Nou ja, de mol kan:
- 1.2: andere kandidaten hebben afgeschoten, geld uit kistjes gehaald hebben en weggegooid hebben
- 2.2: muziekdoosjes verwisseld hebben, geld uit muziekdoosjes weggemoffeld
- 2.3: codes fout doorgegeven hebben
- 5.3: erg vertragen, ontbrekende kaartje lang achterhouden, de postzak missen, een van de stokken voor de postzak laten verdwijnen / achterlaten
Minder gedurd, maar ook mogelijk zijn:
- 1.3: geprobeerd cruciale informatie voor of in de overdracht te laten verdwijnen
- 2.1: geheime opdrachten erg opzichtig uitvoeren
- 3.1: liegen op cruciale momenten, kamergenoot de verkeerde denkrichting opsturen
- 3.3: in het duo zorgen dat het geld bij de abseiler terecht komt
- 4.1: geen complete series gemaakt of net niet alles noteren#
- 4.3: gestoeid met touwen of even tegengesputterd
- 5.1: Getekend als een krant, tekeningen bewust verkeerd interpreteren
- 5.2: 5.000 euro bieden, net als anderen
- 5.3: antwoord niet zien, klok niet stopzetten
Al met al vind ik dit een best prima lijstje, al kunnen ze niet allemaal naar dezelfde mol herleid worden. Laten we aflevering 10 afwachten.
De mol zal veel van dit gedaan hebben, maar de mol is tot nu toe zeer, zeer flets.
Aflevering 1.3 Achteraf zal blijken dat de mol geld achter gehouden heeft. Dat geloof ik onmiddellijk. Misschien ook nog wel Erik afgeschoten, wie zal het zeggen.
Aflevering 2.1 de mol zat in de groep waar geld verdiend is of de mol zat in de groep waar dankzij Joshua geen opdracht uitgevoerd kon worden.
Aflevering 2.3 slechts 2 verkeerde borden omgereden.
Aflevering 3.1 Blijft alleen Splinter over die twee cruciale antwoorden fout beantwoord. Daarom verdenk ik hem nog.
Aflevering 3.3 Geen poging om de abseilers voor de vrijstelling te laten gaan, zoals Joshua wilde. De mol had hier Joshua moeten steunen als die bij de abseilers zat. De kano-ers hadden geen invloed op welke koker afgestaan zou worden door de abseilers (geen overleg).
Aflevering 4.1 Zou met 7 echte kandidaten een vergelijkbaar geldbedrag hebben opgeleverd, misschien tientjes meer maar geen 100-en euro's.
Aflevering 4.2 de mol staat op de verkeerde positie of klungelt door alle namen bij het juiste bord te plaatsen.
Aflevering 4.3 Ondanks dat Joshua niet door de groep vertrouwd wordt, slaagt hij er in zijn kokers te behouden. Slechte molactie. Er was meer dan voldoende tijd, dus vertragen was zinloos.
Stand in de pot meer dan 10.000 euro, ongehoord voor Widm. Mol heeft dus weinig goed gedaan (met opzet of geen kans?)
Aflevering 5.1 Slecht tekenen, of verkeerde interpretatie, was onmogelijke opdracht ook zonder mol. Charlotte tekent hier slecht en interpreteert tekeningen van anderen hier niet goed (maar de anderen zijn niet beter), behalve Rocky die echt goed is.
Aflevering 5.2 Mol met lef had 5.001 geboden en het team bepaald.
Aflevering 5.3 Als de mol in het pipo-team zou zitten, dan zou de mol juist er voor moeten zorgen dat ze de vrijstellingen zouden krijgen. Dat zet de verhoudingen in de groep pas op scherp. Die mogelijkheid was er wel, immers de laatste opdracht van de postzak was cruciaal. Als je die pakt en de andere groep niet dan doet de snelheid er niet toe. En als ze allebei de postzak hebben, dan gaat het er om wie het eerste de code heeft. Als je als mol gaat mollen in het team op achterstand, sorry dan ben je wat mij betreft geen held(in).
'Mol'acties van Joshua:
"Unite" in de eerste laseropdracht (actie die je van een mol zou kunnen verwachten), de portofoon, de ontbrekende foto waardoor het mollogo verschijnt, bij de ballerina's met de verkeerde lamp schijnen, het pesten/plagen van Marije met foute antwoorden, bij de truckopdracht tig foto's doorsturen, zeer dominant, sturend aanwezig in de groep. Met Joshua was er altijd iets onverwachts. Als kandidaat was hij te ongestructureerd om ver te kunnen komen.
Opmerking van Joshua "hij is nu daar omdat ik hier ben" kan alleen maar geinterpreteerd worden dat hij Splinter op het spoor van Renee heeft gezet. Als Renee het is, dan was het zuur voor Splinter of Joshua, waarbij Joshua traag en inaccuraat was. Als Splinter de mol is, dan heeft Renee geluk met de vragen gehad. En als het een ander was dan heeft Renee er dichter bij gezeten.
Blijft als echte leuke molactie over twee maal Ja van Charlotte op een vraag over wie is denk je de mol? Ja in Tsjechisch is ik. (bij de voorstelling van de kandidaten en bij de bieding), maar voor de rest een Charlotte als goede kandidaat die het mollen overlaat aan anderen.
We zijn nu halverwege, we zien wel of de mol zich ontwikkeld.