Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere  (gelezen 3328 keer)

Offline Marlizzy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #20 Gepost op: 8-05-2023, 14:53:12 »
Coole finale-opdracht! ::bravo::
Het verbaast mij hoe moeilijk de vrij te spelen testvragen waren!  :o Straffe kandidaat die zonder tip wist hoe de mol communiceerde bij het kaarten draaien, of welke testscore er behaald werd in de DeLorean. Zo een vraag kopen lijkt mij zo goed als synoniem voor een pasvraag!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #21 Gepost op: 8-05-2023, 14:57:05 »
Ik denk dat dat ook de gedachte erachter was, dat die vragen moeilijker waren dan normaal en ze daarom de informatie erover konden kopen voor 1000 euro per stuk ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marlizzy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #22 Gepost op: 8-05-2023, 15:00:19 »
Ja dat denk ik ook, vandaar het hoge prijskaartje  ::jaja:: Vraag me af of de boys alsnog voor geld hadden gekozen hadden ze geweten hoe moeilijk die vragen waren  :D

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #23 Gepost op: 8-05-2023, 15:13:46 »
Coole finale-opdracht! ::bravo::
Het verbaast mij hoe moeilijk de vrij te spelen testvragen waren!  :o Straffe kandidaat die zonder tip wist hoe de mol communiceerde bij het kaarten draaien, of welke testscore er behaald werd in de DeLorean. Zo een vraag kopen lijkt mij zo goed als synoniem voor een pasvraag!
Klopt. En zou zo maar doorslaggevend kunnen zijn geweest voor winst of verlies omdat ik verwacht dat Toos en Lancelot dit beide niet wisten. Zo'n finale luistert nauw. Het is al minstens één keer voorgekomen dat ze 10 vragen extra moesten beantwoorden omdat het ex aequo was. Ook heeft ooit een finalist
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
30 uit 30 gehaald.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #24 Gepost op: 8-05-2023, 15:33:02 »
Ja dat denk ik ook, vandaar het hoge prijskaartje  ::jaja:: Vraag me af of de boys alsnog voor geld hadden gekozen hadden ze geweten hoe moeilijk die vragen waren  :D
Het communiceren met de ogen was inderdaad moeilijk, maar de andere twee?

Het aantal kapotte eieren was sowieso 1 of 2 want dat van Lancelot was weg. Als de productie niet weet wat er mee gebeurd was gingen ze dit niet als vraag stellen (want dan weten ze niet of of het een mollenstreek was of lomp zijn). At worst een gokje en als je beetje nadenkt is de kans wel groot dat het antwoord 2 is.

Qua aantal vragen juist tijdens back-to-the-future: hangt er van af wat de andere opties waren van die vraag natuurlijk (die hebben ze niet getoond voor zover ik kon zien). In het algemeen tonen ze bij mogelijke antwoorden de drie "echte" opties van de drie overblijvers. Dus als de antwoorden 10, 9 en 6 zijn, en Lancelot en Toos denken beiden dat Comfort de mol is, dan was er slechts één antwoord mogelijk.

Persoonlijk zou ik het nogal stom vinden als dit laatste niet zo was. Dan vragen ze letterlijk naar zaken waar de kandidaten geen weet van kunnen hebben, wat nergens op slaat.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #25 Gepost op: 9-05-2023, 11:48:11 »
Een prachtige locatie!

Ik moest erg lachen om Lancelot in de boot. Wat een geklungel!

Dit. Mooie opdracht. Dat alleen Commy haar bonusinfo kocht viel op. Denk Lancelot zou het wel willen wagen wat Toos ook zegt. Maar neen beide heren zonder extra voorkennis de eindtest in.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #26 Gepost op: 9-05-2023, 17:47:29 »
Dit. Mooie opdracht. Dat alleen Commy haar bonusinfo kocht viel op. Denk Lancelot zou het wel willen wagen wat Toos ook zegt. Maar neen beide heren zonder extra voorkennis de eindtest in.
Ik denk dat als je als kandidaat zo dicht staat bij het winnen van het daadwerkelijke bedrag staat dat het dilemma een stuk groter is. Het kan zomaar 1000 euro minder zijn op het bedrag wat je wint. 50% kans dat je dat bedrag krijgt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #27 Gepost op: 9-05-2023, 18:53:20 »
1000 euro minder met meer kans op winst lijkt mij een goede deal, ik gok bij beide mannen ook op een stukje eergevoel van 'ik wil t op eigen kracht doen'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #28 Gepost op: 9-05-2023, 20:58:42 »
Ik had de tip zelfs nog voor het dubbele gepakt. Tenzij je zeker weet dat je tegenstander niet op dezelfde mol zit

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #29 Gepost op: 9-05-2023, 23:41:35 »
Het is goed dat er in de finale geen pasvragen te verdienen zijn (m.u.v. vorig jaar toen ze gelukkig niet verdiend werden), maar dit was bijna net zo goed een pasvraag natuurlijk. Ik was er altijd voor gegaan als kandidaat ::jaja::
...óf niet!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #30 Gepost op: 10-05-2023, 00:38:45 »
Ik denk dat Toos en Lancelot zo goed overeen kwamen, dat als Toos zei dat hij ze niet genomen had Lancelot hem vertrouwde én het ook niet deed. Misschien wel een bondje tegen de mol, want allicht wisten ze dat van elkaar, om de pot zo groot mogelijk te maken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #31 Gepost op: 10-05-2023, 17:00:26 »
Of ze dachten dat de karma van dit seizoen zou doorwerken en als ze de tip zouden pakken er ook iets negatiefs zou gebeuren ;D (Aka niet winnen?)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #32 Gepost op: 21-05-2023, 01:17:18 »
fantastisch dat ze in zo'n locatie mochten zijn, mooi!  ::bravo::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #33 Gepost op: 25-05-2023, 18:45:44 »
1000 euro minder met meer kans op winst lijkt mij een goede deal, ik gok bij beide mannen ook op een stukje eergevoel van 'ik wil t op eigen kracht doen'


Dat denk ik ook. Mede met dank aan Lieselot was er een hoge moraal onder de kandidaten dit seizoen. Best wel leuk om te zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!