Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417858 keer)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #100 Gepost op: 10-01-2016, 22:57:27 »
Nog een hoop afleveringen te gaan, dus wie weet wat we allemaal nog gaan zien van hem  ;)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #101 Gepost op: 10-01-2016, 23:07:09 »
Hè bah, een Case is the Mole 2.0...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #102 Gepost op: 10-01-2016, 23:10:36 »
Ik ben nog niet overtuigd.
- De kandidaten hebben de afl. titel niet gekregen, dus als de hint waar zou zijn zouden ze daar voor spek en bonen naar binnen zijn gegaan?
- Het zou, zoals genoemd, ontzettend oneerlijk zijn voor de eerste afvaller als Klaas als mol geld verdient in afl. 1, ook nog eens in het zadel geholpen door productie, die Klaas die positie zomaar geeft. Dan moeten ze bereid zijn geweest om de executie van afl.1 te manipuleren om zo iig geen rood scherm te krijgen. Daar geloof ik niet in.
-Klaas acteert dan wel echt briljant als hij de mol is.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #103 Gepost op: 10-01-2016, 23:14:20 »
Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ik geloof in die hint naar Klaas als mol.

Er zal heus wel iets in zitten, maar dit is volgens mij een valstrik. De crew zal na al die jaren ook wel weten dat er onder de molloten hele slimme puzzelaars zitten.

Het lijkt mij daarom net iets te makkelijk. Misschien wouden ze wel dat dit gevonden werd.

Of de puzzel is nog niet af en krijgen we meer hints in andere afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 23:18:30 door Hellevuur »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #104 Gepost op: 10-01-2016, 23:16:22 »
Bah ::zwaaisip:: .

Ik zit ook nog in de ontkenningsfase, het is een bijna te perfecte, "onomstotelijk mol-aanwijzing ligt op stapel zes", hint. Maar mag Klaas de Mol zijn, dan snap ik het echt niet. Zoals bij iedereen, lees ik, bungelt hij onderaan mijn verdachtenlijstje. Ik zie (bijna) geen molgedrag bij Klaas en hij was eigenlijk de enige die ik al bijna zeker afgestreept had. Wat vreemd.

Ik geloof ook zeker in nephints zoals hierboven geopperd wordt, maar niet zo duidelijk. Ik denk dat nephints als een vogel die toevallig ook de bijnaam van Cécile is, een theezakje op het bed van één van de kandidaten van wiens favoriete drankje thee is of een pot gel op het kussen van Rop zijn, maar niet duidelijke lettercombinaties.  ::ohno::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #105 Gepost op: 10-01-2016, 23:19:35 »
Neeeeeeee, dit wil ik niet!!!!


Laten we het zo zien:
cf. = vergelijk =>

Vergelijk Klaas (met de) mol => hij is niet de mol.

Deze hint lijkt zo overduidelijk. De hint van de eerste aflevering (ga op zoek naar een muzikant) betekent hopelijk: dezen zijn GEEN mol: elke aflevering een overduidelijke ondubbelzinnige hint naar een kandidaat. *wishfull thinking*  ::) :\'(

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #106 Gepost op: 10-01-2016, 23:22:10 »
OK, met dat Mol CF erbij en dat CF dus ook...

...betekent zijn we volgens mij wel uitgespeurd voor dit jaar. ::zwaaisip::

Deze site geeft weer als bron het puzzelwoordenboek van mijnwoordenboek.nl, en als we daar kijken zien we bij Dominicanen inderdaad het puzzelwoord CF gegeven worden http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/Dominicanen/1. Een ander puzzelwoord dat gegeven wordt is Predikheren, wat verwijst naar een christelijke orde https://nl.wikipedia.org/wiki/Dominicanen. De link van CF met Dominicanen (of het nou gaat om inwoners van de Dominicaanse Republiek of die orde) blijft mij nog onduidelijk, maar het is wel heel toevallig.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #107 Gepost op: 10-01-2016, 23:23:51 »
Als er naar Airen een hint verwijst die iets heeft met Wijsmaken, dan hebben we alleen een afvallers theorie, waarbij afleveringstitels verwijzen naar hints om de afvaller van de volgende aflevering te voorspellen, we wachten af.

in airen's topic stond iets over een wijs gebaar dat art maakt als hij airen's dossier bespreekt?

de makers weten wat molloten allemaal uit zoeken en als ik in de redactie zou zitten zou ik zoiets er nooit in durven stoppen. Ik zou weten dat dit door molloten gevonden zou worden, en dus een zou ik een dergelijke hint vager maken.

 

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #108 Gepost op: 10-01-2016, 23:31:57 »
Neeeeeeee, dit wil ik niet!!!!


Laten we het zo zien:
cf. = vergelijk =>

Vergelijk Klaas (met de) mol => hij is niet de mol.

Deze hint lijkt zo overduidelijk. De hint van de eerste aflevering (ga op zoek naar een muzikant) betekent hopelijk: dezen zijn GEEN mol: elke aflevering een overduidelijke ondubbelzinnige hint naar een kandidaat. *wishfull thinking*  ::) :\'(

En wat als we nu het moladvies "wegstrepen, zoek de kandidaten en vindt de mol" ofwel art of deduction genoemd zoals we bij de Sherlock serie altijd zien.. Wat nu als er in elke aflevering 1 kandidaat weggestreept kan worden? Remy in aflevering 1, Klaas in aflevering 2. Met 10 kandidaten, 9 afleveringen + titels krijg je dan in aflevering 10 van de ontknoping de titel die voor de Mol resteert. Ala "de mol verandert nooit van kleur"  wat moest slaan op Milouska, omdat Fre en Roderick dat wel deden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #109 Gepost op: 10-01-2016, 23:38:09 »
Als er naar Airen een hint verwijst die iets heeft met Wijsmaken, dan hebben we alleen een afvallers theorie, waarbij afleveringstitels verwijzen naar hints om de afvaller van de volgende aflevering te voorspellen, we wachten af.

in airen's topic stond iets over een wijs gebaar dat art maakt als hij airen's dossier bespreekt?

de makers weten wat molloten allemaal uit zoeken en als ik in de redactie zou zitten zou ik zoiets er nooit in durven stoppen. Ik zou weten dat dit door molloten gevonden zou worden, en dus een zou ik een dergelijke hint vager maken.

 

Ik hoop het heel erg. Zou wel enorm leuk zijn als Klaas volgende week afvalt ::rofl::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #110 Gepost op: 10-01-2016, 23:40:25 »
Ik hoop het heel erg. Zou wel enorm leuk zijn als Klaas volgende week afvalt ::rofl::

Ik vind Klaas best een leuke kandidaat, maar hier zou ik stiekem toch ook wel blij mee zijn :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #111 Gepost op: 10-01-2016, 23:42:00 »
En wat als we nu het moladvies "wegstrepen, zoek de kandidaten en vindt de mol" ofwel art of deduction genoemd zoals we bij de Sherlock serie altijd zien.. Wat nu als er in elke aflevering 1 kandidaat weggestreept kan worden? Remy in aflevering 1, Klaas in aflevering 2. Met 10 kandidaten, 9 afleveringen + titels krijg je dan in aflevering 10 van de ontknoping de titel die voor de Mol resteert. Ala "de mol verandert nooit van kleur"  wat moest slaan op Milouska, omdat Fre en Roderick dat wel deden.

Lijkt me niet zo logisch. Krijg je in aflevering 6 opeens een titel naar Airen...
Maar goed, wie weet.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #112 Gepost op: 10-01-2016, 23:50:54 »
Ik weet eigenlijk niet wat ik vervelender zou vinden: dat ze in aflevering 2 al zo'n enorme hint zouden weggeven, of dat ze bewust (want dit is echt geen toeval) zo'n nephint zouden bedenken.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #113 Gepost op: 10-01-2016, 23:51:55 »
Lijkt me niet zo logisch. Krijg je in aflevering 6 opeens een titel naar Airen...
Maar goed, wie weet.

Maar wat ik me afvraag, ik heb seizoen 6 niet heel bewust meegekregen hier op 't forum, maar in hoeverre kreeg elke kandidaat ook écht een andere kleur, zoals de hint voorschreef? "Uiteindelijk zou iedere kandidaat een andere kleur hebben gekregen" (als ze maar lang genoeg door waren gegaan), dat maakte ik eruit op. Uiteindelijk zullen er in de finale 3 mensen staan, waar voor 2 hints gegeven zijn. Is het mogelijk?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #114 Gepost op: 11-01-2016, 00:12:49 »
Maar wat ik me afvraag, ik heb seizoen 6 niet heel bewust meegekregen hier op 't forum, maar in hoeverre kreeg elke kandidaat ook écht een andere kleur, zoals de hint voorschreef? "Uiteindelijk zou iedere kandidaat een andere kleur hebben gekregen" (als ze maar lang genoeg door waren gegaan), dat maakte ik eruit op. Uiteindelijk zullen er in de finale 3 mensen staan, waar voor 2 hints gegeven zijn. Is het mogelijk?

De hint was letterlijk: De mol heeft nooit een andere kleur gekregen. Daarmee werd bedoeld: elke kandidaat heeft tijdens een opdracht wel eens een object gekregen met een afwijkende kleur van die van de rest van de groep, behalve de mol. Peggy had bijv. een oranje helm bij het foto-spel, waar de rest een groene had, Chris had een rood molboekje, de rest had een groene enz. enz.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #115 Gepost op: 11-01-2016, 00:25:55 »
OK, met dat Mol CF erbij en dat CF dus ook...

...betekent zijn we volgens mij wel uitgespeurd voor dit jaar. ::zwaaisip::

Oja, met dat CF erbij is ie nog duidelijker  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #116 Gepost op: 11-01-2016, 00:37:50 »
De hint was letterlijk: De mol heeft nooit een andere kleur gekregen. Daarmee werd bedoeld: elke kandidaat heeft tijdens een opdracht wel eens een object gekregen met een afwijkende kleur van die van de rest van de groep, behalve de mol. Peggy had bijv. een oranje helm bij het foto-spel, waar de rest een groene had, Chris had een rood molboekje, de rest had een groene enz. enz.

Ja, dat snapte ik. Maar in hoeverre hebben alle kandidaten ook daadwerkelijk een andere kleur gekregen? Had Geert een andere kleur? Had Mary-Lou, Richard, Chris, hadden die allemaal een andere kleur? Of vielen ze af voordat ze een andere kleur hebben gekregen en zouden ze, als ze niet waren afgevallen, dan in een latere aflevering een andere kleur krijgen?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #117 Gepost op: 11-01-2016, 00:48:05 »
Ik heb zowel posts in het topic over de opdracht (3) teruggelezen als de posts in dit topic, maar het word mij niet duidelijk wat de reden is om ook naar de eerste letters te kijken van de woorden die de oud-mollen als laatst zeggen en niet alleen naar de laatste letters (wat te verklaren valt met de afleveringstitel). Wie kan dit voor mij verduidelijken?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #118 Gepost op: 11-01-2016, 01:17:54 »
Ja, dat snapte ik. Maar in hoeverre hebben alle kandidaten ook daadwerkelijk een andere kleur gekregen? Had Geert een andere kleur? Had Mary-Lou, Richard, Chris, hadden die allemaal een andere kleur? Of vielen ze af voordat ze een andere kleur hebben gekregen en zouden ze, als ze niet waren afgevallen, dan in een latere aflevering een andere kleur krijgen?

Ah, ik dacht al dat ik je vraag niet begreep  ;).

Nee ik denk dat Geert te snel afviel, en Mary Lou denk ik ook. "De mol heeft nooit een andere kleur gekregen" blijft echter waar. Ik denk dus niet dat je deze hint en de afleveringstitel-verwijst-naar-afvaller-hint 1 op 1 met elkaar kunt vergelijken.
Als de afleveringstitel-verwijst-naar-afvaller-hint waar is, zou Airen nog moeten komen, wat raar zou zijn, of ze doen een afleveringstitel 2 keer naar 1 afvaller verwijzen, wat ook raar zou zijn. Maar het zou uiteraard kunnen.

Ik heb zowel posts in het topic over de opdracht (3) teruggelezen als de posts in dit topic, maar het word mij niet duidelijk wat de reden is om ook naar de eerste letters te kijken van de woorden die de oud-mollen als laatst zeggen en niet alleen naar de laatste letters (wat te verklaren valt met de afleveringstitel). Wie kan dit voor mij verduidelijken?

"Het laatste woord, letterlijk" oftewel, de letters van het laatste woord, niet per se alleen de laatste letters van het laatste woord ;)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 01:23:56 door Mollenmania »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #119 Gepost op: 11-01-2016, 01:23:53 »
2,5 uur geleden de aflevering echt gekeken. Had net een hele post getikt over wat gepuzzel met opdracht 3, maar zie dat het (niet verbazingwekkend) allang gevonden is. Zal de afleveringen nog eens terug kijken met focus op Klaas, maar om deze hint valt niet heen te kijken. Met de toevoeging van de eerste letters van de laatstewoorden erbij helemaal.

Op zich niks mis mee, maar ze hadden het wel iets minder opvallend kunnen doen. Zonder de afleveringtitel erbij en door de zinnen niet allemaal bij Cecile en Klaas te stoppen. Dan hadden wij zelf moeten uitpluizen dat dit de afsluitende opmerkingen van de oudmollen waren (daar was ik naar aan het puzzelen... en ze vallen allemaal in hetzelfde blok ::ohno::).