Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 157478 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #80 Gepost op: 11-01-2012, 22:48:49 »
Bij nader inzien twijfel ik over vraag 7.

Hoeveel is 1-1+39 ??? -39?
Eerst optellen dan aftrekken: 1 - 40 = -39

Er waren toch ook twee kreeften?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #81 Gepost op: 11-01-2012, 22:50:26 »
Er waren toch ook twee kreeften?

Wie? Ze antwoorden i.g.v. met 1? En één huisdier van Liesbeth
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #82 Gepost op: 11-01-2012, 22:53:01 »
Het antwoord op die vraag is al uitgelekt (zie andere topics)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoe weten jullie/weet jij dat?

Over alles met die Min, dan ook nog vaak met hoofdletter, kan ik hetvolgende zeggen. Het zou met die hints zeker Hadewych kunnen zijn, maar dan zou ik het dit jaar een slechte Mol vinden. Ze is toch echt wel het saaiste en meest verdoken personnage.
Lomperik..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #83 Gepost op: 11-01-2012, 22:54:42 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #84 Gepost op: 11-01-2012, 22:57:50 »
Dio verpestte wel die rooksignaalopdracht (Tim zegt volgens mij snapte hij het niet) door er eerst doorheen te kletsen en vervolgens zelf de signalen heel snel door te geven waardoor Frits en Anne-Marie er niet uitkwamen. Ik vraag me af of Dio gewoon slim bezig is door zich beetje stom voor te doen en zich verdacht te maken (maar tot nog toe wordt hij nauwelijks verdacht door de anderen) of dat hij echt niet zo handig en slim is met die opdrachten.

Vraag me af of William de fanatieke kandidaat is of misschien de mol die die rol van fanatieke kandidaat met verve speelt. Hij komt wel erg veel in beeld en aan het woord in tussenshots.
Bij de jeepopdracht leek iedereen in eerste instantie wel in de jeep te willen rijden. Dio moest zonder rijbewijs wel navigeren. Frits zei toen dan ga ik ook niet in de jeep. De navigatieplek leek een betere molplek dan in de jeep, waar je door twee of drie medespelers in de gaten gehouden wordt.

Eigenlijk verwachtte ik weer eens een vrouwelijke mol :-* dit jaar maar ik vind de mannen verdachter tot nu toe. Misschien weer van mol wisselen deze week. Twijfel me suf.

P.s Dio komt ook regelmatig grappig uit de hoek. Bijv.over het navigeren zegt hij alsof je de Josti-band aan het besturen bent.. (met respect voor de Josti-band maar ik kon er wel om lachen).
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 23:58:56 door Lonneke67 »

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #85 Gepost op: 11-01-2012, 22:58:22 »
Oke ;)

Volgens wiki is Maarten 204 centimeter. In de aflevering zei die 202 cm...
Dan zou hij 2 fouten hebben gemaakt.
andersom hij zij 204 cm maar volgens wikipedia het is 202 cm

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #86 Gepost op: 11-01-2012, 23:01:37 »
andersom hij zij 204 cm maar volgens wikipedia het is 202 cm

Ziet iemand hem binnenkort?  Dan gaan we hem even opmeten  ;D
You'll never walk alone

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #87 Gepost op: 11-01-2012, 23:07:34 »
We weten dat ze er 28 naastzaten. Helaas weten we niet wat vraag zes was. Wat ik me wel bedacht is dat bij een aantal andere vragen het niet waarschijnlijk is dat je er zo ver naast komt te zitten (schoenmaatje te groot, verkeerd aantal kreeften, aantal diploma's kunnen het enorme verschil van 28 niet maken). Tenzij het gaat om delen/vermenigvuldigen want dan kan het verschil een stuk groter worden.

De vermenigvuldigvraag (aantal personen Monica da Silvatrio + aantal letters volledige naam Dio) lijkt juist beantwoord te zijn. De deelvraag (Lengte Maarten gedeeld door aantal zwemdiploma's William) zou onjuist beantwoord kunnen zijn. Maar 204/3 - 204/4 = 18 en ook geen 28.

Met huisnummers daarentegen is het heel makkelijk te sjoemelen. Huisnummers kunnen vanalles zijn, en je kunt dus als Mol gemakkelijk een heel ander nummer noemen (bijv. 28 te hoog of 28 te laag). Niemand kan dat bovendien ter plekke controleren. Ook niet of het 'ongeveer' klopte. De twee huisnummers die gevraagd werden waren die van Liesbeth (sowieso heel verdacht in deze opdracht - en alle andere opdrachten ook) en Hadewych -is. Is hier gemold?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 23:09:18 door tumtum »

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #88 Gepost op: 11-01-2012, 23:16:13 »
we kunnen volgens mij de conclusie trekken dat het voor de mol niet uit maakte of hij/zij ver naar boven ging misschien was het wel handiger voor de mol om een beetje beneden te blijven.Liesbeth hield wel de hele tijd de portofoon vast wat misschien later in het spel een handige positie zou zijn, maar als ze daar mee zou mollen zou op vallen.

zat Liesbeth na deze opdracht te mollen in de auto met z'n zelfde portofoon?

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #89 Gepost op: 11-01-2012, 23:18:47 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #90 Gepost op: 11-01-2012, 23:23:37 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En 't is ook nog eens Maarten die er een vraag over krijgt :-)

Offline Niejo101

  • Forumlid
  • mol, moller, molst...
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #91 Gepost op: 11-01-2012, 23:24:39 »
@Bartjel; heb je enig idee wanneer de aflevering ook mobiel bereikbaar wordt op YT? ik zit tot morgenvroeg op mn werk en zou em toch graag zien....
.....

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #92 Gepost op: 11-01-2012, 23:26:13 »
http://avro.nl/wieisdemol/Player/AVRO_1489837

Dat filmpje werkt niet, er staat ook geen titel boven, maar er staat vanonder wel iets over jokers. Waar zien jullie dat dat over afl 3 gaat?/hoe komen jullie op die link?
Lomperik..

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #93 Gepost op: 11-01-2012, 23:27:54 »
ik snap niet bij het traplopen als je toch je antwoord moet lopen op de trap waarom tel je de treden naar art niet als laatste en zeg je dat aantal en je hebt geld in de pot
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #94 Gepost op: 11-01-2012, 23:31:00 »
18 treden tellen plus het aantal van de vraag ik weet niet of ik dat zou kunnen

Offline ---------------

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2012, 23:31:07 »
Leuke aflevering, zeker de moeite waard om de opdrachten 2x te kijken, zonder dat je ontknoping al weet, super initiatief van de Avro, twee dagen mol-plezier! Morgen weer maar dan met de climax van de executie, wie gaat eruit?

-De eerste opdracht kan nageplozen worden. Raar dat ze een rekenaar als Maarten beneden aan de trap lieten staan.

-Dio die in rap tempo rooksignalen doorgeeft! Die Dio is een gave aanwinst voor deze club!

-De groep is heel harmonieus en open, leuk om naar te kijken, ik verwacht een hele leuke reeks.



Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2012, 23:31:37 »
Dat vroeg ik mij dus ook af rik!
Lomperik..

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2012, 23:37:17 »
Ik heb alleen maar hier en daar geklikt dus niet de hele aflevering gekeken, maar ik kwam op het laatste beeld uit waarin Dio zegt: don't trust nobody. Ik vind het wel vreemd dat ie het verkeerd zegt.

Offline ---------------

  • Forumlid
Re: Aflevering 2: spoilertopic!
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2012, 23:37:50 »
Als je daar als kandidaat staat, dan kan je toch de treden tellen naar Art toe?

Ik vond het vreemd dat de dames dat niet deden.

Offline Biersteker

  • Forumlid