En ja, jammer van sommige van de negatieve reacties hier. Als ik ze zo lees, lijkt het er alleen maar op dat het komt doordat Joshua afgevallen is. Ik durf wel aan dat als het andersom was geweest, en een van de dames was afgevallen, dat sommige hier het wel mooi hadden gevonden...
Ik vind het voor Joshua wel oneerlijk ja, maar niet omdat het om Joshua gaat (ik ben niet per se fan van hem, vond het leuk dat hij meedeed). Het gaat mij puur om de kans om er vroegtijdig uit te liggen, terwijl je mogelijk wel de juiste mol in het vizier hebt. De kans op afvallen was hier 1 op 3 en vermoedelijk zelfs 1 of 2 (voor het geval Splinter of Renée de mol is). Zou vooral erg zuur zijn als Renée de mol is, want dan zat Joshua op het juiste spoor en dan is vroegtijdig afvallen erg raar op die manier.
Als Splinter de mol is, speelt dat iets minder, want dan zat Joshua sowieso fout.
Het is vooral dat iemand dus toch naar huis kan gaan, terwijl degene mogelijk wel meer weet over de mol. Dat past niet in de regel dat degene die het minst weet over de mol, naar huis kan. Een vrijstelling af en toe kan ik me nog wel voorstellen, maar drie? In dit geval de helft van de kandidaten. Dat vind ik persoonlijk wel wat scheef.
Vorig jaar was inderdaad een soortgelijke situatie met Patrick en Ron die afvielen en in het groepje met de mol zaten (dus feitelijk 1 op 2 kans om af te vallen). Daar heb ik me ook druk over gemaakt hoor.
Afijn, 'gezellig met de meiden' zal er nu niet meer in zitten. Ik hoop daarom dat Renée (als ze niet de mol is
) gaat winnen. Want de 5000-dames hebben niet helemaal hun beste kant laten zien, wat mij betreft. En tja, ik zou ook hoog hebben geboden als ik mee zou doen
, maar me daarna ook wel wat schuldig voelen ipv een feestje bouwen in de coupé (wetende dat het voor een van de anderen exit is).
Rare uitwerking van deze opdracht (die ik van zichzelf wel goed vond) en toch ook een vreemde zet, zoals het nu op mij overkomt. Net alsof de makers dachten: die groep is te goed bezig, laten we alles maar even uit elkaar halen?
En waar is de mol in dit verhaal?
Moest hij/zij geholpen worden? Vragen, vragen, vragen...