Auteur Topic: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is  (gelezen 37003 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #40 Gepost op: 27-02-2009, 17:07:54 »
kan je me uitleggen waarom viv met een x2 auto tegen de 1000 aanrijdt en waarom ze het geld verdubbelt in dat restaurant? ik zie geen reden voor de mol om geld te verdubbelen?

Ja dit zit mij ook zeer dwars. Als ze dit als mol gedaan heeft, dan dikke vette headdesk, echt.
No Milk today???

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #41 Gepost op: 27-02-2009, 17:44:37 »
kan je me uitleggen waarom viv met een x2 auto tegen de 1000 aanrijdt en waarom ze het geld verdubbelt in dat restaurant? ik zie geen reden voor de mol om geld te verdubbelen?

Ze verdubbeld het geld, omdat ze daarvoor al heeft lopen prutsen met het starten van de auto, en ze met een walkie talkie er na toe is gebracht.
Als iemand zegt via de walkie talkie sla links af, ga je denk niet expres rechsaf, het ongeluk was bij haar om toevallig net na die 1000 te zijn gelokt.

Dennis en Vivienne hadden een pact, Rick moest Vivienne gaan verdenken, zodat Rick er uit zou vliegen, of in tweede instantie Dennis( Wat ook gebeurd is uiteindelijk ). Rick kan Vivienne natuurlijk niet verdenken omdat ze de mol is, ze moet dit omzeielen en maakt dan ook de opdracht(metvoorkennis)uitstekend, Vivienne is niet meer verdacht, Rick er toch uit. Kan toch niet beter.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #42 Gepost op: 27-02-2009, 17:46:50 »
Dennis en Vivienne hadden een pact, Rick moest Vivienne gaan verdenken, zodat Rick er uit zou vliegen, of in tweede instantie Dennis( Wat ook gebeurd is uiteindelijk ). Rick kan Vivienne natuurlijk niet verdenken omdat ze de mol is, ze moet dit omzeielen en maakt dan ook de opdracht(metvoorkennis)uitstekend, Vivienne is niet meer verdacht, Rick er toch uit. Kan toch niet beter.

Jij zegt dus nu dat viv geld verdubbelt omdat ze Dennis zo aardig vindt, wat een domme mol hebben we dan zeg haha  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #43 Gepost op: 27-02-2009, 18:06:06 »
Jij zegt dus nu dat viv geld verdubbelt omdat ze Dennis zo aardig vindt, wat een domme mol hebben we dan zeg haha  :P

Als jij mee gaat in pact, en Dennis stelt je iets voor, ga je toch niet zeggen, nu vertrouw ik je niet meer:l?
Uiteindelijk heeft ze ze nu toch beide weggespeeld!!
Rick verdenkt Vivienne niet door opdracht.
Dennis verdenkt Vivienne niet meer door hun sterke en versterkte pact.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #44 Gepost op: 27-02-2009, 18:09:46 »
Kandidaten vallen sowieso af en dan zeg jij dat ze ze heeft weggespeeld door geld te verdiennen... nou ja een mol die onverdacht blijft door steeds geld te verdienen hebben we nog niet gehad.
No Milk today???

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #46 Gepost op: 27-02-2009, 18:35:20 »
Op 37.00 zie je heel kort "de mol" in beeld en dan vivienne, dus vivienne is de mol :D

In het kasteel van Ajloun kwam bij Jon een heel groot MOL-logo in beeld dus is hij de mol.
In de code van Anniek was Moi/Mol te ontdekken, oftewel ik/mol dus zij is de mol.

Ze zijn alledrie de mol!

 ::tandpastasmiley::
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #47 Gepost op: 27-02-2009, 18:44:32 »
Volgens mij is bij iedereen wel eens het 'De Mol' teken voorbij gekomen. Maar, niemand heeft gezegd dat zei daar moeten zitten of niet (behalve de mol) dus iedereen kan bij zo'n plek gaan staan/zitten. Pas als het echt heeeeeeeel opvallend word kan het denk ik misschien een hind zijn. Zoals de vorige ronde bij VIV werd er wel helemaal ingezoemd op het mol teken en daarna op haar.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2009, 15:44:11 »
Ik had hier al een document geplaatst en het volgende geeft wat mij betreft de definietieve doorslag !!!
Het hield iedereen bezig dat als Vivienne de mol zou dit niet zou kunnen, aangezien ze bij het autokerkhof 2400 ophaalde. Eindelijk heb ik de verklaring hiervoor gevonden.
De serie draait niet alleen om het koningshuis maar ook de Romeinen komen ter sprake. De VI als 6 is al duidelijk.
Maar laten we nu eens gaan kijken naar het Roemeinde alfabet.
Deze bestaat uit 24 letters en het getal nul bestaat niet. Op de auto stond 2 x.
Wat kunnen we dan krijgen? 2400, het geld wat vivienne bij elkaar reed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2009, 16:09:42 »
Dan nu ook maar gelijk door naar de hotelopdracht waar ze het geld verdubbelde en hier waarschijnlijk ook een hint in moet zitten. Deze heb ik blijkbaar nu ook gevonden.
Er waren 25 gasten, er waren 3 gasten fout en 17 goed. 17 + 3 = 20. Waar zijn de overige 5 gasten?
5 = V = van Vivienne
Verdubbelen we de 5 dan krijgen we 10 = X
Vivienne maakt continue de kruizen of zijn zichtbaar bij Vivienne (de kruisvaarders)!!!


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2009, 16:22:36 »
Ik had hier al een document geplaatst en het volgende geeft wat mij betreft de definietieve doorslag !!!
Het hield iedereen bezig dat als Vivienne de mol zou dit niet zou kunnen, aangezien ze bij het autokerkhof 2400 ophaalde. Eindelijk heb ik de verklaring hiervoor gevonden.
De serie draait niet alleen om het koningshuis maar ook de Romeinen komen ter sprake. De VI als 6 is al duidelijk.
Maar laten we nu eens gaan kijken naar het Roemeinde alfabet.
Deze bestaat uit 24 letters en het getal nul bestaat niet. Op de auto stond 2 x.
Wat kunnen we dan krijgen? 2400, het geld wat vivienne bij elkaar reed.

Maar de 0 bestaat niet, dus waarom dan wel 2x een 0? ;D

En hoe maak je een hint van de 4250 euro die Vivienne (volgens Froukje) samen met Sebastiaan uit de kistjes haalde? ;)


Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2009, 17:25:48 »
Ik vind de sterkste hint richting Vivienne nog steeds die kerkklok uit aflevering 3 die op 5 voor 1 (oftewel V voor I) stond en 6 keer (VI) sloeg.

Maar als Vivienne de mol is dan mag de productie in afl. 10 wel HEEL erg veel mogen uitleggen waarom ze zoveel geld heeft binnengehaald, want dan komt ze misschien wel met stip binnen, maar dan wel in de lijst met grootste prutmollen aller tijden.  ;)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2009, 17:37:00 »
Ook een hint die ik in de gaten blijf houden is die van MY ID  :P
Bij de sms zaten Milouska (of hoe je dat ook schrijft), Yvon, Inge en Dennis.
en je zag een copy van een ID kaart van Jon  :P

zal um wel niet zijn, maar ut zou wel een grappige hint zijn  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2009, 17:40:42 »
Maar de 0 bestaat niet, dus waarom dan wel 2x een 0? ;D

En hoe maak je een hint van de 4250 euro die Vivienne (volgens Froukje) samen met Sebastiaan uit de kistjes haalde? ;)



De 24 was toch duidelijk (het alfabet) en dan 2x de nul (die niet bestaat), simpel als wat.
Wat betreft die 4250 weten we niet hoeveel geld Vivienne hieraan bijdroeg.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2009, 17:46:23 »
Ook een hint die ik in de gaten blijf houden is die van MY ID  :P
Bij de sms zaten Milouska (of hoe je dat ook schrijft), Yvon, Inge en Dennis.
en je zag een copy van een ID kaart van Jon  :P

zal um wel niet zijn, maar ut zou wel een grappige hint zijn  ::vergroot::
Oh, daar had ik nog nooit van gehoord. Klinkt wel interessant in elk geval.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2009, 18:17:57 »
Nu maar even een overzicht van de testen die Vivienne maakte en mijn conclusie.

Aflevering 1 - als 3e (er waren 3 kruizen bij de sms)
Aflevering 2 - als 2e (opvallend het getal 2 aan bod kwam)
Aflevering 3 - als 3e (opvallend het getal 3 en 5 aan bod kwam)
Aflevering 4 - als 4e (opvallend het getal 4 aan bod kwam)
Aflevering 5 - als 6e (in deze aflevering kon je de mol ontmoeten en bij de spiegels ging ze als 6e)
Aflevering 6 - als 3e (opvallend het getal 3 aan bod kwam)
Aflevering 7 - als 2e (in deze aflevering verdubbeling van geld en de laatste 2 opdrachten geen strategie had)
Aflevering 8 - vrijstelling (opvallend het getal 4 aan bod kwam) zij als 4e maakte de test niet

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2009, 18:57:57 »
Yessie, ik ben net als vorig jaar weer gefascineerd door jouw fanatisme, en jouw vermogen om werkelijk overal een hint in te zien. Je combineert de uitzending, de testvragen, de molmail en de muziekhints tot een fantastisch geheel, alsof alles met elkaar samenhangt.
Ik vraag me af, ben jij niet teleurgesteld geweest vorig jaar, dat de werkelijke hints die de productie in de serie heeft gestopt lang niet zo uitgebreid en ingenieus waren als jouw theorieën? Ben je niet bang dit jaar daar wellicht weer in teleurgesteld te worden?
Keep calm and eat chocolates!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2009, 19:09:31 »
Yessie, ik ben net als vorig jaar weer gefascineerd door jouw fanatisme, en jouw vermogen om werkelijk overal een hint in te zien. Je combineert de uitzending, de testvragen, de molmail en de muziekhints tot een fantastisch geheel, alsof alles met elkaar samenhangt.
Ik vraag me af, ben jij niet teleurgesteld geweest vorig jaar, dat de werkelijke hints die de productie in de serie heeft gestopt lang niet zo uitgebreid en ingenieus waren als jouw theorieën? Ben je niet bang dit jaar daar wellicht weer in teleurgesteld te worden?
Ja Swifty, ik was vorig jaar zeker teleurgesteld dat de Avro zulke slechte hints had en mij niet heeft aangenomen  ::rofl::
Ach, ik kon er mee leven hoor. Ook nu weer zijn er in mijn ogen volop hints die leiden naar Vivienne als mol.
Mocht ik er weer naast zitten, dan niet getreurt hoor. Ik vind het gewoon leuk net als anderen te gaan speuren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2009, 19:12:05 »
Ok, that's the spirit  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Hints waaraan we konden weten wie De Mol is
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2009, 19:19:23 »
Oh, wat zou ik driedubbel liggen te gieren van de lach als het dan toch Viviënne blijkt te zijn, en wel om de door Yessie genoemde redenen. Maar dan wil ik toch echt graag weten WAT  ze de prijzenpot nou heeft gekost.