Zou je denken? Het was toch altijd een hele eer als je de finale bereikt had? Etentje voor drie, in chique kleding, met zijn drieën naar de presentator en de Grote Onthulling meemaken. Dat alles krijgen we nu in een afgezwakte, kunstmatig spannend gemaakte versie. Maar eerlijk gezegd had ik het veel spannender gevonden als Charlotte er gewoon bij was gebleven. Dan hadden we hier tot de laatste dag twee zwaar ingegraven tunnels tegenover elkaar gehad. Nu de Charlotte-tunnel al is ingestort (ondanks wat vergeefse stutpogingen vandaag), is de finale toch een stuk minder, naar mijn mening.
Wij hadden dat misschien wel leuk gevonden maar had Charlotte dat ook leuk gevonden? Je gaat met niks naar huis dus wat valt er te vieren? Je hoort het daar pas, bent teleurgesteld maar moet toch gezellig meedoen. Ook als je het al eerder hoort, lijkt het me niet iets dat je wilt vieren.
Misschien kreeg de verliezer de laatste jaren wel vervelende reacties via sociale media! Dat wil je al helemáál niet.
Een andere reden kan zijn dat de afstand tussen winnaar Rocky en de anderen zo groot was, dat het eigenlijk geen wedstrijd meer was. Men wil misschien winnaar Rocky uitgebreid aan de tand voelen hoe die vanaf seconde 1 op Renée kon zitten, hoe het zat met de abseilopdracht etc etc. Charlotte zou er dan maar bijhangen.
Nog een andere reden: Renée is zo zenuwachtig voor de finale dat die liever met twee het eindgesprek wilde hebben ipv met drie. Maar ik denk zo langzamerhand dat die zenuwachtigheid gespeeld is.