als er een hint is, dan is het het vraagteken in het kasteel wel. Sebastiaan zette Moloushka op haar plaats maar er gebeurde niets; het moet dus een andere hint zijn. Ze doen het niet voor niets.

De kans is inderdaad groot dat daar een hint zit, want tot nu toe heeft er altijd een hint gezeten in de 'ontmoet de Mol'-opdracht. In 2006: Milouska die het jaartal verandert in haar geboortejaar, 2007: 'Enig' speurwerk opent deuren -> Inge, 2008: 'Is ego de Mol?' -> 'Ja'.

Offline barista

  • Forumlid
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #21 Gepost op: 25-02-2009, 09:55:16 »
En in seizoen 9  stond bij 'ontmoet de Mol' opdracht een vraagteken bij de Mol van seizoen 6 (VI) > VIvienne.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2009, 10:13:44 »
Ik heb al van alles geprobeerd om een hint te vinden in die opdracht, maar zonder resultaat. Ik heb bijvoorbeeld die opvallende zin van Jon "Al dagen omrand ik de vele aanwijzingen in mijn mollenboekje", de eerste letters ervan gehusseld, maar er niets van kunnen maken.

Offline molletje3

  • Forumlid
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2009, 11:11:49 »
Dennis is op dezelfde dag als Milouska jarig  ;) en op de stoomtrein staat '85' zijn geboortejaar  ;D met dank aan het topic 'kandidaat Dennis' ::bravo::

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2009, 11:53:09 »
Dennis is op dezelfde dag als Milouska jarig  ;) en op de stoomtrein staat '85' zijn geboortejaar  ;D met dank aan het topic 'kandidaat Dennis' ::bravo::
En de mol van vorig jaar heette ook Dennis, als we toch naar vorige afleveringen kijken :P

Wat is die tunnel hol  ::schaam::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2009, 12:13:21 »
Ik heb al van alles geprobeerd om een hint te vinden in die opdracht, maar zonder resultaat. Ik heb bijvoorbeeld die opvallende zin van Jon "Al dagen omrand ik de vele aanwijzingen in mijn mollenboekje", de eerste letters ervan gehusseld, maar er niets van kunnen maken.

Inderdaad. Aangezien Jon een begenadigd stemacteur is, vraag ik me af of hij niet ook iets tricky's met zijn stem kan doen, net zoals Dennis vorig jaar met ego. Hij spreekt het ook zo apart uit...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #26 Gepost op: 26-02-2009, 12:55:44 »
De vraagtekenhint kan dus eigenlijk op zowel Dennis als Vivienne slaan. Dennis omdat hij hetzelfde geboortejaar heeft als Miloushka, en Vivienne vanwege de vele missende zessen (VI in het Romeins) en dan hebben we nog Jon's aparte uitspraak. Hebben we al in zijn molboekje kunnen kijken? Misschien staat er inderdaad een aanwijzing in net als bij Dennis Weening en Miloeshka Meulens.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #27 Gepost op: 26-02-2009, 12:56:36 »
Of dat gedoe met die 6 is omdat de naam van de mol bestaat uit 6 letters?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #28 Gepost op: 26-02-2009, 13:06:16 »
 En Anniek dan ? Ook 6 letters.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #29 Gepost op: 26-02-2009, 13:16:12 »
De vraagtekenhint kan dus eigenlijk op zowel Dennis als Vivienne slaan. Dennis omdat hij hetzelfde geboortejaar heeft als Miloushka, en Vivienne vanwege de vele missende zessen (VI in het Romeins) en dan hebben we nog Jon's aparte uitspraak. Hebben we al in zijn molboekje kunnen kijken? Misschien staat er inderdaad een aanwijzing in net als bij Dennis Weening en Miloeshka Meulens.

Jon had in zijn boekje toch een pijl naar zichzelf getekend ofzo?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #30 Gepost op: 26-02-2009, 13:45:58 »
Of dat gedoe met die 6 is omdat de naam van de mol bestaat uit 6 letters?
Nee, dat wijst niet eenduidig naar een specifieke kandidaat. En waarom zou je het aantal letters in een naam gaan tellen. In alle naamhints die ik in molseries (internationaal) heb gezien wees zo'n hint specifiek naar de naam van de speler Tanya Buck and Bill had dollar bills as a hint to their name. dan heb je Fur Elise, Gorge, Marc Simons op het San Marco plein inclusief bijbelhints. Ik kan letters tellen simpelweg niet in zo'n rijtje zien.

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #31 Gepost op: 26-02-2009, 15:05:24 »
Ik vond die hint van Inge (gebarentaal) ook totaal niet vergezocht. Gewoon duidelijk en goed gevonden. Sommige dingen op het forum zijn inderdaad veeeeeeel te ver gezocht en zoals hier iemand ook al typte: er zitten er uiteindelijk maar een stuk of 4 in. Toch heel leuk om te lezen, dat wel.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #32 Gepost op: 26-02-2009, 17:11:06 »
De eerste paar afleveringen heb ik nog niet zoveel hier gelezen, maar kan iemand me vertellen waar er allemaal zessen ontbraken dan? Ik me namelijk totaal ontgaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #33 Gepost op: 26-02-2009, 17:15:55 »
De eerste paar afleveringen heb ik nog niet zoveel hier gelezen, maar kan iemand me vertellen waar er allemaal zessen ontbraken dan? Ik me namelijk totaal ontgaan.

Het valt ook wel mee met die ontbrekende zessen. Ik denk eigenlijk dat er niet eens een hint in zit. Maar goed, ik heb de volgende drie 'ontbrekende zessen' op mijn site gezet:

Afl. 2:

- Bij het maken van de test zien we achtereenvolgens de vragen 3, 9, 12 en 15 langskomen. Dit is een logische reeks waarin het getal 6 ontbreekt.

- Tijdens de opdracht met het reuzenrad is rechtsonder steeds een tellertje in de vorm van een reuzenrad te zien, wanneer een kandidaat in een cabine stapt. Dit tellertje geeft aan hoeveel beurten de kandidaten dan nog hebben. We zien het tellertje verspringen van 10 naar 9, van 9 naar 8 en van 8 naar 7. Dan niet van 7 naar 6 en niet van 6 naar 5. Daarna weer wel van 5 naar 4, 4 naar 3, 3 naar 2 en van 2 naar 1. Kortom: we zien de cijfers 1 t/m 10 behalve de 6.
 
Afl. 6:

- Waarom staat de foto van Milouska (serie 6) niet in de ruimte met die van Yvon (5), Inge (7) en Dennis (8)? Het getal 6 ontbrak eerder, zie afl. 2.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #34 Gepost op: 26-02-2009, 17:19:46 »
Het valt ook wel mee met die ontbrekende zessen. Ik denk eigenlijk dat er niet eens een hint in zit. Maar goed, ik heb de volgende drie 'ontbrekende zessen' op mijn site gezet:

Afl. 2:

- Bij het maken van de test zien we achtereenvolgens de vragen 3, 9, 12 en 15 langskomen. Dit is een logische reeks waarin het getal 6 ontbreekt.

- Tijdens de opdracht met het reuzenrad is rechtsonder steeds een tellertje in de vorm van een reuzenrad te zien, wanneer een kandidaat in een cabine stapt. Dit tellertje geeft aan hoeveel beurten de kandidaten dan nog hebben. We zien het tellertje verspringen van 10 naar 9, van 9 naar 8 en van 8 naar 7. Dan niet van 7 naar 6 en niet van 6 naar 5. Daarna weer wel van 5 naar 4, 4 naar 3, 3 naar 2 en van 2 naar 1. Kortom: we zien de cijfers 1 t/m 10 behalve de 6.
 
Afl. 6:

- Waarom staat de foto van Milouska (serie 6) niet in de ruimte met die van Yvon (5), Inge (7) en Dennis (8)? Het getal 6 ontbrak eerder, zie afl. 2.
Ah, dank je wel Heinz!

Ik zou dus zeggen bij aflevering 6:
Waarom leek er een antwoordoptie (als vierde -> Dennis) op de testvraag over de Ben Hur-opdracht te ontbreken?  ::)

Tja, ik weet het niet hoor... het lijkt mij alweer iets te vergezocht, maar desalniettemin is het wel toevallig dat de 6 een paar keer ontbreekt en dat er dan in aflevering 6 ook duidelijk weer iets ontbreekt. Hmmmm...
« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 17:21:43 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #35 Gepost op: 26-02-2009, 17:25:25 »
Tja, ik weet het niet hoor... het lijkt mij alweer iets te vergezocht, maar desalniettemin is het wel toevallig dat de 6 een paar keer ontbreekt en dat er dan in aflevering 6 ook duidelijk weer iets ontbreekt. Hmmmm...

Ik vind het ook wat vergezocht. De ontbrekende zessen zijn ook moeilijker te vinden dan die ontbrekende optie in afl. 6, dus zou het raar zijn als die daar naar zouden verwijzen..

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #36 Gepost op: 26-02-2009, 19:08:06 »
Hmmmm, heb hele tijd gedacht dat het ontbreken van die optie juist een aanwijzing is dat Dennis NIET de mol is.

Maar nu in combinatie met de ontbrekende zes in afl. 2 die blijkbaar naar aflevering 6 verwijst waarin dit keer niet de zes ontbreekt, maar een optie.., begint stil aan een mooie hint naar Dennis te lijken.

Had net in pool Anniek verwisseld voor Dennis als mol, nu alleen nog de vraag of de mol een man of vrouw is aanpassen, anders sowieso 1 van de 2 fout  ::)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #37 Gepost op: 27-02-2009, 16:57:48 »
Als bijlage mijn bevindingen opgesomt en nog niet helemaal is uitgewerkt.
Alle afleveringen moet ik nog doornemen.
Ik ben ervan overtuigd dat Vivienne de mol is.


Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #38 Gepost op: 27-02-2009, 17:03:11 »
Ik heb net je overzicht gelezen, maar er zit tussen een aantal goede hints ook veel onzin!
En wie is btw Sjoukje??

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #39 Gepost op: 27-02-2009, 17:06:12 »
Als bijlage mijn bevindingen opgesomt en nog niet helemaal is uitgewerkt.
Alle afleveringen moet ik nog doornemen.
Ik ben ervan overtuigd dat Vivienne de mol is.



kan je me uitleggen waarom viv met een x2 auto tegen de 1000 aanrijdt en waarom ze het geld verdubbelt in dat restaurant? ik zie geen reden voor de mol om geld te verdubbelen?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug