Dit zijn ze ... niet meer en niet minder. Waar staat dat de mol niet mag ontdekt worden?
Copy/paste van Avro Tros:
HET SPEL
Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de kandidaten geld verdienen voor de pot... veel geld. Hiervoor is samenwerken en vertrouwen cruciaal maar met de aanwezigheid van de Mol - een saboteur - in de groep is dit niet gemakkelijk. Negen kandidaten, één mol... maar wie dit is weet niemand.
Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de Mol opdrachten saboteert.Aan het eind van iedere aflevering worden alle kandidaten onderworpen aan het meest zenuwslopende onderdeel van het spel: een test met 20 vragen over de identiteit en het doen en laten van de Mol. De kandidaat die het minst weet ligt uit het spel. Behalve de Mol... die hoeft nooit naar huis.
Degene die in de laatste aflevering de meeste vragen over de Mol goed weet te beantwoorden en dus de Mol ontmaskert, wint de inhoud van de pot.**
Ik heb een paar delen vet gemaakt. Het lijkt mij dat het doel vooral is dat je als kandidaat de mol weet te ontmaskeren? En dat de mol daardoor ook goed zijn/haar best moet doen om niet te worden ontdekt. Alle vragen gaan over de identiteit en het doen en laten van de mol...
De mol is natuurlijk een saboteur: hij/zij moet zich inzetten om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. Maar dat moet degene wel op zo'n manier doen dat het verborgen blijft, anders wordt het wel erg makkelijk voor de kandidaten (en de kijkers) om de mol te ontmaskeren. Lijkt mij hoor.