Ik vind het totaal niet erg. Hoe meer commentaar hier over een 'totaal verpest seizoen, 'dit is widm niet meer', 'zo hoort het niet te gaan', 'het concept is niet zo', hoe meer ik deze aflevering ga waarderen. Drie kandidaten hebben zich plotseling van hun smerige kant laten zien terwijl het groepsgevoel zo goed was en de mol het zo moeilijk had. Ze zijn er allemaal ingetuind, dachten ze echt dat het 4 afleveringen zo makkelijk was. Stelletje naïevelingen! Geveinsde verontwaardiging van Splinter. Je durfde niet zoals die anderen voor jezelf en twee van je maten te gaan, en nu moeten jullie op de blaren zitten (mooie expressie voor de executie). Oneerlijk, ja! Prachtig. Er wordt opeens aan allerlei knoppen gedraaid, de boom wordt stevig geschud en er vallen allerlei appels uit. De boel wordt opeens compleet door elkaar gegooid en al het vertrouwen is verdwenen. Weg groepsgevoel. Heerlijk. Vuil spel. Wie is de Mol 2021.
Ik kan het hier niet meer mee oneens zijn denk ik.
Dit heeft voor mij niets met groepsgevoel te maken. Dit heeft alles te maken met een pot waar de helft niet in geïnteresseerd is.
Dit maakt echt het spel niet hard, want het was een blinde veiling. Als ze nu eens tegenover elkaar moesten staan om te bieden en elkaar recht in de ogen kijken, dan had je op het groepsgevoel kunnen spelen.
Nu kan je hooguit achteraf wat zeggen van : ja 5K bieden is wel erg veel hoor.. maar meer ook niet. Trouwens de mensen die 5K boden zijn in de meerderheid ook.
Hoe meer ik zo’n reacties zie, hoe minder ik deze aflevering ga waarderen..
Het zou toch veel leuker zijn, moest Rik tijdens de executie zeggen: zo Rocky, Marije en Charlotte jullie denken safe te zijn, maar geloof nooit een aanbod van de mol. Kijk eens goed naar jullie vrijstellingen.. deze zijn fake. Ondertussen werd er onder de 3 personen die het minst boden een nieuw spel gespeeld waar wel een echte vrijstelling kon gewonnen worden of iets dergelijks.
Dat zet het spel op scherp. Niet eventjes droog 5K uit de pot halen (zonder ook maar enige gelaagdheid of mindfuck of extra opdracht) om een stom voordeel. Als dit de standaard wordt, dan zijn we erg slecht bezig.