Auteur Topic: De verborgen aanwijzingen  (gelezen 22725 keer)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 25-03-2010, 21:32:23 »
Aanwijzing 1
De mol gebruikt vaak woorden in zinnen die achter elkaar haar naam vormen. Bijvoorbeeld Kennis Is Macht in aflevering 1.
En later in de serie Kon Ik Makkelijk tillen; Keuze Is Makkelijk, etc. etc.

Aanwijzing 2
Dit is de tiende serie van Wie is de Mol? En de mol is dus ook de tiende mol. Tien speelt een grote rol deze serie. Het Japanse teken voor tien is een plus-teken.
De mol draagt de hele serie een ketting met een plus-teken eraan en houdt deze veel vast in de biechten en tilt het op.
Bovendien komt het plus-teken en het woord 'plus' en 'kruis' vaak voor in de serie. Bijvoorbeeld in de opdracht in de school als de mol de stelling van Pythagoras moet oplossen en x (Romeinse tien) verwisselt voor een + (Japanse tien) en de som daardoor niet kan oplossen.
Bij de krateropdracht zegt ze: Na TIEN bordjes kwamen we aan op de top van de berg. Enzovoort.

In het sms je aan Erik staat twee keer het plus-teken en ook noemt de mol vaak het woord 'plus' en steekt ze geregeld tien vingers in de lucht.
Op het strand in aflevering 9 wordt De Mol Tien genoemd en in de dagboekjes op internet vormen de eerste letters samen ook De Mol Tien.

Aanwijzing 3
De mol zit in de auto met het groene mollogo op de motorkap. De mol blijft immers altijd in het spel.

Aanwijzing 4
De tocht naar de krater in aflevering 5 leverde een aantal Japanse tekens op.
Deze betekenen: morgen - spiraal - plaatje - antwoord – uitzicht.
Oftewel: bij de opdracht van morgen (aflevering 6) is in de spiraal met de fototentoonstelling de sleutel naar het antwoord: 'uitzicht'. Het uitzicht van de mol.

Aanwijzing 5
Voor aflevering 6 zei de mol op Twitter: "Zie jij zie jij wat ik zie?" en tijdens de aflevering twitterde de mol: "Gezien?". Dat had alles te maken met de oplossing van de fototentoonstelling. Het 'point of view' van de mol.

Aanwijzing 6
De ontbrekende letters in het dictee zijn: ZCT. Hardop gelezen staat er dan: Zet Ze Thee.
Ja, de mol zet graag thee, dat heeft ze in de eerste aflevering wel duidelijk gemaakt
« Laatst bewerkt op: 25-03-2010, 21:44:41 door maud »
Stelletje molloten...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: DE VERBORGEN AANWIJZINGEN
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2010, 21:36:27 »
ALLEMAAL!  ::oink:: Behalve de auto. ;D

Toch wel heeeel erg jammer dat er geen andere grote hint is die niet is gevonden... En waar staat DEMOLTIEN in het dagboek? Hebben ze zeker weggelaten. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: DE VERBORGEN AANWIJZINGEN
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2010, 21:39:22 »
WOW, wat hadden we de hints goed te pakken dit jaar !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: DE VERBORGEN AANWIJZINGEN
« Reactie #3 Gepost op: 25-03-2010, 21:42:15 »
Die op de auto is ook voorbij gekomen..
Door Moi! ;D Zelf nog voorbij gekomen in de Podcast.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 25-03-2010, 21:51:49 »
Maar die 4de aanwijzing is zo slap en bovendien niet afgerond. Gebruikte dan de theorie van Rat erin!! Dat je dus die bordjes met vertaling naar de foto opdracht kon linken aan het nummer van dat scoop geval die naar Kim toe wees. Was veel duidelijker en kloppend geweest
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 25-03-2010, 21:52:44 »
Complimenten voor de mensen die de hints dit jaar gevonden hebben. Ik heb ze stuk voor stuk hier op het forum gelezen en bij sommige hints gedacht, ja ja het zal wel, bijvoorbeeld Kennis is Macht en al die K I M zinnen. Maar het blijkt dus echt een hint te zijn.

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2010, 21:55:37 »
Ook hier mijn complimenten, bijna alle hints zijn gevonden  ::bravo::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2010, 21:57:07 »
alle hints zijn gevonden, jammer eigenlijk
die kennis is macht is gelijk te duidelijk en om dat in de eerste aflevering te zeggen is jammer
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2010, 08:28:56 »
alle hints zijn gevonden, jammer eigenlijk
die kennis is macht is gelijk te duidelijk en om dat in de eerste aflevering te zeggen is jammer

Zei ik toevallig gister ook nog tegen Heinz: ze hadden Kennis is Macht pas in de negende moeten stoppen. Waren we allemaal te lui geweest om terug te zoeken :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 26-03-2010, 10:44:28 »
Ik hoor bij deze aanwijzingen had u thuis kunnen zien

Kim:
Ik zeg Kennis Is Macht als je daar de eerste letters van neemt staat er INDERDAAD Kim...


Weet je het niet, antraciet

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 26-03-2010, 10:47:19 »
Het laatste dagboek van Kim is wel grappig:


Tien afleveringen! En nu is het bekend. Kennis Is Macht en die geef ik nu weer uit handen. Dat voelt ook wel fijn, kan ik je verzekeren.

Het was een bijzondere periode en ik voel me nu verward en trots en opgelucht tegelijk. De spanning als mol regeert je hele lijf en geest. Tijdens de opnames ben je continu alert en alles wat je doet ben jezelf met een ondertoon van een kans van jezelf die niet bestaat.

Toch probeerde ik zoveel mogelijk eerlijk te zijn, des te minder kans dat ik mezelf verraadde. En ik wilde ook wel graag mezelf zijn, want aan sommige van mijn medekandidaten ben ik gehecht geraakt.

Maar het is natuurlijk allemaal een spel. En ik ben er trots op dat ik de tiende mol was.
Plus dat ik het natuurlijk ontzettend jammer vind dat het afgelopen is!
Kon ik maar nog een keer!


(De laatste drie regels.) ;)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 26-03-2010, 10:48:25 »
Je weet maar van geen stoppen he Heinz ;)! Goed gevonden en erg grappig  ::rofl::
Weet je het niet, antraciet

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 26-03-2010, 10:53:49 »
Het laatste dagboek van Kim is wel grappig:
[...]
Maar het is natuurlijk allemaal een spel. En ik ben er trots op dat ik de tiende mol was.
Plus dat ik het natuurlijk ontzettend jammer vind dat het afgelopen is!
Kon ik maar nog een keer!


(De laatste drie regels.) ;)

Helaas wel teveel lettergrepen om een haiku te zijn  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 26-03-2010, 10:56:15 »
Helaas wel teveel lettergrepen om een haiku te zijn  :( .


Maar het is natuurlijk allemaal een spel. En ik ben er trots op dat ik de tiende mol was.
Plus dat ik het natuurlijk ontzettend jammer vind dat het afgelopen is!
Kon Ik Maar nog een keer!
Weet je het niet, antraciet

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 26-03-2010, 10:58:08 »
Maar het is natuurlijk allemaal een spel. En ik ben er trots op dat ik de tiende mol was.
Plus dat ik het natuurlijk ontzettend jammer vind dat het afgelopen is!
Kon Ik Maar nog een keer!

Ja ik begreep het wel ... maar toen ik 3 regels zag, dacht ik toch: jammer dat t geen haiku is !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 26-03-2010, 11:00:21 »
:) dacht al... Een wetenschapper als jij kan dat niet missen toch ;)! Maar idd, jammer dat het geen haiku is... Geen enkele haiku te vinden?
Weet je het niet, antraciet

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 26-03-2010, 13:39:00 »
Aanwijzing 3
De mol zit in de auto met het groene mollogo op de motorkap. De mol blijft immers altijd in het spel.
Dit is echt zo'n nephint. In seizoen 5 was de rode vingerafdruk van Yvon ineens het 'handelsmerk van de mol' en nu is ineens de groene vingerafdruk typisch des mols.

Aanwijzing 4
De tocht naar de krater in aflevering 5 leverde een aantal Japanse tekens op.
Deze betekenen: morgen - spiraal - plaatje - antwoord – uitzicht.
Oftewel: bij de opdracht van morgen (aflevering 6) is in de spiraal met de fototentoonstelling de sleutel naar het antwoord: 'uitzicht'. Het uitzicht van de mol.
Het is al gezegd, dit slaat ook nergens op. Dit wijst helemaal de mol niet aan, het is gewoon een voorbode van de komende opdracht en heeft niks met Kim te maken.

Aanwijzing 5
Voor aflevering 6 zei de mol op Twitter: "Zie jij zie jij wat ik zie?" en tijdens de aflevering twitterde de mol: "Gezien?". Dat had alles te maken met de oplossing van de fototentoonstelling. Het 'point of view' van de mol.
Daar zijn we uiteindelijk wel achter gekomen, maar wij hebben er als molloten niks aan, omdat we hier niet in kunnen puzzelen. Al waren we afgereisd naar Japan om te checken, de foto's zouden weg geweest zijn, de telescopen stonden er niet meer en de kandidaten zaten ook al niet meer op de bankjes. Het was vast heel leuk voor de kandidaten om te doen, maar het had net zo goed niet uitgezonden kunnen worden.

Aanwijzing 6
De ontbrekende letters in het dictee zijn: ZCT. Hardop gelezen staat er dan: Zet Ze Thee.
Ja, de mol zet graag thee, dat heeft ze in de eerste aflevering wel duidelijk gemaakt
Had ik gevonden ;D Alleen de hint zoals hij hier staat vermeld klopt niet, het gaat niet om ontbrekende letters. het gaat om de letters die gevraagd werden (53e, 107e, en zo nog wat).
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 26-03-2010, 15:17:01 »
Ik vind die ZCT typisch zo'n hint die ze er niet bewust ingestopt hebben. Maar toen hem hier lazen dachten ze "hey, dat is wel grappig".

Niet voor niets dat Teun iedere donderdag op de chat is  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 26-03-2010, 16:01:39 »
Ik denk dat ze hem er ook niet bewust hebben ingestopt.
Hij klopt namelijk ook niet echt:
Want het is toch ZET CEE TEE... niet zet ze thee?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De verborgen aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 26-03-2010, 16:12:14 »
Gaan we nou een door mij gevonden hint bekritiseren?! ;)
The British are not impressed.