Na alles een dagje te hebben laten bezinken vind ik dit nog steeds 1 van de slechtste afleveringen ooit, en kan deze aflevering er zelfs voor zorgen dat ik dit het slechtste seizoen ooit ga vinden.
Vorige week zei ik dit in het afleveringstopic op de toen nog aanstaande veiling:
Zou wel weer een enorme anticlimax zijn en onwijs oneerlijk richting Remco, Eric, Florentijn en Lakshmi. Ik weet dat het vaak genoeg gebeurd is, maar die mollen staan dan ook ergens onderaan in mijn lijstje.
Mijn gevoel zegt dat het niet een vooropgezet plan is, maar dat we met een mol te maken hebben die niet echt uit de verf komt en misschien door de productie moet worden geholpen met een veiling.
Dit gevoel is alleen maar versterkt. De veiling zat echt slecht in elkaar, zat geen enkele diepgang in en is zoals al door genoeg mensen hier gezegd een 100% zekerheid op een groot minbedrag. Kan ik het de 3 kopers aanrekenen? Nee, absoluut niet. De productie zette de kandidaten het mes op de keel. Dat het mogelijke nadeel veel zwaarder weegt dan het voordeel is hier ook al door genoeg anderen gezegd.
Ik vrees het ergste, zeker na de biecht van Rocky dat ze best wel wat geld in de pot heeft gebracht en daarom denkt dat ze ook wel wat kan uitgeven. Zou toch wel een hele groter bummer zijn om maar met Mol Linda te spreken.
Ik vrees dus heel hard met je mee. Of de mol had hulp nodig waardoor deze veiling ter plekke bedacht is (wat het dus een slechte mol zal maken), of het is een (slecht) vooropgezet plan geweest en we zien in afl 10 een hele trotse mol vertellen dat er makkelijk geld verdiend kon worden in de eerste 4 afleveringen aangezien er toch een veiling zou komen. Bij beide scenario's zal ik teleurgesteld zitten te kijken, maar bij de 2e optie zullen mijn gedachten vooral naar Remco, Eric, Florentijn en Lakhsmi gaan.
Zij hebben dan wel in widm gezeten, maar hebben het echte spel nooit mogen spelen.