Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 82123 keer)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #200 Gepost op: 18-01-2011, 11:22:28 »
Dat is net andersom. (Art: "Ik weet het niet, Jan. Zeg het maar...") Maar inderdaad, hoe zoiets precies is gegaan weten we niet.

Whoops I stand corrected ;) Ik heb het ook veel te vaak gezien inmiddels, ik ga dingen door elkaar halen :P

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #201 Gepost op: 18-01-2011, 14:11:23 »
Blijf nog even op Karin.

Wel ga ik Art als winnaar neer zetten en Horace nu als verliezer.

Ook zag ik dat Myrna opeens heel vreemd deed, dus ik ga ik net als net Anna drijver and Jan Kooiman toch maar nog niet helemaal weg strepen. Raar in slomotion in beeld en alle drie zijn acteurs. Opnieuw Jan dus als vertrekker, maar lang niet meer zo overtuigend als de 1ste 2 keer. Zou best kunnen dat Patrick Stoof vetrekt, krijgt lang niet meer zoveel aandacht. Ook al was dat vorig jaar juist een reden om Kim Pieters als Mol te kiezen vanaf aflevering 5.

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #202 Gepost op: 19-01-2011, 15:00:50 »
Kan Anna afgeschreven worden als mol, omdat zij in haar verhaaltje had staan dat ze een star wars fan is en ook bij die opdracht een star wars shirt aan had?

Dan zou Anna dus van te voren weten dat die opdracht op die dag zou zijn..? Zou raar zijn. Of ze moet elke dag een Star Wars shirt aan hebben, maar dat lijkt me ook sterk :P
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 2
« Reactie #203 Gepost op: 19-01-2011, 15:24:30 »
Dan zou Anna dus van te voren weten dat die opdracht op die dag zou zijn..? Zou raar zijn. Of ze moet elke dag een Star Wars shirt aan hebben, maar dat lijkt me ook sterk :P
1. Ze kregen van te voren de opdracht om over zichzelf een stuk te schrijven.
2. Als ze de Mol is, dan zou ze dat inderdaad van te voren weten.
 Dus ik ben het met Xyzzal eens.
...óf niet!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #204 Gepost op: 19-01-2011, 17:18:29 »
Dan zou Anna dus van te voren weten dat die opdracht op die dag zou zijn..? Zou raar zijn. Of ze moet elke dag een Star Wars shirt aan hebben, maar dat lijkt me ook sterk :P
Of ze had toevallig een Star Wars shirt aan en vond het slim om dat dan te melden in de tekst.
The British are not impressed.

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #205 Gepost op: 19-01-2011, 18:53:40 »
Ja en zo zijn er nog wel een paar...

Bij zoek de verschillen, heeft Jan de 1e keer geen zonnebril op, de 2e keer wel.

"Mijn Mollengeheugen en het Levend Stilleven. Zoek de verschillen tussen mij en de andere negen. Donderdag, 20:30 uur."

En dan was er nog iemand die weer geen tas om had en dan weer wel...

En Soundos in de leader idd (knap gevonden).

En de biecht van Patrick "tomeloos positief" die ineens niet in de uitzending zat.

Er zijn zo veel verschillen te noemen dat je bijna zou denken dat degene die hetzelfde blijft de mol is.

misschien zijn er juist bij alle kandidaten een verandering en niet bij de mol?

Edit: en dat gaf je zelf ook al aan zie ik nu   :P
« Laatst bewerkt op: 19-01-2011, 18:57:44 door riannev90 »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #206 Gepost op: 19-01-2011, 23:30:42 »
Ik zit nog eens aflevering 2 te bekijken waar me iets "vreemds" opvalt. Op 44:42 zien we de testvraag nummer 7: Hoeveel correcte antwoorden gaf de mol tijdens de Theateropdracht? Antwoorden: 5 of minder; 6 of meer. Hoe kan een kandidaat dit weten of hebben we iets niet gezien tijdens de uitzending? Want hoe weet men uberhaupt wie gekozen heeft voor welk persoon bij welk verhaal bij die opdracht...
Weet je het niet, antraciet

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2
« Reactie #207 Gepost op: 19-01-2011, 23:48:35 »
Ik zit nog eens aflevering 2 te bekijken waar me iets "vreemds" opvalt. Op 44:42 zien we de testvraag nummer 7: Hoeveel correcte antwoorden gaf de mol tijdens de Theateropdracht? Antwoorden: 5 of minder; 6 of meer. Hoe kan een kandidaat dit weten of hebben we iets niet gezien tijdens de uitzending? Want hoe weet men uberhaupt wie gekozen heeft voor welk persoon bij welk verhaal bij die opdracht...
Is hier ook al besproken...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #208 Gepost op: 19-01-2011, 23:54:53 »
Dat was al eens ergens opgemerkt. De vraag moet natuurlijk zijn, "hoeveel correcte antwoorden kreeg de mol..." omdat daar 6 het belangrijke aantal was; 5 of minder, geen geld; 6 of meer, wel geld.
Verklaring voor deze fout kan zijn dat de testvragen die wij zien allemaal later in een gezellig warme montageruimte op een geheime lokatie in Hilversum zijn gemaakt en dat de kandidaten die helemaal niet gezien hebben.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #209 Gepost op: 23-02-2011, 21:23:35 »
Tijdens de levend stilleven opdracht zegt Art dat het voor de Mol best handig kan zijn om in de laatste helft van de rij te staan om het antwoord te noemen.

Op dit moment in het spel is er nog een kandidaat over die in de laatste helft van de rij stond, namelijk Art zelf.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 2
« Reactie #210 Gepost op: 23-02-2011, 22:01:50 »
Tijdens de levend stilleven opdracht zegt Art dat het voor de Mol best handig kan zijn om in de laatste helft van de rij te staan om het antwoord te noemen.

Op dit moment in het spel is er nog een kandidaat over die in de laatste helft van de rij stond, namelijk Art zelf.
maar het is ook handig om in de eerste helft te staan en daar een heel makkelijk verschil op te noemen, is dat verschil eruit en wordt er later door een ander een fout gemaakt
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2
« Reactie #211 Gepost op: 23-02-2011, 22:05:59 »
maar het is ook handig om in de eerste helft te staan en daar een heel makkelijk verschil op te noemen, is dat verschil eruit en wordt er later door een ander een fout gemaakt

Klopt! Het is ook opmerkelijk te noemen dat Soundos niet weet hoe snel ze helemaal links moet gaan staan, en vooral ook ruimte maakt zodat anderen altijd links van haar (voor de kijker rechts) gaan staan en niet links voor haar kruipen. Ze beantwoordt dus de eerste vraag (waarbij ze ook links en rechts expliciet met haar hand aangeeft, leuk voor de Soundos leader hint) terwijl ze opschept dat ze er makkelijk zeven zou weten.

Een soort verdeel en heers tactiek mocht Soundos de mol zijn :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #212 Gepost op: 23-02-2011, 22:27:46 »
Dat was al eens ergens opgemerkt. De vraag moet natuurlijk zijn, "hoeveel correcte antwoorden kreeg de mol..." omdat daar 6 het belangrijke aantal was; 5 of minder, geen geld; 6 of meer, wel geld.
Verklaring voor deze fout kan zijn dat de testvragen die wij zien allemaal later in een gezellig warme montageruimte op een geheime lokatie in Hilversum zijn gemaakt en dat de kandidaten die helemaal niet gezien hebben.
Bij de opdracht in het kerkje kwam de vraag ook langs: "Hoe vaak wist de mol het verhaaltje aan de juiste persoon te koppelen in het theater?"

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 2
« Reactie #213 Gepost op: 23-02-2011, 22:31:53 »
Klopt! Het is ook opmerkelijk te noemen dat Soundos niet weet hoe snel ze helemaal links moet gaan staan, en vooral ook ruimte maakt zodat anderen altijd links van haar (voor de kijker rechts) gaan staan en niet links voor haar kruipen. Ze beantwoordt dus de eerste vraag (waarbij ze ook links en rechts expliciet met haar hand aangeeft, leuk voor de Soundos leader hint) terwijl ze opschept dat ze er makkelijk zeven zou weten.

Een soort verdeel en heers tactiek mocht Soundos de mol zijn :)
Had Kim zoiets vorig jaar ook niet gedaan met die verdeling voor de schip/pilaar opdracht, was toen ook opvallend
een actie waardoor ik haar direct verdacht
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #214 Gepost op: 23-02-2011, 23:44:19 »
Het beste moment van deze aflevering blijft toch Jan met de hooibaal.
Het was me eerst helemaal niet opgevallen, maar nadat ik de vodcast van Joeri heb bekeken, loopt hij daar ook echt als een balletdanser (dat is-ie natuurlijk ook jaren geweest).

Voor mij is het trouwens wel beter dat Jan er nu uit ligt.
Ik kon me nooit concentreren als hij in beeld was; ik zat allemaal naar hem te staren.    ::love::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #215 Gepost op: 23-02-2011, 23:51:29 »

Voor mij is het trouwens wel beter dat Jan er nu uit ligt.
Ik kon me nooit concentreren als hij in beeld was; ik zat allemaal naar hem te staren.    ::love::

Met z'n hoevelen ben jij wel niet?    ::)  :P  ;)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #216 Gepost op: 24-02-2011, 00:02:10 »
LOL. XD Ik bedoelde natuurlijk 'alleen  maar'.    ;D
Maar Art is ook wel leuk om naar te kijken .... volgend jaar geen mooie mannen meer, aub!
Ik wil m'n aandacht bij het spel kunnen houden.   :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #217 Gepost op: 24-02-2011, 00:03:52 »
volgend jaar geen mooie mannen meer, aub!
Nou ja, een serie met alleen maar mooie vrouwen dan? Tja, het kan niet anders, kom maar op met die meiden. :D
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #218 Gepost op: 24-02-2011, 00:11:38 »
@Daedalus: Dat zou voor mij wel handig zijn, kan ik tenminste m'n aandacht erbij houden.  ;)
Maar dan krijg je waarschijnlijk een situatie à la Renate en Inge in seizoen 7: één grote bitchfight.
En dan hangt er weer zo'n vijandige sfeer ...
En bij tien mannen krijg je zo'n studentenhuisgevoel met ontzettend kinderactige humor.
Dus, vijf mannen en vijf vrouwen is toch het beste ....
Damn you, mooie mannen! Jullie leiden me af.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #219 Gepost op: 24-02-2011, 00:42:36 »
Damn you, mooie mannen! Jullie leiden me af.
Sorry, ik kan het ook niet helpen dat ik zo knap ben...
The British are not impressed.