Auteur Topic: Schiffers.fm  (gelezen 136507 keer)

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #260 Gepost op: 13-02-2010, 15:51:24 »
Arjen die de weg naar de top aan Sanne verliest. (I'm losing my favorite game)
Degene aan de top heeft namelijk eerste molkeuze.
Arjen roept nog naar Sanne dat ze goed moet nadenken en niet overhaast moet beslissen.
(youre losing youre mind again)
Eenmaal boven neemt ze geen geld maar de jokers.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2010, 07:42:36 door Momfer de Mol »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Schiffers.fm
« Reactie #261 Gepost op: 13-02-2010, 22:35:30 »
Is ooit de vraag beantwoord/weten wij inmiddels of de mol daadwerkelijk de test invult?

Als dat het het geval is, dan is er nog een optie. Vooral als de productie graag wou dat er deze aflevering niemand uit ging is dit een mogelijkheid...
De mol heeft de test als slechtst gemaakt, zodat geen van de andere kandidaten een rood scherm krijgt, met de zekerheid er in te blijven. Er is geen rood scherm voor de mol...
^^^ I'm losing my favourite game.

 :P

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Schiffers.fm
« Reactie #262 Gepost op: 15-02-2010, 23:12:18 »
Hey, dit liedje ken ik  ::vergroot:: .

Valt me op dat dit niet de originele versie is maar een remix. Gebeurt dit vaker, kan er een hint in zitten ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #263 Gepost op: 16-02-2010, 10:56:10 »
Hey, dit liedje ken ik  ::vergroot:: .

Valt me op dat dit niet de originele versie is maar een remix. Gebeurt dit vaker, kan er een hint in zitten ?

Het is geen remix, het is de bridge van het nummer, die enigszins anders klinkt dan de coupletjes en refreintjes. Ik herinner me dit stukje nog van de originele track.

Wat me opvalt is dat niemand lijkt op te merken dat de tekst 'losing a saviour and a saint' ook te horen is in deze hint. Kunnen we hier nog wat mee?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Schiffers.fm
« Reactie #264 Gepost op: 16-02-2010, 11:02:54 »
Het is geen remix, het is de bridge van het nummer, die enigszins anders klinkt dan de coupletjes en refreintjes. Ik herinner me dit stukje nog van de originele track.

Wat is een bridge in de muziek  :-[ ?

Ik ken dit nummer vrij goed, en ben er redelijk van overtuigd dat het stukje wat bij Schiffers gedraaid werd er niet op die manier in voorkomt ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #265 Gepost op: 16-02-2010, 11:40:09 »
Ik dacht eerst ook dat er in geknipt was, maar dat is niet zo. We horen het vanaf dit stukje (YouTube).

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Schiffers.fm
« Reactie #266 Gepost op: 16-02-2010, 11:43:35 »
Ik dacht eerst ook dat er in geknipt was, maar dat is niet zo. We horen het vanaf dit stukje (YouTube).

Dank je voor je speurwerk Heinz !
Ik ben op het moment (ben op m'n stage ...) niet in de gelegenheid om de fragmentjes naast elkaar te leggen, dus kom er vanavond op terug !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Schiffers.fm
« Reactie #267 Gepost op: 17-02-2010, 01:46:38 »
Hey, dit liedje ken ik  ::vergroot:: .

Valt me op dat dit niet de originele versie is maar een remix. Gebeurt dit vaker, kan er een hint in zitten ?
Er bestaat ook een akoestische versie. Misschien ken je die?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #268 Gepost op: 17-02-2010, 08:36:24 »
Er bestaat ook een akoestische versie. Misschien ken je die?

Of misschien luisterde G-root in die tijd vaak naar Radio 538? Die hadden (hebben?) er nogal een handje van om stukjes uit nummers te knippen om zo meer nummers per uur te kunnen draaien.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Schiffers.fm
« Reactie #269 Gepost op: 17-02-2010, 10:23:18 »
Heb gisteren de 2 stukjes (die van Schiffers, en die van Heinz) geluisterd en ze lijken inderdaad precies hetzelfde ... weet niet waarom ik eerst anders dacht, waarschijnlijk inderdaad omdat dit redelijk het eind van het nummer was waar al wat tierelantijntjes bij zaten (die er in het begin nog niet zijn) die ik verwarde met een remix .... mijn fout  :-X .

Maar bedankt voor de reacties mannen  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schiffers.fm
« Reactie #270 Gepost op: 20-02-2010, 19:02:49 »
WAs er nou niets gisteren bij schiffers?? K kan geen podcast vinden op de site
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #271 Gepost op: 20-02-2010, 20:12:59 »
WAs er nou niets gisteren bij schiffers?? K kan geen podcast vinden op de site

Nee, niets. Stond in de laatste molmail.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schiffers.fm
« Reactie #272 Gepost op: 20-02-2010, 20:57:07 »
Cardigans betekent vesten en Frits had een vest aan met cijfer 75.
Dan denk ik vervolgens aan de Match Game '7"X"
Loosing my baby betekent Frederique verloren als kandidaat.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schiffers.fm
« Reactie #273 Gepost op: 20-02-2010, 20:58:15 »
Nee, niets. Stond in de laatste molmail.

Okee, dat had ik even gemist...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Schiffers.fm
« Reactie #274 Gepost op: 20-02-2010, 21:21:38 »
Loosing my baby betekent Frederique verloren als kandidaat.

Fredériqué was de winnares.
Ik denk niet dat zij iets met de aflevering van doen heeft, als er een terugblik komt over haar hebben we dat vast direct door.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #275 Gepost op: 24-02-2010, 15:05:13 »
Loosing my baby betekent Frederique verloren als kandidaat.
Ik denk inderdaad niet dat dat op haar slaat. Zij was zeker een grote kandidaat, echter, waarom denkt iedereen dat er zoveel aan haar gelinkt moet worden, zoals die 1000 treden-opdracht of nu dit liedje? Buiten George, Angela en Karel heb ik voor mijn gevoel nog niet echt iets gezien dat direct aan een oude kandidaat gelinkt kan worden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Schiffers.fm
« Reactie #276 Gepost op: 24-02-2010, 15:07:50 »
Ik denk inderdaad niet dat dat op haar slaat. Zij was zeker een grote kandidaat, echter, waarom denkt iedereen dat er zoveel aan haar gelinkt moet worden, zoals die 1000 treden-opdracht of nu dit liedje? Buiten George, Angela en Karel heb ik voor mijn gevoel nog niet echt iets gezien dat direct aan een oude kandidaat gelinkt kan worden!

Niemand denkt dat behalve Yessie....
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #277 Gepost op: 26-02-2010, 13:09:24 »
Misschien kunnen we tot afl. 7 nog eens alle muzikale aanwijzingen overlopen? Bijvoorbeeld door te proberen met jouw Mol in gedachten alle hints naar diegene te laten leiden. Misschien komen we ook weer op nieuwe verklaringen.

Richting mijn Mol Arjen kan ik het lijstje nog niet compleet maken en lang niet alles is even overtuigend:

1) 'Japan' van The Presidents of the USA. (Album: 'Rarities'.) We horen de regels: "Faxes from the viewers on tv, Karaoke hokey-pokey on the screen, Dig my toes into the Pacific sand, And everything is rockin' out of control, When we hit Japan [x3], Yeah, 20 tonnes of Sushi-lovin' fun, (Yum yum), The kiddy line will thank you one by one, (Arigato), Please come out to see us when we land, And everything is rockin' out of control, When we hit Japan [x6]."

Uitleg richting Arjen: ?

2) "With A Little Help From My Friends" (verschenen op het gelijknamige album) van Joe Cocker. Het origineel is van The Beatles. We horen een oerkreet van Joe Cocker.

Uitleg richting Arjen: 'Lennon' was een aanwijzing voor de kandidaten om bij het beeld in het Peacepark te komen. Een aanwijzing dat we de verklaring in die opdracht moeten zoeken. Werd de Mol geholpen ("With A Little Help From My Friends") door zijn teamgenoten/medekandidaten die er een potje van maakten? Arjen werd geholpen door teamgenoot Kim die op de laptop ging zitten en net als hij de kokers niet opmerkte. Ook maakten Sanne, Manuel en Tim zich verdacht door maar een koker te vinden en door de computer niet op te merken.

3) 'Together Alone' van Anouk. (Album: 'Together Alone'.) We horen de regels: "Alone together, All alone, Together all alone."

Uileg richting Arjen: Slaat 'Together Alone' via Barbara op Arjen? Vriendjes (jokerspel aflevering 2) Arjen en Barbara zijn weer samen nadat Barbara alleen was (Barbara mocht blijven dankzij Arjen die haar het laatste groene stukje van de schijf gaf), maar echt samen zijn ze niet, ze zijn samen alleen, Arjen als Mol en Barbara als kandidaat.

4) "Walk Away Renée" van The Four Tops. (Album: 'Reach Out'.) Het origineel is van The Left Banke. We horen de regels: "And when I see the sign that points one way, The lot we used to pass by every day"

Uitleg richting Arjen: ?

5) "Excuse Me, Mister" van No Doubt. (Album: 'Tragic Kingdom'.) We horen de regels: "So please excuse me mister, You've got things all wrong, You make it feel like a crime, So don't confuse me mister, I've known you too long, All I need is a little of your time"

Uitleg richting Arjen: De regel "All I need is a little of your time" (keert op verschillende manieren terug in het nummer) kan er op wijzen dat de Mol tijd heeft zitten rekken om een opdracht te saboteren. In de eilandenopdracht bedenken Arjen en Sanne een goed plan, maar het duurt wel een half uur van de beschikbare anderhalf voor er kan worden begonnen met de uitvoering ervan.

6)  "My Favourite Game" van The Cardigans. (Album: 'Gran Turismo'.) We horen de regels: "I'm losing my favourite game, You're losing your mind again, I've tried but you're still the same, I'm losing my baby, You're losing a saviour and a saint."

Uitleg richting Arjen: Bij de executie verliest Mol Arjen zijn favoriete spelletje (namelijk geld uit de pot halen) van de kandidaten. Arjen haalt niets uit de pot, de anderen wel. "I'm losing my favourite game" verwijst hier naar.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #278 Gepost op: 26-02-2010, 13:31:43 »
Ik heb eens alle verklaringen van de muzikale hints van alle series bijelkaar gezet. Die vind je hier. (Net aangevuld met die van vorig jaar.) Wat opvalt is dat er af en toe in de hints ook verwezen wordt naar een officiele hint in de serie. (Dit was vooral met serie 8 regelmatig het geval, maar ook al eerder.) Misschien dit jaar weer?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2010, 15:55:23 door Heinz »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #279 Gepost op: 26-02-2010, 13:35:06 »
Soms zijn de hints ook via platenhoezen naar een gebeurtenis in de serie toch? Hmz, nooit echt goed geweest aangezien het altijd zoveel kan betekenen! Maar jouw werkwijze om het vanuit De Mol te bezien werkt iig veel beter dan van het lied naar een mogelijke kandidaat. Alleen zie ik Arjen niet als mol ;)!
Weet je het niet, antraciet